Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mimo

Re: Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:18

Klopt dat ze geen last hebben van de kou: bij min 25 heeft hij nog geen zin om binnen te komen ondanks dat de ijspegels aan z'n lippen hangen en z'n wimpers bevroren zijn.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 11:25

Is hij in Zweden geboren of is hij met jullie meeverhuisd? (niet dat ik denk dat het verschil maakt, haha, het was hier geen -25 maar ook Knuck geeft geen enkele indicatie dat hij het koud heeft.) Warm daarentegen wel snel, nu, beetje zon maar toch nog frisjes, tong hangt al op de grond zodra hij naar buiten stapt zo ongeveer. Heeft ook een hele dichte vacht, wel lekker om door te kroelen!!

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:01

Hij is hier geboren (in zuid Zweden) maar onze vorige Cattle is meeverhuisd en had ook geen enkele last van de kou.

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:17

darlindixie schreef:
ik heb ook een ACD, een heerlijke hond, ik heb mn hart echt verloren aan dit ras!!!
Jammergenoeg heb ik een hondje uit niet getestte ouders gekocht (en zonder stamboom) en nu heb ik dus een hond met artrose en spondylose, terwijl ze nog maar 4 jaar is. ;(
Hier heb ik van geleerd dat ik een volgende pup zéker bij een serieuze fokker zal kopen, uit ouders die grondig geröndgend en getest zijn. Neemt niet weg dat ik aan Sky een heerlijk beest heb, en ik dr voor geen goud zou willen missen, maar samen paardrijden/naast de sulky is er helaas niet meer bij...
Afbeelding
Afbeelding

mijn eerste pup was een APBT, en dat was zo'n ramp, dat ik nooooit meer een puppie wilde, maar Sky was echt een makkie in de opvoeding!

morgen 2 weken geleden heb ik mijn Skytje moeten laten inslapen, na een dubbele knieoperatie scheurde er een andere knieband (knieschijf van zn plek) en heb ik overleg met de da moeten besluiten dat het genoeg geweest was....
1-3-2007----26-3-2012
rust zacht poppie....
Afbeelding

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:00

Wat rot voor je Darlindixie, veel sterkte! :(:) Y;(

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:05

Ach Darlindixie, wat treurig, zo'n jonge hond nog.
Heel veel sterkte :(:)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:41

Heel veel sterkte!!

Ik heb me 'dood' verschrokken dit weekend.
Kwam thuis, en mijn ouders zeiden dat djenna niet zo lekker was. Nou ik gekeken.. Niets ernstigs aan de hand. Haar staart hing een beetje slap en was een beetje rusteloos.. Maar goed kan eenmaal?
Ik naar me vriend gegaan en volgende dag kwam ik thuis. En het was echt niet goed met djenna. De hele dag maar opstaan liggen opstaan liggen. Niet willen wandelen (overigens wel gewoon eten drinken poepje plasje)
Ze liep alleen maar de mekkeren en te piepen. En was vooral niet vrolijk of druk.

Toen heb ik haar maar een pijnstillend pilletje gegeven (waar ze ook van gaat slapen) en toen was het wel goed.
Gelukkig is ze nu helemaal opgeknapt en heeft nergens meer last van..
Was me het weekendje wel...

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 07:22

Oh darlindixie wat sh*t! Heel veel sterkte! en wat een prachtige fotobewerking.
Bij jullie ook balen annique, hopelijk was het een tijdelijk ongemak.

Hier geen vooruitgang bij Knuckles qua luisteren... Hij luisterd nog steeds prima, zolang hij geen andere hond ziet.... Heeft de instructeur gebeten toen die zijn snuit dicht zou knijpen tegen het blaffen (wat ik persoonlijk ook een zinloze methode vind). Kortom, deze cursus is lichtelijk zinloos, ze weten daar zelf niet wat ze met hem aanmoeten....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:38

Z'n bek dichtknijpen tegen het blaffen :? Klinkt niet best fanci_mike.
Hoe oud is Knuckles nu? Je hebt best kans dat hij vanzelf minder op andere honden gaat reageren als hij iets ouder is.

Aniique, Djenna weer helemaal opgeknapt?

Wij staan op de wachtlijst voor nog een Cattle :o Twee weken geleden zijn we naar de hondjes van Des Poenjaaps gaan kijken en voor het eerstvolgende nest staan we als derde op de wachtlijst voor een rood teefje, en anders voor het nestje daarop als tweede. :D

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:51

leuk...sammyoo.....

