Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:13

maikeltje schreef:
Tigra_ schreef:

Ja dat is inderdaad het grootste probleem. Van mij zouden alle honden verplicht aangelijnd moeten worden.
Als ik ergens loop met een hond aan de lijn die niet 100% te vertrouwen is met alle honden.
En de andere heeft zo'n klein geval dat niet eens komt als ze roepen dan, tja dan is het toch echt hun eigen schuld als mijn hond ineens uithaalt. Zelfde als vreemde ineens op mijn hond afstappen en hem willen aaien terwijl hij daar echt niet van gediend is van vreemde. Hij hapt meestal echt bijten is het niet maar goed.

Ik heb in z'n algemeenheid een erge hekel aan honden die los lopen, houdt ze op je eigen erf en zet dat af met een hek, of zorg dat hij 100% zeker luistert of houdt hem aangelijnd lijkt mij niet zo moeilijk.

Maar dat is feitelijk toch al zo? Behalve op de losloopplaatsen.

Nou volgens mij mag je honden op je eigen erf ook los laten lopen of dat nu afgesloten is of niet en daar kan ik echt niet tegen af en toe komen er dan honden van het erf afstormen. En dan hebben eigenaren nog geluk dat ze nog nooit aangereden zijn door een auto.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:14

Ik heb een klein hondje [Xchihuhua] en dat is gewoon een kreng.
Ik laat hem ook bijna nooit los,alleen in het kleine bosje waar bijna niemand loopt met de hond.En dan nog kijk ik goed om me heen of ik geen hond aan zie komen,want dan gaat hij meteen aan de lijn.
Hij is niet bang voor pitbull achtige honden en hij grijpt zelfs een New Foundlander,bijt die zo in de neus.
Veel grote honden zijn bang voor mijn kleine kreng.Ook blijft hij fel keffen naar andere honden,het lukt me maar niet om hem dat af te leren.Ik weet dat je je hondje niet moet optillen voor andere honden,maar ik doe het toch.Ik neem geen risico dat hij gegrepen word [al daagt hij zelf uit] door een andere hond.
Ik weet hoe vals die kleine kán zijn tegenover andere honden en ik wil gewoon voorkomen dat ze hem grijpen.Ik heb hem vanaf 1 jaar oud,als pup heeft hij geen opvoeding gehad.We hebben hem al wel veel bij geleerd,maar dat krengerige en dat gekef krijg ik er niet uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:15

watnou1 schreef:
Jemig mambobeach.... het zal je maar gebeuren zeg! Was dat eenmalige actie van die hond?
Ik zou idd ook die mensen waarschuwen, ik heb zelf kids, en als er iets zou gebeuren met ze.. pfff zou niet voor mezelf instaan...
Oud buurvrouwtje had ook zo'n hond, die is ingeslapen nadat hij iemand van de fiets had getrokken, was ontsnapt..( er waren ook al meerdere meldingen bekend van die hond..)
Kijk, ik snap dat je hond je lief is, maar ogen dienen nimmer gesloten te worden voor gevaarlijke dingen!!

Nee, is vaker gebeurd en heeft mijn honden gebeten die dan niets terug doen omdat ik dat voorkom. Dat vind ik nog het minst erge maar kinderen...
Op een gegeven moment waren we het echt zat en hebben we even goed uitgelegd hoe we erover denken en wat we doen als het weer mocht gebeuren.

