Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:53

Super. En ik weet zeker dat jullie er beide plezier van gaan hebben. Heel veel succes en laat je weten hoe en wat?

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:05

GroteVogel schreef:
Thkz iedereen voor de antwoorden! Angela, ik hou je op de hoogte, heb een mailtje gestuurd voor een dag training ;-)

Ik ga zeker verder zoeken naar een school waar ze bekend zijn met het ras en diverse dingen kunnen bieden, bv speuren, behendigheid enz. Maar op de meeste site's lees ik dat de pup eigenlijk nu al mee mag doen met pakwerk voor de fun, dat lijkt me wel leuk ja, ik hoef echt geen echte training te hebben, wil alleen maar dat de hond er veel plezier in heeft, dan komt dat van mijn kant vanzelf wel goed ;-)

Heb er al 2 gemaild of ik eens mag komen kijken naar een training, ben benieuwd!

Toppie!! ben benieuwd!!!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:14

Heb net een mailtje terug gehad van een school in Koningsbosch.
Veel antwoorden op vragen gekregen, helaas nemen ze geen leden meer aan......
Maar ik mocht komen kijken naar de training ( politiehonden) deze is 3x per week en duurt 3 jaar, zeer intensief dus, ach ja, mijn vriend werkt in de beveiliging en hij wil best zo een training doen ( beveiliging dan wel) Maar omdat we dus nul verstand ervan hebben en hij eigenlijk niet veel tijd met de nachtdiensten lijkt ons dat nu geen optie ( misschien over een aantal jaar als we hier ongeschonden uit gaan komen hihi)
Voor nu moet het gewoon hobby blijven.

Ach vandaag een gevecht gehad met de pup. mij bijt ze altijd en ze is vreselijk aan het wisselen.
Ik kom binnen van stal ( ze kon eens niet mee) en hap, in mn tiet (hihi) au en ja toen ik au riep en omhoog sprong was het feest voor haar, bijten joh!
Op een gegeven moment heb ik haar echt plat moeten leggen, maar zo gauw ik dr los liet viel ze me meteen weer ( tja of het nog spelend was betwijfel ik) aan...tjonge weer blauwe plekken en een bloed hand...tjeezus wat een kracht heeft ze gekregen in die paar weken......
Ik had geen koekjes bij de hand, dus gooide mn vriend een touw en gelukkig was ze even afgeleid...
Pfff echt zweten, en kwaad dat ik was, en ze nam echt mijn drukke gedoe over.......ik heb echt tot 50 moeten tellen, diep ademen en rustig worden, en toen........................kwam ze me een kus geven met die vieze natte lap.......aaaaaaaaaa toch wel lief is ze................maar hoe vermoeiend.

Ik kreeg de tip als ze weer bijt, een ruk aan de riem geven en nee roepen ( nee roepen doen we al) en als dat niet helpt een plantenspuit erbij....of dat gaat helpen? Als ik het raam van kweil wil ontdoen gebruik ik glassex, nou ze word gek ervan en wil die fles opeten, dus denk niet dat dat een optie is....
Ik ben nu al blij als ze over de puberteit is en volwassen is ;-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 01:52

Maar geef je dan het touw? want dan beloon je hem in principe voordat was hij deedt en dat was bijten.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:30

Wilawander, nu je het zegt, ja inderdaad beloon ik dan slecht gedrag.....

Maar op het moment dat ze bijt, wat/hoe moet ik het dan doen?
Op de puppy cursus zeggen ze afleiden, koekje in je andere hand, laten ruiken, dan zit en dan geven, dan is ze af geleid.....
( Of met een bal/speeltje)
Nu heb je dat niet altijd bij de hand, wat zou ik nog kunnen doen op het moment dat ze me bijt/niet los wil laten?
Want dat is eigenlijk het grootste probleem waar we tegenaan lopen......
Ook knijpt ze, dan bijt ze niet maar pakt en knijpt ze met de voortandjes, het vreemde is, in mijn gezicht bijt/knijpt ze nooit, soms krast ze met een tandje maar dan is het omdat ze te entosiast likt....