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 07:58

Knuckles is nu...even rekenen....negen maanden. Ik denk ook wel dat hij rustiger wordt naarmate hij ouder wordt, alleen zou ik er zelf ook graag mee willen kunnen lopen....Hij maakt zich zo sterk als hij andere honden ziet (mentaal en fysiek) dat ik hem niet bij me kan houden. Wij hadden dan ook gehoopt dat dit zou verminderen (of verbeteren, hoe zeg je dat het best) als hij op een cursus terrein in een situatie met andere honden moest werken. Tot nu toe werkt het alleen averechts, en zijn wij zeker niet heel erg te spreken over de trainingsmethodes en de bekenning dat ze niet weten wat ze met deze hond moeten. En daar balen wij van, je betaald best wel wat centen, dan verwacht ik wel "deskundige" hulp. Ik heb duidelijk van te voren gevraagd of men ervaring had met de ACD, en dat maakte volgens hen allemaal niks uit. Knuck moet echter alles in de gaten houden en dus nooit onverdeelde aandacht voor de baas. En dat is eigenlijk de enige "fout" die hij maakt. En nu moet hij daar dus steeds op gecorrigeerd worden, en ergens vind ik dat niet eerlijk, de losse oefeningen doet hij met twee pootjes in zijn neus. Alleen bij echt groepswerk gaat het mis. En daarvoor gingen we nu juist cursus lopen....

Sorry voor het hele verhaal, het zit me blijkbaar meer dwars dan ik besef... :o

Sammyoo, wel spannend dan, wachten op je pupje!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:48

Lastig hoor fanci_mike. Ik zou denk ik wel een andere trainer zoeken. Heb je al op het cattledog forum om advies gevraagd? Met het wandelen heb ik vanaf het begin Foxy met snoepjes omgekocht. Dus iedere keer als er een fietser, jogger of andere honden langskwamen leidde ik haar af met (veel :o ) hondensnoepjes. Het heeft wel geholpen. Maar Foxy is niet erg dominant en ze volgt het goede voorbeeld van onze andere honden.

Overigens zijn Foxy en straks de nieuwe pup van mijn zoon, en mag ik faciliteren (vooral met veel boswandelingen, mee naar cursus etc.etc.) :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 08:58

Hahaha, sammyoo, faciliteren!
Snoepjes zijn erg interessant, tot het moment dat "het voorwerp" langskomt, dan is daar de aandacht, en als dat moment weer voorbij is is het binnen no-time "he ik kreeg toch snoep?" Hij onthoud dus wel wat hij aan het doen was, maar verlegd tijdelijk zijn prioriteit. Daarna kan hij rustig weer verder gaan met waar hij mee bezig was...
Andere cursus, sowieso, op dit moment niet echt een optie, alle cursussen lopen al en mag je dan niet meer instromen, plus dat je er al een flinke klap geld aan hebt uitgegeven. Wie weet wat er nog gaat gebeuren. Kijk, als er nog meer van die onzin dingen gaan volgen dan gaan we zeker gewoon weg, alleen willen we graag dat diplomaatje omdat het een erkend diploma is en je daarmee makkelijker ergens anders kan instromen in een "doe"-cursus (behendigheid oid, als hij straks oud genoeg is).
Dus ja, moeilijk. Collega van mij (die ik toevallig net sprak) zijn vrouw is gedragstherapeute. Misschien is dat nog een optie.
En nee, cattle forum kom ik eigenlijk niet, bokken doe ik al illegaal tijdens werktijd (tijdens pauzes enzo) omdat ik er thuis negen van de tien keer niet aan toe kom, haha! Laat staan nog een forum ;-)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:15

We hebben contact met een therapeute (niet die collega zijn vrouw). Ze heeft zelf schapendoezen, is bekend met de cattle en zit (redelijk) in de buurt. Ook zij mailde dat het afstraffen van agressie naar andere honden vaak alleen maar meer agressie uitlokt dus gauw stoppen met die cursus!
Gisteravond is Knuckje aan de knok geraakt namelijk.... Vervolgens kreeg Knuck van de andere hond zijn baas nog een schop na toen hij (Knuckie) wegliep... Dat vond Knuck zijn baas weer niet leuk...Enfin, kortom, dit moet opgelost worden en wel snel!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:27

Om je nog meer afleiding tijdens je werk te geven!
http://www.cattledog-forum.nl/

Inderdaad cursus afmaken en diplomaatje halen :j Ik hoop dat die gedragstherapeute je goede tips kan geven!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 10:51

Ik heb ons aangemeld op dat forum! Hopelijk kom ik er veel tips en tricks tegen, en ook al weer een broertje van Knuckles gevonden (plus een oudere zus). Therapeute komt de 26ste. I'll keep you posted.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:22

idd lokt aggressie vaak agressie uit zeker niet mee verder gaan dat gaat compleet uit de hand lopen.

de therapeut klinkt beter denk ook dat je meer gebaat ben met individuele begeleiding ok kost wat meer maar sneller resultaat.

