[FOTO] Verzamelingstopic Konijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:04

Mijn konijnenparadijs. :D
's winters lopen ze van 7 tot 5 buiten. In de zomer van 7 tot 10/11.
Zo ziet het er uit als je aankomt:
Afbeelding

Het pleintje.. Met takken voor lekker knabbelen en een hoekje zand waar ze kunnen graven/rollen.
Afbeelding

Onder het witte bankje liggen mijn 2 overleden nijnen..
Afbeelding

Binnenhok van Pruts en Muis:
Afbeelding

Binnenhokken van Adam en Eva, ze krijgen binnenkort net zo'n binnenhok als Pruts en Muis. :j Deze hokken houden we dan voor als er een ziek konijn is.. (Ik ben niet zo goed in opruimen.. :o :oo :'))
Afbeelding

De ruimte achter de blokhut waar ze vooral in de zomer zitten. Dan is het daar lekker koel.
Afbeelding

En met mijn vriendinnetje Pruts! :+:
Afbeelding

WinSel

Re: [FOTO] Verzamelingstopic Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:40

Wauw wat een mega mooi verblijf !

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:28

Dank je wel! :D Ben er ook wel erg blij mee.. Wil eigenlijk nog graag een stuk gras maar dat zien m'n ouders niet zo zitten. :+

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:50

Mijn konijn was twee jaar geleden gedumpt bij de kinderboerderij, dus daar heb ik hem meegenomen. Ik vermoed dat het een dwergrex is en hij heet Muppet 8-)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:31

ben fan van rexjes :D en wat een gaaf verblijf hierboven.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:50

Het ''oude'' hok van mijn nijntjes, ze zitten sinds vandaag binnen op de logeerkamer in een 120 kooi daar volgen foto's van.
Afbeelding

Eten?
Afbeelding

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:05

Waaauuww zon hok wil ik nou ook <3 echt vett mooii!!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:19

hahaha nou hij komt waarschijnlijk te koop te staan! Dat ligt eraan hoe het me bevalt de konijnen binnen te houden. Maar vind nu al geweldig! Zoë en Kruimel liggen lekker te chillen in hun poepbak en ondertussen eten ze wat hooi. Harry is zo hitsig als de pest :+ die berijd zijn bal en stampt en stinkt! pff, ga nu even checken hoeveel maand die is (ja zulke dingen weet ik niet uit me hoofd) en als die ouder is dan 6 maand mag die gecastreerd worden en dan ga ik een vriendinnetje uitzoeken voor deze meneer.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:11

Zitten ze 24u in een 120 kooi ? Nee toch ?

Wel erg mooi hok deze

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:16

Gaaf verblijf H_Nalanta. Die hebben lekker de ruimte. Als ik later een eigen huis met tuin heb dan wil ik ook een grote ren met tuinhuis voor de konijnen. Of twee huiskonijnen lijken me ook wel gezellig :D

Afbeelding
Dit is mijn hok voor mijn nijntjes. In het begin vonden ze de 'trap' dood eng, nu zitten ze er vaak in, vooral mijn harige konijn vindt het schijnbaar wel lekker zitten :D

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:24

AfbeeldingDit is mijn verblijf , overdag gaat het voorste hok open zodat ze in de tuin kunnen lopen , , tuin is 19 meter diep .
S'nachts hebben ze die 2 hokken en de ren

Afbeelding
Komen allebei uit de opvang

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:26

waaah te koop zeg je :P
ik ben juist opzoek naar een groter hok waar mijn nijntje in kan ow enn waar zijn toekomstige vriendje bij kan komen wonen <3

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:36

Winsel, me fh zit er sinds gister in en die heeft vandaag de kamer onveilig mogen maken, maar ben alles nog konijnproof aan het maken. Ze zitten er dus niet 24u in ze mogen zoveel mogelijk loslopen! Heb ook een speelbuis en allemaal speelgoed hij was voor het eerst moe van het spelen :D Morgen mogen die andere 2 loslopen als ze een beetje gewend zijn!

H_nalanta, wouw zoveel ruimte dan wil ik ook wel!

Zie echt creative hokken voorbij komen! Gaaf hoor. Ook konijnen die de hele tuin krijgen dat zou ik echt niet durven, die van mij ontsnappen zo snel! Me fh heeft zelfs het voor elkaar gekregen een spijl uit een metale puppyren te trekken!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:38

Wat een leuke konijnen en mooie hokken komen hier voorbij!! Ik dacht dat ik mooie hokken had.. maar ik zie nog veel grotere.

