Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:45

Gaaf Dakota!!
Mazzelaar!! ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:40

essiesilly schreef:
dan zou ik eerder voor cesars aanpak gaan..
of bedoel je net uit de pups? er komen veel praktische tips in voor over pups en tieners ;)
ik heb geen pup nu hoor maar vind het nog wel een heel interessant boek. ook aangezien mijn teef in juli gedekt word. het is ook een stukje bewustwording van hoe de moeder met de pups omgaat en de nieuwe baasjes eigenlijk die rol niet overnemen maar dat wel moet.. snapje ? :D

Klinkt wel als een heel leuk boek! Ga kijken of ik hem ergens kan lenen/vragen als cadeautje

Edit: Volgens mij kwam je dat vanochtend ook heel blij vertellen tijdens onze training Dakota! Bij de Veur ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:34

als ik m uit heb mag je m wel komen halen mwm dan kan je m even lenen :) erg leuk boek! hoe is het met je hond (en haar vlees :P )

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:39

MyWishMax schreef:
essiesilly schreef:
dan zou ik eerder voor cesars aanpak gaan..
of bedoel je net uit de pups? er komen veel praktische tips in voor over pups en tieners ;)
ik heb geen pup nu hoor maar vind het nog wel een heel interessant boek. ook aangezien mijn teef in juli gedekt word. het is ook een stukje bewustwording van hoe de moeder met de pups omgaat en de nieuwe baasjes eigenlijk die rol niet overnemen maar dat wel moet.. snapje ? :D

Klinkt wel als een heel leuk boek! Ga kijken of ik hem ergens kan lenen/vragen als cadeautje

Edit: Volgens mij kwam je dat vanochtend ook heel blij vertellen tijdens onze training Dakota! Bij de Veur ;)

Uhmmm, was het zo duidelijk :o . Ja dat was precies wat ik kwam doen :j

Ik heb het puppy boek en cesar's way en how to be a pack leader al. Vorig jaar tijdens stage boekenbon gehad en kon er precies 3 boeken van Cesar voor aanschaffen. Inmiddels 2 met handtekening :D, 1 ervan zelfs met naam :) . Zit nog steeds een beetje op een wolk geloof ik :o .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:13

dakota schreef:
MyWishMax schreef:

Uhmmm, was het zo duidelijk :o . Ja dat was precies wat ik kwam doen :j

Ik heb het puppy boek en cesar's way en how to be a pack leader al. Vorig jaar tijdens stage boekenbon gehad en kon er precies 3 boeken van Cesar voor aanschaffen. Inmiddels 2 met handtekening :D, 1 ervan zelfs met naam :) . Zit nog steeds een beetje op een wolk geloof ik :o .

Ik stond langs de kant te kijken naar mijn hond, dus ik hoorde het en daarna vertelde ze het nog tijdens het koffie drinken :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:43

Wat gaaf dakota! Maar je bent alleen op de foto geweest, of heeft hij je ook les gegeven :+

Leuke hond heb je! :D

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:19

Aantal foto's, handtekening en kort praatje. Geen les.... dat was helaas alleen voor de bn'ers met een hond.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:59

Dat is al hartstikke leuk dakota!
Il zag vandaag een beauceron in beeld bij Cesar!! *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 00:43

Ohh faal. Bner hhonden zijn idd veeeel interessanter :')

Vandaag weer een faaleigenaar tegen gekomen. Ik had een Bordeauxdog bij me van het asiel, hondje rent keihard op mij af. In eerste instantie vond ze het prima, maar je zag wel dat ze dat hondje maar druk vond. Uiteindelijk een snauw gekregen, oh en dan pas je hond terugroepen -.-

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 06:59

haha o ik maak me daar nooit eens druk om.. ik weet dat mijn honden eerst negeren en dan een klein signaal geven van joh rot op en dan pas een snauw geven, geef ze groot gelijk. als iemand stuiter de stuiter de stuiter om mij heen rent ben ik daar ook niet van gediend :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:12

Ja het is logisch dat mijn hond dan zo reageert. Maar aan de eigenaren te zien waren dat wel weer echt mensen die denken ' ooo leuk hij wil spelen' en er niet bij stilstaan dat die andere daar misschien niet van gediend is.. Je laat je kind toch ook niet zomaar op jan en alleman afrennen op straat :P

Doet me denken aan dat een hond op je af komt gerend terwijl jij met hond/paard loopt, en de eigenaar die roept ' Hij doet niks hoor!' Ja uhh maar die van mij misschien wel -.-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:38

Blegh, ik reed van de week langs een groepje mensen die de hond uitlieten
En hoewel ik het natuurlijk niet heel goed kon zien aangezien het in het voorbijgaan was (maar reed op zich maar 30 ofzo), zag ik een vrouw haar hond een ' hieltik' verkopen terwijl ik hem dus echt niets zag doen waarvoor je dat zou doen... Hooguit een pasje harder lopen dan de baas.
En niet een tikje, maar echt een oplawaai! Hij raakte echt zijn evenwicht kwijt en zwabberde opzij met zijn kont.

