Iris82 schreef:Ahw, zo met hangoortjes heeft ie toch wel een hele lieve blik.
Ja klopt, maar zoals te lezen is, schijn bedriegt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
.
.
. Maar ben wel blij met hem.
kabwan schreef:Ik hoop dat op den duur dat het vertrouwen zo groot is, dat hij die slechte momenten kan oplossen zonder agressief te worden.
Want hij wou laatst de kennel niet in, en dan met een grom erin lopen. Ik hoop dat hij dan zulke momenten kan oplossen met zich zelf en niet met agressie. De tijd zal het leren.
vitelli schreef:Trouwens, volgens mij zit er nog wat ander bloed in jou hond... Heeft hij een stamboom? Ik heb de foto gezien.
vitelli schreef:kabwan schreef:Ik hoop dat op den duur dat het vertrouwen zo groot is, dat hij die slechte momenten kan oplossen zonder agressief te worden.
Want hij wou laatst de kennel niet in, en dan met een grom erin lopen. Ik hoop dat hij dan zulke momenten kan oplossen met zich zelf en niet met agressie. De tijd zal het leren.
Zet in de buurt van de kennel (buiten zijn bereik) een bakje brokjes en neem er elke keer één met je mee als je de hond in de kennel wilt doen. Ga mee in de kennel, laat em zitten, geef em een brokje. Laat em zit en blijf. Ga de kennel uit, deurtje dicht en geef em een aai en het tweede brokje. Of geef em zowieso na het uitlaten zijn hele bak brok in de kennel.
Het in de kennel doen komt vaak per dag voor en kunnen probleemmomentjes worden. Dat zou jammer zijn. Je doet het heel goed door geen confrontaties met hem aan te gaan. Dat zou jullie band absoluut schaden. Het niet in de kennel gaan heeft ook weer niets te maken met dominant gedrag of "willen winnen". Hij wil gewoon niet alleen achtergelaten worden. Hij wil bij jou zijn. Dat is allemaal eigenlijk positief in de ontwikkeling. Maar snap dan ook dat je het hokgebeuren heel goed moet begeleiden en vooral zonder spanning, dwang of agressie van jou kant. Succes Kabwan. En een dikke knuffel aan de hond.
Trouwens, volgens mij zit er nog wat ander bloed in jou hond... Heeft hij een stamboom? Ik heb de foto gezien.
Kuggur schreef:vitelli schreef:Trouwens, volgens mij zit er nog wat ander bloed in jou hond... Heeft hij een stamboom? Ik heb de foto gezien.
Onzin, het uiterlijk van echte border collies is dermate gevarieerd dat je daar op grond van een foto geen enkele uitspraak over kunt doen.
En deze hond valt ruim binnen dat spectrum.
kabwan schreef:Dankjewel.
Ik ben ook super blij, dat ik hem tegen gekomen ben op het internet. Ik was op zoek naar de perfecte border collie en kwam deze tegen. Zo eigenlijk niet perfect. Maar ben wel blij met hem.
Straks ook, even wandelingetje maken zonder riem. Die is helaas van ouder dom gesneuveld en word nu gemaakt. Komt er een andere hond aan, dacht iets van een Appenzeller, maar die droeg de staart erg hoog. Ik was dus gelijk met mijn hond contact aan het maken, laten zitten, af liggen. Even wachten tot meneer voorbij ging met zijn hond en toen weer verder gelopen. Perfect, hier heb ik alleen van kunnen dromen. Een maand geleden was hij blind en doof als hij andere honden zag en nu gehoorzaam.

Kentaro schreef:Wat fijn dat hij zo goed luisterde zonder riem!!!
En dat gegrom hoeft helemaal niet aggresief te zijn! Onze Kazuo doet het juist wanneer hij zich ergens niet goed raad mee weet. Dan is dat even het enigste dat hij op dat moment weet te doen......
. Heb er super zin in en het is nu ook een beter tijdstip om te beginnen. Een maand geleden was het gewoon nog niet goed, voor mijn gevoel. Nu is het al wat meer bevestigd de band, hoop dat hij er 'eye' voor heeft
. vitelli schreef:Is het niet een beetje te snel? De hond heeft slechte ervaringen met boze mensen. Op de schapencursus moet je hem af en toe ook snel en hard aanpakken. Ik denk niet dat je al voldoende lang met je hond samen bent om dit nu al met hem te gaan doen. Het duurt een tijd om slechte ervaringen te laten vervagen. Dat gaat niet in een paar maanden en ook niet in een half jaar. Hij zal terugvallen in angsagressie naar jou toe. Je moet echt geduldiger zijn hoor Kabwan.
Schapendrijven is een zeer gedisciplineerde hondensport waarin baas en hond 100% op elkaar moeten kunnen vertrouwen. Waarom ga je niet eerst op de gewone beginners en gevorderde hondencursus? Lijkt me de beste basis. Alleen als dat goed gaat heb je kans dat het bij de schapen ook (misschien) gaat lukken.
vitelli schreef:Is het niet een beetje te snel? De hond heeft slechte ervaringen met boze mensen. Op de schapencursus moet je hem af en toe ook snel en hard aanpakken. Ik denk niet dat je al voldoende lang met je hond samen bent om dit nu al met hem te gaan doen. Het duurt een tijd om slechte ervaringen te laten vervagen. Dat gaat niet in een paar maanden en ook niet in een half jaar. Hij zal terugvallen in angsagressie naar jou toe. Je moet echt geduldiger zijn hoor Kabwan.
Schapendrijven is een zeer gedisciplineerde hondensport waarin baas en hond 100% op elkaar moeten kunnen vertrouwen. Waarom ga je niet eerst op de gewone beginners en gevorderde hondencursus? Lijkt me de beste basis. Alleen als dat goed gaat heb je kans dat het bij de schapen ook (misschien) gaat lukken.