buitenlandse honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:58

Weer een generaliserend bericht, Wilawander. :z

Ook ik ben pas 1 buitenlands hondje in het asiel tegengekomen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:04

het is of je tegen een muur praat _-:(
sommige mensen willen gewoon hun eigen verhaaltje blijven geloven zonder te lezen wat er geschreven staat

en verder
rashonden zo gezond?
laat me niet lachen, onder rashonden stikt het van de ziektes
zelfs honden die keurig met een stamboom worden afgegeven

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:17

lampenkap schreef:
Brainless schreef:
@Wilawander
Ik ben nog maar 2x een buitenlandse hond tegengekomen bij een asiel (was aan het zoeken voor een vriendin). Dus ik ben benieuwd waar jij "veel buitenlandse honden" ziet zitten.

Alleen op marktplaats denk ik.

vind het alleen maar slim van die stichtingen om ze op marktplaats te zetten, zo komen ze in de aandacht, je kiest toch voor de individuele hond, die moet je aanspreken, zijn er overigens maar een stuk of 3 die op marktplaats staan, heel veel stichtingen doen dit niet eens

One_Love

Re: buitenlandse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:18

De stichtingen op MP vind ik niks. Een pup zoeken via MP doen veel mensen al niet eens meer omdat ze langs al die zielige ads moeten doorworstelen!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:21

Ik snap ook niet goed wat er nu bewezen moet worden, wat is je punt, mensen zijn blij met hun honden en de honden zijn blij dat ze van de hel in de hemel zijn gekomen, dat is toch het belangrijkste, dat het klikt, ik koop ook geen rashond puur en alleen omdat ik hem mooi vind, al is het nog zo'n goede fokker, ik moet er een klik mee hebben en als ik dan ook nog eens die hond help is dat mooi meegenomen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:23

lampenkap schreef:
De stichtingen op MP vind ik niks. Een pup zoeken via MP doen veel mensen al niet eens meer omdat ze langs al die zielige ads moeten doorworstelen!

dat is onzin, die buitenlandse honden staan bij de honden zonder stamboom evenals alle boomertjes enz, de rashonden staan op MP per groep ingedeeld en veel daarvan hebben niet eens een stamboom

verder over die zielige verhalen, er staat gewoon wat de voorgeschiedenis is van die honden en ja die is vaak zwaar, niemand dwingt je die te lezen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:36

:(:)
lampenkap schreef:
Argumenten om het wel te doen heb ik eigenlijk niet. Mijn Spanjaard is door een kennis in Spanje gevonden toen hij 2 weekjes oud was. Kennis heeft de pup de fles gegeven en mee naar Nederland genomen om hier een baasje voor de pup te zoeken. Toen hij 4,5 week oud was kwam hij bij mij. Heb hem dus niet zelf gehaald en waarom ik hem heb genomen? Hij is zooo schattig!

Volgens de "tegenpartij" ben je dan toch echt heel erg fout bezig geweest O:)
Afmaken of aan zijn lot overlaten was immers beter geweest
In plaats daarvan had je hier een mooie rashond uit kunnen zoeken in het asiel :)*

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:52

rashonden gezond _O-
og og, wat komt er toch weer voorbij..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:55

Wat betreft de rashonden dan zal ik na 7 honden wel gewoon geluk hebben gehad. :D

Ik houdt op hier te discusieren want jullie willen gewoon je gelijk behalen en weet je wat? ik vindt het prima. Ik heb meer te doen dan te discuseren met mensen die schijnbaar blind zijn voor de realiteit.

Wat betreft de asiels. Google eens zou ik zeggen, slechte ervaringen? idem. :O

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:57

nou sorry hoor, maar je weet zelf hopelijk toch ook wel dat je met rashonden niet zekerder bent van een gezond dier.
Rashonden hebben niet voor niks ''rastypische kwaaltjes..''

