Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:35

Miepie77 schreef:
Marloes__ schreef:
Dat bepaal jij toch niet?!
nee maar het is wel raar dat als er 20 honden op een losloopgebied lopen en met elkaar spelen en alles dat dan omdat iemand met zn zeer moeilijke hond daar per se wil lopen, iedereen zn hond moet gaan vastpakken als die hond in de buurt komt, ga dan ergens lopen waar weinig honden zijn, niet juist naar een losloopgebied met nog tig andere honden.
Jij maakt er naar mijn idee een vreselijk monster van dat geen honden om zich heen kan verdragen. Nee, dan moet je inderdaad niet in een losloop gebied zijn, mits je daar traint, dan wel rekening houdend met de veiligheid van andere honden en hun baasjes. Maar wanneer ik daar met mijn aangelijnde hond zou lopen die het niet prettig vindt om besnuffelt te worden, dan vind ik het een ander verhaal. Ik zal je dan vriendelijk verzoeken je hond bij je te houden. Doe je dat niet? Dan wordt het vrij snel duidelijk waarom ik dit vroeg...

Miepie77

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:40

nou spreek je jezelf tegen,

mijn hond kan overigens ook niet met alles, dus als ik teveel dominante honden zie ga ik niet het losloopgebied in, vind de opmerking dat zien ze dan wel een beetje agressief, want in dat gebied mogen honden gewoon los en ja dan kunnen ze komen snuffelen, dat is gewoon sociaal gedrag, dat jou hond dat niet kan geeft alleen aan dat jou hond dat sociale gedrag niet heeft, snap niet dat je dan uit jezelf door zo'n gebied gaat lopen, dat is vragen om gedoe

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:43

Miepie77 schreef:
nou spreek je jezelf tegen, mijn hond kan overigens ook niet met alles, dus als ik teveel dominante honden zie ga ik niet het losloopgebied in, vind de opmerking dat zien ze dan wel een beetje agressief, want in dat gebied mogen honden gewoon los en ja dan kunnen ze komen snuffelen, dat is gewoon sociaal gedrag, dat jou hond dat niet kan geeft alleen aan dat jou hond dat sociale gedrag niet heeft, snap niet dat je dan uit jezelf door zo'n gebied gaat lopen, dat is vragen om gedoe

Waarom spreek ik mijzelf tegen?

Daarbij, lees mijn eerste post even door. Mijn honden zijn prima opgevoed, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar ik vind niet dat een ander voor mij hoeft te bepalen of ik wel of niet met een aangelijnde hond door een losloop gebied loop.

Mensen moeten gewoon eens een beetje rekening met elkaar houden, dan waren dit soort problemen helemaal niet nodig geweest.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:48

Hhilde schreef:
Ik praat ook vaak genoeg met andere hondeneigenaren, is ook gezellig hoor. Het is niet zo zwart-wit als jij het laat voorkomen, Langcara. Mijn hond kan prima met honden die hem rustig benaderen en zich vriendelijk opstellen. Ik vraag me trouwens af wat voor honden jij hebt? Dat kan al een logische verklaring voor dit hele meningsverschil zijn.

Mijn honden zijn tamelijk ongecompliceerd. Dit is niet voor niets. Ik wil op een tamelijk ongecompliceerde manier met mijn honden omgaan.

Een hond moet voor mij mijn vriendje zijn, mijn maatje en die wil ik alles kunnen bieden wat hem gelukkig maakt. Dat wil zeggen, rennen en spelen buiten. En niet altijd overal alleen maar aangelijnd moeten lopen.

Ik zal dus niet kiezen voor een ras dat bekend staat als dominant of agressief, of heel eigenwijs zodat je ze niet los kunt laten en hemel en aarde moet bewegen om de hond te overtuigen dat hij toch écht moet luisteren.
Maar als ik ze dan een keer hard moet aanpakken, dan doe ik dat rustig. Ik heb er wel eens een uit een konijnenhol gesleurd aan het nekvel omdat ze niet wilde luisteren terwijl ik al een paar keer geroepen had. Ik vertik het om 10x te roepen om 1x eens reactie te krijgen.

ik heb drie honden van mezelf:
- kruising friese stabij. Wat de andere kant is, heb vader gezien maar niet te herleiden. De hond had flaporen, dat is alles wat ik kan zeggen.
- kruising van een stichting uit Spanje, was 11 maanden oud toen ze kwam. Heel, héél zachtmoedig hondje, heel lief
- jack russel.

dan nog de 2 van mijn vriend waar ik sinds september mee samenwoon;
- jack russel achtige (maar kop is te lang en ze is alleen maar bruin)
- en uit deze hond nog een pup van inmiddels ruim een jaar, vader is bouvier.

