Ook ik ben pas 1 buitenlands hondje in het asiel tegengekomen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lampenkap schreef:Brainless schreef:@Wilawander
Ik ben nog maar 2x een buitenlandse hond tegengekomen bij een asiel (was aan het zoeken voor een vriendin). Dus ik ben benieuwd waar jij "veel buitenlandse honden" ziet zitten.
Alleen op marktplaats denk ik.
lampenkap schreef:De stichtingen op MP vind ik niks. Een pup zoeken via MP doen veel mensen al niet eens meer omdat ze langs al die zielige ads moeten doorworstelen!
lampenkap schreef:Argumenten om het wel te doen heb ik eigenlijk niet. Mijn Spanjaard is door een kennis in Spanje gevonden toen hij 2 weekjes oud was. Kennis heeft de pup de fles gegeven en mee naar Nederland genomen om hier een baasje voor de pup te zoeken. Toen hij 4,5 week oud was kwam hij bij mij. Heb hem dus niet zelf gehaald en waarom ik hem heb genomen? Hij is zooo schattig!
spatter schreef:nikki er belanden geen buitenlandse honden van goede stichtingen in het asiel
zij hebben net als rashonden verenigingen hun eigen regelingen
die honden gaan terug naar de stichting
komt zo'n hond toch onverhoopt in een asiel dan kunnen die via de chip zien van welke stichting ze komen en daar contact mee opnemen
verder zitten er hier zat rashonden in een asiel en in het buitenland ook
misschien niet met stamboekbriefje maar wel heel duidelijk herkenbaar als ras
mijn whippet is een echte whippet , ook al zitten er geen papieren bij
die heeft het belgische asiel achter gehouden
unamie schreef:
lampenkap schreef:Argumenten om het wel te doen heb ik eigenlijk niet. Mijn Spanjaard is door een kennis in Spanje gevonden toen hij 2 weekjes oud was. Kennis heeft de pup de fles gegeven en mee naar Nederland genomen om hier een baasje voor de pup te zoeken. Toen hij 4,5 week oud was kwam hij bij mij. Heb hem dus niet zelf gehaald en waarom ik hem heb genomen? Hij is zooo schattig!
Volgens de "tegenpartij" ben je dan toch echt heel erg fout bezig geweest![]()
Afmaken of aan zijn lot overlaten was immers beter geweest
In plaats daarvan had je hier een mooie rashond uit kunnen zoeken in het asiel
dejavu schreef:Nee, de tegenstanders komen zélf met argumenten, dus van 'moeten' is geen sprake. Nogmaals: waarom moeten de mensen met een buitenlandse hond met argumenten komen en een verantwoord hoe-en-wat-babbeltje komen, en dat terwijl de mensen met rashonden/Nederlandse asielhonden met rust gelaten worden? Ik snap niet waarom zij nooit ondervraagd worden en door het slijk gehaald worden met allerlei argumenten waarom zo'n hond niet zou deugen en dan met tig van die schijtargumenten komen waarom de tegenstander nóóóóit voor zo'n beest zouden kiezen. Och nee, nooit. Ellende, verdriet en bedorven kneut, iets anders is het niet.Ik weet wel dat als er een topic op BB wordt geopend over een bepaald ras met een veelvoorkomende aandoening, dan word je echt afgemaakt door een meute hier, omdat het generaliserend is en ga zo maar door. Andersom gebeurt nu hier en dat is allemaal oké ofzo. Echt, ik snap niet waarom mensen met een buitenlandse hond zo afgeranseld worden op Bokt.
Citaat:@Quellian; maar is het nog wel echt dierenliefde? Er zullen er vast tussen zitten die het daar om doen, maar er zijn er ook zat die het doen omdat ze dan kunnen pronken 'ik heb een hond uit het Buitenland, goed hé??' Of stichtingen die veel geld verdienen met de hondjes uit het buiteland.
Er zijn ook mensen die pronken met hun rashond met papier en enkel alleen daarvoor gaan. Is dat dan ook ineens geen dierenliefde meer?
. 'Weet je het nou wel zeker?' 'ik zou voor een rashond hebben gekozen' 'zo'n hond met bagage, dat wil je toch niet' ga zo maar door. Alleen dat is niet extreem genoeg zeker?
En bovendien ranselen we niemand af, komen alleen met feiten en meningen. Wat is daar afranselen aan? Niemand roept dat je een walgelijk persoon bent hoor
Illusion schreef:ja en hoe wil je dat gaan doen? daar is immers ook geld voor nodig?
Ga jij d'r heen om daar de boel te verhelpen?

Nikki__ schreef:Doe niet zo achterlijk. Is er iemand die in dit topic heeft gezegt dat je ze allemaal maar moet afspuiten? Er moet DAAR hulp heen, niet masaal alles naar NL halen. Ze laggen zich suf daar. Hun van het overschot af, wij gekken vangen alles wel op.
) omdat er in Nl asiels niets zat dat me aansprak.. Meer argumenten nodig? Heb je pech, want die heb ik niet.
@ amyzQuellian schreef:ADOPTIEKOSTEN: voor een hond in Nederland is EUR 250,= dat is inclusief:
Ontworming,
Vaccinatie,
Geïmplanteerde identificatiechip,
Europees hondenpaspoort,
Bloedonderzoek er wordt bij volwassen honden getest op leishmania en meestal ook op erlichia (er bestaat altijd een kleine kans dat honden die goed uit de test kwamen achteraf toch besmet blijken, bij vage klachten en dat kan soms jaren later zijn, adviseren wij u niet te vergeten uw hond voor alle zekerheid op leishmania te laten testen). U krijgt van ons de resultaten van het laboratorium.
Sterilisatie van volwassen teefjes dit gebeurt standaard, voor castratie van reutjes vragen wij een kleine bijdrage
Transport naar de luchthaven en vliegreis naar Nederlandveel mensen denken dat onze honden gratis mogen vliegen, niets is minder waar.
Vervoer van de kennels terug naar Spanje.Wanneer u een hond wilt adopteren bieden wij u de mogelijkheid om vooraf de heupen te laten röntgenen. Op die manier heeft u meer zekerheid of deze in orde zijn. U kunt dit laten doen tegen kostprijs, graag vooraf te voldoen. Daarna kunt u beslissen of u de hond wel of niet wilt adopteren.Meer informatie hierover vind U op onze site.