Maar dan komt er nog een verhaal wat aansluit op easygoing... Dit is niet hun eerste hond die vals is. Zegt denk ik ook wel wat maargoed...
Hiervoor hadden ze een dier die echt helemaal geflipt was waar heel de buurt bang voor was en hun iegen dochter die toen nog klein was. Hun dochter en buurkindje speelden altijd met elkaar, vaak bij buren met valse hond thuis. Kindje kwam dan in stal en kon naar binnen. Op een gegeven moment staat kindje weer voor de deur in stal, buren niet thuis, hond ziet buurkindje en deur was niet goed gesloten en pakt kind direct, (wat dus iedere dag daar speelde) in haar hoofd. Buurkind is direct naar buiten gerend en heeft de deur zo hard dichtgeklapt dat ze de hond hoorde piepen en is direct opgevangen door de buurvrouw. Direct naar ZH om alles te hechten, was een ravage. Politie erbij gekomen en advies gegeven om de hond af te laten maken. Politie kon dit niet verplichten omdat dit eigen terrein was. Beest heeft nog jaren geleefd en is uiteindelijk doodgegaan wat voor velen een opluchting was. Antwoord van buurvrouw op afmaken was: 'Als het een dief was geweest had iedereen gezegd dat het een goede hond was' :') 8)7 Tuurlijk buuf, maar een kindje wat hij kent en iedere dag komt spelen is denk ik een ander verhaal...
Weet je, dit had voorkomen kunnen worden als buren hun verantwoording hadden genomen om hem in een kennel te doen want deze was echt rete-agressief. Deze hond die ze nu hebben is ook niet goed snik. Voorbeeld: Mijn kind van 3 en ik waren boodschappen aan het uitladen, dus ik loop heen en weer huis in en uit. Ik sta met boodschappen in handen, hond van buren springt over hek, loopt naar mijn dochter van 3. Loopt met een blik en rechte staart naar haar toe, direct alarm in mijn hoofd natuurlijk, duwt haar om en ze ligt onder hond. Ik ben heel kalm gebleven en heb haar opgeraapt en opgetild want ik stond werkelijk waar te beven. Hond sprong toen tegen me op en heb hem toen zo uitgescholden, ik werd zo kwaad dat ik hem naar zijn huis heb gebonjourd! Antwoord van buren: "Ach, hij doet niets!" Hij wilde spelen! :r Wat een verschrikkelijke hekel heb ik aan zulke mensen, bah!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:15

Ook op niet losloop velden, kom je altijd toch wel loslopende honden tegen.
Tenminste hier wel, hier om het stadje gaat helemaal een pad erom heen.
Op 2 plekken mogen de honden los.
Maar over het hele pad (3 kilometer) kom je loslopende honden tegen.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:16

gohya schreef:
Ik laat hem ook bijna nooit los,alleen in het kleine bosje waar bijna niemand loopt met de hond.En dan nog kijk ik goed om me heen of ik geen hond aan zie komen,want dan gaat hij meteen aan de lijn.
Hij is niet bang voor pitbull achtige honden en hij grijpt zelfs een New Foundlander,bijt die zo in de neus.
Veel grote honden zijn bang voor mijn kleine kreng.Ook blijft hij fel keffen naar andere honden,het lukt me maar niet om hem dat af te leren.Ik weet dat je je hondje niet moet optillen voor andere honden,maar ik doe het toch.Ik neem geen risico dat hij gegrepen word [al daagt hij zelf uit] door een andere hond.
Ik weet hoe vals die kleine kán zijn tegenover andere honden en ik wil gewoon voorkomen dat ze hem grijpen.Ik heb hem vanaf 1 jaar oud,als pup heeft hij geen opvoeding gehad.We hebben hem al wel veel bij geleerd,maar dat krengerige en dat gekef krijg ik er niet uit.

Kun je die kleine niet eens bij wat (goed opgevoede) dominantere zetten ? dat ie op zijn plaats word gezet?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:18

Grappig, mijn kleine enge hondje is dikke maatjes met een dog op het strand. Dat was echt heel klein met heel groot. Maar mijn kleintje is niet bang, ligt op haar rug als het nodig is om daarna snel overeind te krabbelen en verder te spelen.
Kleine honden moeten gewoon ook opgevoed worden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:18

@Tigra:Ja dat klopt wel. Ik woon in een buitengebied en hier lopen sommige honden en hondjes op of in de buurt van hun erf. Maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad wanneer ik onze hond ging uitlaten. Nog nooit meegemaakt dat een hond op die van mij af kwam stormen. Op de een of andere manier zijn die verkeer, mensen en andere dieren die passeren zo gewoon geworden dat ze daar eigenlijk niet op reageren. Wel heb ik af en toe bezoek van een loops teefje. Ik heb zelf een reu genaamd Romeo en hij doet blijkbaar zijn naam eer aan want hij is voor loopse teefjes niet te weerstaan. Maar die van mij zit hier achter het hek dus dan blijft het bij wat gezwijmel door de tralies van het hek heen :')
Al denk ik dat ik, wanneer ik er echt last van zou hebben, in mijn recht zou staan wanneer ik zou eisen dat ze de loopse teef binnen zouden houden. Het gebeurt veel, honden die op een niet afgesloten erf lopen. Maar ik betwijfel of het echt mag.
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 24-07-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:20

