Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:16

Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 12-11-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:17

@Seven ... Meschien had die ook wel een moeder nodig maar als je even beter leest ;) (was geen fokker de pups waren opgelukje en de moeder was niet sterk genoeg om voldoende melk te produceren! Hij is naar ons toegekomen en heeft moedermelk gekregen van dieren arts! &BrintaPap! :)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:18

De fokkers die echt liefhebber zijn van het ras, zullen er mijn inziens toch alles aan doen om het ras te verbeteren. De fokkers die dus met agressieve honden fokt, zijn geen fokkers maar f*ckers en zijn alleen bezig het ras te vermeerderen en dan niet in de positieve zin.
Erg jammer....dat er zulke mensen tussen zitten, maar wat ik al eerder zei is dat bepaalde rassen en kruisingen als paddestoelen de grond uit rijzen en dat komt niet ten goede.

En over "pikverlengende" honden :+ ....ik probeer een nieuw woordenboek te schrijven...hahaha :o

LiesxAnne

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:26

Jammer dat we niets meer van mick75 horen :')

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:26

@ seven: ook met pitbulls heb je verschillende types gewichten en hoogtes hoor.. in nederland is alles watpitbull achtig is een kruising en noemen ze dus een pitbull maar in amerika zijn ze nu bezig met het fokken van de american bully komt eigenlijk een beetje neer op de engelse stafford maar dan dik klein en een gedrog.
je hebt in amerika ook de xxl bully's maar ook de xxl pitbulls. de xxl bully's zijn klein mormelig (vind ik) en gedrongen beetje engelse bull achtig maar je heb ook de xxl pitbulls die er eigenlijk altijd al geweest zijn, zie zijn groot en hoogbenig maar wegen net zo zwaar.
omdat het ras pitbull in amerika niet meer in de mode is zijn er heel veel overgegaan op de american bully's ze vinden het daar ook echt een belediging als je zegt dat het een pitbull is.

en dan heb je nog de american pitbull dat is de working type, die zijn licht van gewicht gespierd en helemaal afgetraind en doen aan weightpulling en andere takken van pitbull sport wat in amerika niet verboden is maar hier in nederland wel.. ze trekken zelfs hele auto's naar voren en dat zijn afgetrainde american pitbulls die nog geen 18 kilo wegen.

trouwens als ik met een stafford op de show komt die te groot of te zwaar is of niet de goede kleur heeft wordt ik zeer zeker gediswalificeerd hoor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:32

Iemand die pups op de wereld zet is een fokker, hoef je geen kennel voor te hebben :D
En zoals ik schreef een pup heeft veel meer nodig van mams dan enkel meld, zoals opvoeding leren honden gedrag etc maar daar gaat dit topic niet over.

@Kamatz
Maar dat is dus juit het probleem heel veel liefhebbers vinden dat de hond aversie bij het ras hoord, ookal doen ze de mag test daar kan je op trainen en kan je ook slagen met een hond die een andere hond verscheurd als die los komt. Maar inderdaad ontzettend jammer dat de meeste liefhebbers en fokkers er toch zo over denken. Zelfs op shows werd ik voor gek verklaard dat ik mn teef niet direct op sloot in een bench zodra ik binnen was, of beter zelf durfde in een rij met andere honden naar binnen te lopen. Dat zegt mij genoeg over hoe het gesteld is met de honden waar men mee fokt en heeft mij doen besluiten geen staffie weer te nemen.

@my_precious
Natuurlijk heb je verschillende typisch dat heb je in elk ras, ik spreek als ik het over een pitbull heb over de oude pitt als ik pitbull in typ op google krijg je ook enkel dieren die bijna stafford/dog achtig ogen niet wat ik voor ogen heb met een pitt :D

Kwa kleur zijn ze inderdaad streng net als met de staarten of gevoeligheden in de huid maar ik heb vaak genoeg in de ring gestaan met teven boven de gewenste 45 cm. De rasstandaard van de stafford staat niet vast het is enkel een voorkeur kwa grote dus wanneer de hond in harmonie is kwa hoogte en bouw maar groter dan de rasstandaard mag daar gerust van worden afgeweken. Onze teef is 43 cm maar heeft haar laatste show verloren van een tjechische teef die nagemeten ruim 50cm was, die teef was echter harmonisch goed gebouwd dus dan word er best van de hoogte afgeweken

