Leuk hoor, de kat buiten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:36

suikerp schreef:
Ik vind dit hele topic één grote onzin, laten we dan alles gaan opsluiten of ophokken.

Geen kinderen op straat, want die steken vaak over zonder te kijken, vooral als ze aan het spelen zijn.
Geen buitenritten te paard, je paard kan op hol slaan en de weg oprennen.
Geen bejaarden op straat, want ze steken zo langzaam over.
Schiet alle wilden dieren dood, voordat ze de straat oversteken.

Get a life..... :j

Ik hoop dat je zelf ziet dat dit bericht kant noch wal raakt?
Ze zouden beter sommige bokkers een keer ophokken :x

suikerp

Re: Leuk hoor, de kat buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:38

Ja, inderdaad, de bokkers ophokken die willen dat katten opgehokt moeten worden, goed plan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:39

Heb je het topic eigenlijk daadwerkelijk gelezen of kom je gewoon roepen?

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:40

Ik heb het vanaf het begin gelezen ja....en ik vind het vanaf het begin ook de grootste onzin. Mag ik geen mening hebben dan? Sorry hoor..... (ze mogen jou ook ophokken wat mij betreft)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:42

Jawel, maar het zou fijn zijn als je die meer zou onderbouwen dan de stellingen op de vorige pagina, waarom je denkt dat het vergelijkbaar is.

en het tweede mogen ze van mij ook proberen hoor. :j Kan leuk worden :j Wie wil?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:42

suikerp schreef:
(ze mogen jou ook ophokken wat mij betreft)

Ayasha, iemand vindt je niet aardig _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:43

Je zou het denken he. _O- _O-
Tis niet de eerste en het zal ook de laatste niet zijn. :') Doe je niks aan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:44

Dat hou je toch wel, niet iedereen houdt van prinsesjes :')

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:44

Quellian schreef:
suikerp schreef:
(ze mogen jou ook ophokken wat mij betreft)

Ayasha, iemand vindt je niet aardig _O-

Juist wel, reuze aardig :j als ik iemand niet aardig vind dan merk je dat echt wel :P

Onderbouwing? Tja, het is toch de grootste onzin om een kat geen buiterleven te willen gunnen? By the way, ik ben vroeger ook aangereden door een auto, heb wat gebroken botten gehad. Ophokken of niet, een kind dat buiten speelt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:45

suikerp schreef:
Ophokken of niet, een kind dat buiten speelt?

Het liefst wel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:48

Ophokken niet maar wel meer verantwoording nemen. ;) En dat is zo ongeveer wat ik het hele topic zeg. Het kan mij echt niet schelen of die kat buiten komt, maar houd dat arme dier in je eigen tuin als je langs een drukke 70-weg woont. (of vergelijkbare situaties).

Quellian: Niet? ^) *legt haar roze jurkje maar weer in haar verkleeddoos*
En: _O- _O- _O- *ligt dubbel* :') Deal: alle kinderen binnen, dan mogen de katten buiten. _O-
Geweldige quote in je profiel ook trouwens. :D (die van jezus)

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:48

Quellian schreef:
suikerp schreef:
Ophokken of niet, een kind dat buiten speelt?

Het liefst wel!

Schrijf de regering eens aan en doe daar je voorstel :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:54

Quellian schreef:
Ffortuna schreef:
Weet je wat het jammere is van dit soort discussies? Voor Bokt doe je iets niet snel goed. Iedereen weet het beter en degenen die het hardste schreeuwen krijgen gelijk, of eisen dat. Prima joh, maar dan doen veel mensen niet meer mee met de discussie. Ik in elk geval niet. Ik trek mijn eigen plan wel wat betreft mijn katten, zonder dat Bokt daar iets van hoeft te vinden. Of ik ze buiten laat, of binnen houd? Gaat je geen reet aan :+

Moet je ook niet op facebook meerdere malen een oproep plaatsen dat je zo verdrietig bent, want de poes is kwijt.
Heel erg sneu, maar eigen verantwoording :) Want het interesseert andere mensen dan weer niet dat jij verdrietig bent. Ik denk dan alleen 'tja, keuzes, keuzes...'.
Maar goed, alles is vervangbaar, toch? :)

Wat een lompe, botte, gevoelloze en enorm kwetsende opmerking. Erg stijlloos. En hij klopt ook niet want de vermiste kat is geen poes ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:56

Poes, kat.... Gaan we muggenziften?
Ik kan Quellian wel volgen. Als het anderen toch geen zier aan gaat waarom zouden ze dan wel mee "moeten" helpen zoeken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:58

Ayasha schreef:
Ik kan Quellian wel volgen. Als het anderen toch geen zier aan gaat waarom zouden ze dan wel mee "moeten" helpen zoeken?

Basisbiologie beste Ayasha ;) Verder kan ik mij niet herinneren dat Ffortuna ooit via facebook heeft opgeroepen om te helpen zoeken. Wel heeft ze gemeld dat ze erg verdrietig is. Is het al eens bij je opgekomen dat dit het zoveelste topic over dit onderwerp is, dat deze topics ALTIJD op gedoe uitlopen en dat mensen daarom al niet eens meer melden wat ze met hun kat doen? Zou ik ook niet doen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:00

Het zal mij een zorg zijn wat ze met hun kat doen, al vreten ze'm op dus neen, heb daar nog nooit bij stil gestaan en eigenlijk, nu ook niet. Maar niet janken en komedie spelen als het je niet genoeg boeit om je verantwoording op te nemen. Als ik mijn hond op straat laat lopen moet ik ook niet janken als ie omver geknalt wordt.
Heb verder geen flauw idee wie wat op FB gezet heeft ni dit topic dus ik bedoel het algemeen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:03

Prima hestejente, noemen we het een kat. Ik noem mijn katten altijd 'poezen' vind ik gezelliger klinken :D Koosnaam noem je dat.

