hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:46

Sancha schreef:
Omdat het als een tang op een varken slaat :P Ze zijn slim en leren juist snel, over het algemeen :)

@Tjoppie: Volwassen honden bijten zeker wel eens pups. Het is een mythe dat dat nooit gebeurt. Dat als eerste. Bovendien hoeft te Staff een mini pupje als in de OP maar op een verkeerde plek te raken en het is einde verhaal voor een pup. Juist omdat Staffs zo krachtig zijn.

Nee, die hond is voor mij zeker niet direct afgeschreven. Het is volgens mij meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik zeg ook niet dat het nooit gebeurd, tjonge zeg!! Er zijn genoeg volwassen honden die pups doodbijten, en ik zeg dat AL die volwassen honden NIET sporen, ongeacht het ras, ongeacht de omstandigheden. Elke hond die bewust een pup doodbijt is zo gek als een deur en is beter af dood.
Ook een staf kan gedoseerd corrigeren, net zoals deze gedoseerd kan spelen.

Thirty

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:47

maar wie weet was het niet bewust ;) Jij was er niet bij, ik ook niet, dus het blijft een gok.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:48

unamie schreef:
Dit ras (en aanverwante rassen) in onervaren handen zijn levensgevaarlijk en zou daarom verboden moeten worden
Het is bekend dat 60 % van de vechthond eigenaren een crimineel zijn of een crimineel verleden hebben
Waarom mensen zo'een hond willen is mij een raadsel :x
Krijg je een antwoord: omdat ze zó lief zijn
Alsof "normale" honden niet lief zijn :+

Ts
Zou er geen familie kwestie van maken, dan heb je zo ruzie
Als ze de hond alleen nog buiten laten met een muilkorf kan er weinig gebeuren
Persoonlijk kreeg hij van mij enkele reis Dierenarts...

Afbeelding
( om maar even in de sfeer te blijven ; ) )

Wij vinden het uiterlijk van de hond mooi, het compacte, het stoere, het atletische.
Daarnaast is hun uithoudingsvermogen gigantisch. Er wordt dagelijks met hem gefietst, geskeelerd, gewandeld.
Dat het jouw soort hond niet is, is prima, maar schilder ze niet af als moordmachines.
Loyaler dan dat ik in andere honden heb gezien, vergevensgezinder dan elke andere hond die ik ken.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:48

Sancha schreef:
Nee, het zijn GEZINShonden. De kaak gaat niet op slot. En dodelijk is een beet ook niet.

Ik kan me nog wel wat krantenkoppen herinneren hoor! ik wil ze wel opzoeken de dodelijke incidenten met Saffords, twee minuten googlen en je weet alles.

maar dan gaat het weer over het ras, en niet over het doodbijten van puppies! En het gaat hier niet over het ras, maar over het feit dat een hond wel of niet knettergek is als deze een puppie doodbijt en daardoor niet meer betrouwbaar is, ongeacht het ras.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:50

Sancha schreef:
maar wie weet was het niet bewust ;) Jij was er niet bij, ik ook niet, dus het blijft een gok.

maakt niet uit, elke hond kan gedoseerd corrigeren net zoals deze gecorrigeerd kan spelen, OOK een Satfford. Een pup doodbijten gaat niet per ongeluk, ook bij een stafford niet.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:50

tjoppie schreef:
Sancha schreef:
Nee, het zijn GEZINShonden. De kaak gaat niet op slot. En dodelijk is een beet ook niet.