Met deze vijf ga ik altijd samen wandelen, aan de straat aangelijnd, en op de zandweg allemaal los. En dan rennen ze elkaar achterna, snuffelen ze, rennen de beek door op zoek naar ratten, noem maar op. Een leven zoals een hond het ambieert. Ik gun alle honden zo'n leven. Maar ik weet dat dat niet kan.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:54

xRomana schreef:
Gebied is niet alleen van jou, en je hoort je net als elders op straat aan bepaalde regels te houden, iedereen, jij en ik.

Ik hou me aan de regels als dat gebied het oorlooft om honden los te laten lopen. Alleen als
er nu allemaal mensen gaan lopen met asociale honden, en je kunt de hond de hele tijd bij je houden, dan hebben je honden nog niet de vrijheid die ze zo graag willen.
En dan heb je aan zo'n losloopterrein nog geen zak.

xRomana schreef:
even nogmaals over goed lezen gesproken.
Mijn hond kan wel last hebben van een aandoening waardoor een andere hond niet gewenst is, ziek zijn, niet vriendelijk.
Hoe moeilijk is het dan voor je om dat hondje van je even bij je te roepen?

Misschien is het verstandiger om er niet te gaan wandelen als je een hond hebt die veiligheid en welzijn van andere honden in gevaar brengt.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:57

Marloes__ schreef:
Mensen moeten gewoon eens een beetje rekening met elkaar houden, dan waren dit soort problemen helemaal niet nodig geweest.

Maar jij maakt toch de problemen door moeilijk te gaan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:29

Weet je, als je met je hond aangelijnd wilt lopen, prima, dan heb je de hele wijk, de hele stad (of dorp) en zowat het hele land. Waarom dan in hemelsnaam in een losloopgebied gaan lopen en iedereen daar dwars gaan zitten?
Dan verwacht je van een ander dat die zijn of haar hond aanlijnt, van iedereen daar. En dan heb je het over rekening met elkaar houden? Sorry, maar dat is geen rekening houden met elkaar, dat is verwachten dat iedereen rekening met jou houdt, en imo is dat knap asociaal.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:32

Langcara schreef:
Marloes__ schreef:

Degene die problemen maken zijn mensen die hun honden niet onder controle hebben, honden die niet luisteren of probleem gedrag vertonen omdat ze zo nodig los moeten lopen.
Als deze mensen het gewoon voor elkaar hebben, en hun honden negeren de aangelijnde hond of komen gewoon naar baasje als ze geroepen worden, dan is dr niets aan de hand.
Maar nee ze moeten zo nodig de confrontatie aangaan, dan vraag ik mij af wat je in een losloop gebied te zoeken heb.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:41

xRomana schreef:
Degene die problemen maken zijn mensen die hun honden niet onder controle hebben, honden die niet luisteren of probleem gedrag vertonen omdat ze zo nodig los moeten lopen.
Als deze mensen het gewoon voor elkaar hebben, en hun honden negeren de aangelijnde hond of komen gewoon naar baasje als ze geroepen worden, dan is dr niets aan de hand.
Maar nee ze moeten zo nodig de confrontatie aangaan, dan vraag ik mij af wat je in een losloop gebied te zoeken heb.

Dus mensen die hun honden los laten hebben ze niet onder controle en die honden vertonen probleemgedrag? Ik zie alleen probleemgedrag bij mensen, omdat die problemen maken omdat andere mensen hun hond loslaten op die éne zeldzame plek waar honden een keer los mogen en daar willen wandelen met hun asociale hond en dan verwachten dat anderen óók daar hun hond aanlijnen, zodat honden helemaal NERGENS meer los mogen.

Precies zoals Yamcha hierboven zegt.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:56

En waarom moet dan hond dan zo nodig op iemand afrennen die hun honden vast hebben? Luisteren ze stiekem toch niet? Of hebben ze probleemgedrag? (Weet je wel hond die vast zit kan een loslopertje zich zo lekker machtig bij voelen?)
Etiquetten gelden niet voor mensen als jij?

Ik had het vanmiddag nog. Was aan het fietsen met een van mijn honden, loopt er zon los lopend geval over het fietspad.
Mijn hond hobbelde braaf met mij mee maar dat kleine etterbakje moest zo nodig de held uithangen en even snippen naar mijn Dogo. Dus gevolg was dat ik bijna van mijn fiets af lazerde en mijn hond los moest laten.

