Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:52

Ik smelt bijna bij dat snoetje van Beeb... <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 17:22

De update van vorige week :D. Laat, maar beter laat dan nooit. Pffiieeeuw, druk geweest de afgelopen dagen.

Ik heb geen foto's, wel twee filmpjes.

Op het moment zit onze omgebouwde ziekenboeg vol met kittens die nog geënt moeten worden of medicatie nodig hebben. De kittens die wel geënt zijn en gewoon gezond (en dus adopteerbaar), staan in de kantine op een rij.

Deze zaterdag heb ik een nieuwe vrijwilligster ingewerkt op de quarantaine. Daar is de stand van zaken eigenlijk zoals altijd, het is niet druk, de katten zijn in principe gezond en zitten er echt alleen maar omdat het de policy is dat ze twee weken in quarantaine zitten.

Al met al kan ik dus zeggen dat het qua ziek, zwak en misselijke katten, het op ons asiel ontzettend goed gaat.

Nu de filmpjes:

Afbeelding

Afbeelding

van de kittens.

En vandaag:

Het was een drukke ochtend. In totaal hebben wij nu zo'n 50 kittens in het asiel zitten. Waarvan ongeveer 23 in de kantine, de rest in de ziekenboeg/kittenkamer. De originele kittenkamer is ingericht als ziekenboeg. Daar zitten nu zes katten met niesziekte. Drie van de zes katten heb ik vlees met daarin medicatie met de hand gevoerd. Alle zes de katten zitten op de metacam (op gewicht) en doxycycline (75 mg). Twee van de zes katten niezen bloed en hebben echt een hele moeilijke ademhaling. Deze twee katten heb ik dan ook met de hand gevoerd en ze hebben keurig een bakje vlees op.

Ik heb geen tijd gehad om foto's te maken, zo druk was het met schoonmaken, verzorgen en dergelijke. Een aantal kittens heeft ook niesziekte en worden gedwangvoerd. Gisteren zijn vijf flessenkittens binnengebracht, deze zijn naar een gastgezin.

Op de Lange Gang gaat alles verder redelijk zijn gangetje, op kamer 1 na, waar de niesziekte weer begint op te komen. Deze katten zitten in die kamer nu in isolatie. De medewerker mag nadat hij/zij in die kamer is geweest niet meer bij de andere katten komen en verder nergens meer bezig zijn, beetje dezelfde regels als voor de ziekenboeg/quarantaine geldt.

Ondertussen wordt er ook druk getest met het nieuwe adoptiesysteem dat wij in gaan voeren. Tot nu toe lijkt dat goed uit te pakken en de eerste kat (groen) is gekoppeld met een nieuwe blikopener. Op deze manier hopen wij de meest geschikte kat te vinden voor een toekomstige eigenaar. Hoe het systeem gaat ontwikkelen en hoe het bevalt, daar hoop ik in de loop van de weken/maanden meer over te vertellen.

Aankomende week komen vier pups uit Spanje binnen (waarschijnlijk Podenco's), deze worden tijdelijk bij ons ondergebracht en gaan daarna naar een nieuw huis, gok ik. Of terug naar Spanje, geen idee eigenlijk.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:06

wat een heerlijke bende!!! :D

Hopelijk komt het goed met de zieke katten!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:50

gaaf podenco's die van mij is hier via het asiel in almelo gekomen. pff veel kittens zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:41

Ik heb nog een update! Niet zo'n hele leuke, overigens.

Met de kittens gaat het eigenlijk prima. Qua gezondheid dan. Er worden aardig wat geadopteerd en er komen aardig wat nog steeds binnen variërend van jong (0 tot 3 maanden) en al wat ouder (3 tot 6 maanden en ouder, die eigenlijk niemand meer wil, want jonge kittens zijn leuker).

Er zijn afgelopen zaterdag wel vier kittens geplaatst, dus dat is mooi. Er is ook regelmatig belangstelling voor ze. Momenteel hebben wij op het asiel zo'n 90 katten, 10 honden en 13 konijnen en cavia's. Een behoorlijk aantal, tevens zit ons asiel ook zwaar in de financiële problemen, gelukkig is een faillissement afgewend dankzij de gemeente Enschede, al betekent dit niet dat het ons nu voor de wind gaat...

