Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GroteVogel schreef:Thkz iedereen voor de antwoorden! Angela, ik hou je op de hoogte, heb een mailtje gestuurd voor een dag training
Ik ga zeker verder zoeken naar een school waar ze bekend zijn met het ras en diverse dingen kunnen bieden, bv speuren, behendigheid enz. Maar op de meeste site's lees ik dat de pup eigenlijk nu al mee mag doen met pakwerk voor de fun, dat lijkt me wel leuk ja, ik hoef echt geen echte training te hebben, wil alleen maar dat de hond er veel plezier in heeft, dan komt dat van mijn kant vanzelf wel goed
Heb er al 2 gemaild of ik eens mag komen kijken naar een training, ben benieuwd!
GroteVogel schreef:Wilawander, nu je het zegt, ja inderdaad beloon ik dan slecht gedrag.....
Maar op het moment dat ze bijt, wat/hoe moet ik het dan doen?
( Oja, de pup had geen bijtrem toen we haar kregen, heeft dat misschien ermee te maken?)
Ze laat wel meteen los als 1 van de andere 2 honden komt, als ze bijvoorbeeld in mijn schoen hangt en ik roep, NEE, au, dan komt de teckel aan gerend ( net alsof hij me wil beschermen, en laat de pup meteen los)
Nu moet ik erbij zeggen dat ze al flink gepakt is van de andere 2, tot een kapotte lip aan toe, ze is best huiverig voor die 2.
In de bench wil ze niet meer al een tijd, dan gilt ze echt als een wolf ( ik heb oude buren dus kan het niet langer dan 10 minuten toe laten) Nouja dan heeft ze gewonnen en mag ze los in de mand slapen. Diot ging tot een paar dagen geleden geweldig. maar.................nu wil ze ook in bed...
Booh ik moet echt nog veel leren, en consequenter zijn merk ik, maar hoe doe ik dat terwijl ik voorkom dat ze heel hard en lang gaat huilen?
GroteVogel schreef:Heb net een mailtje terug gehad van een school in Koningsbosch.
Veel antwoorden op vragen gekregen, helaas nemen ze geen leden meer aan......
Maar ik mocht komen kijken naar de training ( politiehonden) deze is 3x per week en duurt 3 jaar, zeer intensief dus, ach ja, mijn vriend werkt in de beveiliging en hij wil best zo een training doen ( beveiliging dan wel) Maar omdat we dus nul verstand ervan hebben en hij eigenlijk niet veel tijd met de nachtdiensten lijkt ons dat nu geen optie ( misschien over een aantal jaar als we hier ongeschonden uit gaan komen hihi)
Voor nu moet het gewoon hobby blijven.
Ach vandaag een gevecht gehad met de pup. mij bijt ze altijd en ze is vreselijk aan het wisselen.
Ik kom binnen van stal ( ze kon eens niet mee) en hap, in mn tiet (hihi) au en ja toen ik au riep en omhoog sprong was het feest voor haar, bijten joh!
Op een gegeven moment heb ik haar echt plat moeten leggen, maar zo gauw ik dr los liet viel ze me meteen weer ( tja of het nog spelend was betwijfel ik) aan...tjonge weer blauwe plekken en een bloed hand...tjeezus wat een kracht heeft ze gekregen in die paar weken......
Ik had geen koekjes bij de hand, dus gooide mn vriend een touw en gelukkig was ze even afgeleid...
Pfff echt zweten, en kwaad dat ik was, en ze nam echt mijn drukke gedoe over.......ik heb echt tot 50 moeten tellen, diep ademen en rustig worden, en toen........................kwam ze me een kus geven met die vieze natte lap.......aaaaaaaaaa toch wel lief is ze................maar hoe vermoeiend.
Ik kreeg de tip als ze weer bijt, een ruk aan de riem geven en nee roepen ( nee roepen doen we al) en als dat niet helpt een plantenspuit erbij....of dat gaat helpen? Als ik het raam van kweil wil ontdoen gebruik ik glassex, nou ze word gek ervan en wil die fles opeten, dus denk niet dat dat een optie is....
Ik ben nu al blij als ze over de puberteit is en volwassen is
ashley1 schreef:Mij zal je niet over je heen krijgen want ik ben het volledig met je eens, je pakt die pup echt te weinig aan. Die zou aan mij echt een slechte hebben![]()
Echt veel consequenter zijn en strenger, dus eerder ingrijpen en dat echt menens laten zijn. En natuurlijk goed belonen als de pup het wèl goed doet, pup moet het ook leuk vinden om voor je te werken / naar je te luisteren. Maar moet ook snappen dat nee echt nee betekend.
ThreeFingers schreef:Het is een kwestie van opvoeden, en een KNPV gefokte hond mag als puppie ook niet gewoon maar naar je bijten. ook die moet leren wanneer er wel en niet gebeten mag worden.
De belangrijkste basis is overwicht over je hond> jij bent de baas en jij bepaald.....
Loody schreef:ThreeFingers schreef:Het is een kwestie van opvoeden, en een KNPV gefokte hond mag als puppie ook niet gewoon maar naar je bijten. ook die moet leren wanneer er wel en niet gebeten mag worden.
De belangrijkste basis is overwicht over je hond> jij bent de baas en jij bepaald.....
Preciesen het geldt gewoon voor elke hond!!
Tiffany schreef:Misschien een leuke oefening voor grotevogel en haar pup.
Je neemt een dummy. Laat het pupje bijten als het bij geef je het commando vast.
Als het pupje vast heeft zeg je los, dit zal de eerste paar keren niet zo makkelijk gaan maar de aanhouder wint. Als het pupje lost.. koekje er inPlezier gegarandeerd en een oefening waar je veel aan hebt.
ThreeFingers schreef:Tiffany schreef:Misschien een leuke oefening voor grotevogel en haar pup.
Je neemt een dummy. Laat het pupje bijten als het bij geef je het commando vast.
Als het pupje vast heeft zeg je los, dit zal de eerste paar keren niet zo makkelijk gaan maar de aanhouder wint. Als het pupje lost.. koekje er inPlezier gegarandeerd en een oefening waar je veel aan hebt.
Prima oefening!
Maar niet voor een leek....
Tiffany schreef:Heel hard, en ik zal half bokt over me geen krijgen, maar duidelijk heeft de pup meer respect voor je teckel dan voor jou.
Ik zou zeggen aanpakken die hap, vooral niet afleiden wat wilawander al zegt je beloont haar voor slecht gedrag.
Nekvel pakken omdraaien en neerleggen. Het "stout" commando erbij (foei of nee) en volhouden... als je loslaat en de pup komt weer terug.. opnieuw.
Wordt nu maar eens goed boos, de pup is jullie nu al aan het domineren! En door het bed toe te laten maak je het alleen maar erg. En afleiden met een koekje voor het bijten? Is in mijn ogen alleen maar belonen.
Oja en over die bench.. buren inlichten en lekker laten loeien.
ThreeFingers schreef:Tiffany schreef:Misschien een leuke oefening voor grotevogel en haar pup.
Prima oefening!
Maar niet voor een leek....