Mijn hond heeft hem de sloot in gedreven, jammer dan, hier en daar een gaatje, ook jammer dan. Komt er in de verte vrouw aanwandelen en ik vroeg of die hond van haar was, die nu in de sloot ligt.
Hond was idd van haar maar luisterd toch niet als ze hem roept, en ze gaf me een dikke knipoog, eigen schuld dat ze nu in sloot ligt. Ze begon immers zelf, jij heb je hond keurig vast en de mijne luisterd niet en loopt ook nog eens los. Stom van mij.

Top wijf, zij heeft het tenminste begrepen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:03

Een geval????

En door jouw hond lazer je van de fiets?

Chique idd :+

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:04

Tja, maar mijn honden luisteren dus wel. En degenen die dat dus niet zo goed doen (die van mijn vriend) lijn ik dan even aan. Ze mogen niet met z'n allen op een hond afrennen omdat ze met vijven zijn en dat voor die andere hond heel eng kan zijn. Maar de mate van mijn ingrijpen hangt dus af van situatie (bij fietser moet je dat gewoon niet toelaten), reactie van andere eigenaar en vooral die van diens hond.

Maar ik snap niet dat jij die vrouw zo'n tofwijf vond. Ze rekent haar hond helemaal niet af op z'n ongehoorzaamheid! "hij luistert toch niet". MAAK dan dat hij luistert, of doe hem anders aan de lijn!

Honden kunnen best de fout in gaan, en daar moeten mensen niet over zeuren. Een hond luistert niet onfeilbaar. Maar een eigenaar hoort wel te corrigeren.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:49

Langcara schreef:
Marloes__ schreef:

Waar maak ik dan een probleem van? Ik vraag toch niet of iedereen een kilometer bij me uit de buurt blijft? Ik vraag gewoon of je je hond bij je kan houden, is dat dan zo'n probleem? Lijkt mij niet dat je daar zo moeilijk over hoeft te doen. Jeetje... Ik vraag me echt af of het nou écht zo moeilijk is om een beetje rekening met elkaar te houden?!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:58

Hou jíj dan rekening met anderen door niet daar te gaan lopen waar andere honden los mogen lopen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:00

Yamcha schreef:
Weet je, als je met je hond aangelijnd wilt lopen, prima, dan heb je de hele wijk, de hele stad (of dorp) en zowat het hele land. Waarom dan in hemelsnaam in een losloopgebied gaan lopen en iedereen daar dwars gaan zitten?
Dan verwacht je van een ander dat die zijn of haar hond aanlijnt, van iedereen daar. En dan heb je het over rekening met elkaar houden? Sorry, maar dat is geen rekening houden met elkaar, dat is verwachten dat iedereen rekening met jou houdt, en imo is dat knap asociaal.

helemaal mee eens :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:55

Mensen hoeven echt niet hun hond aan te lijnen wat mij betreft, maar er zit nog een tussenweg tussen dat en je hond overal als een idioot op af laten rennen. Wat je met je hond doet zal mij een worst wezen, als hij maar niet mijn hond wil ontmoeten. Want dat wil ik niet. Hoe moeilijk is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:59

Hoe moeilijk is het om dan niet in een losloopgebied te gaan lopen?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:02

Yamcha schreef:
Hoe moeilijk is het om dan niet in een losloopgebied te gaan lopen?

Waarom moet jouw hond per sé de mijne ontmoeten? Omdat jij hem niet onder controle hebt? Omdat je lichaamstaal slecht kunt lezen? Omdat je denkt dat alle hondjes vredig en lief met elkaar moeten kunnen spelen? Omdat je gaatjes in je hond zo ontzettend mooi vindt staan? Ben wel benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:17

Je bent echt goed in van alles invullen, is het niet?

Als jouw hond agressief is, is het helemaal knap asociaal van je om daar te komen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:03

Yamcha schreef:
Je bent echt goed in van alles invullen, is het niet?

Dat zal ik maar opvatten als compliment. Dankjewel.
Citaat:
Als jouw hond agressief is, is het helemaal knap asociaal van je om daar te komen.

Mijn hond is niet agressief, maar dat zeg ik pas voor de miljoenste keer hoor, het maakt niet uit :')

Kun je misschien op mijn vraag reageren? Waarom jouw hond zo nodig de mijne (of een willekeurige andere onbekende hond!) moet ontmoeten? Zat in je profiel te spieken en hoop niet dat je gaatjes werkelijk mooi vindt, je hebt namelijk een prachtig stel. Zou zonde zijn van die gaatjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:36

Zou het ook :j en.dank je :)
Als jij in een losloopgebied gaat lopen met je hond, mag ik er vanuit gaan dat hij een andere hond kan passeren zonder erop te klappen, toch? Mijn honden zullen altijd even willen kijken, maar zijn slim zat om om een hond heen te lopen die ze niet leuk lijkt.
Goed, Dimo niet altijd, maar die lijn ik eigenlijk altijd aan die is levensmoe :')
Raphi is geen vechtersbaas, die houdt niet van conflicten, maar wil nog wel eens lopen uitdagen, dus die gaat aan de lijn als ik het niet vertrouw.

