Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 01:20

Thirty schreef:
Ah, ik snap.

Nou loopt alles hier in nylon halsbanden van 3/4 dollar. Maar wellicht als we rijk waren geweest dat we er anders over hadden gedacht.

´Rijk´ is in déze vooral relatief en een kwestie van prioriteiten.
Je schrijft ´alles´. Had je niet ´alles´maar ´alleen´ een hond dan was het al anders :)*

Met honden en paarden bén je ´rijk´.
Heb je de prioriteit meer bij kwantiteit dan bij kwaliteit.

Nóg rijker bedoel je dus waarschijnlijk.

Het is een relatief mensending; de waardering van de esthetiek van kwaliteit.
Liever twee honden met nylon dan één met luxe kwaliteit?
Is een kéuze :)*

Dat gaat al op bij een tjiewawa met een berg Vuitton en een Rottweiler met nylon. Kost hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 05-09-11 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 01:26

Tja, je snapt best wat ik bedoel, zonder op alle slakken zout te leggen.
Ik kan me geen 300 dollar halsband veroorloven, al zou ik het willen!
Eten op tafel is vele malen belangrijker dan een dure halsband of riem voor de hond.

En bovendien, ze komen hier in principe niet van het erf, dus voor de show hoef ik het niet te doen.
Voor mezelf heeft het ook niet echt een meerwaarde moet ik zeggen. Geld kan ergens anders beter besteed worden.

P.S Wij hebben 4 honden en geen paarden. De paarden die hier lopen zijn van mijn schoonouders. Dus rijk? Letterlijk? Nee. Figuurlijk, da's een andere zaak.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 01:31

Thirty schreef:

P.S Wij hebben 4 honden en geen paarden.

Ik snap het prima en ik kan ook rekenen zonder smoezen.

Drie honden kosten in een jaar heel wat meer dan 300 dollar en die halsband van 300 dollar gaat jouw leven lang mee.

Het is een kwestie van keuzes.
Niet van zeuren over geld en vingerwijzen over niet rijk zijn.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 01:38

Ja en die halsband van 4 dollar gaat minstens een jaar of 2/3 mee ook. Dat is dus maximaal een dollar of 20 per hondenleven. En aangezien ze hier alle 4 verschillende maten hebben gaat die 'smoes' dat ze mijn hele leven mee gaan ook niet op. Allicht dat elke halsband goed blijft als ze aan de kapstok hangen wegens niet gebruikt worden.

Ik vind het geld over de balk gooien. Ook goedkopere halsbanden gaan lang mee, en kunnen net zo comfortabel zitten voor de hond.
Dat ze per jaar meer kosten dan hun halsband is nogal logisch. Noodzakelijke kosten zoals voeding, DA etc. Een erg dure halsband is niet strict noodzakelijk en dus een, jawel, keuze.

En ik kies daar niet voor, simpel :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 04:34

Thirty schreef:
Ik vind het geld over de balk gooien. Ook goedkopere halsbanden gaan lang mee, en kunnen net zo comfortabel zitten voor de hond.
Dat ze per jaar meer kosten dan hun halsband is nogal logisch. Noodzakelijke kosten zoals voeding, DA etc. Een erg dure halsband is niet strict noodzakelijk en dus een, jawel, keuze.

Dat is inderdaad jouw goed recht. Maar.......het leuke van geld is toch het uitgeven aan léuke dingen? Noodzakelijk kom je niet onderuit, moet betaald en is dan klaar. Maar dan: Iemand die aangeeft zijn geld uit te willen geven aan een hondenriem die functionaliteit én kwaliteit geweldig combineert en daar zonder problemen een paar honderd euro voor over heeft wordt in een topic door een aantal mensen verguist, volledig vooor gek verklaart en ook nog eens beschuldigt van persoonlijke aanvallen en dom gedrag.

En is het dan niet ieders recht om te beslissen wát hij/zij leuk vindt en wáár hij/zij zijn geld aan uitgeeft?

Ik bv. vind het eeuwig zonde zo ontzettend veel geld uit te geven aan al die setjes, maar respecteer hhet gewoon als iemand dat wél doet. Voor mij volstaat een goede sjabrak en , vooruit, nog één extra op reserve en voor als de ander in de was zit. Het gekke is dat in topics over/voor setjes"gekken" niemand wordt aangesproken waar hij/zij het geld aan uitgeeft ;)

Het lijkt er inmiddels op dat het topic alsnog is omgevormd naar meningen van mensen die begrijpen wat er wordt bedoeld. Werd tijd!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:23

Het is heel vreemde kift Pussinboots.