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:08

spatter schreef:
nikki er belanden geen buitenlandse honden van goede stichtingen in het asiel
zij hebben net als rashonden verenigingen hun eigen regelingen
die honden gaan terug naar de stichting

komt zo'n hond toch onverhoopt in een asiel dan kunnen die via de chip zien van welke stichting ze komen en daar contact mee opnemen

verder zitten er hier zat rashonden in een asiel en in het buitenland ook
misschien niet met stamboekbriefje maar wel heel duidelijk herkenbaar als ras

mijn whippet is een echte whippet , ook al zitten er geen papieren bij
die heeft het belgische asiel achter gehouden

Een 'rashond' zonder papieren is dan dus ook geen rashond, maar gewoon hond die raseigenschappen van een rashond heeft. Zolang er geen papier bij zit, is het geen rashond. Maar dat is een hele andere discussie.
De stichtingen waarbij dat zo geregeld zijn, zijn denk ik op 1, hooguit 2 handen te tellen. Dan houd het wel op. Alle andere stichtingen nemen het niet zo nauw, waardoor het hondje van het ene hok in het andere hok beland.
Een voordeel voor hem. Omdat hij uit het buiteland komt, is hij sneller plaatsbaar... Want dat vinden mensen dan zieliger. De hond die al 4 jaar in zijn hokje woont, waar hij met geluk 1x per dag uit komt, wordt maar weer vergeten....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:10

unamie schreef:
:(:)
lampenkap schreef:
Argumenten om het wel te doen heb ik eigenlijk niet. Mijn Spanjaard is door een kennis in Spanje gevonden toen hij 2 weekjes oud was. Kennis heeft de pup de fles gegeven en mee naar Nederland genomen om hier een baasje voor de pup te zoeken. Toen hij 4,5 week oud was kwam hij bij mij. Heb hem dus niet zelf gehaald en waarom ik hem heb genomen? Hij is zooo schattig!

Volgens de "tegenpartij" ben je dan toch echt heel erg fout bezig geweest O:)
Afmaken of aan zijn lot overlaten was immers beter geweest
In plaats daarvan had je hier een mooie rashond uit kunnen zoeken in het asiel :)*

Doe niet zo achterlijk. Is er iemand die in dit topic heeft gezegt dat je ze allemaal maar moet afspuiten? Er moet DAAR hulp heen, niet masaal alles naar NL halen. Ze laggen zich suf daar. Hun van het overschot af, wij gekken vangen alles wel op.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:11

ja en hoe wil je dat gaan doen? daar is immers ook geld voor nodig?
Ga jij d'r heen om daar de boel te verhelpen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:17

dejavu schreef:
Nee, de tegenstanders komen zélf met argumenten, dus van 'moeten' is geen sprake. Nogmaals: waarom moeten de mensen met een buitenlandse hond met argumenten komen en een verantwoord hoe-en-wat-babbeltje komen, en dat terwijl de mensen met rashonden/Nederlandse asielhonden met rust gelaten worden? Ik snap niet waarom zij nooit ondervraagd worden en door het slijk gehaald worden met allerlei argumenten waarom zo'n hond niet zou deugen en dan met tig van die schijtargumenten komen waarom de tegenstander nóóóóit voor zo'n beest zouden kiezen. Och nee, nooit. Ellende, verdriet en bedorven kneut, iets anders is het niet. ;) Ik weet wel dat als er een topic op BB wordt geopend over een bepaald ras met een veelvoorkomende aandoening, dan word je echt afgemaakt door een meute hier, omdat het generaliserend is en ga zo maar door. Andersom gebeurt nu hier en dat is allemaal oké ofzo. Echt, ik snap niet waarom mensen met een buitenlandse hond zo afgeranseld worden op Bokt.

Citaat:
@Quellian; maar is het nog wel echt dierenliefde? Er zullen er vast tussen zitten die het daar om doen, maar er zijn er ook zat die het doen omdat ze dan kunnen pronken 'ik heb een hond uit het Buitenland, goed hé??' Of stichtingen die veel geld verdienen met de hondjes uit het buiteland.