De methode die ik ken die goed werk is de hond leren naar je te kijken als ze iets zien, klinkt uiteraard gemakkelijker dan het is maar werkt zeer efficieent. ik denk dat de gedragstherapeut ook bekend zal zijn met deze methode. de aanleertechniek is heel positief gericht en zal denk ik bij een hond als een cattle veel beter vallen dan enige vorm van aggressie om iets te verbieden. Hoop dat de therapeut je kan helpen want klinkt alsof je anders toch wel probleempje gaat hebben hij is nog zo jong :(

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:28

Euhm, ik zie het meer als: we hebben al een probleempje... En het eigenlijke probleem ligt niet in de agressie, maar in het feit dat wij onszelf niet "leuk" genoeg kunnen maken om hem af te leiden. Het boeit hem gewoonweg niet. En ik zie geen andere opties meer dan degene die we al uitgeprobeerd hebben, dus loop ik vast. Ik ga ervan uit dat de therapeute ons daar houvast voor kan geven.
Gister schoot hij er ineens vandoor, een weg over om een andere hond op zijn eigen erf te confronteren. Hij doet dan verder niks, alleen met een borstel op zijn rug dominant staan te staan, maar andere hond rende weg dus heeft hij geleerd dat dat goed gedrag is. Ergo, volgende keer hoeft de hond op het erf niet eens te blaffen en dan gaat meneertje er maar alvast op af. En tuurlijk kan je dat voorkomen door hem vast te houden, maar dat wil ik niet, een hond die de rest van zijn leven niet los kan lopen....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:16

als je met hem loopt en je kom andere hond borsteld ie dan ook gelijk??

onzekerheid??

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 08:52

Niet bij elke hond, en meestal pas op het moment dat ze dicht bij elkaar komen. Bij sommige honden komt wel gelijk die borstel erop. HIj borsteld ook vaak tijdens het spelen. Maar zijn vriendin Sophie doet dit ook, misschien heeft hij het afgekeken?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:48

Zodra er een hond op Djenna af komt, doet zij ook borstelen maar vrij snel daarna doet ze spelen en verder niks meer... Zou ook niet weten waar dat vanaf komt. Misschien meot je het cattledog forum eens raadplegen? Cattle coach heeft altijd wel goed advies!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:56

mja, ik wacht nu eerst even de therapeut hier af, anders ga ik vanalles door elkaar gooien, ook niet handig. Nu we twee weken geen cursus hebben gevolgd gaat het alweer een stuk beter qua gedrag naar andere honden. Nog niet zoals we zouden willen, maar wel makkelijker te handelen. Dus tot die tijd redden we het wel. Lees wel veel op het andere forum! Interessant.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:36

Dat borstelen doet Saffie ook bij elke hond. Maar meestal gaat het daarna wel goed (mits de andere hond zich gedraagt en niet te druk en dominant doet). Bij haar is het echt uit onzekerheid. Ik heb ook al goede dingen gelezen over de cattle coach.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:27

borstelen, is vaak onzekerheid is mijn ervaring, en een hodn van 9 maanden kan ik me dat ook goed voorstellen dat t uit onzekerheid komt..

moet wel eerlijk zeggen dat ik er van sta te kijken dat je met hond( reu) van 9 mnd al zulke problemen hebt....dat beloofd nog wat als ie tussen de 1 en 2 jaar zit.....dan voelt ie zich echt vent....nu tis t imo nog echt een puppy....

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 07:25

Hij is in heel zijn gedrag al zo'n twee manden geen puppy meer.... :n
Moet wel zeggen, hoe langer we niet naar cursus gaan hoe beter het langzaamaan weer wordt... Dus ik denk dat onze eigen aanpak toch al beter werkt dan die van de cursus. Gister hebben we superfijn met hem bezig geweest, en de zoek knop is ook ineens bevestigd, baasje legde een snoep onder een halve tennisbal (op afstand, wel in zicht) ZOEK! Knuckles naar bal, snoep pakken, opeten, bal oppakken en voorbrengen.... Superknap!!
En ja, wij balen ook van de hele situatie.