Dit zijn mijn twee konijnen:
Afbeelding
Hier nog liefdevol samen, maar dat lukt helaas niet meer.
Ik had vroeger een gecastreerd mannetje en een vrouwtje (het gevlekte konijn). Het mannetje is doodgegaan en toen heb ik een jong konijntje (de hangoor) erbij genomen. Het koppelen was al lastig, daar zijn we wel een maand mee bezig geweest. Maar uiteindelijk konden ze samen.
Een maand geleden is het oude konijn heel ziek geweest en heeft 1,5 dag bij de dierenarts gezeten. Toen ze terugkwam was het vechten. En niet een beetje!! }:) dat gaat echt heftig!! Ik heb het nu maar opgegeven, dus ze zitten apart. Gelukkig heb ik wel de ruimte:
Afbeelding
's middags lopen ze altijd los in de tuin, vroeger samen en nu ieder apart. In het begin deed ik een konijn achter een hekje, maar dan gingen ze door het hekje heen ruzie maken en zelfs bijten. Nu laat ik er een in het hok en de ander mag los.
Het is wel heel jammer, want samen is veel gezelliger en ook warmer in de winter!

@iney: waarom doe je je konijnen binnen als je zo'n prachtig buitenhok hebt???

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:46

Tilmar wat jammer dat ze niet meer samen kunnen! Misschien nog eens op een andere manier proberen?

Waarom ik ze na binnen doe? Buiten zie ik zo weinig van ze in de zomer ben ik er meer mee bezig maar in de winter is het even snel voeren en klaar. Gedoe met drinkflessen die bevriesen. Ik vind het veel gezelliger binnen, ik geniet ervan hoe ze lekker tegen elkaar aanliggen en aan hun hooi knabbelen. Maar ook omdat hier in de buurt meer hangjeugd is en ik bang ben dat ze me konijnen een keer wat doen, snachts doen we ons tuinhek opslot maar als me moeder naar haar werk ik en ik naar school laten we het open. En dan kunnen ze er alles mee doen wat ze willen en dat maakte me steeds angstiger....

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:08

Iney schreef:
Winsel, me fh zit er sinds gister in en die heeft vandaag de kamer onveilig mogen maken, maar ben alles nog konijnproof aan het maken. Ze zitten er dus niet 24u in ze mogen zoveel mogelijk loslopen! Heb ook een speelbuis en allemaal speelgoed hij was voor het eerst moe van het spelen :D Morgen mogen die andere 2 loslopen als ze een beetje gewend zijn!

haha poepen ze niet in huis?
die van mij heeft binnen een half uurtje heeeeeeel veel gepoept en soms ook nog wel hier en daat wat plasjes :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:00

elselianta schreef:
Iney schreef:

haha poepen ze niet in huis?
die van mij heeft binnen een half uurtje heeeeeeel veel gepoept en soms ook nog wel hier en daat wat plasjes :')

Huh is het een jonkie ofzo? Die van mij doet dat het liefst zo min mogelijk, plassen nooit gedaan en keuteltjes laten alleen in mand maar niet in huis.. Blij toe!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:03

nee hij is nu bijna 8 maand oud en de rest ongeveer 4. Pff wat niet goed van hem, sinds er een voedster en een ram naast hem zit wordt die hitsig en gaat die stampen. Morgen maar mooi een afspraak maken voor de da voor castratie en dan kan die zijn eigen vriendin krijgen!

Ze poepen niet in huis, hij heeft wel een plasje gedaan op ziijn eigen kussen maar toch niet fijn. Ze zijn best heel zindelijk!

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:00

hahah nee nouja hij is net 1 geworden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:38

blij dat die van mij buiten staan :P Kerst is in staking *zucht* wordt denk ik tripje DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:17

@ sjonnie48, ziet er goed uit zeg!
Erg leuk! :))

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:16

ik heb ze allemaal in de schuur zitten. gezellige boel ben dan ook vaker in de schuur dan in huis te vinden

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:40

Helaas, geen vriendinnetje voor Sieb. :\
Alle tips over koppeling van een zeeeeer dominant konijn zijn mogelijk..

Vanmiddag met hem naar Almere gereden. Alle konijnen geprobeerd, maar hij vloog ze allemaal zo agressief aan, dat het gewoon niet lukte... Sommige deden lelijk terug, maar ook degene die bang in een hoekje gingen zitten bleef hij aanvallen...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:07

Ja dan moet je het misschien gewoon lekker laten! Je hebt er veel voor gedaan :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:17

Tja, ik wil eerst alle opties hebben gehad, voordat ik opgeef..
Maar dan moet Sieb wel even meewerken!