( Oja, de pup had geen bijtrem toen we haar kregen, heeft dat misschien ermee te maken?)

Ze laat wel meteen los als 1 van de andere 2 honden komt, als ze bijvoorbeeld in mijn schoen hangt en ik roep, NEE, au, dan komt de teckel aan gerend ( net alsof hij me wil beschermen, en laat de pup meteen los)
Nu moet ik erbij zeggen dat ze al flink gepakt is van de andere 2, tot een kapotte lip aan toe, ze is best huiverig voor die 2.

Vanacht was een drama, zoals altijd ga ik redelijk op tijd naar bed, de andere 2 slapen op bed en liggen dan al klaar.
De pup heeft de bench en grote mand op de slaapkamer staan.
In de bench wil ze niet meer al een tijd, dan gilt ze echt als een wolf ( ik heb oude buren dus kan het niet langer dan 10 minuten toe laten) Nouja dan heeft ze gewonnen en mag ze los in de mand slapen. Diot ging tot een paar dagen geleden geweldig. maar.................nu wil ze ook in bed...
Als ze zich alle 3 konden verdragen vind ik dat geen probleem, maar wil lievcer geen gevecht in mijn bed, dat snap je wel ;-)
Nu is ze wel 20 x op bed gekropen, van iedere kant, en die 2 maar grommen, dan gaat ze weg, maar geen 2 minuten is ze terug, piepen, zeuren en klimmen....
Pff ik wou eindelijk wel slapen en heb haar 3x terug in de mand gelegd, maar nee.
Op een gegeven moment lag ze toch erop en heb ik haar maar even gelaten, de stiekemert, deed net alsof ze sliep!
Toen tv uit, hond gepakt in de mand, lichten uit en toen was het goed.......

Booh ik moet echt nog veel leren, en consequenter zijn merk ik, maar hoe doe ik dat terwijl ik voorkom dat ze heel hard en lang gaat huilen?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:57

Grotevogel, mag ik vragen waar je de pup vandaan hebt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:59

Grotevogel....ik zie een hele lijst van dingen die fout gaan :7

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:05

GroteVogel schreef:
Wilawander, nu je het zegt, ja inderdaad beloon ik dan slecht gedrag.....

Maar op het moment dat ze bijt, wat/hoe moet ik het dan doen?

( Oja, de pup had geen bijtrem toen we haar kregen, heeft dat misschien ermee te maken?)

Ze laat wel meteen los als 1 van de andere 2 honden komt, als ze bijvoorbeeld in mijn schoen hangt en ik roep, NEE, au, dan komt de teckel aan gerend ( net alsof hij me wil beschermen, en laat de pup meteen los)
Nu moet ik erbij zeggen dat ze al flink gepakt is van de andere 2, tot een kapotte lip aan toe, ze is best huiverig voor die 2.

In de bench wil ze niet meer al een tijd, dan gilt ze echt als een wolf ( ik heb oude buren dus kan het niet langer dan 10 minuten toe laten) Nouja dan heeft ze gewonnen en mag ze los in de mand slapen. Diot ging tot een paar dagen geleden geweldig. maar.................nu wil ze ook in bed...

Booh ik moet echt nog veel leren, en consequenter zijn merk ik, maar hoe doe ik dat terwijl ik voorkom dat ze heel hard en lang gaat huilen?

Heel hard, en ik zal half bokt over me geen krijgen, maar duidelijk heeft de pup meer respect voor je teckel dan voor jou.

Ik zou zeggen aanpakken die hap, vooral niet afleiden wat wilawander al zegt je beloont haar voor slecht gedrag.

Nekvel pakken omdraaien en neerleggen. Het "stout" commando erbij (foei of nee) en volhouden... als je loslaat en de pup komt weer terug.. opnieuw.

