Bokkers met een Franse Bulldog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 13:02

Jammer joh, maar ik wil het de volgende keer graag meemaken!

Ik PB je even :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:47

kiki1976 schreef:
Dit vetgedrukte is een fabeltje hoor, of het ging niet om een fci stamboom. Waarom zou iemand er ook immers bewust voor kiezen om geen stamboom aan te vragen?

Omdat het lang zichtbaar blijft op de stamboom (dat er dus 1 tussenzit die geen stamboom heeft). Ik wist ook niet beter dat dit een fabeltje is. Maar heb het na gevraagd aan mn tante die ook honden fokt, maar kan dus wel.[/quote]

Dat kan alleen bij open stamboeken (bijvoorbeeld bij de hollandse herder zijn er op een gegeven moment - jaren tachtig) wel mechelaars gebruikt om het ras in stand te houden). Een franse bulldog zonder stamboom kan geen pups krijgen met stamboom, vraag maar na bij het FCI (staat ook op de site denk ik). Het hele doel van een stamboom is juist dat de voorouders in kaart worden gebracht met een registratienummer. Als je een stamboomloze FB op kon nemen in het stamboek waren er zeker niet zo veel stamboomloze bulletjes, aangezien er heel veel wel een vader of moeder hebben met stamboom. Dan had ik bij mijn pups ook een stamboom aan kunnen vragen, maar helaas doet het FCI daar niet aan.

Niet dat het uitmaakt, het maakt je hond er niet minder lief om. Maar ik hoop toch dat je niet meer hebt betaald omdat de hond zogenaamd een stamboomhond zonder stamboom is. Er zijn trouwens wel bedrijven die nep-stambomen uitgeven, maar dat zijn meestal broodfokkers.

A_man

Re: Bokkers met een Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:03

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:36

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:48

Leuk! Passen jouw truitjes ook om een bulldog heen? :)) lees: kort in lengte, maar tegelijkertijd ook breed van bouw? Want hij heeft 1 jasje die in de lengte goed is , maar op zijn schouders vrij strak.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:28

Leuk, zoek ook nog 2 jasjes. 1 voor Diva (de FB dus) en 1 voor Noddy (Maltezer mix).

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:31

elevien ja de jasjes voor bredere honden passen bullys ook..

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:10

Ook het eerste truitje (vanaf 14,95) in het compleet zwart? Zo ja, wat kost die in maatje FB? :))

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:43

Oh sorry, ik zag dat er ook jasjes bij de grote honden staan voor brede honden. Maar ik ben echt op zoek naar een truitje, dus dan houdt het helaas op..

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:09

Die truitjes zijn er ook groter, wat is zn ruglengte dan weet k de prijs. Dit is strech en past dan ook zeker, laatst voor een pittbull pup verkocht die met die doodskop erop..

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:09

Welke ik ook vaker heb verkocht voor de bulls zijn die baseball jasjes xl zit dan op 31.95 zo uit mn hoofd..

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:13

Zijn ruglengte is 40 of 45... Durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:16

als je zn ruglengte weet, en zn borstomvang dan kan ik je vertellen welke die past kwa truitjes.. :)
heb nu ook weer die stoere met doodskop en van deze ook met een spin erop.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:51

Leuke site heb je A_man!
Ik ben alleen niet zo van kleertjes voor de honden, onze franse bull heeft alleen een gevoerd/waterdicht dekentje voor in de winter als het echt heel erg koud is. Maar dat is niet het enige wat je verkoopt natuurlijk :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:54

Onze Hamilton!
Afbeelding
Afbeelding

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:21

Wauw, wat een leukerd wendely! <3

Hier ook geen truitjes/jasjes oid.. :n Hebben Franse bulldogs het nodig dan, een dekentje oid in de winter? De onze is natuurlijk nog pup dus geen idee hoe ie het deze winter gaat doen..

Wij zijn vandaag met de onze voor het eerst naar puppytraining geweest, ging goed! Instructrice gaf aan dat andere honden nog wel 's agressief kunnen reageren op Franse bulldogs ivm de platte snuit (agressie), evt. knorren en natuurlijk geen staart. Jullie daar ervaring mee? De Shih Tzu van mijn ouders moet helemaal niks van onze bull hebben..

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:33

Rianne_ schreef:
Hier ook geen truitjes/jasjes oid.. :n Hebben Franse bulldogs het nodig dan, een dekentje oid in de winter? De onze is natuurlijk nog pup dus geen idee hoe ie het deze winter gaat doen..

Die van ons krijgt alleen zijn jasje aan als hij mee gaat naar de paarden als het koud is. Daar staat hij veel stil (als ik bijvoorbeeld aan het poetsen/uitmesten/opzadelen ben). Op dat soort momenten staat hij dan te trillen op zijn pootjes. Met gewoon wandelen heeft hij niks aan, dan beweegt hij genoeg om zichzelf warm te houden :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:36

O ja, dan snap ik het :) Hoe doe je het bij de paarden dan, doe je hem dan ergens aan vast of..? Zou de onze ook wel mee willen nemen maar het lijkt me zo onhandig

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:46

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb ook een fransje ze heet Lilly ze is net 1 jaar geworden.
Hier een foto van een tijdje geleden:
Afbeelding

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:14

Aaawh wat een lieve bulletjes komen er weer voorbij <3

Mijn moeder gaat patronen opzoeken zodat ik zelf kan gaan proberen een jasje voor de winter te maken (die van ons loopt te bibberen in de winter, nu soms zelf al... wil het liefst ook in huis onder een deken liggen :+ ). Ga binnenkort leuke fleecestof kopen, ben benieuwd of ik zo handig ben met de naaimachine :')

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:28

@Wendely en MickeyenVici: mooie bulletjes hoor!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:07

Rianne_ schreef:
O ja, dan snap ik het :) Hoe doe je het bij de paarden dan, doe je hem dan ergens aan vast of..? Zou de onze ook wel mee willen nemen maar het lijkt me zo onhandig

Neehoor, hij loopt altijd los. De paarden accepteren hem en hij heeft respect voor de paarden. Hij loopt vanaf klein pupje al los tussen de paarden. Hij scharrelt tijdens het rijden dan wat in/buiten de bak, gaat aan de zijkant zitten wachten of gaat binnen op de pakjes stro liggen.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:54

@MickeyenVici: Leuke Bullie! En welkom in het topic.

@MirandaNH: Ik ben benieuwd naar je creatie haha, even een foto posten als ie af is!

@Elevien: Zo gaat onze Bull ook altijd mee naar de paarden, alleen met de Shetlanders wil ze nog wel eens spelen.

Weet iemand nog een goed adres met een nestje blauwe Fransjes?

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:43

Dank je wel! Er komen hier echt prachtige bulletjes voorbij! :D

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:50

voor jasjes moet je anders eens kijken op www.witjesverzendhuis.nl

wij bestellen hier heel veel dingen, altijd netjes geleverd en mocht er iets niet kloppen doen ze ook niet moeilijk en wordt het veranderd.. Uitgebreid assortiment qua jasjes enz...