Een hond kost geld in aanschaf, voer, onderhoud, dierenarts, belasting etc.

Niemand die valt over de aanschafprijs van een tsjiewawa versus een gratis mutt.

Goyard is een ridicuul duur merk vanwege imago. Een set etensbakken in een ´standaard´ kost 1000 piek. Een halsband met riem 1500.
Toch kost het over 10 jaar gerekend minder om twee rashonden in Goyard te hebben dan drie met nylon&plastic.

Wat is dan ineens het probleem met een tsjiewawa in Vuitton versus vier honden met nylon :?

Het is gewoon een kwestie van prioriteiten. Over kwaliteit en kwantiteit. Waardering voor esthetiek.

Het is erg vreemd inderdaad dat de kift op dit topic over hondenspul zo extreem is inderdaad; Anky setjes zijn te WOW ;) Alsof beenwarmers voor paarden noodzaak zijn O:)
Hier in Andalucia is het een verkapt statussymbool om je paard op de feria en fiesta altijd rondom nieuw beslagen te hebben.
In de middeleeuwen was dat nog extremer en was er hoefbeslag in zilver en goud.
Ik heb de paarden op hun eigen hoefjes, zonder hoofdstel, met een kostbaar zadel; kwestie van alleen het nodige en dát dan in echt goed en mooi. _O-
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 05-09-11 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:25

Huertecilla schreef:
Thirty schreef:

P.S Wij hebben 4 honden en geen paarden.

Ik snap het prima en ik kan ook rekenen zonder smoezen.

Drie honden kosten in een jaar heel wat meer dan 300 dollar en die halsband van 300 dollar gaat jouw leven lang mee.

Het is een kwestie van keuzes.
Niet van zeuren over geld en vingerwijzen over niet rijk zijn.

Ik vind je af en toe wel vrij bot in je berichten en vooral het dik gedrukte deel vind ik wel een beetje kort door de bocht... Voor sommige mensen is het gewoon niet zomaar zo makkelijk te betalen, hoe graag ze het ook zouden willen! Sommige mensen moeten een behoorlijk tijd sparen om 300 euro aan een halsband uit te kunnen geven, zonder op andere vlakken (boodschappen, rekeningen, gezondheidszorg, etc.) in de knoei te komen.

Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk, is het inderdaad een kwestie van keuzes maken. Persoonlijk heb ik de keuze gemaakt om liever wat geld te sparen voor als mijn hond ziek wordt (want wat heb ik aan een dure halsband, als mijn hond eventueel zou overlijden omdat ik de DA niet meer kan betalen) en goed voer te kopen (wat natuurlijk ook relatief is, laten we die discussie aub niet gaan voeren), of om mijn assortiment in de webshop up to date te houden, dan om (voor mijn doen) een hoop geld uit te geven aan een halsband waar ik alweer snel op uitgekeken ben. Want dat is mijn probleem, als ik inderdaad maar 1x een halsband aan zou schaffen, zou ik er voor kunnen kiezen om een paar maanden te sparen en dan 1x zo'n dure halsband te kopen (want dan ben je op de lange termijn misschien net zo duur uit als met een goedkopere halsband). Maar tijdens inkoop zie ik zoveel leuke dingen, dat ik regelmatig wat nieuws wil kopen. De halsbanden worden regelmatig afgewisseld en zien er daarom allemaal nog super uit, waardoor ik geen behoefte heb aan hoogsegment.

Ik zal niemand voor gek verklaren dat ie hoogsegment koopt, want je krijgt zeker waar voor je geld! Maar voor sommige mensen is het gewoon niet zo makkelijk bereikbaar als jij doet overkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:53

joyce2 schreef:
Ik vind je af en toe wel vrij bot in je berichten en vooral het dik gedrukte deel vind ik wel een beetje kort door de bocht...

...

Maar voor sommige mensen is het gewoon niet zo makkelijk bereikbaar als jij doet overkomen.

Ik doe niets voorkomen. Ik kan gewoon mijn zakjapanner intoetsen zonder smoezen.