Ik kan me nog wel wat krantenkoppen herinneren hoor! ik wil ze wel opzoeken de dodelijke incidenten met Saffords, twee minuten googlen en je weet alles.

maar dan gaat het weer over het ras, en niet over het doodbijten van puppies! En het gaat hier niet over het ras, maar over het feit dat een hond wel of niet knettergek is als deze een puppie doodbijt en daardoor niet meer betrouwbaar is, ongeacht het ras.

ik ken er ook een paar over labradors , helaas geen jackie's want die zijn zo klein he

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:51

Limonade schreef:
unamie schreef:
Dit ras (en aanverwante rassen) in onervaren handen zijn levensgevaarlijk en zou daarom verboden moeten worden
Het is bekend dat 60 % van de vechthond eigenaren een crimineel zijn of een crimineel verleden hebben
Waarom mensen zo'een hond willen is mij een raadsel :x
Krijg je een antwoord: omdat ze zó lief zijn
Alsof "normale" honden niet lief zijn :+

Ts
Zou er geen familie kwestie van maken, dan heb je zo ruzie
Als ze de hond alleen nog buiten laten met een muilkorf kan er weinig gebeuren
Persoonlijk kreeg hij van mij enkele reis Dierenarts...

Afbeelding
( om maar even in de sfeer te blijven ; ) )

Wij vinden het uiterlijk van de hond mooi, het compacte, het stoere, het atletische.
Daarnaast is hun uithoudingsvermogen gigantisch. Er wordt dagelijks met hem gefietst, geskeelerd, gewandeld.
Dat het jouw soort hond niet is, is prima, maar schilder ze niet af als moordmachines.
Loyaler dan dat ik in andere honden heb gezien, vergevensgezinder dan elke andere hond die ik ken.

Heel schattig... alles dat klein is, is schattig.... maar ja, als het iets groter is...
Dit zegt jouw rasvereniging over het ras:

Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.

Het is deze onverschilligheid voor pijn, die ze zulke ongeëvenaarde vechthonden maakt.

Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:53

Het wordt nu een discussie tussen mensen voor en mensen tegen de stafford.
Lijkt me niet dat TS het daarvoor geopend heeft, daarbij voegt het ook echt helemaal niets toe en zijn die discussies al talloze keren gevoerd hier ;)

_blue_

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:53

Sancha schreef:

en daarom staan de kranten bol van de bijtincidenten met dat ras, laat me niet lachen. dat ras moeten ze hoognodig op de prioriteitenlijst zetten van verboden honden. en het ligt aan de eigenar vidn ik nog grotere onzin, als het zon levensgevaarlijke hond is en zoveel displine eist het op te voeden of knap te houden mag het op de lijst net als het wapenbezit. want meer of minder is zon hond niet waard.

rabin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:55

mijn pup is ook doodgebeten en niet zonder reden want de pup spoorde niet dat kan namelijk ook

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:56

Sancha schreef:
Oh, xsenny, ik hoef geen dreig pb's, dank je ;)

Kreeg jij ze ook al haha.

OT: Las hier dat iemand zei over mij dat honden pups echt niet toleren. Dat heb je dus fout. Volwassen honden tolereren van pups veeeeel meer dan van volwassen en ja corrigeren doen ze ook maar met tolereren bedoel ik dus niet(!) dat de volwassen hond nooit wat terug mag doen. Laten we eerlijk zijn de meeste puppies zijn strontvervelend naar andere honden toe met happen etc dus logisch dat ze worden gecorrigeerd.

Kaakklem bij staffs bestaat niet. Het is alleen zo dat ze niet willen loslaten en de kracht die op hun kaken staat is een keer berekend, zal de juiste berekening vanavond even gaan zoeken maar zo uit mijn hoofd is het iets van 500kilo kracht wat ze op hun kaken kunnen zetten, bedenk daarbij een puppy en de gevolgen als er 1 beet gegeven wordt. De meeste schade ontstaat ook niet direct door de tanden maar door de kaken en het schudden wat ze doen om hun "prooi"dood te krijgen. En als de pup door een ander formaat hond was gebeten was hij wrs ook niet dood gegaan.

