Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:52

blaasgruis is vaak een reden van plassen ja. Ze hebben dan ook moeite met plassen dus als het eruit kan laten ze het lopen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:57

Marcella_e schreef:
blaasgruis is vaak een reden van plassen ja. Ze hebben dan ook moeite met plassen dus als het eruit kan laten ze het lopen.

Daarom beetje aanpassing in de voeding en geen problemen meer met de blaasgruis.
Kronkeltje in de kop is er nog wel :+ haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:02

SuzanLarissa schreef:
Mijn kat plast al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in huis. (5jaar?)
Moeders wordt er helemaal krankjorem van, hij plast als ik niet thuis ben als
er veranderingen zijn geweest en als er nieuwe dingen zijn die niet naar mij of hem ruiken.
We hebben hem uit het asiel gehaald, toen hij daar zat omdat hij dit al bij anderen deed.
We hebben hem een kans gegeven, zo heeft die periodes dat die het heel erg doet en soms helemaal niet.
Gordijnen nieuwe kleren banken kussen alles heeft die wel gehad, ook gewoon op de grond.
Maar weg? Nee, hij weet niet beter en heeft gewoon een kronkeltje in zijn hoofd.

Mijn manneke mag lekker voor de rest van zijn leven hier blijven en hopelijk heel oud worden

(kat heeft overigens een navelbreuk en blaasgruis)

:wow: Holy oliebol... respect man! Ik ben gek op katten maar ik trok 3 jaar met een plas-kat toch echt slecht... was een dominatieprobleem o.a en denk ook een kronkel. Ik ben naar dierenartsen geweest, bench geprobeerd, 3 kattenbakken, feromonenspray de hele reutemeteut, niets hielp.
Dit deed ze vanaf 12 weken oud (ik had haar op 8/9 weken) en ik ben van mening dat het OOK komt doordat ze niet goed opgevoed is door de moederkat doordat ze te jong bij mams weggehaald is.
Nogmaals; dit HOEFT niet altijd zo te zijn, idd flessenkittens zijn ook geen garantie voor nare (plas)katten...

Ik zou graag zien dat poesje van TS gauw herplaatst wordt, ik krijg er de kriebels van! Ik vind dat je erg naar over dit diertje praat, TS!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:07

Als het goed is krijg ik morgen mijn UrineOff blacklight binnen :D Super handig, dan kun je precies zien waar er ooit geplast is. Ondanks dat je het vaak goed schoonmaakt, blijft er toch vaak urine achter. Dat is echt super hardnekkig. Waarschijnlijk ruikt veel bij jou in huis nog naar urine, waardoor het gedrag in stand blijft. Ben benieuwd wat ik ga aantreffen :+ Mijn kat heeft een tijd Haloperidol gehad tegen het plassen in huis. Misschien kun je dat vragen aan je DA? Al zou ik eerst even gaan zoeken of er niet een andere reden is dat ze zo doet en je daar ook iets meer in verdiepen. Zoals ik al eerder zei, dat programma (my cat from hell) op Animal Planet geloof ik, geeft handige tips. En anders hebben Bokkers hier al veel tips gegeven en op internet is er ook super veel over te vinden. Of een gedragstherapeut? Ik snap wel dat je er gek van wordt hoor...

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:10

Ik heb zo'n probleem gehad met een kitten uit de opvang, die was bij de nieuwe baasjes ineens niet meer zindelijk.
Ze hebben alles geprobeerd, er zijn allerlei onderzoeken bij de dierenarts gedaan maar er kwam niks uit.
Uiteindelijk kwam de kitten hier weer terug en was er niks aan de hand totdat ik een kleedje van dezelfde eigenaren in de kamer legde toen begon ze erop te plassen. Bleek dus dat ze overal aan het plassen was vanwege de parfum en het wasmiddel van die mensen.

Voor de rest gewoon alle uitdagingen uit de weg halen, dus niks op de grond laten slingeren.
En het straffen van de kat maakt het alleen maar erger, hoe meer stress hoe meer ze daarop zal reageren.
Weet niet hoe oud ze nu is? en of ze gesteriliseerd is, want het zou ook met de hormonen te maken kunnen hebben.

Probeer verschillende bakken neer te zetten, met kap en klep, zonder klep, zonder kap enz. en in alle bakken een ander soort grind/houtkorrel. Heb je al een Feliway verdamper geprobeerd?

