Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:59

jackyline schreef:
opzich vind ik de foto ook niet heel duidelijk.
Omdat ze een oplopende borstkast heeft wil dat niet zeggen dat ze te mager is.
Kan van mijn hond precies de zelfde foto maken is ook zo iets qua ras en kleur maar reu.
Van opzij ziet hij er ook zo uit maar als je van boven kijkt is hij goed bijna te fors

Voor degene die haar in live gezien hebben is het overduidelijk hoor.Waarom denk je dat er deze hulpactie is ingeroepen???
Ik heb jaren als da-assistente gewerkt en ben heel wat gewend,maar ben hier gewoon ziek van....dan kijk ik naar onze eigen herders,alle 2 hollands welvaren en dat gun je een ander dier ook.Beestje heeft nergens om gevraagd en is nog zo trouw dat ze steeds terug komt op plek waar baas haar achter heeft gelaten ;(

Ik had haar gisteren gezien en die blik alleen al,...ben vandaag ook alles afgeweest met 1 van mijn kids,helaas....
Morgen weer een dag met nieuwe kansen....

Respect voor de inzet Kaspar _/-\o_ _/-\o_

griebels

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update zoekactie gestart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:05

hopelijk kan iemand die hond vangen, desnoods met een verdovingsgeweer...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:59

griebels schreef:

Risico is te groot...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:02

Beter iets dan niets toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:02

bo0tjeee schreef:
Is een vangkooi geen optie?!

Dan heb je een zeer grote kans dat er een vos of das inzit.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:06

Een kennis van mij woont in Rockanje en de hond is vandaag bij hun langs de weg gerend met de dierenambu erachteraan, weet niet of die succes hebben gehad. Maar als ze zaterdag nog niet terecht is gaan mijn vriend en ik ook even in die omgeving zoeken met een hele sociale hond erbij, geen idee of dat helpt aangezien er al meerdere mensen het proberen, maar kan altijd een poging wagen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:59

Ik heb net nog een poging gewaagd met mijn zoon in dat gebied en een rondje gelopen,maar behalve dat we verkleumd zijn en doorweekt :brr: :brr: was het gewoon geen doen in het donker.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:04

Is het een idee om contact op te nemen met het asiel waar de andere 2 mastiffs/cane corso's zijn opgevangen? Mogelijk horen deze 3 toch bij elkaar, als dat zo zou zijn komt ze mogelijk wel naar die honden toe als ze ze herkent.

Wat triest zeg. ;(

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:08

Niet te geloven hoe wreed mensen kunnen zijn om zo van hun dier af te komen. Ik hoop dat de hond snel gevangen kan worden, heb zo met die arme stakker te doen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:48

Brainless schreef:
bo0tjeee schreef:
Is een vangkooi geen optie?!

Dan heb je een zeer grote kans dat er een vos of das inzit.

Vind dat ze dat risico dan maar moeten lopen. Als je het bij die paal neerzet waar de hond telkens komt heb je toch ook een grote kans dat de hond erin zit, die is nu hongerig genoeg dus tja.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:54

Bassenqua schreef:
Is het een idee om contact op te nemen met het asiel waar de andere 2 mastiffs/cane corso's zijn opgevangen? Mogelijk horen deze 3 toch bij elkaar, als dat zo zou zijn komt ze mogelijk wel naar die honden toe als ze ze herkent.

Wat triest zeg. ;(

Dit heb ik even gemist? Zijn er kortgeleden nog 2 zelfde rassen opgevangen/afgestaan dan?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:25

Sharani schreef:
Niet te geloven hoe wreed mensen kunnen zijn om zo van hun dier af te komen. Ik hoop dat de hond snel gevangen kan worden, heb zo met die arme stakker te doen.

Amen !

Wat sneu en zonde dat er zo met dieren omgegaan word.
Hopelijk komt ook voor haar snel een warm mandje !
En dames/heren , Top werk dat jullie je zo inzetten voor hem/haar ( heb ik even gemist geloof ik ) :j

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:35

Jeetje ik volg dit al even en hoop al even op goed nieuws..

Ik woon zelf heel dichtbij.. miss dat ik morgen ook even een rondje ga maken..

Ik heb zelf een bullmastiff en ben gek op dogachtigen.. zou der zo een warme mand aanbieden!
Vreselijk die foto!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:01

Heeft er iemand al nieuws?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:20

Bassenqua schreef:

Wat triest zeg. ;(

Ik moet zeggen dat ik dit een top idee vind.

Misschien horen ze helemaal niet bij elkaar, maar als dat wel zo is en ze zien elkaar dan is de kans groot dat je de hond met de andere 2 honden kunt lokken?

T,is dat ik aan de andere kant van NL woon, anders was ik zeker mee gaan zoeken.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:23

Volgens mij nog geen nieuws...
En van die andere honden weet ik eigenlijk niets,als dat vermoeden idd bestaat is dat zeker een goed idee :j

Ze reageert iig niet agressief op andere honden,maar komt ook dan niet in d ebuurt.
Ik heb vandaag nog wat extra mensen benaderd die daar vaak met hond wandelen en die gaan nu wat extra keertjes op een dag,ooit moet het toch lukken.....