Er zijn ook mensen die pronken met hun rashond met papier en enkel alleen daarvoor gaan. Is dat dan ook ineens geen dierenliefde meer?

Jij vindt het scheitargumenten, maar het zijn feiten die je niet zien wil. Er belande honden vanuit het buiteland in het asiel, er komen hier honden met ziektes, er wordt gesjoemeld met de honden, er wordt grof geld verdiend met de honden, enkel alleen omdat wij zo graag de arme hondjes redden willen.

Hoezo zouden mensen met nederlandse asielhonden nooit door het slijk worden gehaald? Gebeurd geregeld hoor :j . 'Weet je het nou wel zeker?' 'ik zou voor een rashond hebben gekozen' 'zo'n hond met bagage, dat wil je toch niet' ga zo maar door. Alleen dat is niet extreem genoeg zeker?

Er zijn een handje vol mensen die minder happerig zijn op de buitenlandse asielhonden en jij roept gelijk: Echt, ik snap niet waarom mensen met een buitenlandse hond zo afgeranseld worden op Bokt.
Je kan het ook overdrijven zeg :+ En bovendien ranselen we niemand af, komen alleen met feiten en meningen. Wat is daar afranselen aan? Niemand roept dat je een walgelijk persoon bent hoor :+

En wat betreft je laatste quote, ook dat is imo geen dierenliefde. Gelukkig kiest het gros van de stamboomhonden met goede argumenten voor zo'n hond. Niet omdat ze er mee willen opscheppen :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:19

Illusion schreef:
ja en hoe wil je dat gaan doen? daar is immers ook geld voor nodig?
Ga jij d'r heen om daar de boel te verhelpen?

Ja hoor, ik zou er graag heen gaan als ik daar wat kan betekenen. Kan ik echter niet :D
En er zijn zát organisaties die zich voor buitenlandse asielen inzetten, die dáár helpen en niet alle problemen daar weg halen. Hun zien namelijk in dat het niet haalbaar is om de problemen maar te verplaatsen, en doen dus daad werkelijk wat.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:22

nee en dat is denk ik 't probleem van iedereen, iedereen wil wel maar kan niet. en tja.. daar schieten we nog niks mee op he, 'n ander doet 't wel.
Mijn stiefvader was/is er 1 van die 't wel doet. vrijwillig.
Geloof me, ze komen veel mensen tekort...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:26

Ben het eens met TS, en wel omdat:
- De asielen stampvol zitten in NL, zeker in deze periode
- Honden uit het buitenland kunnen wel ziekten meebrengen enzo
- Al die honden hierheen halen is gewoon niet de oplossing: het castreren en steriliseren van de zwerfhonden daar wel - steek daar liever je geld in
- Ja, het kan goed uitpakken, maar het pakt net zo vaak minder goed uit. En voor die hond is het echt niet beter om na een totale verandering van leefomgeving ook nog eens van baas naar baas te gaan..
- Honden niet altijd in het hokje 'zielige buitenlandse hond', 'asielhond' of 'rashond' zitten

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:45

Ik heb een fantastische kruising Galgo uit Spanje. Ik kan me geen lievere hond wensen. Hij loopt samen met mijn konijn en katten in de tuin en doet ze geen vlieg kwaad. Hij is bij mij gekomen toen hij ongeveer 9 jaar was en is er nu al 4 jaar. Een bejaard hondje dus. Ik kon in de Nederlandse asiels niet een hond vinden die bij ons gezin paste.
Ik moet zeggen dat zijn beschrijving niet veel goeds voorspelde (exteem bange hond), maar aangezien wij al een hele sociale hond in huis hadden durfden wij het wel aan om hem naar Nederland te halen. Hij is vanaf de 1e minuut ontzettend lief en dankbaar geweest. Nu na 4 jaar is hij zijn angst voor vreemde mensen behoorlijk kwijt, maar dit zal nooit meer helemaal over gaan, voor ons is hij in ieder geval echt geweldig. Als wij ooit weer een nieuwe hond in huis nemen zal het zeker weer een Galgo worden en deze zitten niet echt in Nederlandse asiels, dus dan wordt het weer een buitenlander.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:47

Jaaaa en daar gaan we weer, ik moet natuurlijk even reageren als iemand die dus inderdaad buitenlandse honden importeert en herplaatst.

