Stybba schreef:Kunnen alle soorten vis worden gegeven aan katten? Als ik naar de visboer ga voor een zakje visafval moet ik dan ergens op letten? Waar halen de 'zelf-mengers' hun vlees precies en wat zijn daarvan de kosten?
Ik zat gisteren te rekenen en ik kwam erachter dat ik vier katten kan voeren (één van onze katten eet voor twee) van dezelfde kosten met twee katten aan Royal canin urinary (dierenartsvoer). Ik voer dan ook totaal niet het goedkoopste en de kale (die dus voor twee eet) eet ook regelmatig prooidieren.
Via Barfplaats bestel ik vaak mee met onder andere bestellingen bij Slagerij West, Lupa en van de week ga ik zelf bestellen van Caroba (die bezorgen al bij een bestelling van 25 euro). Daarnaast haal ik af en toe kvv bij het locale verkooppunt en haal ik wat bij de poelier als ik het ergens anders niet kan vinden en zo gauw niets kan bestellen.
Wat je zou kunnen halen bij de visboer zijn koppen, karkassen en staarten van niet te grote dieren. Hou er wel rekening mee dat bij de meeste vissoorten de vis eerst twee weken ingevroren dient te worden ivm parasieten die erin kunnen zitten. Hier worden koppen van Rode poon erg lekker gevonden, maar wel alleen gemalen. De kale eet hier ook sardientjes, maar voor de rest zijn ze niet zo fan van vis.