Mijn kleine pup moet onder het mes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 00:18

Dank meiden, ja we zijn heel blij en er is zo'n enorme last an onze schouders gevallen....ppfff..eindelijk krijgen we een beetje rust in ons leven.
De tuin hebben we 4 jaar geleden door een hovenier aan laten leggen, beetje oosterse tuin is het geworden en we zijn er nog steeds erg blij mee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:35

De tuin is zeker ontzettend mooi!!

Hoe gaat het nu met de kleine meid en je paardje??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:55

Ja gaat heel goed!!!!
Meissie groeit als kool en is een scheet!
Paardjes doen het ook goed, Onassa komt weer iets bij en Drop word weer geregeld door de dochter van een vriendin van me bereden, dus het lijkt eindelijk eens de betere kant op te gaan.
Manlief begint morgen bij de nieuwe baas want het werk wat hij had vond hij vreselijk en dus weer wat anders gevonden, weer terug in de glasvezel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:35

Dat zijn wel heel veel goede berichten in 1 bericht.... :D
Echt fantastisch om te horen!!!
Nu kan jij ook weer een beetje aansterken!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:07

Kentaro, idd, dat zei de chirurg van Luna ook.
Ik moest me nu geen zorgen meer maken om haar maar nu eerst aan mijn eigen gezondheid gaan werken.
Ik ga hem nog wel een hele mooie "dank je wel" kaart sturen want die man heeft ons zo goed bij gestaan in ons verdriet en zorgen, altijd was hij bereid telefonisch ons te woord te staan en ons gerust te stellen, echt een top chirurg!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:34

Heel leuk gebaar!!
Het is een beetje ver weg om 'even' een bloemetje langs te brengen.... Je hebt ook iets dat je via internet een heerlijke doos chocolaatjes kunt versturen! 8-)
Ik kan ook echt blij worden van zulke mensen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:32

Ik heb een hele leuke kaart op de post gedaan, wil gewoon nogmaals die man bedanken voor het goede werk wat hij voor ons meissie verricht heeft.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:25

Onze lieve Luna is weer met spoed in de kliniek opgenomen, ze was niet lekker en ze heeft 2 spuitjes gehad en toen we thuis kwamen zakte ze helemaal weg, we moesten als een gek terug naar de kliniek...nu ligt ze aan het infuus en is het wachten op telefoon over de uitslag van haar bloed....mensen god...eergister DA bij Drop en Onassa, gister tandarts bij Drop en Onassa en nu dit weer met Luna....wat begint het jaar weer geweldig!

Haar bloed uitslag was op zich wel goed,we zijn inmiddels gebeld, dus waarschijnlijk heeft dat virus plus de spuiten die nu voor het eerst ook haar lever bereiken haar effe knock out geslagen...ze werd alweer iets alerter maar ze blijft vannacht aan het infuus en morgen ochtend om half 10 kan ik bellen hoe het gegaan is vannacht.Kan nu niet meer doen maar weer hard duimen voor ons kleine wijffie!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:14

Oh wat vervelend zeg!
Ik duim heel hard met je mee! Heeft dit weer met die operatie te maken of is ze daarvan helemaal hersteld?

Tiffany

Re: Mijn kleine pup moet onder het mes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:19

Hoe gaat het nu???

Veel sterkte...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:41

Och wat verschikkelijk. Ik las je topic van voor af aan en dacht dat het allemaal goed ging met je hondje. Blijkt ze nu toch weer ziek te zijn.

Hoop dat ze de nacht goed is doorgekomen en dat het allemaal mee mag vallen.
Heel veel sterkte

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:46

En?? Hoe was het telefoontje??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:01

Ze is weer wat opgeknapt en kan haar om half 2 halen alleen......haar amoniak waarde was weer 286!!!
Net zo hoog als voor de operatie....
Ik heb meteen de chirurg in Friesland gebeld en hij vroeg hoe ze verder is en naar haar gewicht, nou, dat is allemaal prima inorde dus hij begint nu toch ook wel een beetje aan de testmethode te twijfelen want dit wat ze nu had is helemaal geen beeld voor een levershunt.
In Dieren willen ze haar volgende week nog een keer prikken op amoniak maar dat doe ik niet, althans niet daar want jet is daar toevallig iedere keer precies 286.
Als ik twijfel kachel ik wel weer naar Friesland en laat het dan door de chirurg testen, die had namelijk de laatste keer 129 en dat terwijl ze 3 dagen daarvoor in kliniek Dieren ook 286 hadden gemeten.
Maar goed, alles bij elkaar zit ik hier wel weer met een pens vol zenuwen want nu ga je toch weer anders naar Luna kijken.
Echt....dit thema was bij ons eindelijk uit het systeem, we hadden totaal geen twijfels meer maar dat speelt nu dus weer flink op.
Wat moet je er toch mee????

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:03

Hé bah wat naar allemaal. Jullie hebben echt enorme pech. Ken het gevoel. ben ook jaren al aan het stuntelen met de honden en de paarden. Momenteel lijkt het goed te gaan, ik klop even af.......