Goed, ten eerste, de ziektes! Iedereen denkt dat de honden die hierheen komen vol zitten met ziektes? Nou eeehm wij hebben er inmiddels al aardig wat gehad. Tot nu toe hebben we een keer jonge honden met wat demodex gehad, is niet per se buitenland gerelateerd, en een nest pups die samen met moeders kwamen die een kennelhoestje hadden opgelopen. Verder dus gewoon niks. Ze krijgen uitgebreide bloedonderzoeken, worden op rabies getest, krijgen ontworming, ontvlooiing, entingen. Nog meer als de pups hier in Nederland of de asielhonden. Verder zijn ze vaak als ze oud genoeg zijn al gesteriliseerd of gecastreerd, dus daar kan echt niet meer mee gefokt worden, gelukkig, want dat is dus niet de bedoeling.

Ten tweede, de gedragsproblemen. Nou ja, wij hebben eigenlijk nooit hele schokkende gedrags issues. Soms zijn ze wat angstig op het begin, maar eigenlijk is dat vaak binnen de kortste keren over, zodra ze merken dat wij ze geen kwaad doen. We hebben een hond rondlopen die we niet meer plaatsen, dat wil hij ook echt niet (hij heeft een eigen wil) die zat in de opvang, al maanden eigenlijk, maar hij werd steeds moeilijker, ze zeiden dat hij gek in zijn kop was (ja hij is prettig gestoord) uiteindelijk wilde hij alleen maar eten in zijn mand (?) niet meer door deuropeningen heen(?) en was hij vals naar de kinderen. Wij hebben hem opgehaald en ja toen ik de eerste dag bij hem kwam zat hij vanuit zijn mand te grommen en te blaffen. Maar ik zag zo wel aan hem dat hij ontzettend onzeker was, dus ik ben pontificaal naast hem gaan zitten, verder niet gereageerd. Nou ik wist niet dat honden echt verbaasd konden kijken, maar dat kan dus wel. Uiteindelijk kreeg ik heel twijfelend een pootje. Ik heb hem een halsband omgedaan en ben gaan wandelen. Sindsdien is hij mijn grootste vriend, hij eet gewoon waar je zijn bak neer zet, hij gaat gewoon door deuropeningen, hij vind zijn baasjes ontzettend lief en moet eigenlijk altijd kusjes uitdelen. Het liefst zit hij op schoot (formaat labrador) en als hij heel blij is gaat ie keihard rondjes rennen. Goh wat een vreselijke hond zeg.

Dus nou ja in de loop van de jaren hebben we echt de meest uiteenlopende honden gehad, stuk voor stuk zo lief, zo dankbaar, zo blij met hun mandje en hun knuffels. Spelen snappen ze meestal niet, dat hebben ze nooit geleerd, maar soms krijgen ze het ineens door en gaan ze achter balletjes aan. Anderen gaan keihard op de vlucht voor balletjes, want ze denken geloof ik dat het moordwapens zijn.

Ik heb ook een topic over de Turkse honden die ook vaak nog gewoon daar blijven en waar dan door een kennis van mij voor betaald wordt. In dat topic kan je zien hoe sommigen eraan toe zijn. Binnekort komen er weer een paar hondjes naar NL, heerlijke hondjes die echt verdienen dat er iemand is die ze elke dag hun eigen bakje eten geven, ze een aai over hun bol geven en dat ze eindelijk eens liefde voelen.
Topic heet: De arme verschoppelingen in Turkije.