Bovenop alles hebben we ook weer een uitbraak van niesziekte, twintig besmette en zieke katten zitten er op de quarantaine die is omgetoverd naar ziekenboeg. Weer een uitbraak naast de uitbraak van een paar maanden terug, jaagt ons enorm op kosten (dierenarts, medicatie, enz.) en het probleem is, er komen steeds meer zieke katten bij en het einde lijkt nog niet in zicht.

Alle zieke katten zitten op speciaal voer, krijgen naast hun vlees convalescence om extra aan te sterken en krijgen voor nu nog tolfedine, tenzij anders beslist door de dierenarts (dan krijgen ze doxycycline). Gelukkig is het nu niet zo erg als een paar maand terug, toen er een hele hoop aan de sondevoeding zaten, het meerendeel van de zieke katten eet nog zelf.

Met de honden en de konijnen/knagers gaat het prima.

Ik heb nog wat foto's van de kittens die bij mij in de kittenquarantaine zitten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal zo'n drie maand oud.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:22

Wat toevallig, ik zat net vanmorgen te denken dat ik al weer een tijdje dit topic niet voorbij had zien komen. Ik lees je verhalen elke keer graag, ondanks dat ik nog niet eerder heb gereageerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 12:47

En dan nu de update van gisteren :).

Voor de verandering stond ik op de Lange Gang, ook weer eens leuk. E.e.a. is veranderd, er zijn de afgelopen weken behoorlijk wat kittens geadopteerd, dit resulteerde in een mooie leegloop in de kantine (nog 7 of 8 kittens) en dus ook een leegloop in de kittenquarantaine. Een groot deel is naar de kittenkamer op de Lange Gang gebracht waar ze nu gezellig samen ravotten en spelen. Erg leuk om te zien.

Uiteraard zitten er nog wel een aantal kittens in de kittenquarantaine, dat zijn net binnengebrachte kittens die nog niet geent zijn of iets onder de leden hebben en dus medicatie nodig hebben :).

Op de ziekenboeg is er niet veel veranderd, de katten zijn nog steeds in de greep van de niesziekte, al verslechtert de situatie momenteel ook niet, beter is het nog niet.

Omdat ik eigenlijk altijd op de quarantaine sta, zal ik nog een keer uitleggen hoe de kamers van de Lange Gang eruit zien; alle kamers (vijf in totaal) beschikken over een binnen en een buitenruimte. Beide ruimtes hebben verhogingen, krabpalen, mandjes en dergelijke waar de katten lekker op kunnen liggen en mee kunnen spelen. In iedere kamer ligt een aantal balletjes, muisjes, bolletjes wol aan een touw en andere speeltjes waar gretig gebruik van wordt gemaakt (vooral door de kittens). Iedere kamer heeft nu ook een grote kartonnen doos waar gaten in zijn gemaakt zodat de katten erin kunnen of bovenop kunnen zitten. Zoals verwacht, dozen zijn leuk O+!

Het schoonmaken is wel ietsje veranderd, eerst gebruikten wij chloortabletten om de vloeren te reinigen. Nu gebeurt dit nog maar om de dag en op zondag, op de even dagen (dinsdag, donderdag, zaterdag) wordt er gereinigd met sanitairreiniger. De mandjes worden uitgeklopt, de ligdoeken ook, alle kussens, handdoeken en dekens die smerig zijn worden weggehaald en vervangen voor verse.

De vloer binnen en buiten wordt grondig geschrobd, drooggetrokken en binnen wordt nagedroogd met een dweil. Hoewel je zou denken dat de katten ondertussen wel weten dat er water komt als de kamer leeg wordt gehaald, komen ze nog regelmatig schaatsen :').

Ik heb nog wat foto's gemaakt van de kittens, de kamer waar ze in zitten en een prachtig poesje dat in kamer vijf zit:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

De kamer binnen, links staat het voer en het water, rechts de kattenbakken.

Afbeelding

Het buitenverblijf met de kartonnen doos die overal naartoe wordt gesleept.

Afbeelding

En Sarah, een lief maar bang en gestresst poezenmeisje uit kamer vijf :).