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:10

Ja joh...drie dagen terug de DA bij beide paarden, eergister de tand arts voor beide paarden en nu gister dan dit weer....drie dagen op een rij....ik had zo gehoopt dat dit jaar wat meer geluk zou brengen maar nee hoor...het gaat gewoon door....het lijkt wel alsof er een vloek op ons rust...
Deze stress komt mij ook zeker niet ten goede want het is juist wat je moet zien te vermijden als je de ziekte van lyme hebt....ja jaaaaa...makkelijk gezegd als je steeds zo door ellende en pech achtervolgt wordt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:12

Ja begrijp ik ook goed. Ik heb fibromyalgie en stress is dan ook niet bepaald fijn. Hier twee honden met oogproblemen waarvan de één er erg last van heeft, pony met maagzweer die eerder slechter wordt dan beter, enz.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:23

Kunnen alleen die waardes duiden op dat het niet in orde is met de lever of MOET ze daarbij ook andere verschijnselen hebben?? Als dat laatste zo is, zou ik me er niet meer druk om maken en zeker niet nog een keer de waarde laten checken!
Is wel heel erg apart dat de waardes bij die dierenarts steeds hetzelfde zijn!?!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:27

Onassa schreef:
Ze is weer wat opgeknapt en kan haar om half 2 halen alleen......haar amoniak waarde was weer 286!!!
Net zo hoog als voor de operatie....
Ik heb meteen de chirurg in Friesland gebeld en hij vroeg hoe ze verder is en naar haar gewicht, nou, dat is allemaal prima inorde dus hij begint nu toch ook wel een beetje aan de testmethode te twijfelen want dit wat ze nu had is helemaal geen beeld voor een levershunt.
In Dieren willen ze haar volgende week nog een keer prikken op amoniak maar dat doe ik niet, althans niet daar want jet is daar toevallig iedere keer precies 286.
Als ik twijfel kachel ik wel weer naar Friesland en laat het dan door de chirurg testen, die had namelijk de laatste keer 129 en dat terwijl ze 3 dagen daarvoor in kliniek Dieren ook 286 hadden gemeten.
Maar goed, alles bij elkaar zit ik hier wel weer met een pens vol zenuwen want nu ga je toch weer anders naar Luna kijken.
Echt....dit thema was bij ons eindelijk uit het systeem, we hadden totaal geen twijfels meer maar dat speelt nu dus weer flink op.
Wat moet je er toch mee????

129?
Als ik mijn puppen laat testen MOET het onder de 100 zijn.
Anders is het geen goede uitslag en mogen de puppen niet geplaatst worden.
Succes

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 17:29

tokedri schreef:
129?
Als ik mijn puppen laat testen MOET het onder de 100 zijn.
Anders is het geen goede uitslag en mogen de puppen niet geplaatst worden.
Succes

Ja bij een gezonde hond is dat zo maar Luna is dus geopereerd aan een levershunt en haar waardes zullen nooit 40 worden.
Dat ze een paar weken na de operatie alweer op 129 zat was al heel mooi.
Zij zal altijd tussen de 80 en 100 blijven maar daar kan ze gerust 15 mee worden.

Kentaro, ja de chirurg vindt het klinische beeld belangrijker dan die waarde, wat een moment opname kan zijn.
En ja...ze is nu heel hangerig maar ik moet ook maar denken, als je zelf een virus hebt, loop je ook e marathon niet.
Mocht ze na het weekend nog niet opgeknapt zijn maak ik weer een afspraak in Wilhelminoord bij de chirurg die haar geopereerd heeft.
Tot nu toe heeft hij het nog steeds bij het juiste eind gehad en de kliniek waar ze nu geweest is zou ook contact opnemen met hem .
Ze zullen dan denk ik ook wel overleggen wat betreft het meet apparaat, want we twijfelen allemaal erg aan de betrouwbaarheid daarvan.
Maar hoe goed ik het met mijn verstand ook kan beredeneren, ik vind het heel moeilijk om haar zo lusteloos te zien.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:40

Tuurlijk voel jij het zo!!!
Heb je haar al wel reiki gegeven??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 13:02

Ja heb haar gister rond half vijf nog reiki gegeven en gelukkig...ze is vandaag weer een heel eind beter te pas!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:07

Heb je topic doorgespit,wat een ellende allemaal zag, had gehoopt dat het nu rustig was.
Hoe gaat het nu?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:47

Het gaat gelukkig een stuk beter met haar maar door alles stress die het weer met zich mee heeft gebracht ben ik weer flink ziek, de lyme speelt dan meteen op, komt uit de sluimerstand en kan dan bijna niet meer lopen van de pijn in mijn gewrichten, maar gelukkig gaat het met Luna een stuk beter.
Nu maar hopen dat we eindelijk een een tijdje rust mogen krijgen zodat ik ook weer zelf wat op de been kom.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:28

Helaas is het toch weer slechter gegaan met Luna.
We zijn vandaag in utrecht geweest en de shunt is niet gesloten, integendeel, die ader is erg groot dus ze moet een tweede operatie ondergaan.
Binnenkort krijgen we een oproep daarvoor.
Helaas willen en kunnen ze het niet onder een andere noemer doen dus de verzekering zal het dan weer niet betalen.
Dan zijn we straks alles bij elkaar al zo'n 5000 euro kwijt aan ons meissie....en net nu mijn man ook geheel onverwachts werkeloos is geraakt.
Gelukkig heb ik mijn paardjes straks weer vlakbij huis en een stuk goedkoper staan maar de ellende blijft ons momenteel maar achtervolgen, er lijkt effe geen eind aan te komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:30

och jee....wat triest! |(
Hoe groot is de kans dat ze daarna wel genezen is?
En wat een geld....ik zou het niet kunnen ophoesten denk ik. ;(