Overigens liggen mijn 2 turken, zijn katten, nu heerlijk naast me te snurken op de bank. Een daarvan was ontzettend getraumatiseerd, als ik in de woonkamer was, was hij in de slaapkamer en andersom. Nu ligt hij elke nacht in mijn knieholtes te snurken, hij speelt, hij komt knuffelen en gaat ook naar vreemde mensen toe voor aandacht. Ik geniet er dagelijks van dat dat ventje zo ontzettend opgeknapt is.
Ik heb wel eerst in asiels in NL gekeken, maar veel katten mankeerden wat, konden niet met anderen (ik wilde er 2 vanwege dat ik veel werk) waren buitenkatten (ik wil binnenkatten)
Ik heb toen de gok genomen met die 2 turken en echt geen moment spijt gehad, ze willen niet naar buiten, zijn gezond, gek op elkaar. Alles wat ik wilde aan katten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:33

Nikki__ schreef:
Doe niet zo achterlijk. Is er iemand die in dit topic heeft gezegt dat je ze allemaal maar moet afspuiten? Er moet DAAR hulp heen, niet masaal alles naar NL halen. Ze laggen zich suf daar. Hun van het overschot af, wij gekken vangen alles wel op.

Iets minder mag ook wel :\

Jonge pups zijn binnen de kortste keren ziek of dood als niemand ze meeneemt
Dat is hetzelfde als afspuiten maar dan minder humaan
Er is daar al hulp maar de regering daar doet er onvoldoende of eigenlijk helemaal niets aan
Onze hond was ten dode opgegeschreven als ze op straat was gebleven
Zou toch zonde zijn geweest van zo'n leuk hondje! :*

Mensen moeten trouwens toch gewoon een straathondje kunnen nemen als ze dat willen
zonder zich telkens te hoeven verantwoorden
Net als mensen die liever een hond van een bepaald ras willen

Ik zocht een lichtbruine colliemix teef en zou er best nog 1 bij willen (zonder gedragsproblemen)
Waar vind ik die in Nederland???

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:10

Argumenten om een hond uit het buitenland te halen? Nou, voor de driehonderenvierenzestigste keer (de andere reacties even meegerekend := ) omdat er in Nl asiels niets zat dat me aansprak.. Meer argumenten nodig? Heb je pech, want die heb ik niet.
Nee, ik wil geen zielig hondje redden.
Nee, ik hoef niet te pronken om mn eigen ego op te halen.
Nee, ik hoef de wereld niet te verbeteren.

Al wat ik wil is een hond die bij me past... Tot voor kort had ik mijn Nouzje, een kruising (boomertje) bij een achteraf bezien niet al te beste fokker vandaan... En dáárvoor hadden we een Bobtail. Een raszuivere. Bij een ontzettend goede fokker vandaan, die hond is 14 geworden met zn 40 kilo mannelijkheid. En daarvoor hadden mn ouders een Bobtail van dezelfde fokker, en die is 1,5 geworden, zat een draadje verkeerd in zn kop. Ken beuren, heel sneu, maar so be it. En met een goed half jaar komt er een Bobtail bij, een echte, raszuivere, bij een goede fokker vandaan. Want paps mist zn Bobtail.

Dus waar het op neerkomt; het interesseert ons hier thuis geen drol wat voor hond het is, als het maar matcht. Voor paps is dat een Bobtail. Voor mij maakt het niet zo veel uit, ik kies wat me aanspreekt.

Bovendien, voor de evenveelste keer als de argumenten; een goede stichting (en al is dat er maar 1, das nou je ''onderzoeksplicht'' als potentiële adoptant, net zo goed als wanneer je research doet als je bij een fokker wilt kopen) dóet goed werk in het land van herkomst. Die lichten voor op scholen (kinderen zijn de toekomst), die zetten projecten op om honden en katten daar te steriliseren, die gaan in gesprek met de overheid om nog meer te veranderen.