Wie vier honden heeft maakt een keuze over hoé het geld uit te geven :)*
Die wil er liever vier in nylon in plaats van twee in luxe.

´Ik ben niet rijk en kies alleen het nodige´ is dan gewoon geneuzel. Let wel; ´ís´. Vier honden is niet nodig.
Dat is een keuze voor meer. Geen kwestie van geld.
:)*

Verder is het helemáál geneuzel, want het is helemaal het punt niet.
Het punt is dat het bij paarden bepaald niet ongewoon is en je er voor een hond over wordt beledigd.
Passier is helemaal niet ongewoon en dan zou 50 euro voor hondentuig al veel zijn?
Kan je voor een hond over luxe niets schrijven zonder geneuzel over rijk en arm?
Dat is op een ruiterforum heel vreemd te noemen. Dat is wat ik doe; ik vind het maar vreemd hoor.

Koop een mooi zadel, geniet van een mooi hoofdstel om het paardenhoofd van je mooie paard.
Koop een ditto wat je mooie hond mooi doet uitkomen.
Durf er zélf van te genieten.

Nee, niet weer over geld. Dat is geneuzel. Pak eerst je zakjapanner eens. Reken maar eens uit wat een rashond over tien jaar kost.
Ah :)* Ik begrijp het; iedereen met een rashond is ook een rijke opschepper en met twee of meer een verwerpelijke overspendeerder _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 09:03

Thirty schreef:

Je kiest niet voor ´noodzakelijk´. Je kiest voor vier keer de kosten van een hond.
Je maakt een keuze tussen kwantiteit en kwaliteit.
Dat gaat niet over wel/niet ´rijk´ zijn.

Ik vind jouw keuze prima.
Ik vind het ook heel vreemd dat kiezen voor ánders uitgeven van evenveel geld ineens wel bekritiseerd wordt.

Je hebt wel vier honden, geen paard.
Is iedereen met een paard ook ineens ´rijk´?

Ík heb het daar allemaal niet over.
ïk vraag alleen waarom Passier bij paarden een confectie product in de paardenwinkel is en waarom dat bij honden ineens not done is.
Ik begrijp dat jijbakken over arm en rijk nóg minder.

Het feministische proletariaat rules?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:28

Huertecilla schreef:
joyce2 schreef:
Ik vind je af en toe wel vrij bot in je berichten en vooral het dik gedrukte deel vind ik wel een beetje kort door de bocht...

...

Maar voor sommige mensen is het gewoon niet zo makkelijk bereikbaar als jij doet overkomen.

Ik doe niets voorkomen. Ik kan gewoon mijn zakjapanner intoetsen zonder smoezen.

Wie vier honden heeft maakt een keuze over hoé het geld uit te geven :)*
Die wil er liever vier in nylon in plaats van twee in luxe.

´Ik ben niet rijk en kies alleen het nodige´ is dan gewoon geneuzel. Let wel; ´ís´. Vier honden is niet nodig.
Dat is een keuze voor meer. Geen kwestie van geld.
:)*

Verder is het helemáál geneuzel, want het is helemaal het punt niet.
Het punt is dat het bij paarden bepaald niet ongewoon is en je er voor een hond over wordt beledigd.
Passier is helemaal niet ongewoon en dan zou 50 euro voor hondentuig al veel zijn?
Kan je voor een hond over luxe niets schrijven zonder geneuzel over rijk en arm?
Dat is op een ruiterforum heel vreemd te noemen. Dat is wat ik doe; ik vind het maar vreemd hoor.

Koop een mooi zadel, geniet van een mooi hoofdstel om het paardenhoofd van je mooie paard.
Koop een ditto wat je mooie hond mooi doet uitkomen.
Durf er zélf van te genieten.

Nee, niet weer over geld. Dat is geneuzel. Pak eerst je zakjapanner eens. Reken maar eens uit wat een rashond over tien jaar kost.
Ah :)* Ik begrijp het; iedereen met een rashond is ook een rijke opschepper en met twee of meer een verwerpelijke overspendeerder _O-

Een rashond over 10 jaar, kost net zoveel geld als een "vuilnisbakkie", alleen ligt bij rashonden over het algemeen de aanschafprijs wat hoger (afhankelijk waar ie vandaan komt, want een hoop rashonden zijn ook tegen prijzen van vuilnisbakkies af te halen bij de hondenhulp instanties). Een vuilnisbak krijgt bij mij exact dezelfde behandeling en spullen als een rashond, dus in mijn ogen is dat dan weer geneuzel!

