Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 09:26

Plien schaap was niet dood. IK denk dat als er niemand tussen gesprongen was dat het wel zo was geweest.

CarinaR dank je wel :) Ik weet dat mensen die dit lezen niet alle ins en outs van mij en hond weten. Tis hun onwetendheid dat ze maar kortzichig gaan doen. Vandaar dat het mij niet zo deert :) en heb prive meer dan genoeg dingen om mij druk over te maken helaas.. want deze beslissing gaat hier nog veel gepaard met heftige discussies :o

De hond gaat naar NoGo :j vrijdag A.s.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:32

+:)+

CarinaR

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:07

Wat fijn zeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:37

Geweldig! :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:20

caye,super dat je open stond voor herplaatsing,je doet echt het beste voor haar :)

het lijkt me verder echt een geweldige hond :j

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:32

Wat goed om te horen dat je de hond herplaatst.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:40

Caye schreef:
Plien schaap was niet dood. IK denk dat als er niemand tussen gesprongen was dat het wel zo was geweest.

CarinaR dank je wel :) Ik weet dat mensen die dit lezen niet alle ins en outs van mij en hond weten. Tis hun onwetendheid dat ze maar kortzichig gaan doen. Vandaar dat het mij niet zo deert :) en heb prive meer dan genoeg dingen om mij druk over te maken helaas.. want deze beslissing gaat hier nog veel gepaard met heftige discussies :o

De hond gaat naar NoGo :j vrijdag A.s.

Fijn dat de hond nog een kans krijgt, al vind ik het toch wel een beetje eng ook.
Het zou super zijn als NoGo af en toe verslag kan doen hoe het met de hond gaat?? Hoop inderdaad dat ze het UIT knopje voor het jagen gaat vinden!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:58

Wat fijn dat je haar gaat herplaatsen! +:)+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:42

Veel Sterkte vandaag met het verhuizen van je hond :(:)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 10:00

thnx :) Om +- 14.00 is NoGo hier. Het wordt me nog steeds niet in dank afgenomen hier op het thuis front. :o dus ben benieuwd of ik nu 1 of 2 huisgenoten kwijt ben vanmiddag

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:03

Oef, dan klinkt niet fijn, hoop dat het meevalt en dat alleen de hond een nieuwe plek krijgt :(:) ;(

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:17

Ah Dien wat vervelend...
Hopelijk komt het allemaal goed.

Succes vanmiddag

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:20

Wat fijn dat de hond een nieuwe kans krijgt :D.

Ik wil niet brutaal zijn, maar waarom wordt het je niet in dank afgenomen dat je de hond een tweede kans geeft?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:39

_San87_ schreef:

Ik wil niet brutaal zijn, maar waarom wordt het je niet in dank afgenomen dat je de hond een tweede kans geeft?

Ik denk dat ze bedoelt dat haar huisgenoot(en) het er niet mee eens zijn dan wel verdrietig zijn dat de hond gaat verhuizen en dus bij hen weggaat...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:36

Manlief bedoel ik

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:40

fargo schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk dat ze bedoelt dat haar huisgenoot(en) het er niet mee eens zijn dan wel verdrietig zijn dat de hond gaat verhuizen en dus bij hen weggaat...

Ja, dat dacht ik er ook uit op te maken. Maar dat snap ik dus niet helemaal, want het was toch al duidelijk dat de hond niet zou blijven? :o.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:41

Tja, maar dan levert het toch nog steeds wel verdriet op, zeker omdat de hond in huis en voor de kinderen en het gezin zelf wel lief was?!
Edit: het gaat om manlief :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:43

fargo schreef:
Tja, maar dan levert het toch nog steeds wel verdriet op, zeker omdat de hond in huis en voor de kinderen en het gezin zelf wel lief was?!
Edit: het gaat om manlief :D

Ja, dat is zo. Rationeel vermogen wil nog wel eens wegvallen als er emoties om de hoek komen kijken ;(.