Dus kom nu maar eens met tegenargumenten die niet uit de lucht gegrepen zijn.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:19

_/-\o_ @ amyz

ben het volledig met je eens
met wat je zegt, intesseert je niets wat voor hond het is, als de klik er maar is!
echt...
hoeveel mensen nemen een rashond waarbij ze totaal niet kijken naar het karakter van het dier
wat dus achteraf totaal niet in de gezins situatie blijkt te passen
en dus alsnog in het asiel beland...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:33

Quellian schreef:
ADOPTIEKOSTEN: voor een hond in Nederland is EUR 250,= dat is inclusief:

Ontworming,

Vaccinatie,

Geïmplanteerde identificatiechip,

Europees hondenpaspoort,

Bloedonderzoek er wordt bij volwassen honden getest op leishmania en meestal ook op erlichia (er bestaat altijd een kleine kans dat honden die goed uit de test kwamen achteraf toch besmet blijken, bij vage klachten en dat kan soms jaren later zijn, adviseren wij u niet te vergeten uw hond voor alle zekerheid op leishmania te laten testen). U krijgt van ons de resultaten van het laboratorium.

Sterilisatie van volwassen teefjes dit gebeurt standaard, voor castratie van reutjes vragen wij een kleine bijdrage

Transport naar de luchthaven en vliegreis naar Nederlandveel mensen denken dat onze honden gratis mogen vliegen, niets is minder waar.

Vervoer van de kennels terug naar Spanje.Wanneer u een hond wilt adopteren bieden wij u de mogelijkheid om vooraf de heupen te laten röntgenen. Op die manier heeft u meer zekerheid of deze in orde zijn. U kunt dit laten doen tegen kostprijs, graag vooraf te voldoen. Daarna kunt u beslissen of u de hond wel of niet wilt adopteren.Meer informatie hierover vind U op onze site.

Geloof me, hier wordt echt geen goud geld mee verdiend.

En hoe weet jij dat er 'vrachtwagens vol' worden verscheept? Ik denk dat je je eerst een beetje moet verdiepen in het hoe/wat/waarom voordat je zo'n pittige mening naar voren knalt.[/quote]
Die komen hier per vliegtuig.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:55

Wat ik me oprecht afvraag: wanneer je in NL geen 'klik' hebt met de asielhonden die hier op een baasje wachten, hoe weet je dan zo zeker vanaf een mail of foto dat die klik er wel zal zijn met een hond uit het buitenland? Waarom neem je dat risico wel?

Ik weet niet zo goed of ik voor of tegen 'adopteren' uit het buitenland ben. Ik snap dat het voor elk hondje wat hier een fijn baasje vindt een kans is. En wiens hart bloedt niet bij het zien van al dat leed elders?!

Tegelijk bloedt mijn hart ook bij het zien van een asielhondje hier in NL en weet ik dat er zat lieve schatten hier wachten op een fijn mandje. Daarbij vraag ik me echt af waarom men een hondje uit een ander land op basis van een fotootje per mail wel een kans geeft en een hondje hier in het asiel niet, ook al is die op papier ook passend.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:01

@Chubby
Qua klik heb je wel een punt
Het is idd natuurlijk nooit zeker of het echt klikt met een hondje
Maar als een hondje jong en ongecompliceerd is (zonder zonder gedragsproblemen) dan kan er weinig fout gaan
Mits je er zelf mee aan de slag gaat...niet gaat vanzelf

Hier zitten zeker ook schatten maar ik weet zelf heel goed wat ik wel en niet wil
Omdat ze hier altijd los op het erf lopen zal ik nooit een jachthond willen omdat die op eigen houtje kan gaan jagen
Mijn sterke voorkeur gaat uit naar een jonge middelgrote atletische hond met een zacht karakter die slim en trainbaar is
De hond moet los mee naast het paard kunnen en daarom ook perfect gehoorzaam te krijgen zijn
Dan kom ik al snel bij een collie uit en die zitten bijna nooit in het asiel omdat ze zelden ontsporen (uitgezonderd de border)
Verder geloof ik in de klik vanaf een foto, voor sommige honden val je gewoon