Ik heb ook nergens geschreven dat ik het belachelijk vind dat jij in het hoogsegment spullen voor je honden wilt kopen, nogmaals, als jij dat er voor uit wilt geven, moet je dat zeker doen. Kan ik helemaal begrijpen! Maar je moet ook begrijpen dat sommige mensen het niet kunnen betalen. Kun je bij hoog en laag volhouden dat iedereen dat wel kan en dat dit niet het punt van discussie is, maar als iedereen het makkelijk kon betalen, zou je deze discussie niet eens hebben ;) Denk dat er ook een deel afgunst bij zit, mensen die het wel zouden willen kunnen betalen, maar die het zich niet kunnen veroorloven en een ander daarom voor gek verklaren als ze wel zoveel geld aan een ogenschijnlijk onbelangrijk product uitgeven. Wie zou nou niet die bestedingsvrijheid willen hebben? Lijkt me heerlijk!

Maar als je goed rondkijkt op het forum, zie je deze discussie ook voorbij komen over JAWEL paardenspullen, schoenen, tassen en andere merkproducten uit het hoogsegment.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 09:44

Moet omlaag naar het dorp. Mooie weer dus de kap van de cabrio omlaag gedaan.
WOW... cááábrio, onnodige luxe, dus rijk?
Ja, we hebben een auto en dat is een rijkdom inderdaad.
Gekozen voor één auto met een lappenkap ipv een gezinsding en een boodschappenwagentje.

Ouder model/ontwerp, met handmatige ´frut´kap, als overjarige winkeldochter gekocht. Je moet ook zelf met zorg een afdekzeiltje over de omlaag gevouwen kap doen <3
Daarom verkocht het niet; niet modieus, duurder, ´onnodig´en dan ook nog je nagels erop breken? ;)
Wel gewoon een goed gemaakt solide duurzaam ding en hopelijk 20 jaar geníeten van de kwaliteit van leven :D

Joyce: om het even welke hond kost over 10 jaar alles bij elkaar meer dan eer steje high end merkspul. Ook daarbij geldt dat twee met nylon meer kost dan één met ´duur´.
Ik noem ´rashond´ met opzet omdat het niet uitmaakt wat de hond gekost heeft of je er Vuitton voor koopt of niet.
Ik heb al eerder uitgelegd dat ik dit bij paarden ook niet begrijp. Waarom zou je wel een Passier om een paard van 50k hangen en niet om een papierloos paard waar je veel van houdt.

Wennii

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:54

Ik heb mijn 2 (kleine) hondjes in een normaal leren halsband lopen a 40 euro ofzoiets, en waarom? Omdat ik dat het mooist vond. Ik hou van simpel, komt waarschijnlijk omdat ik zelf qua kleding ook meer hou van basic en simpel, maar kwalitatief wel goed. Ze zijn nog maar jong, maar de bandjes zijn nog prima in orde en nog verre van versleten/kapot. Ik gok erop dat we hiermee nog zeker wel een aantal jaar vooruit kunnen, dus waarom zou ik dan in godsnaam zoveel meer uitgeven? Ik heb het niet slecht dus ik zou het best wel kunnen, maar het is goed, het zit voor zover ik het kan beoordelen comfortabel bij ze, dat is toch het belangrijkst?
En als het een keer kapot mocht gaan omdat ze ergens achter blijven hangen buiten of wat dan ook heb ik er ook geen weken hartzeer van dat mijn peperdure riem naar de maan is haha... Ik vind dat voor mijzelf veel praktischer.

Dat vind ik voor mijn honden, voor mijn paard en voor mijzelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 10:39

Helaas Pussinboots; het blijft terug naar ´af´ en met de rijk-verwijten zelfs verder terug gaan.

Wen_en_Jelle schreef:
dus waarom zou ik dan in godsnaam zoveel meer uitgeven?

...en dat verklaart waarom er wel Passier voor paarden is en niet voor honden; dat er wel Hermés hondenhalsbanden zijn voor dames en niet voor honden :?