In kamer vijf zitten de katten die een speciaal dieet hebben en dus absoluut geen reguliere brokjes mogen hebben omdat ze daar ziek van worden :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 12:59

Vandaag een superknettersmerig drukke dag op het asiel.

Van de 90 katten die wij huisvesten op het asiel en bij gastgezinnen, zijn er een stuk of 35 a 40 ziek. Inmiddels hebben wij 3 ziekenboegen, de oorspronkelijke ziekenboeg (20 katten), de kittenkamer (10 katten) en kamer 1 op de Lange Gang (5 of 10, weet ik niet precies).

De katten op de Lange Gang hebben niesziekte, maar zijn niet dusdanig ziek dat ze medicatie nodig hebben of apart moeten worden gezet. In principe zijn de katten ook geënt, maar dat geeft geen garantie dat ze het niet toch krijgen (daarom ook altijd oppassen met vreemde katten!).

Zowel op de kittenkamer als op de ziekenboeg zit alles onder het snot, in sommige hokken snot met bloed. Meer dan de helft van de 30 katten in de ziekenboeg/kittenkamer eet niet en moet dus gedwangvoerd worden, daarnaast zitten de katten op de doxycycline (75 mg).

Het is wel echt om moedeloos van te worden... De niesziekte epidemie leek bezworen, maar slaat nu knetterhard weer terug. Ik ben dus deze ochtend met twee collega's (later versterkt met nog twee collega's) vooral bezig geweest met schoonmaken. Ik heb de quarantaine gedaan en heb daar eerst alles afgewerkt om daarna in de kittenkamer te beginnen. I.v.m. besmetting mag iedereen die in de ziekenboeg/kittenkamer/kamer 1 Lange Gang is geweest, niet meer naar de andere katten :).

Toch heb ik bij de quarantaine nog wel een aantal foto's gemaakt, ook wat overzichtfoto's om te laten zien hoe het er zo'n beetje uit ziet :).

AfbeeldingAfbeelding
De hokken in de linker en rechter kamer. Links zit vol, rechts alleen de bovenste vijf :).

Afbeelding
De wastafel met grote gootsteen, kraan en spuitstuk. Hier worden eerst de kattenbakken gewassen en ontsmet. Daarna wordt alles met sanitairreiniger nagespoeld en geschrobd en daarna worden de voerbakjes met afwasmiddel gereinigd.

Afbeelding
De opslagruimte. De plank waar de handdoeken, theedoeken, washandjes e.d. liggen is ernstig leeg. Dat krijg je na het schoonmaken van 15 hokken :D. Verder staat hier verschillende soorten voer, een bak met speeltjes, schone kattenbakken, emmers, reinigingsmiddelen en papieren voor de administratie.

Afbeelding
Kleine Dotter, knalrood, ontzettend speels en lief :+:.

Afbeelding
Ouwetje, geen idee meer hoe hij heet :o . Een Turkse Van van 10 jaar.

Afbeelding
Mooie Rooie. Bang, maar toch ook wel lief. En groot.

Afbeelding
Paulus, een niet echte kabouter :+. Heel speels en erg erg knap :).

Afbeelding
Persian, een kruising pers met nog wat. Meer dan 10 jaar oud en nogal stressig, wel een lieve kat en ook dol op aandacht.

Ik hoop dat ik volgende week beter nieuws heb... Maar ik betwijfel het, de nieuwe ronde medicatie is net ingegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 21:37

Zaterdag weer een drukke dag op het asiel. De ziekenboegen zitten nog steeds vol en tot overmaat van ramp is een deel van de kantine hermetisch afgesloten omdat er kittens zitten met niesziekte.

Wat houdt dit in, niemand van de reguliere medewerkers mag erbij, enkel de medewerkers die op de quarantaine/ziekenboeg werken. Buiten de klapdeuren hangt een witte labjas, die moet aan en na schoonmaak e.d. gaat alles de was in.

Eigenlijk gelden voor de kantine en voor de quarantaine/ziekenboeg dezelfde regels qua hygiëne en toegang. De toegang is op de ziekenboeg/quarantaine afdeling nog extra verscherpt. Medewerkers die in de ziekenboeg zijn geweest, mogen niet meer naar de quarantaine of de kantine. Dit houdt in dat de quarantaine medewerker of de medewerker die kamer 1 schoonmaakt (deze kamer is ook afgesloten voor de rest van de medewerkers) zorg dragen voor de kittens in de kantine.

