Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
spekkiejnfu schreef:Het is mijn opleiding, dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik er veel van weet. Vers voeren kan ook niet goed zijn vanwege het enorme gebruik van diverse soorten antibiotica, uitstoot van stoffen, dioxines in de grond etc. Het vlees dat hier wordt besproken zit vol van dat soort toxische stoffen. Met vers voeren is het niet te voorkomen dat je dieren deze stoffen binnenkrijgen. Bij de productie van bijvoorbeeld kattenbrokjes en blikvlees worden al deze stoffen grotendeels eruit gehaald.
, vangt dagelijks minimaal 1 muis, in de winter iets minder want met slecht weer komt ze niet graag buiten Lillian__ schreef:maar krijgen ze van versvoer geen tandsteen? daarom voeren wij onze kat ook alleen maar brokjes, en afentoe een zakje, en ze is hartstikke gezond!
Bizzybijtje schreef:Hoeveel katten leven er in het wild? En dan heb ik het over ECHTE katten? Dus geen tijgers/leeuwen/lynxen e.d., maar de kat zoals wij hem kennen?
Bovendien wordt zetmeel grotendeels verteerd door speeksel. Anders zouden wij er ook al problemen mee krijgen.
En prima dat jij vers vlees beter vindt, maar dat betekent niet noodzakelijk dat je gelijk iedereen die brokken voert dom moet vinden o.i.d.
. Het is daarom best logisch ervan uit te gaan dat wat ze toen aten, weleens gezond zou kunnen zijn voor onze huiskatten.Bizzybijtje schreef:Bovendien vind ik het een beetje vreemd om maar aan te nemen dat vers vlees voeren beter is, omdat voor zover bekend enkel jouw kat het er beter op doet.
Yuri schreef:het zal wellicht ook schelen of je brokken voert van de liddl of gewoon merkvoer als bijv eukaniba, royal canin, hills??
Ik moet eerlijk zeggen, heb er geen verstand van, wel een kat gehad die puur tegen hhills voeding kon anders direct weer blaasgruis...
Britt schreef:Als je de goede merken KVV kiest wordt er gebruik gemaakt van biologisch gehouden dieren, waar dus ook zo min mogelijk rotzooi in is gestopt
spekkiejnfu schreef:xRomana schreef:Wat voor studie volg je?
Ik studeer voedingsmiddelentechnologie, dit is niet alleen gericht op mensen maar ook op dieren, en die kant wil ik ook op later.
spekkiejnfu schreef:Bij de productie van bijvoorbeeld kattenbrokjes en blikvlees worden al deze stoffen grotendeels eruit gehaald.

mika11 schreef:Maar de mensen die hun katten (en andere dieren) zo natuurlijk mogelijk willen voeren, omdat dit veel gezonder is.
Doen die mensen dat voor zichzelf ook?
Dat vraag ik me zo vaak af als ik zulk soort artikelen lees.
Dus geen ongezonde dingen eten, alleen maar verantwoord eten voor zichzelf.

xRomana schreef:
Navanja schreef:Interessant topic..
Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor 1 kat, (ik heb er drie) Als ik het kan betalen per maand, wil ik dit ook wel proberen. Mijn katten zijn nu nog heel jong, maar als ik verder leed kan voorkomen hierdoor, graag.
En wat is het makkelijkst te kopen, of is internetbestellen het makkelijkst?