Als niks helpt wordt vaak aangeraden om opnieuw te beginnen met zindelijkheidstraining, dus kat een paar dagen in de bench, daarna in een kleine ruimte en zo langzaam weer helemaal los.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:11

jeetje mensen zeg.. inderdaad.. omdat de ts in een BOZE BUI dit heeft geschreven ( en dus wss het erger heeft gemaakt dan het echt is ;) ik bedoel, iedereen zegt dingen die hij of zij niet echt zo erg meent, overdrijft in een boze, baal bui.. ) Dus ja hoor, door zoiets moet de ts maar oprotten, en haar vriend moet het maar uitmaken met haar, want met zon heks die zeurt over dat een kat over haar tassen pist?
Ik zou er ook zeker NIET blij mee zijn als mijn hond OF kat over mijn spullen loopt te zeiken. Dit wisten ze ook niet van tevoren.. Ik vind echt dat er belachelijk hard gereageerd wordt.. En nee ik keur het gedrag ook niet helemaal goed, maar ze zegt ook niet dat ze de kat ook echt mishandeld. Met sommige dieren heb je een klik, andere niet. klaar. Zij dus niet met deze kat.. Daarvoor hoeft Noch de kat weg, Noch de ts.. Toch belachelijk. ik vind het wel een hele goede tip het na te laten kijken door de dieren arts, en ook een goede tip te zorgen dat de hond de kat met rust laat, dus hem te corrigeren. ook meerdere kattenbakken lijkt me een goede tip! Dit lijkt me meer dan voldoende kritiek/ tips voor de ts, ipv dit belachelijke gepraat dat de ts maar weg moet bij haar vriend en ze zo'n verschrikkelijke dierenbeul is.. hoezo bokt zoekt weer sensatie en een manier zodat ze even lekker los kunnen bitchen op anderen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:13

Esther dat probeerde ik ook te zeggen maar jij zegt het beter :P

Ik denk ook trouwens dat de hele situatie ook niet al te prima zal zijn voor de hond en de kat die er al wonen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:14

de ts wil de kat zelf weg esther_sonja alleen de vriend niet

Edit lees niet goed je reactie

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:22

tja als ik het verhaal zo lees zou ik ook zeggen wat voor mens dat is .. als je echter de frustraties ontdekt snap ik het wel. Waar ik me echter wel over verbaas is het benadrukken om wat voor dure tasjes het nou allemaal gaat.. kom op zeg.. hoezo materialistisch.

kijk eerst eens naar je kat voordat je zeurt over je wel hele dure materialen.. dus wake up en ga naar de DA en als je dit al 2 jaar eerder had gedaan had je dit minder frustraties gekost.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:27

Mijn kat is gestopt met op de post en mat pissen zodra mijn ex het huis uit ging.
Vreemd, want het was echt 'zijn' kat :?

En ze hield duidelijk niet van speciale kattenbakkorrels, het moeten gewoon simpele kleikorrels zijn, geen hout of iets anders.
En hoewel ze zich aangetast voelt in de privacy als ik ook in dezelfde kamer / te dichtbij ben van de kattenbak, kan ze ook niks met kattenbakken met klepjes. Die moeten er bij mij dus af.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:30

Het gaat niet om tasjes. Of hoe duur.
Het gaat gewoon om de irritatie, de last die het dier veroorzaakt. LET OP: dit wil niet zeggen dat ik bedoel wat een rotkat, en ja hij moet maar weg, nee, hetgene, de stank, de verpesting van spullen die je aanschaft, gewoon de last is waarschijnlijk te verhelpen.. Dus ik heb zoiets van laat de ts dan gewoon tips geven zodat ze daar wat aan kan gaan doen..

Maar dus, omdat het MAAR tasjes zijn, is ze materialistisch?
Nah, ik moet ook hard sparen voor mijn tassen/ kleding/ whatever.. Dus als ik iets heb waar ik hard voor heb gespaard en poeslief die zeikt het helemaal onder?
Dan ben ik zwaar sjaggo ja.. Maar dat is toch logisch?!?!
Ik vind het een heel bizar idee dat de ts maar met die last die die kat veroorzaakt moet leven..
Vind ik een compleet ander uiterste.. De kat waar ts' dr vriend zo dol op is, zou ik ook niet weg doen..
Een dier wordt toch je vriend en helemaal als haar vriend er gek op is. Daarnaast vind ik alleen niet dat de ts maar moet leven met de last die die kat veroorzaakt..

Dus gewoon een oplossing zoeken, wat dan ook, om te zorgen dat die kat niet meer plast..
Maar goed er zijn wel genoeg tips gegeven nu denk ik waar de ts al eventjes mee vooruit kan, misschien dat dat helpt ;)...

