wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:20

Wilawander schreef:
Het hielp juist daar de buren de katten niet meer buiten lieten, daar hun interieur er niet beter van werdt. Ze vroegen diegene wel die buizen te verwijderen maar hij zei. Ik mag in mijn tuin doen en laten wat ik wil.........

Als het daadwerkelijk helpt is het wel leuk inderdaad, maar als het alleen betekend dat jij op een dag je tuinpad of voordeur ook volledig is smerig plakspul gehuld aantreft is het niet meer zo leuk denk ik :') .

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:21

Sorry, ik heb anders 27 jaar in NL gewoond ;) En weet heel erg goed waar ik over praat.

Ik heb een hele lange adem wat burenoverlast betreft, en heb nog nooit verloren.

Jouw houding ten opzichte van je buren is pas hilarisch, of eigenlijk meer 'triest'.
Maar ik zie dat je student bent, dus wellicht komt verstand met de jaren.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:24

ponylies schreef:
hoi bokkers,
bij mij thuis (in ouders tuin)
zitten verschrikkelijk vaak katten te schijten van buren :r
aangezien mam en ik vaak in de tuin bezig zijn grijpen we er vaak met onze handen in en ik kan je vertellen dat is goor,
het gaat om zeker 4 katten van buren en weet ik veel waarvandaan,
we hebben de buren al gevraagt de kat iig binnen te houden of er op te letten maar dat gebeurt dus niet...
wat hebben we al geprobeert:

* emmers water gooien vanuit een raam
* wegjagen en erachteraan rennen,
* harde geluiden maken schreeuwen enz, }>

niks helpt,

topic is al te lang om helemaal door te lezen, maarre... wat mij betreft vangen in een kooi en wat voer geven. wie m terug wil komt m maar halen. desnoods eerst zelf de stront uit je tuin halen voor je de kat terugkrijgt of bijbehorende rekening (van de hovenier) voldoen :+

voor wie me kattenhater wil noemen: zie m'n avatar.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 11-10-11 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:25

EllenB schreef:
secricible schreef:
grof niet, wel onredelijk.
Ik zou neit eens met een oplossing moeten komen, het is een probleem wat anderen creëren voor mij.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om er geen probleem van te maken. Tuinier met handschoenen en kom je wat tegen dan doe je dat in de vuilinisbak. We wonen nou eenmaal met z'n allen op een kluitje in dit kikkerland, dus een beetje tolerantie mag best. Het is een kattendrol... geen kernafval!

Zal ik mijn vader anders maar gewoon weg doen? Hij is heel erg allergisch voor katten, echt extreem erg, maar dan kunnen de katten van de buren iig wel onze tuin onder schijten, onze vissen en cavia's opvreten en de kussens van onze tuinstoelen kapot krabben <3.

Jij begint over tolerantie, practise what you preach en neem je verantwoording voor je eigen dieren. Dan tolereer ik je met alle plezier :D.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:25

_San87_ schreef:
Jij begint over tolerantie, practise what you preach en neem je verantwoording voor je eigen dieren. Dan tolereer ik je met alle plezier :D.
:j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:27

Tafje schreef:
@ Lievevb
Het 'mooie' van katten is dat het vooral buitendieren zijn.. daarom schaffen mensen ze ook zo makkelijk aan volgens mij. Mijn buren hebben er ook 4. Haar man is allergisch dus die beesten lopen ook 24/7 buiten en komen alleen thuis om te eten. Voor de rest van de tijd zitten ze meestal in onze tuin (en dan m.n bij onze vijver)..

Ze kosten vooral geen drol. Je kan ze in tientallen gratis van marktplaats halen.

Thirty

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:28

Want vaak zijn het dezelfde mensen die ook geen verantwoording nemen voor het castreren van hun katten, die zoveel overlast veroorzaken.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:29

_San87_ schreef:
Ze kosten vooral geen drol. Je kan ze in tientallen gratis van marktplaats halen.
Hangt er vanaf. De aanschaf kost niks idd.. inenten, castratie/sterilisatie, dierenartskosten als er een keer een ziek is (en dientengevolge voor 1 v/d 2 ook speciaalvoer nu), speeltjes, aanpassingen aan woning en evt. tuin.. ik ben al dik door de duizend euro heen hoor, voor één jaartje kattenplezier.

Maar idd: Neem je als katteneigenaar je verantwoording of niet, that's the question :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:31

HLPhoto schreef:
_San87_ schreef:
Hangt er vanaf. De aanschaf kost niks idd.. inenten, dierenartskosten als er een keer een ziek is, speeltjes, aanpassingen aan woning en evt. tuin.. ik ben al dik door de duizend euro heen hoor, voor één jaartje kattenplezier.

