Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SuzanLarissa schreef:Mijn kat plast al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in huis. (5jaar?)
Moeders wordt er helemaal krankjorem van, hij plast als ik niet thuis ben als
er veranderingen zijn geweest en als er nieuwe dingen zijn die niet naar mij of hem ruiken.
We hebben hem uit het asiel gehaald, toen hij daar zat omdat hij dit al bij anderen deed.
We hebben hem een kans gegeven, zo heeft die periodes dat die het heel erg doet en soms helemaal niet.
Gordijnen nieuwe kleren banken kussen alles heeft die wel gehad, ook gewoon op de grond.
Maar weg? Nee, hij weet niet beter en heeft gewoon een kronkeltje in zijn hoofd.
Mijn manneke mag lekker voor de rest van zijn leven hier blijven en hopelijk heel oud worden
(kat heeft overigens een navelbreuk en blaasgruis)
Holy oliebol... respect man! Ik ben gek op katten maar ik trok 3 jaar met een plas-kat toch echt slecht... was een dominatieprobleem o.a en denk ook een kronkel. Ik ben naar dierenartsen geweest, bench geprobeerd, 3 kattenbakken, feromonenspray de hele reutemeteut, niets hielp.
Super handig, dan kun je precies zien waar er ooit geplast is. Ondanks dat je het vaak goed schoonmaakt, blijft er toch vaak urine achter. Dat is echt super hardnekkig. Waarschijnlijk ruikt veel bij jou in huis nog naar urine, waardoor het gedrag in stand blijft. Ben benieuwd wat ik ga aantreffen
Mijn kat heeft een tijd Haloperidol gehad tegen het plassen in huis. Misschien kun je dat vragen aan je DA? Al zou ik eerst even gaan zoeken of er niet een andere reden is dat ze zo doet en je daar ook iets meer in verdiepen. Zoals ik al eerder zei, dat programma (my cat from hell) op Animal Planet geloof ik, geeft handige tips. En anders hebben Bokkers hier al veel tips gegeven en op internet is er ook super veel over te vinden. Of een gedragstherapeut? Ik snap wel dat je er gek van wordt hoor...
ik bedoel, iedereen zegt dingen die hij of zij niet echt zo erg meent, overdrijft in een boze, baal bui.. ) Dus ja hoor, door zoiets moet de ts maar oprotten, en haar vriend moet het maar uitmaken met haar, want met zon heks die zeurt over dat een kat over haar tassen pist?

... 
k4tink4 schreef:Dat je huisdieren neemt waar je beide 200% achter staat vind ik wel wat overdreven, dan had ik mijn paard ook niet gehad, en mijn hond, en mijn vogels, en mijn schildpad
Stuur je vriend eens naar de dierenarts met dat beestje dan? Of laat je vriend uitzoeken waarom ze onzindelijk blijft.. Zijn kat, zijn verantwoordelijkheid!
Kan me voorstellen dat je hier ontzettend moedeloos van word, maar hem verplichten de kat weg te doen? Zou jij dat ook met je hond doen zonder al het nodige te hebben onderzocht? Hij is echt gek op het beestje, maar probeer vooral voor jezelf de rust te bewaren en niet zo ontzettend uit je slof te schieten als ze weer eens ergens geplast heeft, erg belangrijk voor je relatie (en je bloeddruk). Berg je tas voorlopig gewoon anders op (hang m aan een stoel in een plastic tas) en zorg verder dat de ruimtes waar ze schade kan aanrichten afgesloten zijn voor haar.
hopelijk doet ze wat met de tips. 
Blue_Eyes schreef:@easygoing; als dat een keertje gebeurt is het inderdaad nog niet zo'n ramp. Maar als je bezig kunt blijven met nieuwe spullen kopen, omdat de kat alles onderpiest, daar zou ik ook niet zo blij van worden....
JunkDeLuxe schreef:Natuurlijk is ze meerdere malen naar een DA geweest, zie ik er stom uit? Als ik zeg, het is niks medisch, dan zeg ik dat niet omdat ik dat gewoon wil zeggen hoor.

Blue_Eyes schreef:Tas aan de kapstok is 1 probleem minder, OK. Wasmand met schone was die je 's avonds wilt gaan strijken dan maar in de kast proppen? Kan, maar dan moeten al je schone kleren eruit. Dan die maar in de keukenkastjes? Ja, want die porceleinen schaaltjes kun je immers gewoon weer afwassen.... Kom op. Een huis is ook om in te leven.

Blue_Eyes schreef:Gut, ja, want ze reageert immers op de vraag of de kat al voor dit probleem bij de DA is geweest. Dus zal ze wel alleen voor de entingen zijn geweest met dat antwoord