maikeltje schreef:Tigra_ schreef:
Ja dat is inderdaad het grootste probleem. Van mij zouden alle honden verplicht aangelijnd moeten worden.
Als ik ergens loop met een hond aan de lijn die niet 100% te vertrouwen is met alle honden.
En de andere heeft zo'n klein geval dat niet eens komt als ze roepen dan, tja dan is het toch echt hun eigen schuld als mijn hond ineens uithaalt. Zelfde als vreemde ineens op mijn hond afstappen en hem willen aaien terwijl hij daar echt niet van gediend is van vreemde. Hij hapt meestal echt bijten is het niet maar goed.
Ik heb in z'n algemeenheid een erge hekel aan honden die los lopen, houdt ze op je eigen erf en zet dat af met een hek, of zorg dat hij 100% zeker luistert of houdt hem aangelijnd lijkt mij niet zo moeilijk.
Maar dat is feitelijk toch al zo? Behalve op de losloopplaatsen.
Nou volgens mij mag je honden op je eigen erf ook los laten lopen of dat nu afgesloten is of niet en daar kan ik echt niet tegen af en toe komen er dan honden van het erf afstormen. En dan hebben eigenaren nog geluk dat ze nog nooit aangereden zijn door een auto.
Tuurlijk buuf, maar een kindje wat hij kent en iedere dag komt spelen is denk ik een ander verhaal...
Wat een verschrikkelijke hekel heb ik aan zulke mensen, bah!
.
Jij hangt wel de brave borst uit.