ik krijg het nog niet voor elkaar om zichtbare fotos te plaatsen...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
....ik probeer een nieuw woordenboek te schrijven...hahaha

Mendy_Zabbel schreef:oowja...
ff een stuk(je) uit een artikel:
Is een Amstaff een Pit Bull?
Het antwoord is nee!!!.
Een Pit Bull is namelijk helemaal geen hondenras, maar een verzamel naam voor honden die uit verschillen ras honden is voort gekomen.
Omdat de Amstaff erg veel lijkt kwa uiterlijk op een Pit bull, word de link door de buitenwereld snel gelegd naar gevaarlijk en agressief.
Wat natuurlijk heel jammer is omdat de Amstaff's helemaal niet agressief zijn.
Er bestaan wel valse Amstaff 's, maar de oorzaak daarvan is altijd de baas.
Je kunt een hond vergelijken met de af spiegeling van de baas.
Seven schreef:Whahaha zo zie je maar weer, weer iemand die een artikel schrijft en totaal niet weet waar die het over heeft.
Een pitbull is wel degelijk een ras al jaren bij de UKC geregisteerd, raar toch dat dat soort onzin gewoon geschreven mag worden. ook bij de pit ligt de nadruk kwa fokken steeds meer op een passend de hond in de huidige maatschappij ze zijn al een stuk minder scherp geworden. Er word nog wel geaccepteerd dat ze een vorm van hond aversie en zelfs agressie hebben. Dat is jammer als ze daarin meer zouden selecteren zou het het ras veel completer maken in mijn ogen
ik sta altijd vooraan met honden discussies hahaha Vooral als het over staffies en pitts gaat kan ik mn wijsheid toch een beetje prediken Seven schreef:ik sta altijd vooraan met honden discussies hahaha Vooral als het over staffies en pitts gaat kan ik mn wijsheid toch een beetje prediken
cinn87 schreef:Jah ben ook enorm tots op ze! Mijn manntjesvorig jaar hebben ze examen gedaan voor het Usar, en gehaald. Is het reddingsteam van Nl die naar ramp gebieden gestuurd worden. Ze kregen hun certificaat van minister Opstelten uitgereikt, die dacht eerst dat Stitch de mascotte was haha, aangezien de rest alleen maar herders zijn!
) maar dit wel allemaal bewerkstelligt op een respectvolle manier , zonder harde hand. En ik gok dat de gemiddelde hondeneigenaar ( incluis mezelf!) hier niet voor in de weg is gelegd.
.
maar als je fokt en dus voor nakomelingen zorgt ben je een fokker, of je het nou perongeluk hebt gekregen (daar geloof ik nooit zo in maar dat laat ik dan maar even in het midden) of je maakt een wel doordachte keuze
Men noemd een eigenaar van een teef die een nest heetf gehad in het algemeen dus fokker ookal is het maar eenmalig. Vraag me af hoe jij de mensen dan noemd die jou hond gefokt hebben 
Zucht word je toch moe van. Seven schreef:Natuurlijk wel ze hebben de pups toch laten komen en hebben gefokt met de teef. Ze hadden het ook weg kunnen laten halen maar dan hadden jullie je hond niet gehad dus geen probleemmaar als je fokt en dus voor nakomelingen zorgt ben je een fokker, of je het nou perongeluk hebt gekregen (daar geloof ik nooit zo in maar dat laat ik dan maar even in het midden) of je maakt een wel doordachte keuze
Men noemd een eigenaar van een teef die een nest heetf gehad in het algemeen dus fokker ookal is het maar eenmalig. Vraag me af hoe jij de mensen dan noemd die jou hond gefokt hebben
Daarin lijken we op elkaar My_precious ergens erger ik me altijd aan nieuws berichten met stafford of pitbull want 80 % van de tijd ging het om een heel ander type hond maar ja de wereld heeft deze rassen als zwart schaap gecreerd en er is niets makkelijker dan afgeven op het zwarte schaap.
Zo was hier in de buurt een labrador kruizing aan het waken bij zn tuin en had een kind in het gezicht gebeten toen die in het hok keek. Stond er in het plaatselijke nieuws pitbull kruising grijpt kind naar betreden tuinZucht word je toch moe van.
bruceandnoon schreef:cinn87 schreef:Jah ben ook enorm tots op ze! Mijn manntjesvorig jaar hebben ze examen gedaan voor het Usar, en gehaald. Is het reddingsteam van Nl die naar ramp gebieden gestuurd worden. Ze kregen hun certificaat van minister Opstelten uitgereikt, die dacht eerst dat Stitch de mascotte was haha, aangezien de rest alleen maar herders zijn!
ik heb jouw vriend en die geweldige stitch onlangs ontmoet omdat hij dezelfde opleiding doet als ik. Maar wat een gave hond! Zo gefocused, zo'n wil om te willen werken voor zijn baas, gewoon heel mooi om te zien!
Ik werk als vrijwilliger in een asiel waar ruim 60% van de honden Amstaffs of kruisingen zijn.