Maar 9 van de 10 keer mag hij gaan kijken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:18

Yamcha schreef:
Zou het ook :j en.dank je :)
Als jij in een losloopgebied gaat lopen met je hond, mag ik er vanuit gaan dat hij een andere hond kan passeren zonder erop te klappen, toch? Mijn honden zullen altijd even willen kijken, maar zijn slim zat om om een hond heen te lopen die ze niet leuk lijkt.
Goed, Dimo niet altijd, maar die lijn ik eigenlijk altijd aan die is levensmoe :')
Raphi is geen vechtersbaas, die houdt niet van conflicten, maar wil nog wel eens lopen uitdagen, dus die gaat aan de lijn als ik het niet vertrouw.

Maar 9 van de 10 keer mag hij gaan kijken.

Uiteraard ga ik niet met mijn hond in een losloopgebied lopen als hij op elke hond zou klappen. Beau (sorry voor de naam :')) is een ster in negeren, dat is ook zijn nummer 1 oplossing voor al zijn problemen. Hij straalt ook behoorlijk uit dat hij andere honden negeert en als hij zelf toenadering zoekt is het goed. Passeren is helemaal geen probleem dus, maar honden die op hem afstormen (en dan heb ik het dus niet over rustig benaderen, maar echt het springende/dansende enthousiasme) vindt hij te heftig en daar snauwt hij naar. Daar houd ik natuurlijk rekening mee en daarom ben ik ook niet blij met DAT soort honden. Hondjes die rustig op hem af komen vind ik ook niet altijd leuk, maar da's het nadeel aan een losloopgebied. En over die rustige soort doe ik dus ook niet moeilijk, het gaat me echt om de lomperikken die uit enthousiasme niet meer terug te roepen zijn en om Beau heen beginnen te springen. Dan wil hij er wel eens opklappen (meestal ben ik hem voor, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingssituaties) en dan is het altijd mijn/zijn schuld volgens eigenaar vd lompe hond. Dat soort honden hoort ook vaak bij baasjes die geen idee hebben waar het over gaat met honden en dus letterlijk hun hond losgooien en hem overal naar toe laten stormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:50

Oh maar dan is er helemaal geen probleem, toch?
Raphi negeert dat ook, en Dimo meestal ook (maar die gaat toch even aan de lijn)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:12

Voor die mensen die denken dat een losloopgebied alleen voor hun is zouden toch weer eens in de boeken van de honden etiquette moeten duiken;

*Als u een aangelijnde hond tegenkomt, is het netjes om uw eigen hond bij u te roepen en ook even aan te lijnen. Na het passeren kunt u hem weer loslaten. Voorkom dan dat hij naar de aangelijnde hond toe gaat. Sommige honden zitten namelijk aan de lijn omdat ze uitvallen naar andere honden. Ook eigenaren die met een aangelijnde loopse teef wandelen, stellen het niet op prijs als hun hond wordt besnuffeld door een opdringerige reu die los loopt.
Bron
http://www.hondenlosloopgebied.nl/index ... &Itemid=31

Dus iedereen heeft recht om daar te lopen, je heb je aan de regels te houden, niets meer en niets minder. Heb je je hond niet onder controle heb je daar niets te zoeken.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:43

xRomana schreef:
Voor die mensen die denken dat een losloopgebied alleen voor hun is zouden toch weer eens in de boeken van de honden etiquette moeten duiken;

*Als u een aangelijnde hond tegenkomt, is het netjes om uw eigen hond bij u te roepen en ook even aan te lijnen. Na het passeren kunt u hem weer loslaten. Voorkom dan dat hij naar de aangelijnde hond toe gaat. Sommige honden zitten namelijk aan de lijn omdat ze uitvallen naar andere honden. Ook eigenaren die met een aangelijnde loopse teef wandelen, stellen het niet op prijs als hun hond wordt besnuffeld door een opdringerige reu die los loopt.
Bron
http://www.hondenlosloopgebied.nl/index ... &Itemid=31

Dus iedereen heeft recht om daar te lopen, je heb je aan de regels te houden, niets meer en niets minder. Heb je je hond niet onder controle heb je daar niets te zoeken.

Amen!!! _/-\o_