Wordt nu maar eens goed boos, de pup is jullie nu al aan het domineren! En door het bed toe te laten maak je het alleen maar erg. En afleiden met een koekje voor het bijten? Is in mijn ogen alleen maar belonen.

Oja en over die bench.. buren inlichten en lekker laten loeien.
-O-

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:30

Mij zal je niet over je heen krijgen want ik ben het volledig met je eens, je pakt die pup echt te weinig aan. Die zou aan mij echt een slechte hebben :x

Echt veel consequenter zijn en strenger, dus eerder ingrijpen en dat echt menens laten zijn. En natuurlijk goed belonen als de pup het wèl goed doet, pup moet het ook leuk vinden om voor je te werken / naar je te luisteren. Maar moet ook snappen dat nee echt nee betekend.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:39

GroteVogel schreef:
Heb net een mailtje terug gehad van een school in Koningsbosch.
Veel antwoorden op vragen gekregen, helaas nemen ze geen leden meer aan......
Maar ik mocht komen kijken naar de training ( politiehonden) deze is 3x per week en duurt 3 jaar, zeer intensief dus, ach ja, mijn vriend werkt in de beveiliging en hij wil best zo een training doen ( beveiliging dan wel) Maar omdat we dus nul verstand ervan hebben en hij eigenlijk niet veel tijd met de nachtdiensten lijkt ons dat nu geen optie ( misschien over een aantal jaar als we hier ongeschonden uit gaan komen hihi)
Voor nu moet het gewoon hobby blijven.

Ach vandaag een gevecht gehad met de pup. mij bijt ze altijd en ze is vreselijk aan het wisselen.
Ik kom binnen van stal ( ze kon eens niet mee) en hap, in mn tiet (hihi) au en ja toen ik au riep en omhoog sprong was het feest voor haar, bijten joh!
Op een gegeven moment heb ik haar echt plat moeten leggen, maar zo gauw ik dr los liet viel ze me meteen weer ( tja of het nog spelend was betwijfel ik) aan...tjonge weer blauwe plekken en een bloed hand...tjeezus wat een kracht heeft ze gekregen in die paar weken......
Ik had geen koekjes bij de hand, dus gooide mn vriend een touw en gelukkig was ze even afgeleid...
Pfff echt zweten, en kwaad dat ik was, en ze nam echt mijn drukke gedoe over.......ik heb echt tot 50 moeten tellen, diep ademen en rustig worden, en toen........................kwam ze me een kus geven met die vieze natte lap.......aaaaaaaaaa toch wel lief is ze................maar hoe vermoeiend.

Ik kreeg de tip als ze weer bijt, een ruk aan de riem geven en nee roepen ( nee roepen doen we al) en als dat niet helpt een plantenspuit erbij....of dat gaat helpen? Als ik het raam van kweil wil ontdoen gebruik ik glassex, nou ze word gek ervan en wil die fles opeten, dus denk niet dat dat een optie is....
Ik ben nu al blij als ze over de puberteit is en volwassen is ;-)

Kijk eens naar de link in mijn onderschrift zij zitten bij Waldfeucht in Maria-hoop en zij hebben ervaring met herders trainen.
Dit is de rechtstreekse link: http://www.mirolisolutions.com/Hondensc ... ining.html

Zij kunnen je vast helpen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:44

ashley1 schreef:
Mij zal je niet over je heen krijgen want ik ben het volledig met je eens, je pakt die pup echt te weinig aan. Die zou aan mij echt een slechte hebben :x

Echt veel consequenter zijn en strenger, dus eerder ingrijpen en dat echt menens laten zijn. En natuurlijk goed belonen als de pup het wèl goed doet, pup moet het ook leuk vinden om voor je te werken / naar je te luisteren. Maar moet ook snappen dat nee echt nee betekend.

:j Mijn pup was ook zo hoor, ik kan je vertellen dat ze dit 2 keer heeft gedaan en daarna nooit meer.