Maar idd: Neem je als katteneigenaar je verantwoording of niet, that's the question :)

Maar dan moet met dat wél laten doen. En dat gebeurt vaak niet :). Katten zijn niet voor niks een van de grootste plagen in Nederland. Alleen deze zomer hebben wij al 200+ kittens opgevangen in ons asiel. En dat is alleen nog maar regio Enschede.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:32

_San87_ schreef:
Maar dan moet met dat wél laten doen. En dat gebeurt vaak niet :). Katten zijn niet voor niks een van de grootste plagen in Nederland. Alleen deze zomer hebben wij al 200+ kittens opgevangen in ons asiel. En dat is alleen nog maar regio Enschede.
Ongecastreerd is geen probleem op zich.. moet je ze alleen niet buiten (je tuin) laten :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:33

Thirty schreef:
Sorry, ik heb anders 27 jaar in NL gewoond ;) En weet heel erg goed waar ik over praat.

Ik heb een hele lange adem wat burenoverlast betreft, en heb nog nooit verloren.

Jouw houding ten opzichte van je buren is pas hilarisch, of eigenlijk meer 'triest'.
Maar ik zie dat je student bent, dus wellicht komt verstand met de jaren.

Ik denk dat jij nog nooit buren hebt gehad die je huisdieren met glas gingen bekogelen of er domweg op los slaan als ze het er niet mee eens zijn :Y) . Lange adem my ass, dat is gewoon gevaarlijk. En je weet nooit hoe mensen uit de hoek komen, zeker niet wanneer je met hun dieren gaat rommelen :x 8)7

Ik vind het domweg achterlijk dat we in de maatschappij eigenlijk vanalles van iedereen pikken maar als het om onze eigen buren gaat is een middagje koffiedik strooien ineens veel te veel moeite en asociaal dat je dat helemaal zelf moet doen :') . Je hebt wel sloten op je huis en een hek om je tuin omdat sommige mensen anders zo asociaal zijn om er illegaal binnen te dringen en je hele hebben en houden mee te nemen maar een extra draadje spannen voor een legaal loslopende kat is een ramp van apocalipische afmetingen, right :Y). Ik ben gewoon heel pragmatisch misschien maar ik ga geen moeite doen om een buurman te pesten als mij dat uiteindelijk meer kost en minder opleverd als wanneer ik gewoon zelf het probleem oplos: kosten/baten ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:33

Castreren of niet, is hier niet het probleem. En het is zeker niet zo dat "deze eigenaars vaak degene zijn die hun dier niet laten castreren"... dat is natuurlijk echt onzin.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:35

HLPhoto schreef:
_San87_ schreef:
Hangt er vanaf. De aanschaf kost niks idd.. inenten, castratie/sterilisatie, dierenartskosten als er een keer een ziek is (en dientengevolge voor 1 v/d 2 ook speciaalvoer nu), speeltjes, aanpassingen aan woning en evt. tuin.. ik ben al dik door de duizend euro heen hoor, voor één jaartje kattenplezier.

Hier één straat verderop bij een boerderij lopen er ook tig. Niks geen entingen, niks stereliseren, niks speeltjes.. laat maar fokken en laat maar lopen. Komen geregeld dus ook nog eens op bezoek (en worden soms ook doodgereden helaas).. Niemand die er naar omkijkt of zich er maar iets van aantrekt..
Lijken wel konijnen zo snel als ze zich voortplanten (en verwilderen)..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:36

Er zitten hier echt een stel mensen met een gigantische steek los :roll:

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:36

liedje89 schreef:
Ik denk dat jij nog nooit buren hebt gehad die je huisdieren met glas gingen bekogelen of er domweg op los slaan als ze het er niet mee eens zijn :Y) . Lange adem my ass, dat is gewoon gevaarlijk. En je weet nooit hoe mensen uit de hoek komen, zeker niet wanneer je met hun dieren gaat rommelen :x 8)7

Ik vind het domweg achterlijk dat we in de maatschappij eigenlijk vanalles van iedereen pikken maar als het om onze eigen buren gaat is een middagje koffiedik strooien ineens veel te veel moeite en asociaal dat je dat helemaal zelf moet doen :') . Je hebt wel sloten op je huis en een hek om je tuin omdat sommige mensen anders zo asociaal zijn om er illegaal binnen te dringen en je hele hebben en houden mee te nemen maar een extra draadje spannen voor een legaal loslopende kat is een ramp van apocalipische afmetingen, right :Y). Ik ben gewoon heel pragmatisch misschien maar ik ga geen moeite doen om een buurman te pesten als mij dat uiteindelijk meer kost en minder opleverd als wanneer ik gewoon zelf het probleem oplos: kosten/baten ;)

