Benfan schreef:Een unicum!! Zijn we het toch eens met elkaar eens hier. Ik zou het niet doen inderdaad, wil hun fragiele ego's niet al te veel indeuken. Onze oudste kijkt je al gepijnigd aan als ze een halsband om krijgt, die vind dat soort dingen toch zo verschrikkelijk. Maar het Yoda idee snap je wel als je haar enorm rechtop staande oren ziet. Ik koop van dat geld liever een lekkere bot, een buskaart naar het bos of een nieuwe voetbal bij een sportwinkel. Daar word ik gelukkig van (die blije koppen) en ik moet zelf ook actief bezig. De bal rondschoppen of proberen langs hun te komen met de voetbal. Soms moet dat ding ook echt mee met uitlaten. Dan rent Anna het huis uit om dat ding achter de container weg te halen en drukt ze hem al het grasveld op.

Gewèldig! Heerlijk dat spelen met zo'n bal. Ik kan daar dus echt van genieten, van honden die geweldig aan het spelen zijn. Helaas kan mijn hond niet meer mee doen... ze wil wel, doet ook een poging, maar haakt snel af omdat ze het gewoon niet meer aankan. Maar lange, ontspannen wandelingen, liefst zonder riem, doen we nog heel graag! En àls ik dan een riem omdoe, is het zo één die zo goedkoop mogelijk is aangeschaft, omdat het moet, van die meneer van de Stadswacht...
meggiemeg schreef:Dat hoor ik nu heel vaak als ik met onze poedels aan het wandelen ben, ben geen fan van ze want ze worden altijd zo raar geknipt. Maar deze hebben wel een leuk model en zo zijn ze wel leuk!
Weer on topic: dat huis aan de bosrand dat wil ik ooit nog wel voor ze maar dat hebben ze nu nog niet. Ze komen nu al dagelijks in het bos om heerlijk te kunnen ravotten en een duik in de beek te nemen buiten de andere wandelingen om. Het lijkt me heerlijk om dat bos als achtertuin te hebben, voor ons, de honden en onze paarden
Ik vind het echte karakteristieke honden! Zeer intelligent, zeker de koningspoedel en bijzonder waaks en beschermend. Wat ik er gewoon jammer aan vind, is dat je de vacht altijd heel erg bij moet houden omdat het door blijft groeien.
Tja, dat huis aan het bos blijft voor mij ook een droom... zucht...
Tot die tijd geef ik mijn hond zoveel mogelijk beweging als mogelijk is!
Huerte... nogwat... iets met homo en caballus schreef:Zo schoor ik onze pers jaarlijks als ontlasting van de zomerwarmte. Meestal creatief net een kuif of pluk aan de staart. Ook een keer met dayglo kleuraccenten aangebracht. De kat vond het allemaal dat gefrut. Voorbijgangers belden er zelfs over aan; over mishandeling
Jij vindt dat misschien geweldig, ik vind jouw kat geweldig dat hij het toelaat. Dat dayglo met kleur accenten vind ik dan weer wèl dierenmishandeling. De kat krijgt dat binnen, dat kan niet goed zijn voor zijn gezondheid. Dat scheren van een pers vind ik dus ook eigenlijk niet kunnen. Als je de vacht goed bijhoudt met elke dag kammen (daarom heb ik geen langharige kat), kunnen ze hun temperatuur uitstekend zelf reguleren. (om maar even met dure woorden te gooien, wat jij ook zo graag doet).