Ffortuna en ik zitten te Pben.
Maar zoals ik begrijp heb jij ook het verhaal gevolgd op facebook, uitermate verdrietig, is het niet?
Ik zeg enkel dat zúlke dingen hadden kunnen voorkomen. Dit is gebeurd, maar zij heeft er ook een wijze les van geleerd.

En als ik dan opmerkingen op eerdere pagina's lees (van andere users), dan gaan mijn nekharen overeind. IK krijg nachtmerries als ik een dood gereden kat in de berm heb gelegd (want ik vind dat het minste dat ik kan doen) en een baasje zegt: 'tja, dat is toch echt niet mijn probleem'. Wáááát????

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:05

Ayasha schreef:

Alleen poepen moet.
Als je je kind buiten laat spelen en het raakt vermist? 'Tja, keuzes, keuzes...' Je paard rent door de draad en vliegt de weg op? 'Tja, keuzes, keuzes...' Iedereen maakt inderdaad keuzes. Soms de verkeerde soms de goede. Als door iemands keuze iets verkeerd afloopt is dat dan maar pech voor diegene? Hoeven we dan niemand meer te helpen? Want uiteindelijk draait het hele leven om keuzes.
Het is op internet zo makkelijk te brullen dat anderen het fout doen. Leven en laten leven. Als jij last hebt van iemands kat, spreek de eigenaar aan. Als jij geen last hebt van iemands kat, geen probleem toch? Dode katten langs de weg is natuurlijk vreselijk. Ik kan ook goed begrijpen dat je dat niet wil zien. Doodgereden egeltjes vind ik ook vreselijk, doodgereden moedereend, eigenlijk alles wat doorgereden wordt vind ik erg. Maar het gebeurt wel en ik zie ook regelmatig dode dieren liggen. Je kan niet vermijden dat je dingen ziet en hoort die jij vervelend vindt. We leven in Nl met veel mensen op vrij weinig grond en daardoor heb je met elkaar te maken. Dat andere mensen dingen anders doen dan jij kan je vervelend vinden. En dan kan je er over gaan bleren op internet of je kan het accepteren. Schud je hoofd een keer als je het ziet en ga weer door.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:07

Jans schreef:
Ayasha schreef:
Blijkbaar niet want hij moet andere mensen te last zijn.

Zo lang de buren niet bij mij komen klagen vind ik niet dat hij anderen tot last is.

En daarbij vind ik dat de vergelijking kat met paard gewoon helemaal niet op gaat. maargoed ik laat mijn kat buiten dus kennelijk ben ik egoistisch en een dierenbeul.

Als ik nou eens wist van wie ze zijn kon ik bij de eigenaren klagen, helaas weet ik het niet.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:08

Rondje langs de buren lopen en het vragen?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:10

_Saar schreef:
Rondje langs de buren lopen en het vragen?

Dat is echt een optie midden in een woonwijk.... even 300+ deuren langs

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:13

De kans dat de kat niet ver van huis gaat is vrij groot. Je eigen straat kan je toch proberen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:14

_Saar schreef:
Alleen poepen moet.
Als je je kind buiten laat spelen en het raakt vermist? 'Tja, keuzes, keuzes...' Je paard rent door de draad en vliegt de weg op? 'Tja, keuzes, keuzes...' Iedereen maakt inderdaad keuzes. Soms de verkeerde soms de goede. Als door iemands keuze iets verkeerd afloopt is dat dan maar pech voor diegene? Hoeven we dan niemand meer te helpen? Want uiteindelijk draait het hele leven om keuzes.
Het is op internet zo makkelijk te brullen dat anderen het fout doen. Leven en laten leven. Als jij last hebt van iemands kat, spreek de eigenaar aan. Als jij geen last hebt van iemands kat, geen probleem toch? Dode katten langs de weg is natuurlijk vreselijk. Ik kan ook goed begrijpen dat je dat niet wil zien. Doodgereden egeltjes vind ik ook vreselijk, doodgereden moedereend, eigenlijk alles wat doorgereden wordt vind ik erg. Maar het gebeurt wel en ik zie ook regelmatig dode dieren liggen. Je kan niet vermijden dat je dingen ziet en hoort die jij vervelend vindt. We leven in Nl met veel mensen op vrij weinig grond en daardoor heb je met elkaar te maken. Dat andere mensen dingen anders doen dan jij kan je vervelend vinden. En dan kan je er over gaan bleren op internet of je kan het accepteren. Schud je hoofd een keer als je het ziet en ga weer door.

Moet staat tussen " " zoals je kan zien.

Kinderen zouden ze ook in eigen tuin moeten houden.
Paard stond in een omheinde weide, heb je verantwoordelijkheid voor genomen en is mis gegaan,

En je geeft je goede raad weg. :D

en kan je nog gaan zoeken wiens kat overlast bezorgt ook, hoezo omgekeerde wereld?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:15

_Saar schreef:
De kans dat de kat niet ver van huis gaat is vrij groot. Je eigen straat kan je toch proberen?

Ik geef toch aan dat het geen optie is? Doe ik niet voor niets.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:16

Nou dan heb je blijkbaar niet zoveel overlast. Het ongemak is dus niet groot genoeg om in actie te komen.