Al met al, een klote situatie. Er lijkt ook nog geen eind aan te komen, zaterdag heb ik drie katten van de quarantaine zo veel mogelijk apart gezet omdat ze beginnen te snotteren.

Helaas is afgelopen week ook Pepijn heen gegaan ;(. De lieve witte kater van 4 jaar werd alsmaar zieker en zieker, toch werd hij beter, maar kreeg steeds weer terugvallen. Op het laatst was hij zo doodziek dat besloten is hem zijn rust te geven.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid gehad Pepijn nog op de foto te zetten voor zijn dood.

Ook heb ik heuglijk nieuws, de kittens die een aantal maanden geleden bij ons zijn geboren en waarvan wij dachten dat ze niet waarschijnlijk niet zouden redden, zijn allemaal kerngezond en vanuit het gastgezin allemaal geadopteerd *\o/*.

Afbeelding
Afbeelding
Deze hummeltjes hebben allemaal een huis :).

Afbeelding
Allereerst een foto van Britt. Britt is een Turkse Van van 10 jaar oud. En dus een zij :D. Vrijdag is ze met spoed naar de dierenarts gebracht omdat ze begon te bevallen, bij de dierenarts zijn al haar jongen dood geboren en is Britt gecastreerd (ook wel te zien op de foto). Gelukkig voelt ze zich heel erg goed, eet ze super en is eigenlijk gewoon helemaal de oude :).

Ik zal nog even uitleggen waarom de kittens dood geboren zijn. Britt heeft medicatie gehad waardoor de jongen aangetast zijn en het dus niet overleefd hebben. Toen ze de medicatie kreeg was niet bekend dat ze drachtig was, dit is pas later door een medewerker geconstateerd, helaas was het al te laat.

Overigens had Britt de medicatie ook gekregen wanneer wel bekend was dat ze drachtig was. Soms moet je kiezen tussen één leven redden en vier verliezen, of vijf levens verliezen.

AfbeeldingAfbeelding
Dit zijn Up en High, kittens van vier maanden oud. Ze zijn ongeveer een halve week geleden door de medewerkers van de dierenambulance uit een boom geplukt, sterk vermagerd, erg smerig en onder de vlooien.

Uiteraard zijn ze bij ons meteen ontvlooid en ontwormd, hebben ze zo goed en kwaad als het ging een bad gehad en hebben ze water en voer gekregen.

Afbeelding
Kitten. Nadat ze geënt is, zal ze naar de Lange Gang vertrekken.

Afbeelding
Nog eentje waarvan ik de naam niet weet. Dat krijg je met meer dan 100 katten. Wel een plaatje om te zien met die zwart omrande ogen.

Ook is ze een enorme bitch. Eerst komt ze lekker bij je om te knuffelen en na twee of drie keer kroelen begint ze te blazen en te slaan. Dit wordt wel beter, gelukkig. Ze is er pas sinds vrijdag.

Een tijdje terug heb ik verteld over een experiment die wij doen voor wat betreft het adopteren van katten. Officieel gaat de test pas in oktober echt van start, maar toch zijn er al wat succesverhaaltjes. Drie katten zijn inmiddels via het nieuwe adoptiesysteem geadopteerd en het klikt tot nu toe heel erg goed.

Ik hoop dat ik midden/eind oktober een uitgebreidere analyse kan geven over de nieuwe methode :).

En ook voor hier:

Afbeelding

Ondergetekende is er ook met een stand :).

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:42

Succes met de opendeurdag en het nieuwe systeem!!!!

Hoop toch dat de DA Britt heeft gesteriliseerd en niet gecastreerd :P

Arme pepijn...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:11

Nee, ze is gecastreerd, alles is eruit, eierstokken, baarmoeder e.d. :).

En dank je :D.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:33

wist niet dat ze dat ook zo noemen bij vrouwtjes :-) arme meid!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:35

Sterilisatie is het doorknippen van de eileiders of zaadleiders. Castreren is het verwijderen van eierstokken en baarmoeder of het verweideren van de teelballen :).