Dat is dus de reden dat er altijd zo'n disclaimer in beeld komt :n

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:52

bello2005 schreef:
Annienke:

Laurie26:

je hebt uitzonderingen erbij tuurlijk.
maar nogmaals, je kiest voor een hengst.. laat hem dan ook hengst zijn.. waarom gelijk laten ruinen ?
geef het paard toch een kans.

zoals ik dus.. merries zijn echt niets voor mij

maar daar noem je het al,, honden en katten leven op straat ..
de honden die hier in nederland wonen, leven niet op straat

en zeker,, het zal zeker langzaam komen, mensen zijn hun dieren beu en kunnen het zo genaamd niet meer betalen.
maar mensen castreren een dier uit laksheid, ze geven het dier geen kans.

Ben het hier niet helemaal mee eens, veel LEES VEEL (en niet alle) honden die niet gecastreerd zijn, hebben ontzettend veel hormonen die hun zelf in de weg zitten. Deze honden raken ontzettend gefrustreerd, worden daardoor vaker gecorrigeerd door de eigenaar. Voor veel reuen ook in Nederland zou het beter zijn als ze gecastreerd zouden worden. Als ze hun ballen/hormonen niet mogen gebruiken waarvoor het gemaakt is, waarom zou je ze dan laten zitten, als ze het dier in de weg zitten? Dat is bij heel veel paarden ook het geval. Het ligt natuurlijk aan het karakter, de uitdaging die geboden wordt en de omstandigheden van de huisvesting waar iemand zijn hengst wel of niet in houdt maar we willen echter allemaal om het welzijn van onze dieren denken toch?

@ bello2005, jij doet het misschien goed met je paarden, maar dat zegt natuurlijk niet dat iedereen zijn hengst, hengst moet laten met alle gevolgen van dien. Mensen maken zoveel fouten (natuurlijk we zijn niet perfect) maar waarom zou je het risico lopen en je hengst verpesten omdat je hem niet aan kan of op kunt voeden, als je eens kijkt op keuringen, wedstrijden, bij een dierenkliniek of thuis achter gesloten deuren hoeveel mensen hun hengsten regelmatig in elkaar meppen om ze de baas te blijven, is dat dan nog hobby, lol hebben met je paard? Hak dat beest dan svp die ballen eraf..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:56

Tegen castreren heb ik niks, maar doe het dan wel chemisch. In dat geval wordt een reu door andere honden nog steeds gezien als reu, want je ziet dat "normaal" gecastreerde honden vaak als teef gezien worden wat nogwel eens voor problemen zorgt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:58

Misschien even een topic openen over castreren? Er is al een mod opmerking geweest over ontopic blijven.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:59

Er is al een topic geopend over castreren en daar mag deze discussie verder gevoerd worden ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:54

laurie26:

een beetje laat, maar ik zit niet zo veel op bokt.

je hebt zo je punt.. maar dan nog vind ik castreren onzin..
en nogmaals er zijn uitzonderingen ..

ik bedoel.. en dan erg kort door de bocht.. je wilt een kind adopteren.. maar je wilt er zeker van zijn dat je adoptie zoon niet foute dingen gaat doen wanneer hij ouder is,, dan ga je hem toch ook niet laten castreren..
want mensen castreren een dier omdat hij dan 'rustiger' word..

Annienke:

mijn dieren lopen ook los.. maar achter slot en grendel waar geen 'ander' dier zomaar in kan lopen
blijkbaar staan jou paarden niet achter een hekwerk en waar zomaar jan en alleman in gezet/gelopen kan worden.
ook mijn hond loopt los.. maar dan nog houdt je zicht op je hond dat er niets gebeurd,

het zelfde met mensen die een teef en een reu hebben.. maar geen nestje willen..
oei het was een ongeluk.. ja sorry hoor, maar je weet dat die dag een keer komt..
dat teef en reu samen 'alleen' zijn.

Geerke:

ik ben op gegroeid met reuen en nee nooit geen last van gehad..
en qua rust,,, en vernieling van deuren.. OPVOEDING... kijk na CM en hij lost het voor je op...
straf hem wanneer hij tegen de deur op springt etc..
en ook hier weet je dat de buren een teef heeft, en je dus de kans hebt dat je reu dat kan gaan ruiken wanneer zij loops is..

Paintlinger:

precies.. het is maar hoe je er mee om gaat.. iedere reu is in de hand te houden.. of er nu een loopse teef is .. of niet

Amaris:

ik heb alles gelezen.. een dier is geen matriaal.. het is een levend wezen.. dus noem je het geen matriaal...