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:32

Heb je haar weleens laten testen bij de dierenarts? Bloedprikken e.d ?

Ik heb een kitten gehad die vanaf het begin ook alles onder pieste 5 jaar lang. Niemand bij ons thuis heb lopen mekkeren omdat ze dat deed aangezien iedereen gek van haar was. Toen ze net 5 werd kwamen we erachter dat ze KPD had en dat was dus 1 vd redenen dat ze alles onder piestte.

Ga gewoon naar de dierenarts met dat beessie, is het lichamelijk niks dan verder kijken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:34

@esther_sonja

Ts heeft genoeg tips gekregen maar doet daar weinig tot niets mee.
Ze heeft het in haar hoofd om de kat weg te doen dus moet dat ook zo gaan.

En nee in mijn ogen is het niet logisch dat je dusdanig de pest in hebt omdat je mooie nieuwe tasje naar de maan is omdat je kat erop gepiest heeft zonder dat er echt alles aangedaan is om het te voorkomen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:39

@easygoing; als dat een keertje gebeurt is het inderdaad nog niet zo'n ramp. Maar als je bezig kunt blijven met nieuwe spullen kopen, omdat de kat alles onderpiest, daar zou ik ook niet zo blij van worden....

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:39

k4tink4 schreef:
Dat je huisdieren neemt waar je beide 200% achter staat vind ik wel wat overdreven, dan had ik mijn paard ook niet gehad, en mijn hond, en mijn vogels, en mijn schildpad :P

Stuur je vriend eens naar de dierenarts met dat beestje dan? Of laat je vriend uitzoeken waarom ze onzindelijk blijft.. Zijn kat, zijn verantwoordelijkheid!

Kan me voorstellen dat je hier ontzettend moedeloos van word, maar hem verplichten de kat weg te doen? Zou jij dat ook met je hond doen zonder al het nodige te hebben onderzocht? Hij is echt gek op het beestje, maar probeer vooral voor jezelf de rust te bewaren en niet zo ontzettend uit je slof te schieten als ze weer eens ergens geplast heeft, erg belangrijk voor je relatie (en je bloeddruk ;) ). Berg je tas voorlopig gewoon anders op (hang m aan een stoel in een plastic tas) en zorg verder dat de ruimtes waar ze schade kan aanrichten afgesloten zijn voor haar.

Ik vind een dier dat echt door je woonkamer loopt toch wel wat anders dan een dier in een kooitje of aquarium... Natuurlijk kun je een kat of hond nemen terwijl je partner er niet echt heel enthousiast over is, maar dan heb je dus wel het risico dat er verwijten komen. Het stoort de ts duidelijk dat haar vriend het voor de kat opneemt, andersom stoort het hem wellicht dat zij voor de hond opkomt.

Overigens vind ik wel dat het verhaal van de ts nu iets anders overkomt dan de openingspost. Daarin leek het namelijk alsof er nog totaal niets geprobeert was om het probleem op te lossen :j hopelijk doet ze wat met de tips.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:40

wat is nou belangrijker een leven of een tas ... :+ kom op waar heb je het over..schouders eronder en op zoek naar een oplossing.kat weg doen is de makkelijkste weg..maar in jouw geval misschien voor de kat wel het beste!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:42

het is idd frusterend als je kat alles onder plast.
hier heb ik zo'n kat gehad.
ik had een cattery en al mijn katten waren zindelijk.
behalve die ene dame.
medisch was er niets te vinden.
bach bloesem geprobeert, feliway etc etc
uiteindelijk een extreme maatregel genomen.
ze heeft een week in een bench gezeten. kattenbak erbij.etc.
na een week verhuisd naar de badkamer en zo de ruimte steeds groter gemaakt.
dit is uiteindelijk de oplossing voor haar geweest.
ik moest haar herplaatsen door omstandigheden en ook daar is ze tot op heden nog steeds zindelijk.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:44

Sorry maar ik heb niet echt iets toe te voegen aan de tips hier..
maar begrijp ts ergens best wel hoor :+ Ik zou ook gek worden..
En om nou te zeggen dat haar vriend haar maar weg moest doen,
sorry maar dat vind ik echt not done :n trieste opmerkingen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:45

Blue_Eyes schreef:
@easygoing; als dat een keertje gebeurt is het inderdaad nog niet zo'n ramp. Maar als je bezig kunt blijven met nieuwe spullen kopen, omdat de kat alles onderpiest, daar zou ik ook niet zo blij van worden....