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:34

oowja...
ff een stuk(je) uit een artikel:

Is een Amstaff een Pit Bull?
Het antwoord is nee!!!.
Een Pit Bull is namelijk helemaal geen hondenras, maar een verzamel naam voor honden die uit verschillen ras honden is voort gekomen.
Omdat de Amstaff erg veel lijkt kwa uiterlijk op een Pit bull, word de link door de buitenwereld snel gelegd naar gevaarlijk en agressief.
Wat natuurlijk heel jammer is omdat de Amstaff's helemaal niet agressief zijn.
Er bestaan wel valse Amstaff 's, maar de oorzaak daarvan is altijd de baas.
Je kunt een hond vergelijken met de af spiegeling van de baas.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:37

Whahaha zo zie je maar weer, weer iemand die een artikel schrijft en totaal niet weet waar die het over heeft.

Een pitbull is wel degelijk een ras al jaren bij de UKC geregisteerd, raar toch dat dat soort onzin gewoon geschreven mag worden. ook bij de pit ligt de nadruk kwa fokken steeds meer op een passend de hond in de huidige maatschappij ze zijn al een stuk minder scherp geworden. Er word nog wel geaccepteerd dat ze een vorm van hond aversie en zelfs agressie hebben. Dat is jammer als ze daarin meer zouden selecteren zou het het ras veel completer maken in mijn ogen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:40

Mendy_Zabbel schreef:
oowja...

Het antwoord is nee!!!.
Een Pit Bull is namelijk helemaal geen hondenras, maar een verzamel naam voor honden die uit verschillen ras honden is voort gekomen.
Omdat de Amstaff erg veel lijkt kwa uiterlijk op een Pit bull, word de link door de buitenwereld snel gelegd naar gevaarlijk en agressief.

dan heb jij je huiswerk niet goed gedaan want vroeger was het een verzamelnaam maar tegenwoordig is het officieel dat de pitbull in amerika een ukc stamboom hebben en dus geregistreerd staan.
en oorspronkelijk is de amerikaanse stafford wel van de pitbull, kijk maar eens heel ver terug in de geschiedenis voordat de amerikaanse stafford bekend was en nog geen stamboom had was het gewoon de pitbull daarom heeft de amerikaanse stafford alle kenmerken van een echte pit zoals hij vroeger was.. wat veel mensen niet weten is dat er al zoooooooveel generaties doorgefokt is dat liefhebbers van stafford of pitbull een bepaald type probeerde te fokken en daarom krijg je dus de types die je tegenwoordig ziet.
vertel mij niks over de geschiedenis van de pitbulls en staffords want inmiddels durf ik van mijzelf te zeggen dat ik zeer zeker genoeg weet van en over dit ras..
ik wil niet uit de hoogte doen want ik weet ook echt niet alles, maar wat ik je hierboven beschrijf is zoals het toch echt geweest is.

@seven ik snap wat je bedoeld met pitbbull en google.. je krijgt idd dan de working type te zien, dat waren toch de eerste echte pitbulls van vroeger.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:41

Seven schreef:
Whahaha zo zie je maar weer, weer iemand die een artikel schrijft en totaal niet weet waar die het over heeft.

Een pitbull is wel degelijk een ras al jaren bij de UKC geregisteerd, raar toch dat dat soort onzin gewoon geschreven mag worden. ook bij de pit ligt de nadruk kwa fokken steeds meer op een passend de hond in de huidige maatschappij ze zijn al een stuk minder scherp geworden. Er word nog wel geaccepteerd dat ze een vorm van hond aversie en zelfs agressie hebben. Dat is jammer als ze daarin meer zouden selecteren zou het het ras veel completer maken in mijn ogen

hey seven jij bent sneller als ik, das niet eerlijk whaha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:42

:D ik sta altijd vooraan met honden discussies hahaha Vooral als het over staffies en pitts gaat kan ik mn wijsheid toch een beetje prediken

