Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

Re: Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:07

Tja, als een kat ook echt naar buiten wil en het mogelijk is, dan is het natuurlijk fijn als ze naar buiten gaan.

Maar ik krijg mijn 2 poezen echt met geen stok verder buiten dan mijn terrasje. Ze zijn zwaar getraumatiseerd geweest, en zien buiten nu ook als iets engs. Dus ik ga ze absoluut niet forceren en vind het een beetje jammer geld als ik nu in mijn tijdelijke woning een kattenluik in de deur zou maken.

Daarbij zou ik het ook niet fijn vinden trouwens als mijn katten de hele tuin zouden onder poepen, of de buren hun tuin. Dan heb ik toch liever een kattenbak, die absoluut niet gaat stinken trouwens als je em elke dag schoonmaakt ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:32

F_Orumster schreef:
Waarom is er voor gericht op gesteriliseerde katten? Welke ingredienten/aanvulling heeft een gesteriliseerde kat nodig?

Ehh, de samenstelling van de brokjes is anders. Als je je kat na castratie hetzelfde blijft voeren wordt hij dik omdat een castraat minder nodig heeft. De castratenbrokken zijn daarop aangepast. Maar zoals ik al schreef: bij mij krijgt één wel castratenvoer en de ander niet. Nou wordt de kater wel snel dik (zit rond de 6 kilo, htk met wat oosters bloed. Als het nou een ragdoll was geweest ;) ) en de poes niet. Het maakt dus niet veel uit dat zij niet voer specifiek voor gecastreerde katten krijgt.

Hier komen ze ook niet buiten, woon 2 hoog en hoe zouden ze door al die deuren moeten. Wel mogen ze als ik thuis ben op de galerij en gemeenschappelijk balkon zo lang het licht is, de voordeur staat dan open. De poes heeft nogal wat psychische tikken gehad, die blijft in de buurt. De kater is ondernemender.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:20

Mijn ragdoll katertjes zijn dus al gecastreerd met 11 weken en ik ga ook nog even aanzien of ik hun voer moet aanpassen.
Deze 2 mannen zullen onder begeleiding naar buiten mogen maar zomaar rondstruinen mag niet (daar zijn ze iets te duur voor en ze zouden echt met iedereen meegaan en nooit meer terugkomen)
Voorlopig eten ze als de raven maar ze zijn nog zo in de groei en hebben t zo druk samen heel de dag dat ze van mij nu onbeperkt mogen eten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:22

connie64 schreef:
Mijn ragdoll katertjes zijn dus al gecastreerd met 11 weken

Wát!! Welke DA was dat dan zeg :oo

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:25

Hier krijgen ze brokken van royal canin, de sensible 33. Soms gaat er voor de afwisseling perfect fit door.
Blikvoer lusten ze niet en mijn kat eet alleen maar de kuipjes sheba tonijn (tja je bent verwent of niet :roll: ) deze krijgen ze dan ook twee keer per dag. Een kuipje per keer die ze met zn tweeen moeten delen. De andere lust nog wel andere smaken vis/vlees uit zakjes of kuipjes als het maar geen whiskas is.

Nou vroeg ik me af hoe mensen het doen met verschillende soorten brok voeren? Hier wordt iedere avond hun bakje brok gevuld en dat is de volgende dag op. Maar ieder hun eigen soort brok voeren gaat echt niet lukken. Zetten jullie de katten dan apart of krijgen ze meerdere keren per dag een beetje ofzo?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:29

Ik verstrek 3 keer per dag voer. De één krijgt een bakje op de krabpaal, de ander eet naast het aanrecht (en sprint dan naar de krabpaal toe, als ik 'm niet in de gaten houd hengelt hij met z'n pootje naar het voer. Hij wéét dat 't niet mag maar ik zal 'm de komende 10 jaar streng in de gaten moeten houden vrees ik) Ze eten dus allebei hun bakjes zo goed als leeg. Wat overblijft in het bakje van de poes is voor de kater. Maar hij mag het pas hebben als IK het aan hem geef en hij eerst netjes op commando gaat zitten.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:55

Stybba schreef:
Kunnen alle soorten vis worden gegeven aan katten? Als ik naar de visboer ga voor een zakje visafval moet ik dan ergens op letten? Waar halen de 'zelf-mengers' hun vlees precies en wat zijn daarvan de kosten?

Ik zat gisteren te rekenen en ik kwam erachter dat ik vier katten kan voeren (één van onze katten eet voor twee) van dezelfde kosten met twee katten aan Royal canin urinary (dierenartsvoer). Ik voer dan ook totaal niet het goedkoopste en de kale (die dus voor twee eet) eet ook regelmatig prooidieren.

Via Barfplaats bestel ik vaak mee met onder andere bestellingen bij Slagerij West, Lupa en van de week ga ik zelf bestellen van Caroba (die bezorgen al bij een bestelling van 25 euro). Daarnaast haal ik af en toe kvv bij het locale verkooppunt en haal ik wat bij de poelier als ik het ergens anders niet kan vinden en zo gauw niets kan bestellen.