So be it. In plaats van zich zo vreselijk opwinden kan ze misschien beter een echt goede oplossing zoeken nadat ze de oorzaak gevonden heeft.
Bovendien vind ik ook net zoals haar vriend dat ze de spullen gewoon op moet ruimen. Tas aan de kapstok is al 1 probleem minder.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:46

JunkDeLuxe schreef:
Natuurlijk is ze meerdere malen naar een DA geweest, zie ik er stom uit? Als ik zeg, het is niks medisch, dan zeg ik dat niet omdat ik dat gewoon wil zeggen hoor.

Euhm mensen,lezen aub anders word ze ook nog gefrustreerd van jullie

:D ;)

Persoonlijk zou ik er echt niet aan moeten denken om een kat te houden die zonder duidelijke oorzaak het hele huis onder plast,dat mensen die plassende katten houden...euhm ok niet mijn idee. Mocht ik geen medische oplossing vinden en ook niet op het alternatieve circuit dan zoek ik wel andere plek waar die beter op z'n plek is.

Dat heb ik ook gedaan met een hond,hartstikke leuk lief aardig maar s'nachts een draaaama,plassen,alles verbijten en de druppel was dat die m'n toenmalige kleine hondje aanviel,toen wist ik,ze is hier niet op haar plek,ik kan niet datgenen geven wat de hond verlangt.

Ander tehuis gezocht en gevonden met 2 reuen van hetzelfde (eigenwijze) merk :+
Die mensen konden ook niet alles met haar maaaar die 2 reuen die hebben haar opgevoed en in goeie banen geleid,het heeft zeker wel een dik jr geduurd eer dat die hond een beetje naar die mensen ging luisteren maar het ging beter door die reuen.

Diegene die het schreef over de black light plas lamp...dat je je daarop verheugd! Kom je allerlei sporen/vlekken tegen waar je anders miss lekker onderuit gezakt tv lag te kijken,blijkt het zo'n urine plek te zijn :r
Katten-urine ruikt zo erg,bleh nee niet mijn ding -O-
en al helemaal niet zolang en overal op!
Mensen lopen nu wel door te zeveren over je tas maar als je tas regelmatig het doelwit is en de kat ook bijna een 100% score heeft van ''raak-de-tas'' nou nee dan is iedere tas/voorwerp/gebruiksartikel bij mij echt te veel.

Ben benieuwd hoeveel mensen dat werkelijk volhouden als ze bijna dagelijks in de plas of poep grijpen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:47

Tas aan de kapstok is 1 probleem minder, OK. Wasmand met schone was die je 's avonds wilt gaan strijken dan maar in de kast proppen? Kan, maar dan moeten al je schone kleren eruit. Dan die maar in de keukenkastjes? Ja, want die porceleinen schaaltjes kun je immers gewoon weer afwassen.... Kom op. Een huis is ook om in te leven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:47

Ja en wat lezen we dan Dav? Dat ze naar de da is geweest en dus?
Er staat nergens waar Nala op onderzocht is en wat er uitgesloten is, misschien heeft de dierenarts Nala wel alleen voor de entingen gezien.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:49

Blue_Eyes schreef:
Tas aan de kapstok is 1 probleem minder, OK. Wasmand met schone was die je 's avonds wilt gaan strijken dan maar in de kast proppen? Kan, maar dan moeten al je schone kleren eruit. Dan die maar in de keukenkastjes? Ja, want die porceleinen schaaltjes kun je immers gewoon weer afwassen.... Kom op. Een huis is ook om in te leven.

Mand in de badkamer of een aparte kamer en daar de deur van dichthouden.
Kleding in de kast en uiteraard ook die deuren dichthouden.
Het leven hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:49

Gut, ja, want ze reageert immers op de vraag of de kat al voor dit probleem bij de DA is geweest. Dus zal ze wel alleen voor de entingen zijn geweest met dat antwoord 8)7

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:52

Blue_Eyes schreef:
Gut, ja, want ze reageert immers op de vraag of de kat al voor dit probleem bij de DA is geweest. Dus zal ze wel alleen voor de entingen zijn geweest met dat antwoord 8)7

Kan je vreemd vinden maar ik vind het behoorlijk vreemd dat ts niet met een uitgebreid verslag komt met waarop de kat is getest, hoe dat gedaan is en wat er al uitgesloten is.
Mij bekruipt het gevoel dat maar een uitspraak is om onder het DA verhaal uit te komen.