Daarbij ( en ik heb mijn hele leven staffords en alleen lastige herplaatsers dus ik weet waar ik over praat) is een stafford een ras waarbij je zeer consequent en streng moet zijn. Als ik zeg: In de mand en af. Dan is het ook echt in de mand en af en nietgaan liggen waar je wilt want dat is al een heel klein signaal dat jij je onderschikt maakt aan je hond. En staffords zijn de liefste en trouwste huishonden die er zijn maar toch hebben ze allemaal dat vechten toch in zich. Ik ken geen enkele stafford die nog nooit met een andere hond heeft gevochten en daarmee bedoel ik ook een bijtincident zonder verwondingen.

@Tjoppie & seresta: De stafford komt in de media dankzij mensen zoals jullie. Het hondenras met de meeste bijtincidenten ( hond & mens) is de labrador, op 2 staat de rottweiler, en op 3 de cocker spaniel. De stafford staat op nummer 48 van de 50 meest agressieve rassen ter wereld. Leuk dat jullie ooit een keer een stoute stafford hebben meegemaakt maar een lieve blijkbaar nooit.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:57

seresta schreef:
Sancha schreef:

en daarom staan de kranten bol van de bijtincidenten met dat ras, laat me niet lachen. dat ras moeten ze hoognodig op de prioriteitenlijst zetten van verboden honden. en het ligt aan de eigenar vidn ik nog grotere onzin, als het zon levensgevaarlijke hond is en zoveel displine eist het op te voeden of knap te houden mag het op de lijst net als het wapenbezit. want meer of minder is zon hond niet waard.

Ohja was trouwens ook zo'n leuk onderzoek naar geweest. De meeste incidenten over staffords die in de krant staan zijn meestal eigenlijk boxers, bulldoggen etc. Maar de rectificaties worden maar heel klein geplaatst en niet zo groot als de kop over de stoute stafford.

tjoppie

liberty22 schreef:
ik ken er ook een paar over labradors , helaas geen jackie's want die zijn zo klein he

ik geloof dat teckels de meeste bijtincidenten hebben op een gedeelde eerste plaats met golden retrievers. Maargoed, nogmaals daar gaat het niet om, het gaat niet om het ras, het gaat om dat een volwassen hond een pup heeft doodgebeten, en dat dit de hond onbetrouwbaar maakt ongeacht het ras.

Ninx

Kijk... ik vind alles prima.
Ik vind, stiekem, dat mensen met kinderen sowieso geen honden moeten nemen..... De weinige keren dat mensen de moeite nemen daar echt opvoedkundig correct mee om te gaan zijn te verwaarlozen.
Maar goed, hun kinderen, hun hond, hun beslissing...

Ik vind het echter VRESELIJK wanneer deze honden los lopen in het bos.... DOODENG.
Met reden.... al een keer bedreigd door een hond terwijl ik op het paard zat, en mijn hondje is 'uit het niets' in haar buik gebeten.... echt uit het niets.... dat was een drama.
Dus prima dat je zo'n hond wil, maar houd hem stevig aan de lijn.

Rennie89

Er zijn ook meerdere (Dodelijke) bijtincidenten met husky's en dalmatiers kunnen er ook wat van. Maar daar word ook nooit een heisa over gemaakt en gezegt "zie je nou wel" terwijl die ook zo opeens kunnen bijten en veel schade aanrichten. Onder retrievers en labradors zijn er ook veel meer bijtincidenten (de meeste zelfs) . Het enige is dat die beten vaak veel minder schade aan richten. Onder pitbulls en staffords zijn er echt maar weinig incidenten :) vooral als je het vergelijkt met een labrador..
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 21-07-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

seresta schreef:

Wat een onzin praat JIJ. Verboden honden? Waarom? Wist je dat het ras wat de meeste bijtincidenten heeft een Golden Retriever (of labrador?) is? Dus óók maar op de lijst verboden honden? En wedden dat het aan de eigenaar ligt? Ik weet niet of jij toevallig de stafford-bijtincidenten-krant leest, maar ik lees er amper wat over. Waar je naar zoekt vindt je. Wat je wilt onthoudt je. En daarom staan volgens jou de kranten bol met bijtincidenten met staffords :+

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:58

seresta schreef:
Sancha schreef:

joh ga lekker onder een steen zitten

amyz

Jeetje wat een hoop onzin over de Staff hier zeg.. Vriend van mij heeft ook een Staff (én een gepimpte auto, én een -met regelmaat wisselend- ''lekker wijf'' op de bank) en die hond is fantastisch, echt enorm lief beest dat geweldig onder appel staat. Ik loop eerder een blokje om voor een JR dan voor een Staff.