Maar omdat hier een paar doorgewinterde koekjestrainers op bokt zitten die alles met de vriendelijke hand willen oplossen vandaar mijn opmerking. En begrijp me niet verkeerd grotevogel ik train mijn hond ook met koekjes\balletjes en niets is leuker om te zien hoe bloed fanatiek ze daar van wordt en hoe graag ze dan voor je wilt werken. Maar mijn hond heeft het stadium van veeeel te ver gaan al lang gepasseerd.

Maar ik denk dat je nu het onderscheid moet gaan maken voor je pup. Haal alle vechtspelletjes uit huis, touw, balletje, piepspeeltjes. Alles waar ze dominant over is en eventueel vervelend van kan worden. Zorg dat je de rust in huis krijgt. En dit kan alleen door correct op te treden naar je pup en hem niet meer de gelegenheid te geven om dominant naar je te worden.

Het spelen kun je beter voor buiten bewaren maar let op wees hier wel consequent in. Breek het spel al waneer jij wil. Op het moment dat je pup dan bijt optreden... Alles wat ik lees wat de hond doet is geen spel maar de hond is de grenzen aan het verleggen. Wat je al zegt hij is nu al loeisterk.. wat kun je verwachten over drie maanden?

Die mecheltjes zijn slim zat om dat door te krijgen vergis je daar niet in.. Ik vind het jammer dat ik veel te ver weg woon want had je graag geholpen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:21

ik snap niet dat mensen puppies niet meteen afleren te bijten? :n

Onze pups mogen vanagf het begin niet bijten in handen, voeten enz enz... alleen een speeltje is om te bijten..

En dat af leren.. ach een tikkie op de neus en ah zeggen is zo gebeurd hoor :)
Niet van je afduwen want dat vinden ze alleen maar leuk

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:24

Ik train ook met lekkers en bal maar als ze iets doen wat niet mag dan krijgen ze er hier toch echt 1 hoor. Jou pup doet waar hij zin aan heeft en komt overal mee weg. Als je daar nu niet gaat doorpakken heb je straks als een volwassen hond echt een heel groot probleem.

Mijn tip alleen spelen met speeltjes als JIJ dat wilt. Stoppen wanneer JIJ dat wilt. Wordt het te gek gelijk het commando Nee of foei. Met een correctie. Gaat hij daar positief in mee dan belonen met dat speeltje. Je zult zien dat dat gaat functioneren.

Qua bench daar ben je al behoorlijk de mist ingegaan. janken is eruit. Het enige wat je daar nog kan doen is laten janken tot hij stil is en dan snel eruit en belonen. Met een speeltje. Neem bijvoorbeeld een bal met zo'n touwtje eraan en zorg dat je die altijd bij je hebt. Je kan haar dan hier met belonen ten aller tijde als ze goed gedrag laat zien.

Wat jou hondjes betreft. Ik denk dat deze hem beter onder de duim hebben en dat ook maar goed is zo. En laat hem niet in bed. Hij staat nu al boven jullie en daarmee bevestig je dat alleen maar. Ben niet tegen een hond in bed maar niet 1 die al zo hoog staat op die leeftijd.

Ik weet ook dat hier veel koekjesgevers zijn maar als je bij deze hond nog door wil dringen en wat wilt verbeteren zul je hard moeten doorgrijpen. En even vergeten dat het een puppy is. Hij is geen 8 weken meer en kan best wat hebben.

Loody@ dit soort honden worden gefokt voor het bijten. Je moet dit in goede banen lijden. Bijten mag op commando. Niks mis mee.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:27

Wilawander. mijn Mechelaar is ook een politiehond(KNPV) en is door mij zelf opgeleid vanaf puppie af.. en hij mocht van mij zeker niet bijten.. alleen in speeltjes!! en zijn speeltje was een jutezak ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:33

Het is een kwestie van opvoeden, en een KNPV gefokte hond mag als puppie ook niet gewoon maar naar je bijten. ook die moet leren wanneer er wel en niet gebeten mag worden.
De belangrijkste basis is overwicht over je hond> jij bent de baas en jij bepaald.....