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:45

Seven schreef:
:D ik sta altijd vooraan met honden discussies hahaha Vooral als het over staffies en pitts gaat kan ik mn wijsheid toch een beetje prediken

hahaha ikke ook hoor.. kan er zo slecht tegen dat onzin gedoe van beter weters als ze hun huiswerk niet goed gedaan hebben, voer dan geen discussie.

als we dan toch het internet erbij halen met artikelen:
hieronder nog een link van de pitbullvereniging als mensen echt willen weten hoe de pitbull of stafford tot stand is gekomen.. zo is het gegaan en niet anders..

ps ffies lampie aandoen begint donker te worden hier, typen gaat dan ook met foutjes hihi

http://www.pitbullvereniging.nl/pageID_6672314.html
Laatst bijgewerkt door my_precious op 12-11-12 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:46

@Seven,iemand die een pups krijgt is geen fokker!
hadden 2 honden!
eentje was loops en wist deuren optemaken!
Hoppaa! de reu erop!
en pups!
onverwachts!, en zijn we dus geen fokkers

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:49

en het allerbelangrijkste stukje hieronder:

Uiteindelijk werd de pitbull dan toch in de stamboeken opgenomen van de AKC in 1936, maar de naam werd gewijzigd van American Pit Bull terrier naar American Staffordshire Terrier. Dit werd gedaan om geen link meer te hebben tussen de vechtende pit bull en de show pit bull.
De eerste pit bull ingeschreven als amstaff en waarop de standaard gebaseerd is van de AKC is Colby's Primo.
Hoewel amstaff's de dag van vandaag niet meer te vergelijken zijn met hun beginperiode, ben ik toch blij dat, sommige fokkers, toch inzien dat ze beter zoveel mogelijk de essentie van dit ras moeten behouden... en dat is het pit bull-zijn!!!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:51

cinn87 schreef:
Jah ben ook enorm tots op ze! Mijn manntjes :) vorig jaar hebben ze examen gedaan voor het Usar, en gehaald. Is het reddingsteam van Nl die naar ramp gebieden gestuurd worden. Ze kregen hun certificaat van minister Opstelten uitgereikt, die dacht eerst dat Stitch de mascotte was haha, aangezien de rest alleen maar herders zijn!

ik heb jouw vriend en die geweldige stitch onlangs ontmoet omdat hij dezelfde opleiding doet als ik. Maar wat een gave hond! Zo gefocused, zo'n wil om te willen werken voor zijn baas, gewoon heel mooi om te zien!

Ik werk als vrijwilliger in een asiel waar ruim 60% van de honden Amstaffs of kruisingen zijn.
Toen ik daar net begon was ik eigenlijk nog nooit in aanraking gekomen met dit ras en ik vond het dan ook heel spannend toen ik voor de eerste keer met zo'n krachtpatser moest lopen. Nu heb ik er inmiddels veel zien komen en gaan en ben het ras steeds beter gaan leren kennen en begrijpen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit ras echt niet bij onervaren hondeneigenaren terecht dient te komen want het zijn gewoon enorm sterke, uitbundige en vaak nogal impulsief reagerende honden. Het is heel simpel, bij dit ras moet je gewoon te allen tijde consequent zijn en ze geen vinger geven want dan nemen ze de hele hand ( niet letterlijk he :+ ) maar dit wel allemaal bewerkstelligt op een respectvolle manier , zonder harde hand. En ik gok dat de gemiddelde hondeneigenaar ( incluis mezelf!) hier niet voor in de weg is gelegd.
Maar wat ze allemaal stuk voor stuk hebben achter de facade van het bombastische uiterlijke vertoon is een heel klein hartje.
Dus jullie begrijpen, ik knuffel heel wat af in het asiel er zitten er bij die gewoon helemaal in mijn broekzak willen kruipen <3 .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:53

Natuurlijk wel ze hebben de pups toch laten komen en hebben gefokt met de teef. Ze hadden het ook weg kunnen laten halen maar dan hadden jullie je hond niet gehad dus geen probleem :j maar als je fokt en dus voor nakomelingen zorgt ben je een fokker, of je het nou perongeluk hebt gekregen (daar geloof ik nooit zo in maar dat laat ik dan maar even in het midden) of je maakt een wel doordachte keuze :D Men noemd een eigenaar van een teef die een nest heetf gehad in het algemeen dus fokker ookal is het maar eenmalig. Vraag me af hoe jij de mensen dan noemd die jou hond gefokt hebben :D