Simpel gezegd.

Ik geloof niet dat ze er last van heeft, dus dat arme meid valt nog te bezien :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 14:05

Zo, tijd voor weer een update :). Gelukkig gaat het relatief goed met alle katten. Er lijken geen nieuwe zieken bij te komen en de huidige zieken herstellen goed. Maar laten we niet te hard van stapel lopen, de katten zijn nog behoorlijk ziek.

Schrijnend gevalletje was die van Dikkie, hij kwam bij ons binnen met een lamme voorpoot. Na nadere inspectie bleek de poot half verrot en het bot kats doormidden. Wat er precies mee gebeurt is blijft gissen, maar wij denken allemaal dat zijn poot tussen een klem heeft gezeten of zo, omdat deze echt egaal plat is op de plaats waar bij ons de pols zou zitten.

Afbeelding

Dit is Dikkie, niet zo heel vrolijk, wat ook niet zo gek is. Zijn poot zit er nog aan, hij heeft er namelijk geen gevoel aan en in verband met een andere operatie (zie achterbil) is er besloten zijn poot nog niet te amputeren en eerst te kijken hoe de wond zich herstelt, zijn poot amputeren zou teveel in een keer zijn en hij zou te lang onder narcose moeten.

Ook goed nieuws voor de kittens in de kantine, de quarantaine is opgeheven en ze zijn gezond :). Hier een paar foto's van de kittens die we er nog hebben zitten:

AfbeeldingAfbeelding

In totaal nog vier kittens (eentje staat niet op de foto). Dat is al een heel verschil met wat eerst in de kantine zat :). In de quarantaine/ziekenboeg zitten nog ongeveer 10 kittens en de Lange Gang heeft er ook nog wat.

Ik heb zaterdag niet alleen de quarantaine gedaan, maar ook geholpen op de ziekenboeg, vandaar dat ik ook wat niesziekte katten aan jullie ga voorstellen :).

AfbeeldingAfbeelding
Dit is Misty. Kennen jullie haar nog :D? Nu een mooie volwassen poes, en dus ziek. Gelukkig gaat het steeds beter met haar en kan ze prima zelf eten en drinken.

AfbeeldingAfbeelding

Dit is Poes. Poes is een hele aparte poes. Ze heeft kleine oortjes, een rond hoofd en een hele korte staart. Verder is ze ook behoorlijk rond. Maar wat een schatje :+:.

Afbeelding
Pokerface. Ze komt van de Lange Gang, nu zit ze in de ziekenboeg want ze niest.

Afbeelding
Chica, hetzelfde verhaal :).

Afbeelding
Joeri prefereert de plank boven een warme handdoek (de handdoeken voor de katten had ik zojuist uit de droger gehaald, dus lekker warm :D).

Afbeelding
Job geeft ook geen rat's fart. Diep in slaap.

Afbeelding
Deze boze meneer gaat steeds meer vooruit. Hij blaast inmiddels niet meer wanneer het hok opengemaakt wordt en staat soms een kroel toe.

Afbeelding
En als laatste Dolly. Echt een enorme schat. Een beetje stressig nog, want ze is nog maar net bij ons. Maar ze is zo leuk :+:.

Kittens Pumi en Dotter zijn afgelopen vrijdag gecastreerd, zodra zij helemaal hersteld zijn gaan ook zij naar de Lange Gang en zijn ze adopteerbaar.

Voor de rest van de katten is het afwachten :). Voor nu werkt de medicatie goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:22

Nog even de informatie over de gratis chipactie van aankomende zondag:

GRATIS CHIP VOOR UW HUISDIER

Ook dit jaar organiseert het Dierenopvangcentrum Enschede een chip actie. Ondanks dat de Gemeente Enschede geen extra bijdrage meer geeft, vindt het DOC de actie toch de moeite waard om mee door te gaan.