Wie kent dat niet.. Je koopt een rode auto.. En ineens overal rode auto's! Wat een toeval! Puur omdat je er meer op let. Is mij nog nooit opgevallen dat er buitensporig veel bijtincidenten waren met een Staff. Wij lezen de Telegraaf, dus dergelijke sensatieberichten staan er altijd wel in. Nee, ik vind het prachthonden. Dat ze een correcte eigenaar nodig hebben, ja. Maar geldt dat niet voor iedere hond? Mijn hengst schijnt ook een potentiële moordenaar te zijn, gewoon omdat het een hengst is. Ook maar wapenbezit? Oh, auto er meteen bij, want daarmee kun je iemand doodrijden...

Jammer, dat een topic waarin een Staff of Pit de fout in is gegaan altijd meteen zo'n voor - tegen-verhaal moet worden.

Thirty

tjoppie schreef:
maakt niet uit, elke hond kan gedoseerd corrigeren net zoals deze gecorrigeerd kan spelen, OOK een Satfford. Een pup doodbijten gaat niet per ongeluk, ook bij een stafford niet.

wellicht op een verkeerde plek geraakt? Nogmaals, je weet er niets van want je was er niet bij. Dus veroordeel de hond niet direct.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:00

Sancha schreef:
tjoppie schreef:

wellicht op een verkeerde plek geraakt? Nogmaals, je weet er niets van want je was er niet bij. Dus veroordeel de hond niet direct.

Per ongeluk was als er een slagader oid was geraakt. Niet als de schedel en kaak weg zijn....

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:02

papagroom schreef:
die hond in de op......gelijk over de balk...

wat bedoel je hiermee gewoon doodtrekken :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:02

Gebroken ;) En dat er een gat boven het oog zat. Ja, dat zal allicht. Een klein pupje is zeer kwetsbaar.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:03

lampenkap schreef:
@Tjoppie & seresta: De stafford komt in de media dankzij mensen zoals jullie. Het hondenras met de meeste bijtincidenten ( hond & mens) is de labrador, op 2 staat de rottweiler, en op 3 de cocker spaniel. De stafford staat op nummer 48 van de 50 meest agressieve rassen ter wereld. Leuk dat jullie ooit een keer een stoute stafford hebben meegemaakt maar een lieve blijkbaar nooit.

Ik weet het niet hoor lampenkap? (misschien ligt het aan de naam?) maar ik heb werkelijk nergens in geen enkele post de staf neergehaald, sterker nog ik vind het een mooie, fijne hond! En ik heb nog nooit een naar incident met een staf meegemaakt dus daar zeg ik helemaal niks over. Ik zou graag een quote willen zien waar uit blijkt dat mensen zoals ik zorgen voor de mediaaandacht voor de staf als die de fout in gaat.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:03

Tjoppie ja sorry ik bedoelde jou niet was een foutje was eigenlijk net een PBtje naar je aan het tikken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:04

Een pup heeft nog hele zachte botten/schedel, zo'n klein pupje als deze zou een knauw al niet overleeft hebben hoogst waarschijnlijk. Een staff heeft enorme kaken en zo'n hond heeft op zo'n moment hiervan geen besef.

Er is hier maar één schuld en dat is diegene die een hond die al langere tijd in een bench zit op vreemd terrein dus opgefokt, los laat en daar zo'n kleine kwetsbare pup laat lopen.

Klinkt hard maar ik vindt het belachelijk dat altijd het dier dat bijt door toedoen van de mens ingeslapen moet worden.