gohya schreef:
heb je er wel begrip voor als je door het optillen van je kleine hond zelf gegrepen wordt?
ook al zou mijn hond dat niet gedaan hebben (eventueel door een duidelijk "HIER!"), ik kan het de hond die je aanvalt echt niet aanrekenen als dat je ooit gebeurt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:25

mltex schreef:
gohya schreef:

Kun je die kleine niet eens bij wat (goed opgevoede) dominantere zetten ? dat ie op zijn plaats word gezet?

We hadden eerst nog 2 honden erbij,een grote zwarte X Groenendaeler en die was dominant.Die heeft de kleine meerdere malen op zijn plek gezet,dus ook gebeten.Je zou dus zeggen dat hij ervan geleerd moet hebben.Hij beet wel net zo hard terug hoor en was ook niet onder de indruk van de dominante hond.

Als ik na het optillen van mijn hondje gegrepen zou worden door een andere hond?ik heb altijd mijn pepperspray bij me.
Ook al is mijn hondje een fel kreng dan nog laat ik hem niet [dood] bijten door een andere hond.
Ik weet hoe hij is en ik bescherm hem omdat ik zijn karakter ken.

tjoppie

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:27

En aanlijnen Gohya?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:28

gohya schreef:
Als ik na het optillen van mijn hondje gegrepen zou worden door een andere hond?ik heb altijd mijn pepperspray bij me.
Ook al is mijn hondje een fel kreng dan nog laat ik hem niet [dood] bijten door een andere hond.
Waar woon jij? Pepperspray valt onder de vuurwapenwet. Ik zou je graag even aangeven :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:31

Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel grappig vind hoe een dier een uitwerking heeft op een persoon.
Zoals Goyha ze optilt om te beschermen denk ik alleen maar aan een flinke schoen en een vliegend hondje := .
Maar zolang je je hond EN anderen honden beschermt is er niks aan de hand. Tenminste ik vind gewoon dat je de verantwoordelijkheid moet nemen over het gedrag van je hond.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:31

HLPhoto schreef:
gohya schreef:
Waar woon jij? Pepperspray valt onder de vuurwapenwet. Ik zou je graag even aangeven :)

:roll: Jij hangt wel de brave borst uit. :) En je antwoord is Ermelo.

Je eigen hond dood laten bijten zou ik toch ook niet voor kiezen...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:32

Dat niet alleen, hij overtreedt zelf ook de wet vaak door z'n hond niet aan te lijnen. ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:33

MamboBeach schreef:

Je eigen hond is degene die zich niet aan de regeltjes houdt. Leuk dat jij 'm lief vindt, maar als het tot gevolg heeft dat een andere hond intense pijn moet doorstaan door pepperspray of het loodje moet leggen omdat jij je hondje blijkbaar niet enigszins in de hand kan houden.. so be it.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:34

tjoppie schreef:
En aanlijnen Gohya?

Ik lijn hem sowieso bijna altijd aan.
Ik kan toch niet zeggen: nou zoek het maar lekker zelf uit,als die hond je dood bijt heb je pech.
Ik wil gewoon niet dat honden vechten en door dat te voorkomen til ik hem op en loop door.
De meeste mensen hebben hun hond n.l. los lopen [waar het niet mag] als de mijne aan de lijn loopt.

@HLPhoto
Je ziet toch waar ik woon in me profiel? je kan me zo aangeven hoor :o
Ik heb hem nog nooit gebruikt en hoop hem nooit te hoeven gebruiken.
En weet je,als je met een busje AXE loopt is dat ook hetzelfde.
AXE werkt hetzelfde als pepperspray in iemands ogen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:34

Needje schreef:
Dat niet alleen, hij overtreedt zelf ook de wet vaak door z'n hond niet aan te lijnen. ;)
Gelukkig staan er op het niet aanlijnen van je hond andere boetes dan het bij je dragen van een vuurwapen. Da's ook niet voor niks.

