Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
picobello schreef:Bij vogels is het altijd lastig omdat ze idd vaak in een shock toestand gaan. Maar als de binnenkant buiten ligt weet je redelijk zeker dat ze het niet redden. Zie je geen schade aan de buitenkant kun je een vogel het best donker wegzetten. Ze kunnen natuurlijk interne schade hebben en alsnog sterven maar vaak knappen ze plots ook weer op.
InekeH87 schreef:Ik kon het vroeger ook echt niet, maar ik heb nu al een aantal keren een dier uit zijn lijden moeten verlossen en heb er inmiddels wat minder problemen mee. Toch blijf ik het moeilijk vinden om te doen, het geeft gewoon zo'n rotgevoel.
Ik ben trouwens niet van het dier ergens tegenaan gooien en hopen dat hij dood is. Ik draai ze de nek om of bij grotere dieren snij ik de hals door. Voor mensen die nu gaan zeggen dat dat cru is, dat valt best mee. Omdat je de grote vaten doorsnijd is een dier vrijwel direct bewusteloos (hersenen krijgen namelijk geen zuurstof meer). Het stuiptrekken daarna is vervelender om te zien, maar meestal houd ook dat snel op. Grootste dier dat ik op die manier heb "geholpen" was een hond waarvan de achterkant finaal tot moes gereden was. Dier zat gewoon vast aan de weg. Ik heb bijna altijd wel een mes in de auto bij me en heb hem toen uit zijn lijden verlost. Leuk is anders, maar ja wachten op de dierenarts duurt gewoon te lang.
gipsyboy schreef:woow een hond de keel soorsnijden![]()
dat zou mij echt te ver gaan.
maar mischien wel het beste op dat moment.
en een hond tegen de muur doodgooien gaat ook niet nee.,
bij mij ging het om een klein baby cavia van amper 75 gram