Wat je zou kunnen halen bij de visboer zijn koppen, karkassen en staarten van niet te grote dieren. Hou er wel rekening mee dat bij de meeste vissoorten de vis eerst twee weken ingevroren dient te worden ivm parasieten die erin kunnen zitten. Hier worden koppen van Rode poon erg lekker gevonden, maar wel alleen gemalen. De kale eet hier ook sardientjes, maar voor de rest zijn ze niet zo fan van vis.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:04

Ik voer RC fit 32, met daar doorheen Dentalbrokken van de dierenarts ivm tandsteen.

Hij heeft een eetverslaving, dus het probleem dat hij niet eet heb ik niet ;).

Hoewel.. Toen ik nog in een studentenhuis woonde had m'n huisgenootje eens hele goedkope brokken gekocht (wist niet zo veel van katten...) en die liet hij wel staan :D.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:18

keona, dat is wel een idee ja, om gehakt of afval bij poelier/visboer te vragen :)*
Ik heb vandaag kippenhartjes gehaald op de markt, maar ik ben het vergeten te geven (hadden hun brokken al achter de kiezen), dus krijgen ze morgen.

Onze katten komen overigens enkel in de tuin, die is afgezet.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:26

alle katertjes worden van de fokker gecastreerd op zo n jonge leeftijd.Niks mis mee hoor!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 15:00

Dat heb ik idd veel vaker gelezen en ook dat t onderzocht is dat het zn positieve punten heeft, maar hoe en wat is me niet bijgebleven.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:25

Die van mijn krijgt Carnibest, ben er tevreden over en de poes ook :Y)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:13

Boef staat nu 4 dagen op Smuldier, en ik ruik de kattenbak niet meer *\o/*

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:25

Hahaha, wat een verschil he. ;)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:25

Jaa echt wel! Gaat me een hoop geld besparen aan geurkaarsjes :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:27

nou ben blij dat je het ook merkt.en je kat vind dat vlees vast alleen maar lekker.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:23

Wat fijn dat je de kattenbak niet meer ruikte, Neroo :+
Vind ik ook een groot voordeel, naast alle andere voordelen uiteraard, van kvv :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:39

Die van mij krijgen verse vis van Almo Nature en de brokjes van Bozita.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:43

Jynxi krijgt brokjes van de dierenarts voor blaasgruis en de brokjes van de Lidl,niet de goedkoopste maar de duurste van de lidl. Dat mengen we altijd door elkaar. Hij heeft nergens last van

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:52

kip doet het meestakl het best van hills of royal canin en blik eet die van mij nu wel. maar ook lange tijd de gelei erafgelikt maar ik laat het altijd langer staan 2 dagen en ze eet het alsnog op sinsds en jaar ze is nu 12. de ander 6 eet helemaal geen blik, ze hebben het ook eigenlijk niet nodig met goede brokjes. hairbal snoepjes van whiskas vreten ze hier. en gistsnoepjes vaak ook je hebt ook van die goedkope gekleurde rolletjes met zon 9 snoepjes met zeewier en gist en zalm bij petsplace. die lusten ze hier ook.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:36

Die van ons krijg Royal Canin Fit32. Ik ken wel wat anders voeren maar madame vreet echt niets anders !(ook geen natvoer van RC) Alleen de overgangen van het RC kittenvoer naar de fit32 pikte ze. Alleen 'echte' kattenmelk van Whiskas 'lust'ze :? (krijgt ze ong 1x in de 3 weken) Een keer andere kattenmelk gegeven maar dat moet ze ook niet. Gisthartjes lust ze wel en menseneten daar haalt ze der neus voor op(ja, zelfs vlees!) :D

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:12

Nou mijn katten leven nu voorlopig even op Almo Nature.. Maar de brok vinden ze helemaal niets.. Misschien ligt het aan de smaak, maar heb twee maken staan, en ze eten het echt aanzienlijk minder dan bv de Royal Canin, de blikjes vinden ze wel echt heerlijk, ze worden helemaal gek als ik dat pak....

Dus denk dat ik Royal Canin brok ga geven icm Almo nature natvoer..

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:33

onze kat krijgt gourmet omdat hij verder niets wil eten. zeker als er groente door het eten zit wil hij het niet eten :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:31

Ik heb besloten dat ik na de huidige zak Prins (wat al beter is dan kittekat, tompoes etc) wel zou willen overgaan op Orijen. Maar eigenlijk zou ik dan beter eerst een proefzak kunnen nemen om te kijken of ze het blieft...

Ik probeer te minderen in die zakjes (ze wordt ook al dikker namelijk en ze had niks te weinig) maar ze brult de boel bij elkaar en zat zelfs de deur bij de trap te drummen uit onvrede (ze had wel brokjes hoor!).
Moet je dat negeren of hebben ze echt honger?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:50

Als ze brokjes heeft en staat te brullen om eten dan heeft ze dus geen honger, want als ze wil kan ze zo gaan eten ;)