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:35

ThreeFingers schreef:
Het is een kwestie van opvoeden, en een KNPV gefokte hond mag als puppie ook niet gewoon maar naar je bijten. ook die moet leren wanneer er wel en niet gebeten mag worden.
De belangrijkste basis is overwicht over je hond> jij bent de baas en jij bepaald.....

Precies :j en het geldt gewoon voor elke hond!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:38

Ik bedoelde uiterraard ook op speeltjes en dergelijke en niet naar de mens dat leek me logisch.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:42

Misschien een leuke oefening voor grotevogel en haar pup.

Je neemt een dummy. Laat het pupje bijten als het bij geef je het commando vast.
Als het pupje vast heeft zeg je los, dit zal de eerste paar keren niet zo makkelijk gaan maar de aanhouder wint. Als het pupje lost.. koekje er in :Y) Plezier gegarandeerd en een oefening waar je veel aan hebt.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:44

Loody schreef:
ThreeFingers schreef:

Precies :j en het geldt gewoon voor elke hond!!

Inderdaad, als sommige grote honden zo te keer zouden gaan op straat zoals sommige kleine hondjes dat doen, dan werden ze als zeer gevaarlijk en agressief omschreven, ach en die kleine zijn zo schattig :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:45

Tiffany schreef:

Je neemt een dummy. Laat het pupje bijten als het bij geef je het commando vast.
Als het pupje vast heeft zeg je los, dit zal de eerste paar keren niet zo makkelijk gaan maar de aanhouder wint. Als het pupje lost.. koekje er in :Y) Plezier gegarandeerd en een oefening waar je veel aan hebt.

Prima oefening!

Maar niet voor een leek....

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:47

ThreeFingers schreef:
Tiffany schreef:

Prima oefening!

:j Ook voor een leek kwestie van goed timen.. (dus op tijd en vrolijk belonen)

Edit: voor grotevogel, als de pup niet lost, terwijl hij nog in de dummy bijt, koekje voor zijn neus en los.. en dan verder uitbouwen.
Laatst bijgewerkt door Tiffany op 22-03-12 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:00

gewoon niet met koekjes werken.. zo'n onzin, maar goed dat vind ik... een hond kan je gewoon met je stem belonen ;)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:20

Tiffany schreef:
Heel hard, en ik zal half bokt over me geen krijgen, maar duidelijk heeft de pup meer respect voor je teckel dan voor jou.

Ik zou zeggen aanpakken die hap, vooral niet afleiden wat wilawander al zegt je beloont haar voor slecht gedrag.

Nekvel pakken omdraaien en neerleggen. Het "stout" commando erbij (foei of nee) en volhouden... als je loslaat en de pup komt weer terug.. opnieuw.

Wordt nu maar eens goed boos, de pup is jullie nu al aan het domineren! En door het bed toe te laten maak je het alleen maar erg. En afleiden met een koekje voor het bijten? Is in mijn ogen alleen maar belonen.

Oja en over die bench.. buren inlichten en lekker laten loeien.
-O-

Nee hoor, mij krijg je niet over je heen.
Ik ben het volkomen met je eens!!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:23

ThreeFingers schreef:
Tiffany schreef:

Prima oefening!

Waarom niet voor een leek?

Zo kan je de hond toch goed aanleren dat hij niet in jouw mag bijten? Denk ik, maar ik ben dit soort honden niet gewend, maar zo zou ik dus denken :o
Ik heb sukkels van honden geloof ik (2x labrador en een halve labrador, gemixed met wrs riche-back).

Vind het echt intressant om dit mee te lezen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:27

Ik heb mijn herder het ook zo aangeleerd, maar zij beet mij niet. Ben wel een leek, maar gaf geen snoepje als beloning, juist de dummy weer ;) Dat was voor haar het enige wat ze wilde. Juist doordat ze de 'vast' leuk vond, kon ik de los langzaam aanleren.