Daarin lijken we op elkaar My_precious ergens erger ik me altijd aan nieuws berichten met stafford of pitbull want 80 % van de tijd ging het om een heel ander type hond maar ja de wereld heeft deze rassen als zwart schaap gecreerd en er is niets makkelijker dan afgeven op het zwarte schaap.
Zo was hier in de buurt een labrador kruizing aan het waken bij zn tuin en had een kind in het gezicht gebeten toen die in het hok keek. Stond er in het plaatselijke nieuws pitbull kruising grijpt kind naar betreden tuin :( Zucht word je toch moe van.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:58

Seven schreef:
Natuurlijk wel ze hebben de pups toch laten komen en hebben gefokt met de teef. Ze hadden het ook weg kunnen laten halen maar dan hadden jullie je hond niet gehad dus geen probleem :j maar als je fokt en dus voor nakomelingen zorgt ben je een fokker, of je het nou perongeluk hebt gekregen (daar geloof ik nooit zo in maar dat laat ik dan maar even in het midden) of je maakt een wel doordachte keuze :D Men noemd een eigenaar van een teef die een nest heetf gehad in het algemeen dus fokker ookal is het maar eenmalig. Vraag me af hoe jij de mensen dan noemd die jou hond gefokt hebben :D

Daarin lijken we op elkaar My_precious ergens erger ik me altijd aan nieuws berichten met stafford of pitbull want 80 % van de tijd ging het om een heel ander type hond maar ja de wereld heeft deze rassen als zwart schaap gecreerd en er is niets makkelijker dan afgeven op het zwarte schaap.
Zo was hier in de buurt een labrador kruizing aan het waken bij zn tuin en had een kind in het gezicht gebeten toen die in het hok keek. Stond er in het plaatselijke nieuws pitbull kruising grijpt kind naar betreden tuin :( Zucht word je toch moe van.

ohw daar kan ik ook echt niet tegen, en de plaatjes die ze in de telegraaf gebruiken van de amerikaanse stafford elke keer weer de zelfde hond whaha..

als je een teef laat dekken of dat het nu een ongeluk is of niet en je laat de pups komen ben je oorspronkelijk fokker.. of het nu 1 keer een nestje is per ongeluk of gewoon een keer een nestje voor de lol..
officieel bij het raad van beheer staat dat als men fokt met een teef ongeacht hoe het tot stand is gekomen dat je wordt gekenmerkt als fokker.

dus ja ook daar heb je weer gelijk in seven.
even offtopic, jouw avatar is bijna het zelfde als die van mij seven, dus dan lijken de pit/staff eigenaren wel erg op elkaar.. whahaha nee grapje tussendoor..
weer een heerlijke discussie dit.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 12-11-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:58

bruceandnoon schreef:
cinn87 schreef:
Jah ben ook enorm tots op ze! Mijn manntjes :) vorig jaar hebben ze examen gedaan voor het Usar, en gehaald. Is het reddingsteam van Nl die naar ramp gebieden gestuurd worden. Ze kregen hun certificaat van minister Opstelten uitgereikt, die dacht eerst dat Stitch de mascotte was haha, aangezien de rest alleen maar herders zijn!

ik heb jouw vriend en die geweldige stitch onlangs ontmoet omdat hij dezelfde opleiding doet als ik. Maar wat een gave hond! Zo gefocused, zo'n wil om te willen werken voor zijn baas, gewoon heel mooi om te zien!