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:39

Heb alle pagina's doorgelezen, en zoals iemand eerder al zei vind ik de foto ook niet echt duidelijk. De mensen die de hond irl hebben gezien zullen het wel beter weten, maar wij hebben ook 2 cane corso's waarvan je de ribbenkas kan zien en heel smal zijn maar echt meer, maar dan ook meeeeer dan genoeg eten krijgen. Hoop dat het arme ding snel gevonden wordt, maar mag hopen dat ze bij de dierenambu ook snappen dat ze zo'n beest niet vangen door er met de ambu achteraan te sjeezen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:43

Jolliegirl schreef:
griebels schreef:

Risico is te groot...

Ik zou heel bot gezegd dat risico toch wel nemen nu...
Het is keuzes maken, als je ziet hoe dichtbij ze kunnen komen (de foto is op paar mtr afstand genomen) en hem nog steeds niet hebben, niks helpt.. Dan nog een paar weken en hij is gewoon dood van de honger of loopt een (snel)weg op..

Wel top dat er iig actie ondernomen word, zo bedoel ik het helemaal niet. Hopelijk is deze hond gauw gevangen en houd hij er niet al te veel aan over!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:53

Bij ons heeft er onlangs ook zo'n maand of twee een ontsnapte hond uit Spanje gelopen.De hond was hier geadopteerd door een gezin, maar is tijdens een wandeling ontsnapt. De stichting, die het dier heeft geplaatst, heeft van alles geprobeerd; vangkooien, voedselplekken, drijfjacht,met andere honden lokken, noem maar op. Niks lukte. Uiteindelijk is het dier met verdovingsgeweer geschoten op 175 km afstand van waar de hond is ontsnapt. Deze hond was dus gaan zwerven, natuurlijk net rond oud en nieuw, maar gelukkig was er een dierenarts die het dier uiteindelijk met het geweer van een afstand wist te schieten. Die verdoving valt wel mee hoor. Ik heb zelf verschillende honden met verdoving moeten vangen, door de stress produceren ze veel adrenaline en dan overdoseer je niet gauw. Eerder geef je niet genoeg.Maar goed iemand die er verstand van heeft weet dat.

Ik hoop dat ze het dier snel te pakken krijgen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:24

Wat ontzettend sneu voor die hond. Respect voor de mensen die zich inzetten om het dier te vangen....

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:34

Volgens de mensen hier in het dorp heeft de dierenambulance nog geen succes gehad. Ze denken wel aan verdoven als het te lang duurt. Ik hoor het net pas van mijn moeder ik ga zo even kijken met mijn reu miss kan hij haar op dr gemak stellen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:00

[***] schreef:
Sjee wat een verhaal zeg...
Hopelijk kunnen jullie haar op korte termijn vangen en verzorgen inderdaad!
Maar juist omdat de nachten kouder worden en straks de dagen ook en er niet veel te halen valt in de duinen, aangezien het beestje broodmager is en weinig nog kan lijden...
Kan niet iemand bij de paal een bak met wat eten zetten? Dat ze in ieder geval wel iets binnenkrijgt? Niet dat ze straks levenloos wordt aangetroffen?

De hond bevind zich in recreatie gebied met campings, strandtenten, restaurants enz. Hier is altijd wel wat aan voedsel weg te scharrelen voor zo'n dier, al zal het niet veel zijn, ze kan er op in leven blijven. Het is een taai ras en kan gelukkig wel wat hebben.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:08

Creatas schreef:
Bassenqua schreef:

Wat triest zeg. ;(

Dit heb ik even gemist? Zijn er kortgeleden nog 2 zelfde rassen opgevangen/afgestaan dan?

Er zijn op 12 januari 2 mastiff in Hoogvliet gedumpt (welke inmiddels in asiel Rotterdam verblijven)
Inmiddels is ontdekt dat deze gevallen los staan van deze Cane Corso.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:09

Sundral schreef:
Heb alle pagina's doorgelezen, en zoals iemand eerder al zei vind ik de foto ook niet echt duidelijk. De mensen die de hond irl hebben gezien zullen het wel beter weten, maar wij hebben ook 2 cane corso's waarvan je de ribbenkas kan zien en heel smal zijn maar echt meer, maar dan ook meeeeer dan genoeg eten krijgen. Hoop dat het arme ding snel gevonden wordt, maar mag hopen dat ze bij de dierenambu ook snappen dat ze zo'n beest niet vangen door er met de ambu achteraan te sjeezen.

Geloof me, het beest is echt mager en ziet er heel beroerd uit in real life.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:11

Citaat:
UPDATE: Helaas weinig nieuws vandaag. Ze hebben de hond helaas nog niet gevangen