Het is blijkbaar zo en voor martianen onbegrijpelijke ´logica´.

Laat ik het daar maar op houden.
Bedankt voor de brede onderbouwing van de verklaring +:)+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:48

Huertecilla schreef:
Pak eerst je zakjapanner eens. Reken maar eens uit wat een rashond over tien jaar kost.

ik heb dit voor de grap eens gedaan en schrok me rot. :=
als ik kijk naar de aanschaf, DA kosten tot nu toe en 10 jaar voeding dan kom ik uit op bijna 18.000 euro
dan heb ik dus nog niet een DA kosten meegeteld die nog gaan komen en aangeschapte spullen en speeltjes.

als je het zo gaat bekijken maar 400 euro meer of minder voor een halsband inderdaad niet meer uit haha.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:36

loulou schreef:
als je het zo gaat bekijken maar 400 euro meer of minder voor een halsband inderdaad niet meer uit haha.

+:)+

Bedankt dat je dit gedaan hebt én het hier opschrijft.
Dat is nog extremer met twee of meer honden.
Die niet meer relevante 400 euro maakt echter wel of je die 10+ jaar van een top-product kan genieten.

Zelf kies ik voor minder = meer.

Goof

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:40

Ik denk dat mijn hond zo'n 300/ jaar kost, dus een halsband van 400 euro is voor mij echt van de gekke.
Daarbij vind ik een band van 40 net zo sterk en mooi.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:05

Maar je zegt net zelf elke keer dat het geld dat eraan uitgegeven word, niet ter discussie staat. Je doet nu dus precies hetzelfde als wat de anderen steeds doen! Jij zegt elke keer dat iedereen met een hond best zo'n halsband kan kopen, omdat je maar eens moet kijken naar wat een hond op de lange termijn kost. Anderen proberen jou uit te leggen waarom dit niet in alle situaties opgaat en dan antwoord jij weer met dat iemands budget niet ter discussie staat, omdat het gaat over waarom mensen wel duren spullen om hun paard mogen hangen, maar niet om hun hond.

Jij kiest voor 1x een dure halsband en dat is prima. Anderen kiezen voor een goedkopere variant en dat is ook prima.

Overigens, je zegt dat je met nylon halsbanden (over een hondenleven gezien), net zoveel kwijt bent als met "high end" halsbanden. Maar ik moet je eerlijk zeggen, dat is niet helemaal waar... Tenzij ik jou verkeerd begrepen heb hoor! Ik zal je voorrekenen hoe het met onze vorige Dobermann is geweest:
1x slipketting, die kosten voor een gewoon model, max. 15 euro
2x nylon halsband, die waren van een goedkoper merk, maar zeg, ik pak de fashion lijn van Hunter, de filten variant want die is duurder dan de nylons: 50 euro voor de halsband, 60 euro voor de lijn = 110 euro. Dan kom ik voor een hondenleven op 225 euro aan halsbanden en lijnen en dan pakken de meeste mensen toch de nylon varianten, die de helft kosten van wat ik net opgenoemd heb....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:25

Goof schreef:
Ik denk dat mijn hond zo'n 300/ jaar kost, dus een halsband van 400 euro is voor mij echt van de gekke.

Hoop doet leven :D

Dat kan je denken en vinden.

Is een tweevoudig antwoord op de vraag +:)+

Het is me inmiddels vol-le-dig duidelijk waarom er zo weinig vraag dus zo weinig keuze is naar high end kwaliteistproducten voor honden.

Ook dat/waarom er vanwege mode-merk imago wél enorme vraag is naar
http://www.gucci.com/us/search/results?limit=240&fields[]=category_name%2Cpet&category_id=10690
en de neppers ervan.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:26

Huertecilla schreef:
Helaas Pussinboots; het blijft terug naar ´af´ en met de rijk-verwijten zelfs verder terug gaan.

Wen_en_Jelle schreef:
dus waarom zou ik dan in godsnaam zoveel meer uitgeven?

...en dat verklaart waarom er wel Passier voor paarden is en niet voor honden; dat er wel Hermés hondenhalsbanden zijn voor dames en niet voor honden :?

Het is blijkbaar zo en voor martianen onbegrijpelijke ´logica´.