Ik werk als vrijwilliger in een asiel waar ruim 60% van de honden Amstaffs of kruisingen zijn.
Toen ik daar net begon was ik eigenlijk nog nooit in aanraking gekomen met dit ras en ik vond het dan ook heel spannend toen ik voor de eerste keer met zo'n krachtpatser moest lopen. Nu heb ik er inmiddels veel zien komen en gaan en ben het ras steeds beter gaan leren kennen en begrijpen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit ras echt niet bij onervaren hondeneigenaren terecht dient te komen want het zijn gewoon enorm sterke, uitbundige en vaak nogal impulsief reagerende honden. Het is heel simpel, bij dit ras moet je gewoon te allen tijde consequent zijn en ze geen vinger geven want dan nemen ze de hele hand ( niet letterlijk he :+ ) maar dit wel allemaal bewerkstelligt op een respectvolle manier , zonder harde hand. En ik gok dat de gemiddelde hondeneigenaar ( incluis mezelf!) hier niet voor in de weg is gelegd.
Maar wat ze allemaal stuk voor stuk hebben achter de facade van het bombastische uiterlijke vertoon is een heel klein hartje.
Dus jullie begrijpen, ik knuffel heel wat af in het asiel er zitten er bij die gewoon helemaal in mijn broekzak willen kruipen <3 .

He wat leuk zeg! zo zie je maar weer, wat een klein wereldje ;). Ik hoorde al van mijn vriend dat Stitch zich voorbeeldig had gedragen tijdens de cursus ;) leuk!!

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:00

my_precious schreef:
Mendy_Zabbel schreef:
oowja...

Het antwoord is nee!!!.

dan heb jij je huiswerk niet goed gedaan want vroeger was het een verzamelnaam maar tegenwoordig is het officieel dat de pitbull in amerika een ukc stamboom hebben en dus geregistreerd staan.
en oorspronkelijk is de amerikaanse stafford wel van de pitbull, kijk maar eens heel ver terug in de geschiedenis voordat de amerikaanse stafford bekend was en nog geen stamboom had was het gewoon de pitbull daarom heeft de amerikaanse stafford alle kenmerken van een echte pit zoals hij vroeger was.. wat veel mensen niet weten is dat er al zoooooooveel generaties doorgefokt is dat liefhebbers van stafford of pitbull een bepaald type probeerde te fokken en daarom krijg je dus de types die je tegenwoordig ziet.
vertel mij niks over de geschiedenis van de pitbulls en staffords want inmiddels durf ik van mijzelf te zeggen dat ik zeer zeker genoeg weet van en over dit ras..
ik wil niet uit de hoogte doen want ik weet ook echt niet alles, maar wat ik je hierboven beschrijf is zoals het toch echt geweest is.

@seven ik snap wat je bedoeld met pitbbull en google.. je krijgt idd dan de working type te zien, dat waren toch de eerste echte pitbulls van vroeger.

ten 1e doe ik niet aan huiswerk ;)
en ten 2e is dit stukje door mijn zusje van internet gehaald...

ik heb ook nix met de amerikaan te maken aangezien ik een zuiver gefokte engelse heb

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:02

bruceandnoon schreef:
cinn87 schreef:

He wat leuk zeg! zo zie je maar weer, wat een klein wereldje ;). Ik hoorde al van mijn vriend dat Stitch zich voorbeeldig had gedragen tijdens de cursus ;) leuk!!

cinn even vraagje tussendoor, hoe lang trainen jullie nu met jullie staf?
wel knap dat hij door alles is heen gekomen hoor, de meeste vallen toch af doordat ze het net niet hebben.
hij lijkt ook erg veel op mijn amteefje die ik helaas in december heb moeten laten inslapen..als ik die van jou dan zo zie zo vrolijk en goed in zijn vel, krijg ik toch wel weer kriebels.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:03

:D Jep we lijken meer op elkaar dan we besefte zal bij de paarden niet anders zijn :j

Maar je plaatst het wel Mendy en zo komen dus valse ideen en feiten de wereld in mensen die zich niet verdiepen in de waarheid en enkel koppieeren wat ze lezen. Niet verkeerd bedoeld maar je kan je ook buiten je eigen ras of type verdiepen als je daar iets over plaatst.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:13

Mick was even paardrijden. Mag dat ook nog?

En verder dank jullie, jullie bewijzen precies wat ik wil zeggen.

