HorseTopShop schreef:Ik ben weer terug. Ik zal het even duidelijk proberen uit te leggen.
Die andere hond was een Rottweiler en is direct ingeslapen. Niet om zijn verwondingen, maar hij heeft 3 maanden geleden al eerder een hond gegrepen en schijnt een keer uitgevallen te zijn naar een kind.
Schijnbaar heb ik in mijn paniek dingen erger gezien dat ze waren. Die hond had een flinke jaap op zijn poot die waarschijnlijk, als hij niet ingeslapen was, geamputeerd had moeten worden. En verder had hij helemaal niks.
Ik liep dus met mijn honden vlakbij het bos, op een polderweg, en was alweer onderweg terug naar huis. De andere hond kwam vanaf de andere kant (richting het bos) naar ons toe gelopen. 1 Van mijn honden zat te poepen en toen gebeurde het. Die andere hond viel ons vanuit het niets aan.
Die van mij gingen in de verdediging en na een flinke brul van mij stopten ze. In die tijd begon die man tegen me te schelden en kwam vrij dreigend op mij af gerent met een stok in zijn handen. Of dat voor mij of voor mijn honden bedoeld was weet ik niet, maar doet er ook niet meer toe. Ik ben klein en hij was groot en dat was niet fijn.
Ik ben toen in paniek weg gerent. Het was best nog een flink stuk naar huis, maar voor mijn gevoel waren het seconden eer dat ik voor mijn huisdeur stond.
Ik ben dus net op het politiebureau geweest en heb mijn verhaal gedaan. Schijnbaar hebben ze bij de dierenarts er meteen een melding van gemaakt, want de eigenaar van die andere hond werd al verhoort in de tijd dat ik daar aankwam.
De man was een type "kijk mij met mijn hond". Ik heb hem verder niet meer gesproken, want toen ik naar huis ging werd hij nog verhoort.
Ik heb de tip gekregen om mijn honden niet meer samen uit te laten (wat ik ook zeker niet meer ga doen) en binnen enkele dagen neemt de AID contact met mij op om testen met mijn honden te doen. Daar maak ik me absoluut geen zorgen over, want het zijn werkelijk schatten van honden.
De vrouw die mijn verhaal in de computer zette, zei dat ze meer zaken als dit heeft behandeld en ik me geen zorgen hoef te maken. Wel draai ik waarschijnlijk op voor de kosten van de andere hond, maar dat is dan verzekeringswerk.
En ja mirgino het was de hond uit de winkel en de zwarte pup van hem.
Dat werpt al weer een heel ander licht op de zaak en ik moet eerlijk zeggen dat ik, wanneer ik in jouw schoenen stond ook weg zou zijn gerend.
Zonde dat de rottweiler heeft moeten boeten voor de, naar het mij schijnt, slechte opvoeding van de baas
.