Faily:

gefrustreerde honden moet je aan het werk zetten,, afleiding geven..
veel met hun werken etcetcetc..
je haalt de hormonen van de mens toch ook niet weg.. als ze het FOUT of niet kunnen gebruiken ;)
wat een onzin

hoe kun je je hengst nou verpesten ??
ik heb lang genoeg gezocht na mn eigen stekkie.... no way dat ik mijn hengst ga castreren..
mij is vaker verteld.. castreer hem toch.. dan zei ik kei hard.. hoezo.. moet ik anders hier weg dan ??
toen was het stil.. en hadden ze niets meer te zeggen.. ze moesten er toch niet aan denken dat er een pensionklant weg ging..
ze zagen hoe braaf mijn hengst is.. en op een gegeven moment hebben ze ook niet meer gezeurd over castratie..
en je moet met een hengst 'om kunnen gaan' als je van te voren al weet dat het niets voor je is,, laat die oh zo mooie hengst dan staan.

ik snap niet hoe je zo ver kunt laten komen bij een hengst,,
tuurlijk het ligt aan het karakter.. maar ieder karakter kun je temmen...
je gaat tenslotte je kind wat onhandelbaar is ook niet castreren of iets dergelijks;)

de eerste paar jaren zullen het belangrijkste zijn voor je hengst..
de mijne heeft echt een goede opvoeding gehad,, ik heb hem ong een jaar op de weide gehad staan,, gewoon omdat het kan..
ik trek hem van de weide,, ik stap op en hij doet geen pas verkeerd.. je kunt opstappen en wegrijden..
en ik hoef mn commando's maar even te geven en hij luistert.

en over het algemeen..
cesar of in ieder geval een echte gedragstherapeut zal niet snel beginnen over castratie..
je zult eerst een fatsoenlijke leider moeten zijn,, ben je dat niet.. blijft het probleem bij JOU.. niet bij het dier..
in dit geval dan de hond!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 21:50

Ik vind nou niet dat je een kind kunt vergelijken met een hond of een paard...

En Cesar zegt in bijna al zijn afleveringen waarin ongecastreede reuen voorkomen, dat het (volgens hem) beter is om ze allemaal te laten castreren.
Ik ben het er wel mee eens dat je eerst een fatsoenlijke leider moet zijn. Maar dat is bij elk dier, elk geslacht zo.

Qua castratie bij honden; ik vind het zelf fijner om mijn reu gecastreerd te hebben. Je kunt het lui noemen, maar ik vind dat gewoon prettiger. Niet omdat hij dan 'rustiger' is, maar gewoon omdat het makkelijker is met loslopen etc. Een teef is al helemaal niks voor mij dus ik houd het op de gecastreerde reuen :)

Erg offtopic dit bericht. Sorry!

Ik hoop dat ik op tijd geld bij elkaar krijg voor de Cesar Milan show, ben wel benieuwd!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:52

Sorry maar we gaan nu van Cesar naar wel of niet castreren naar hengsten, dit wordt erg offtopic. Doe eens niet :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 21:57

Ik houd mn mond al :D

Zijn er ook mensen naar zijn vorige show geweest? Wat doet hij dan precies? Want ik kan me nou niet echt een voorstelling maken... Van een concert weet je hoe het eraan toe gaat, bij een comedyshow ook, maar bij een Cesar Milan-show.. Ik weet niet zo goed wat ik me hierbij moet inbeelden :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:55

Cesar die gaat vertellen over instinct :j
Nee uh ik zou het ook niet weten. Maar heb nog geen slechte reacties gehoord dus het zal de moeite wel waard zijn :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 06:51

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar wat zijn show in houdt!?!

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:28

Jup ikke ben geweest vorig jaar naar de HMH! Rij 3 in het midden :D. Was errug leuk! Cesar is een halve stand up comedian. Hij vertelde vooral wat er ook in zn boeken staat (veel van wat hij vertelde had ik net in Cesars Way (cesars aanpak) gelezen. Over zn jumping the border en stuk over katten (waarom katten honden wel de baas zijn maar de echte baasjes niet). Af en toe een hond op het podium om een kleine demonstratie te geven.

Question & Answer gedeelte voor platina kaarten: was half uurtje waarin voorgeselecteerde mensen op mochten staan en hun vraag mochten stellen (voor de show mocht je een vraag op papier zetten en hier werden er stuk of 5 uitgezocht).

Er staan filmpjes van vorig jaar op you tube.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:52

Oh had jij platinum kaarten? Leek ons een beetje overbodig :+ hihi. Ach we gaan het zien, het wordt ongetwijfeld interessant :)

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:05

Magrathea schreef:
Oh had jij platinum kaarten? Leek ons een beetje overbodig :+ hihi. Ach we gaan het zien, het wordt ongetwijfeld interessant :)

ik zit altijd graag beetje vooraan.... rij 19 is echt te ver voor mij.... dus platinum moest wel ;)