Laat ik het daar maar op houden.
Bedankt voor de brede onderbouwing van de verklaring +:)+

Ja, dat klopt wel denk ik.
Persoonlijk maak ik geen verschil tussen mijn dieren. Omdat mijn paard niet thuiswoont betaal ik voor hem ook stal/weidekosten, maar als ik dat weglaat... Tja, dan denk ik dat ze verhoudingsgewijs wel op 1 lijn zitten.
Misschien geef ik aan mijn honden zelfs wel meer uit haha.

Ik begrijp overigens sowieso niet zo goed waarom er op paarden altijd setjes van weet ik wat voor merken gelegd moeten worden, maar daar gaan we weer, dat is ook een kwestie van smaak en vind je dat leuk om te doen of niet. Ik vind het 'blij' en onnodig, een ander vind het geweldig.

Ik vind het belangrijk te kijken wat mijn dier nodig heeft en daarop de spullen die ik koop aan te passen, maar goed is wel ook goed.
En als er een keer iets nodig is wat duur is, dan is dat zo, maar als dat niet nodig is ga ik er ook niet 'overbodig' geld aan uitgeven.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:29

Huertecilla schreef:
Goof schreef:

Het is me inmiddels vol-le-dig duidelijk waarom er zo weinig vraag dus zo weinig keuze is naar high end kwaliteistproducten voor honden.

Ook dat/waarom er vanwege mode-merk imago wél enorme vraag is naar
http://www.gucci.com/us/search/results?limit=240&fields[]=category_name%2Cpet&category_id=10690
en de neppers ervan.

hihi, DAT zou ik dus nooit kopen :) Dat vind ik echt geldverspilling.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:30

Ik snap het opzich wel. Op dit moment ben ik opzoek naar een goede, degelijke en beetje mooi uitziende leren halsband + lijn. Eén waar de D ring en gesp niet half IN je hond kunnen komen als deze een keer trekt. Nylon halsbanden in overvloed, net als nepleren, veelal met zo'n klipsluiting. Tja, daar hebben er al 2 het van begeven, de sluitingen dan. Ik wil gewoon een simpele, mooie en vooral zachte halsband, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Iig hier in de buurt, want ben nog niks 'goeds' tegengekomen naar mijn zin. Ik ben halsbanden van 80 euro of meer tegengekomen die imo nooit lekker kunnen zitten. Voor mijn paard wil ik ook iets goedspassends en zacht, voor mijn hond ook. Het hoeft echter geen modemerk te zijn, want dan zou ik mijn hond nooit meer de sloot in laten gaan. _O-

EDIT: plus dat ik meer 'mode' dingen voor kleine hondjes tegenkom dan voor mijn Duitse herdertje

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:37

Huertecilla schreef:
Goof schreef:

Daar gaat het toch in eerste instantie al om, om wat wij allemaal DENKEN en VINDEN.
Het is niet zo dat wat jij zegt feiten zijn en dat wat ik zeg een mening is ;)

Jij wilt niet aannemen dat ook goedkope(re) banden van goede kwaliteit kunnen zijn. Als iemand, ik in dit geval, plaats van wel krijg je een antwoord als bovenstaand. Jammer.
Je kunt ook leren van elkaar, dus niet alleen ik van jou, maar ook jij van anderen, maar dat is soms moeilijk ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:44

joyce2 schreef:
Overigens, je zegt dat je met nylon halsbanden (over een hondenleven gezien), net zoveel kwijt bent als met "high end" halsbanden.

Nee hoor.
Dat zeg ik helemaal niet.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:47

Wat een gezeur, waarom moet een halsband duur zijn. Ik geef ook zeker geen honderden euro's uit aan een hoofdstel en mijn hond vindt een strotouwtje prima en ik ook.
Ik vind het zeer onbelangrijk wat voor een halsband of riem een hond aan heeft, als het maar past.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:48

Goof schreef:
Jij wilt niet aannemen dat ook goedkope(re) banden van goede kwaliteit kunnen zijn.

Dat is helemaal geen punt. Dat kunnen ze prima.
Het is allemaal waar je de maatlat voor ´goed genoeg´ legt.

Eeen stivig nylon touw is funcioneel kwalitatief goed genoeg.
De rest is omdat je dat wil.
Daar is alleen persoonlijk ´goed genoeg´ bij.
Ik verwijt NIEMAND iets over goedkoop. Dat is over ´duur´ wel anders helaas.