Buren hebben te kleine hok voor kippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Buren hebben te kleine hok voor kippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:18

ik zag ooit eens 3 wilde konijnen rond kerst in de gootsteen van de loods liggen (paard is van die eigenaren). Toen schrok ik eventjes maar ach, die hebben gewoon op eigen terrein gejaagd en er een heerlijk kerstmaaltijd aan overgehouden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:00

Ik moet even giechelen :o
Het begint met zielige kipjes in een klein hokje.... dan roept iemand dat ze waarschijnlijk geslacht zullen worden en vervolgens moet DB gebeld worden omdat er thuis niet geslacht mag worden....
Ehmmm misschien dan eerst even aan de Buur vragen wat de bedoeling is van zijn kippies? Er is nog niets geslacht toch?
Heb niet alle 9 pagina's gelezen......

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 23:19

Er is nog niets geslacht, ik denk voor het offerfeest, dat duurt volgensmij nog anderhalve week (denk ik?)
Er is nog geen onderdak. Ik weet niet wat ik nu moet doen, heb wel mail gehad van dierenbescherming. Voor geinteresseerde pb maar, dan stuur ik de mail door. Ik wil best zelf een dakje maken, maar ik weet niet of ze dat op prijs stellen. Zij weten namelijk echt niet hoe je dieren moet houden. Hebben dus parkiet gehad en die een keer dag en nacht buiten laten staan, in de herfst. Mijn zus hoorde het vogeltje de hele nacht fluiten zo sneu was het... Als het gewoon vriendelijke buren waren zouden we meer kunnen doen. Maar mijn moeder is zelf ook een beetje bang voor die man, omdat hij dus laatst is uitgevallen tegen zijn kinderen en vrouw (geslagen en dergelijke). Ik vertrouw die man ook voor geen meter, heb medelij met die dieren. Maar ik ben wel weer blij dat ze 2 kippen hebben ipv 2. Dan kunnen ze nog bij elkaar liggen en ze hebben elkaar nog. Als er maar 1 kip was dat vond ik het al helemaal sneu :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:26

Duurt nog even hoor het offerfeest :P Dat is 70 dagen na het einde van de Ramadan... en die is dus nog steeds aan de gang.

Maarre als hij zijn vrouw en kids slaat, wat hebben jullie toen gedaan? Neem aan dat je wel even de politie of meldpunt kindermishandeling hebt gebeld want ik vind het toch wel erg heftig eraan toegaan bij je buren als ik het zo lees. Dierenbescherming kun je altijd nog even raadplegen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 23:29

Politie is gekomen, man is in de cel gegaan. Vrouw en kinderen + man van een dochter wilde gaan verhuizen naar ergens wat niemand mocht weten zodat hij ze niet kwam opzoeken. Op een avond waren zr allemaal aan het inpakken langs de achterpoort. Dus wij dachten, die gaan vanavond weg. Kussens/dekens alles ging in de auto. Maar van de een op andere moment waren ze hier gebleven en was die man weer in huis gekomen. Ik snapte er helemaal niks van!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:31

he bah... dat is naar zeg!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 23:35

Ja ik ben daarna best wel bang voor die vent geworden. Net of hij elk moment uit zijn slof kan schieten. Ook het erge is , oudste dochter is ergens in de 26 en is getrouwd en heeft een kindje. De jongste was 14 ofzo. Toen besloten ze er nog een kind bij te nemen terwijl ze er al 5 hadden... Dat kind is nu anderhalf ofzo. Wij vonden het maar raar, nog een kind. We horen nog wel is geschreeuw en gestamp hiernaast. Nog niet helemaal lekker volgensmij!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:40

Aangezien het hier inmiddels totaal niet meer over kippen gaat, zet ik een slotje op het topic.