Toen ik daar net begon was ik eigenlijk nog nooit in aanraking gekomen met dit ras en ik vond het dan ook heel spannend toen ik voor de eerste keer met zo'n krachtpatser moest lopen. Nu heb ik er inmiddels veel zien komen en gaan en ben het ras steeds beter gaan leren kennen en begrijpen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit ras echt niet bij onervaren hondeneigenaren terecht dient te komen want het zijn gewoon enorm sterke, uitbundige en vaak nogal impulsief reagerende honden. Het is heel simpel, bij dit ras moet je gewoon te allen tijde consequent zijn en ze geen vinger geven want dan nemen ze de hele hand ( niet letterlijk he) maar dit wel allemaal bewerkstelligt op een respectvolle manier , zonder harde hand. En ik gok dat de gemiddelde hondeneigenaar ( incluis mezelf!) hier niet voor in de weg is gelegd.
Maar wat ze allemaal stuk voor stuk hebben achter de facade van het bombastische uiterlijke vertoon is een heel klein hartje.
Dus jullie begrijpen, ik knuffel heel wat af in het asiel er zitten er bij die gewoon helemaal in mijn broekzak willen kruipen.
. Ik hoorde al van mijn vriend dat Stitch zich voorbeeldig had gedragen tijdens de cursus
leuk!! my_precious schreef:Mendy_Zabbel schreef:oowja...
ff een stuk(je) uit een artikel:
Is een Amstaff een Pit Bull?
Het antwoord is nee!!!.
Een Pit Bull is namelijk helemaal geen hondenras, maar een verzamel naam voor honden die uit verschillen ras honden is voort gekomen.
Omdat de Amstaff erg veel lijkt kwa uiterlijk op een Pit bull, word de link door de buitenwereld snel gelegd naar gevaarlijk en agressief.
Wat natuurlijk heel jammer is omdat de Amstaff's helemaal niet agressief zijn.
Er bestaan wel valse Amstaff 's, maar de oorzaak daarvan is altijd de baas.
Je kunt een hond vergelijken met de af spiegeling van de baas.
dan heb jij je huiswerk niet goed gedaan want vroeger was het een verzamelnaam maar tegenwoordig is het officieel dat de pitbull in amerika een ukc stamboom hebben en dus geregistreerd staan.
en oorspronkelijk is de amerikaanse stafford wel van de pitbull, kijk maar eens heel ver terug in de geschiedenis voordat de amerikaanse stafford bekend was en nog geen stamboom had was het gewoon de pitbull daarom heeft de amerikaanse stafford alle kenmerken van een echte pit zoals hij vroeger was.. wat veel mensen niet weten is dat er al zoooooooveel generaties doorgefokt is dat liefhebbers van stafford of pitbull een bepaald type probeerde te fokken en daarom krijg je dus de types die je tegenwoordig ziet.
vertel mij niks over de geschiedenis van de pitbulls en staffords want inmiddels durf ik van mijzelf te zeggen dat ik zeer zeker genoeg weet van en over dit ras..
ik wil niet uit de hoogte doen want ik weet ook echt niet alles, maar wat ik je hierboven beschrijf is zoals het toch echt geweest is.
@seven ik snap wat je bedoeld met pitbbull en google.. je krijgt idd dan de working type te zien, dat waren toch de eerste echte pitbulls van vroeger.

bruceandnoon schreef:cinn87 schreef:Jah ben ook enorm tots op ze! Mijn manntjesvorig jaar hebben ze examen gedaan voor het Usar, en gehaald. Is het reddingsteam van Nl die naar ramp gebieden gestuurd worden. Ze kregen hun certificaat van minister Opstelten uitgereikt, die dacht eerst dat Stitch de mascotte was haha, aangezien de rest alleen maar herders zijn!
ik heb jouw vriend en die geweldige stitch onlangs ontmoet omdat hij dezelfde opleiding doet als ik. Maar wat een gave hond! Zo gefocused, zo'n wil om te willen werken voor zijn baas, gewoon heel mooi om te zien!
Ik werk als vrijwilliger in een asiel waar ruim 60% van de honden Amstaffs of kruisingen zijn.
Toen ik daar net begon was ik eigenlijk nog nooit in aanraking gekomen met dit ras en ik vond het dan ook heel spannend toen ik voor de eerste keer met zo'n krachtpatser moest lopen. Nu heb ik er inmiddels veel zien komen en gaan en ben het ras steeds beter gaan leren kennen en begrijpen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit ras echt niet bij onervaren hondeneigenaren terecht dient te komen want het zijn gewoon enorm sterke, uitbundige en vaak nogal impulsief reagerende honden. Het is heel simpel, bij dit ras moet je gewoon te allen tijde consequent zijn en ze geen vinger geven want dan nemen ze de hele hand ( niet letterlijk he) maar dit wel allemaal bewerkstelligt op een respectvolle manier , zonder harde hand. En ik gok dat de gemiddelde hondeneigenaar ( incluis mezelf!) hier niet voor in de weg is gelegd.
Maar wat ze allemaal stuk voor stuk hebben achter de facade van het bombastische uiterlijke vertoon is een heel klein hartje.
Dus jullie begrijpen, ik knuffel heel wat af in het asiel er zitten er bij die gewoon helemaal in mijn broekzak willen kruipen.
He wat leuk zeg! zo zie je maar weer, wat een klein wereldje. Ik hoorde al van mijn vriend dat Stitch zich voorbeeldig had gedragen tijdens de cursus
leuk!!
Jep we lijken meer op elkaar dan we besefte zal bij de paarden niet anders zijn