Wat betreft AXE: Probeer die pepperspray maar eens uit, dan weet je dat dat niet hetzelfde werkt. Heb ooit 1x meegemaakt dat iemand met een beetje pepperspray spoot in een volle discotheek. Geloof maar dat mensen daar anders op reageren dan wanneer je dat met AXE doet.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 24-07-11 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:35

Over eigen gedrag goedpraten gesproken. :D

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:36

HLPhoto schreef:
gohya schreef:

Als iemand pepperspay in de ogen van mijn hond spuit sta ik niet voor mezelf in.
Zeker niet als mijn hond niet de oorzaak is van het alles.

gohya

HLPhoto schreef:
MamboBeach schreef:

Je eigen hond is degene die zich niet aan de regeltjes houdt. Leuk dat jij 'm lief vindt, maar als het tot gevolg heeft dat een andere hond intense pijn moet doorstaan door pepperspray of het loodje moet leggen omdat jij je hondje blijkbaar niet enigszins in de hand kan houden.. so be it.

Vertel jij me dan eens hoe ik mijn hondje kan vertellen dat hij zich niet aan de regeltjes houd?
Als jij me daar antwoord op kan geven zal ik hem dat zeer zeker leren.

Apostrof

Needje schreef:
Over eigen gedrag goedpraten gesproken. :D
Een hond die onder appel staat ongelijnd mee laten lopen is mijns inziens echt iets anders dan met een vuurwapen over straat lopen. Als je het niet met me eens bent, emigreer alsjeblieft naar Amerika.

@Inky_devil: Precies, dat ja.

gohya schreef:
Vertel jij me dan eens hoe ik mijn hondje kan vertellen dat hij zich niet aan de regeltjes houd?
Als jij me daar antwoord op kan geven zal ik hem dat zeer zeker leren.
Ik heet geen Martin Gaus. Eén ding wat je in ieder geval niet moet doen is het agressieve gedrag van je hond belonen door 'm op te tillen. Gevolg is namelijk dat ie zich groter voelt en zich de volgende keer NOG agressiever op zal stellen.

Als ik een hond heb die ik niet in de hand kan houden krijgt het dier een spuitje, hoe lief ik 'm ook vind.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 24-07-11 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mltex

Werkt pepperspray wel bij honden? ik weet dat het bij paard iig niet werkt.
Maar als mijn hond een andere aanvalt uit zijn eigen agressie zoals Goyha aangeeft, ga ik niet dat mormel helpen, de dader, maar slachtoffer.

@goyha, je hebt dus geen zeggenschap over gedrag hond, maw je bent de hond van je hond en niet zijn baas

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:38

Inky_devil schreef:
Als iemand pepperspay in de ogen van mijn hond spuit sta ik niet voor mezelf in.
Zeker niet als mijn hond niet de oorzaak is van het alles.

Als ik mijn hondje optil en gewoon door loop is dat mijn eigen vrije keus.
Dat geeft een andere hond niet het recht om mij aan te vallen en dan is ook die hond niet goed opgevoed.Een hond mag niet zomaar een mens of hondje wat iemand vast houd aanvallen toch?
En pepperspray? das alleen in pure nood nodig.
Je zou dus nooit met je hondje over straat mogen lopen in je armen?beetje raar toch?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:40

Eigenlijk wel een leuk. Ik neem gewoon een legale windbuks mee, de volgende keer dat ik met de hond ga lopen. Is minder erg dan pepperspray volgens de wet (omdat het in de regel minder schade toebrengt, heus niet omdat pepperspray net zo gevaarlijk is als een busje Axe).

Als mijn hond aangevallen word pak ik de buks en schiet op de aanvallende hond, ondanks dat mijn hond het partijtje uitgelokt heeft.

_O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:40

HLPhoto schreef:
MamboBeach schreef:

Ik heb het erover dat als een hond op mijn hond(en) af komt lopen en hem zou grijpen en echt dood zou willen maken, ik ook ingrijp.