Het chippen van honden, die geboren zijn na 1 januari 2012, is wettelijk verplicht. Helaas bestaat er voor katten nog geen wettelijke chip- plicht terwijl juist dit de dieren zijn die vaak zonder eigenaar op straat zwerven. (wat overigens ook niet verboden is)

Tijdens de Open Dag kunt u een formulier ophalen bij het DOC voor het laten inbrengen en registreren van een chip bij uw hond of kat. Per gezin kunnen er maximaal twee huisdieren gratis gechipt worden. (wilt u meer dieren laten chippen dan zijn hieraan kosten verbonden)

U hoeft uw huisdier dus niet mee te brengen naar de Open Dag voor het chippen. U krijgt een formulier en een afspraak mee naar huis, voor de week na de Open Dag.

:).

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:02

Ik ben al heel lang een stille meelezer en vind het geweldig wat jij allemaal doet en betekent voor de dieren, wat een medelijden heb ik met de rode poes met zijn afgeknelde pootje. Onze poezen zijn ook allemaal afkomstig uit een asiel en we hebben heel erg veel plezier er mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 11:45

Vandaag weer een druk dagje asiel.

De ziekenboeg zit nog steeds vol en we zijn nog steeds in hoogste staat van paraatheid wat besmettingsgevaar betreft.

Morgen is de Open Dag, dus extra vrijwilligers zijn opgetrommeld om daar aan de slag te gaan.

Op het moment zitten er 20 katten in de ziekenboeg, allemaal niesziekte. Een aantal daarvan zijn naar de herstelkamer gebracht (de kittenkamer is nu de herstelkamer, daar zitten de katten die de niesziekte achter de rug hebben, zodat ze kunnen aansterken).

Helaas zijn Dolly, Dotter en Pumi naar de ziekenboeg, want niesziekte. Britt is naar de Lange Gang gegaan, ook Pokerface en de kat met de zwartomrande ogen zijn naar de Lange Gang vertrokken. Hopelijk worden morgen veel katten geadopteerd :).

In de quarantaine is het redelijk rustig, links heb ik zes katten zitten en rechts vier. Vandaag is er een kat binnen gekomen, een Noorse Boskat dame van een jaar of 2 (denk ik). Ze heeft een oogaandoening en wordt daarvoor behandeld.

Verder heb ik een prachtig stel Perzen in de quarantaine:

Afbeelding

Belle en Gizmo. Belle is een blue point (dacht ik) en Gizmo is shaded zilver. Beide katten hebben een stamboom en zijn 2,5 jaar oud.

In de nachtopvang zit deze lieve, maar lelijke, kater:

Afbeelding

Pietertje Pers heeft een bekkenbreuk en wordt daar volgende week aan geopereerd :).

Morgen dus de Open Dag, gaat weer druk worden *\o/*.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:08

Mooie perzen, ik hou helemaal niet van perzen maar die zijn wel mooi eigenlijk.
En die onderste, :+ , die is grappig om te zien <3

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:39

Pietertje is geweldig ! Jammer dat persen zoveel vachtverzorging nodig hebben, anders had hij op de boerderij bij ons gekunt. Wij hebben al 2 asielkatten trouwens, eentje zat 8 jaar in het asiel en eentje 6 jaar. Ze zijn niet makkelijk maar erg gezellig en het is geweldig om ze buiten te zien rondrennen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:22

Ik heb ook niks met Perzen, maar ook ik vond deze leuk, komt omdat ze gewoon een neus hebben denk ik :D.

Pietertje is echt een schatje :+:. Hij zit in de nachtopvang omdat daar de kans dat hij niesziekte krijt het kleinst is. Perzen met niesziekte is niet grappig.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:23

wauw, die perzen zijn mooi!!

Heel veel succes morgen!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:10

Dank je :D.

Tijdens de Open Dag zijn alle honden gereserveerd, 8 katten en 2 konijnen :). Dat houdt in dat ze de volgende dag opgehaald kunnen worden en dus met een baasje mee gaan :D!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:17

Dat is super! Bedoel je echt alle honden van het hele asiel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:30

Alle honden die wij ter adoptie hebben, ja :D. Echt ongelooflijk.

Uiteraard zitten er ook nog honden in de quarantaine e.d., maar die zijn niet adopteerbaar dus die zijn er nog.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:38

Zo dat is goed nieuws zeg van die honden en uiteraard ook de katten en konijnen.
Vaker van zulke dagen houden :D