Voor mij is het een principe kwestie. Ik ga pertinent geen kosten maken voor andermans dier. Als eigenaar hoor je je verantwoordelijkheid voor je dier te nemen. Dus als jouw buren overlast hebben van jouw kat, dan zorg jij maar dat die overlast verdwijnt :).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:37

Waar ik woonde was het een kattenbuurt, helaas en aangezien ik geen katten heb was mijn tuind idd de aangewezen plek voor ze om te poepen en piesen.
1 keer zei ik tegen een buurvrouw die 4 katten heeft dat mijn dochter haar dober er zou zijn en die verscheurde de katten letterlijk en aangezien ik de hond in mijn eigen tuin hield had ik er geen probleem mee
Buurvrouw dus wel en ik moest de hond maar binnenhouden enz enz..
Tja waar hebben we het dan over.
Verder woont een vrouw die van iedere poes jaarlijks twee nestjes heeft, katten hebben schurft vlooien enz enz...en dat mag zomaar....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:39

Ik had rondom alle planten en perkjes allemaal kippengaas om die beesten buiten te houden, nu hadden we laatst een afvalcontainer van 6kuub voor de deur dus moest het kippengaas weg,,nou toen was het gelijk weer bal..
Ben zo blij dat ik daar nu niet meer woon dit was 1 van de redenen dat ik ben verhuisd, de stank en zooi altijd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:39

Citaat:

Vergelijk je nu echt serieus preventieve maatregelen voor een inbreker met een kat? Dat is echt zo bizar dat ik daar niet eens een serieuze reactie op terug kan geven. Hoezo appels met peren vergelijken... OMG

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:40

GamblersCup schreef:
Er zitten hier echt een stel mensen met een gigantische steek los :roll:

nou inderdaad, ben blij dat ik nooit zulke buren heb gehad. :n
hier loopt alles door elkaars langs elkaar en in elkaars tuin echt geen enkel probleem. heb je last? emmertje water is voldoende.
na het doorlezen van dit trieste topic verbaasd het mij niets dat er kattenmeppers bestaan en zo nu en dan de kop opsteken. echt totaal niets meer. :n
alleen wedden dat zodra het ze zelf overkomt de wereld te klein is en de krokodillen tranen te klein?
leven en laten leven daar hoort dit ook bij anders ga je maar met je kont in een hutje op de hei zitten.,

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:40

De eerste dief die mijn biefstuk die ligt te ontdooien van het aanrecht jat moet nog geboren worden..
Verder kon ik nooit als ik de deur open had iets laten ontdooien op het aanrecht

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:41

Ik woon ook buitenaf en heb veel last van de katten van de boeren. Mijn eigen stalkat die dus keurig op ons grondstuk blijft daar heeft niemand last van.

Maar de katten van de buren:
- Schijten in onze tuin hun wormenbulten, waardoor onze kat en honden elke 2 maand ontwormt moeten worden.
- Nemen vlooien mee.
- Eten het dure voer van onze kat,
- Hangen aan mijn voliere met dure vogels.
- jagen onze kat weg die vaak genoeg vol angst op het dak zit.
- Plus alle jonge katten die er lopen.

Maar klagen mogen we niet :z

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:43

leven en laten leven hoor wilawander, wel een beetje rekening houden met elkaar! :+ Dan maar een extra gaasje om die voliere en een paar extra wormenkuren!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:43

Wilawander schreef:
Ik woon ook buitenaf en heb veel last van de katten van de boeren. Mijn eigen stalkat die dus keurig op ons grondstuk blijft daar heeft niemand last van.

Maar de katten van de buren:
- Schijten in onze tuin hun wormenbulten, waardoor onze kat en honden elke 2 maand ontwormt moeten worden.
- Nemen vlooien mee.
- Eten het dure voer van onze kat,
- Hangen aan mijn voliere met dure vogels.
- jagen onze kat weg die vaak genoeg vol angst op het dak zit.
- Plus alle jonge katten die er lopen.

Maar klagen mogen we niet :z

Nee man, stel je toch eens voor! Dan ben je niet tolerant, dat kunnen we niet hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:44

Nee en wij moeten gewoon onze honden die naar doen tegen andermans katjes opsluiten...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:45

liedje89 schreef:

ik ga hier niet eens meer op in _O- . Zo'n kromme gedachtengang kan zelfs ik niet meer volgen :D