Sterkte iig, Caye.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:22

Ze is weg. Ging niet helemaal van leie dakje. NoGo had haar eigen hond meegenomen. En dat dulde Indra niet zo op haar terrein. Ze vrat haar zowat op. Maar buiten ging het stuk beter.
Voor Indra ook niet niks allemaal.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:56

Dus dat was nog even pittig begrijp ik? Nu zal het huis wel stil zijn zonder haar. Sterkte en maar iets van afleiding zoeken eerst en een beetje bijkomen :(:)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:57

Nou het ging zeker niet van een leien dakje, we hebben hier ondertussen al een 3 dubbele hartverzakking gehad.
We hadden een klein incidentje onderweg, toen vriendlief en ik nog even langs zijn werk moest en ik de honden even uit de auto liet.
Thuis de andere honden ingeladen en naar het bos gereden zodat ze daarna tesamen binnen zouden komen.
In het bos hadden we wat riemen aan elkaar geknoopt zodat ze gewoon mee kon rennen met de rest, echter draaide ik me om naar me vriend en besloot zij direct een spurt te nemen waardoor de lijn uit me handen schoot.
Ze luisterde echter zo goed dat we besloten haar gewoon even los te laten lopen en dat ging perfect!
Waar we dachten dat ze een mega jachtinstinct had was ze hierin goed te corrigeren.
Op de terugweg waren we (heel stom) vergeten dat er een ruiterpad liep met een sloot en daarachter schapen.
Ze zetten het ineens met zijn alle op een rennen, wij er met een spurt achter aan, maar ze kwamen netjes terug Indra heeft er vanaf een afstandje wel naar gekeken maar reageerde netjes op een Nee en kom.
Thuis viel ze wel een keer uit naar het kleintje van ons maar, na 2 stemcorrectie's liet ze alles toe.
Ze liggen nu lekker allemaal te tukken.
(foto's van het bos volgen nog)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:48

Het klinkt tot nu toe positief!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:19

Is het ook zeker wel meissielief, toch is het wel duidelijk merkbaar dat ze zich geen houding weet te geven in een roedel, het ene moment valt ze aan, het volgende moment vliegt ze doodsangstig met de staart tussen de benen het huis door.
Ook is ze zeer gepikeerd dat ze hier niet op de bank mag en probeert er alles aan te doen om het voor elkaar te krijgen (kop op schoot heel voorzichtig 1 pootje, en als je dan niet snel genoeg bent zit ze er al weer op).
Buiten is ze aan de riem super braaf, los zie je haar echter genieten en luisteren doet ze tot nu toe, nog steeds super.
Wel heeft ze gigantische baknijd dus we zijn ook daar meteen maar begonnen met oefenen (en vanochtend ging het al een stuk beter, viel niet direct meer uit, liet alleen een kleine grom horen als 1 van de andere honden langs liep) en mocht er gisteravond geen andere hond meer bij mij of mijn vriend komen zonder dat ze gigantisch uitviel.
We hebben haar elke keer weggestuurd, dit leek ze nog vervelender te vinden en kwam dan terug om na 2 sec weer uit te vallen naar de andere hond.
We hebben hierop haar elke keer weggestuurd, een andere hond geroepen en haar dan zelf bij ons laten komen, haar goed beloond als ze niets deed en daarna direct weggestuurd terwijl we de andere hond bij ons lieten staan. na enkele uren accepteerde ze dit zeer goed en kon zelfs 1 van de andere honden bij haar op haar kleedje komen liggen en voor we naar bed gingen lagen ze met zijn 2tjes op onze voeten.
Met de pup weet ze zichtbaar niet wat ze aan moet, spelen??? Het lijkt haar zelfs stres te geven.
Al met al zit er wel nog een beetje 'werk' aan, maar gaat het wel goed, we zijn tenslotte nog geen dag verder :D
Hier nog wat foto's van de eerste kennismaking met mijn hondjes in het bos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:58

snap niet zo goed waarom haar eigen honden op ts haar terrein moest.. lijkt me vrij logisch dat dat fout gaat. Maar ga er vanuit dat nogo een kenner is wat honden betreft en dat het goed zal gaan. Fijn dat het dier nog een kans krijgt!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:11

Ach ja ieder zijn aanpak he.. :) Fijn dat er al wat vordering in zit, er is zo te lezen nog veel werk aan maar volgens mij komt dat wel goed.. :)