IK hou niet van bullen, of het nou om pitts gaat, om staffords of om weet ik veel wat voor bulldog-achtige. Daar heb ik mijn redenen voor. Jullie hoeven niet van andere rassen te houden en daar veroordeel ik jullie ook niet om en ik ga ook geen topics openen over hoe geweldig Duitse Herders wel niet zijn (en mocht ik dat wel doen dan verwacht ik een berg kritiek want er zitten genoeg misbaksels tussen). Het jezelf constant verdedigen en laten zien hoe geweldig jullie honden wel niet zijn bewijst precies wat ik bedoel. Jullie weten heel goed dat er veel mensen bang zijn voor dergelijke honden, kijk alleen maar naar de titel van dit topic. En jullie vliegen er meteen bovenop om het te ontkennen. Terwijl het niet valt te ontkennen dat dergelijke honden niet zelden in verkeerde handen belanden en daardoor compleet vals worden. Ik vraag me dan dus af waarom mensen graag gezien willen worden met een hond die een zeer slechte naam heeft, en die niet geheel zonder reden gekregen heeft. En dat is GEEN waardeoordeel zoals jullie ervan maken, maar een oprechte vraag en ik vind het dan ook oprecht heel erg jammer dat jullie je meteen aangevallen voelen en een blinde waas krijgen als er kritiek komt op jullie geliefde hondenras (hoewel dat dus ook weer bewijst wat ik bedoel).

Ik heb ook aangegeven dat het een vooroordeel van mijn kant is. Ik heb ronduit slechte ervaringen met jullie soort honden, en neem juist vanwege de enorme hoeveelheid valse krengen hier in de buurt zelf geen hond. Helaas is het niet alleen hier in de buurt zo, maar overal waar ik gewoond heb (en dat is niet door het hele land heen). En ik heb wel meer dan 3 incidenten meegemaakt met dergelijke honden, rond de 100 komt eerder in de buurt. Maar het wordt wat uitgebreid om ze allemaal te vermelden.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:13

@Mendy_Zabbel
als jij een zuivere engelse stafford heb of zoals ze officieel heten staffordshire bull terriër dan weet jij ook vast wel dat de engelse afstammen van de zelfde voorouders als de amerikaanse stafford en de pitbull whahhaa.. dus jouw engelse stafford is heeeel heeeel ver terug in de geschiedenis toch eigenlijk stiekem wel een pitbull.

want vroeger heette de engelse stafford namelijk de amerikaanse staffordshire terriër en is veranderd naar amerikaanse staffordshire bullterriër en nog veel later werden deze honden in london engeland opgenomen in het engelse stamboek en dus de engelse stafford in volksmond genoemd.

neem aan als je dit type hond in huis hebt toch wel graag de achtergrond wilt weten en wat zijn voorouder betreft wil weten hoe dit type/ras ontstaan is.

het is geen aanval maar gewoon wat informatie en lijkt mij altijd handig om te weten..

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:15

@ my_precious:

We kregen hem met 7 weken en volgens mij was het iets van 10 weken toen die voor het eerst ging kijken bij een vrijwillige reddingshondengroep. Daar is die toen gaan trainen en met 2 jaaer was die al volledig inzetbaar. Doordat mijn vriend werkzaam is als speurhondgeleider bij de Politie kreeg die vorig jaar de kans om bij het Usar te komen ( bestaat alleen uit politie,brandweer en ambu ) Dat wilde die wel maar dan alleen met onze staff. Anders had die een nieuwe herder voor dat werk gekregen. Die had die tenslotte in zijn vrije tijd als hobby al opgeleid. Die kans kreeg die toen en ze hebben het examen gehaald wat hem dus de eerste stafford maakt die voor de overheid werkt. Hij is nu 5 jaar. Ik denk dat wij gewoon erg veel geluk met hem hebben gehad want het is zo een bijzonder hondje. Mijn vriend geeft nog steeds les in het speurwerk dus als je interesse hebt ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:16

mick75: ik respecteer dat wel hoor, weet je ik kan best begrijpen als je nare ervaringen met dit soort honden heb gehad dat je toch twijfels gaat krijgen en het vertrouwen in deze type honden helemaal weg is.. maar zoals je al zegt dat zal vast en zeker ook met herders of dobermans of wat dan ook zijn..ik vind sommige honden ook echt afschuwelijk om te zien en ook echt niet bij mij passen en ook ik ben vroeger in mijn gezicht gebeten.
wel door een labrador terwijl ik hem alleen een knuffel gaf whaha..dus die honden vind ik ook helemaal niets.