kan ik hond kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:33

Tja, dat kun je vinden. Hond is gezond, en kan bijvoorbeeld wel prima 15 keer als een idioot langs de schutting op en neer rennen als de witte herder waar ze een hekel aan heeft langs komt. Dat is het enige waar ze zich druk voor wil maken, en soms een keer of tien achter haar piepbeest aan. Lange wandelingen kan ze makkelijk vol houden maar vind ze over het algemeen gewoon niet zo leuk. Ze gaat meestal wel enthousiast mee naar buiten, maar na 15-20 min is ze er wel klaar mee en het liefst gaat ze de kant op van de korte route. Ze gaat in het weekend geregeld een uur of langer mee wandelen in het bos maar dan loopt ze de laatste 45 min achterop ipv voorop. In het begin kwam ik haar best vaak halen om mee naar stal te gaan en daar te wandelen, maar ze blijft duidelijk liever thuis in de tuin liggen. Als ik in het bos of park ga liggen mag ze wel mee, want dat vind ze wel leuk.
Onze vorige hond hoefde trouwens ook niet zo vaak eruit om te plassen. Die was van een oude vrouw geweest en gewend aan maar heel weinig wandelen. Maar die vond het wel leuk, dus die werd veel vaker en langer meegenomen naar buiten. Maar die ging bijvoorbeeld ook mee op vakantie op een boot, en dan ging het ook prima met alleen 's ochtends en 's avonds uitlaten. Als je een hond om 22.00 uitlaat en 's ochtends om 9 uur weer, kan een hond toch ook 11 uur niet plassen? Hoezo zou dat dan overdag niet kunnen?

IMJ

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:44

Nou.. Ik plas overdag ook vaker dan 's avonds. Punt is meer dat ze niet eens de mogelijkheid krijgt als ze wel zou moeten.

Je zal het zelf het beste weten :). Iedereen doet het op z'n eigen manier, ik zou het zo niet doen (doe ik ook niet trouwens :) ).

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:47

Leuk voor je hond als je volle dagen werkt zeg....Dat zou wat mij betreft per wet verboden mogen worden tezij je hond een aantal uur met een HUS mee geeft of daycare regelt. Een hond is een roedeldier en niet gemaakt om hele dagen alleen tenzij en dan heb ik nog geeneens over zijn behoefte dus heel de dag op moeten houden.
Dan is de TS in elk geval beter bezig en kijkt eerst of het wel mogelijk is in haar positie.[/quote]

Jij moet niet oordelen voordat je weet wat er met mijn honden gebeurt als ik werken ben. Mijn hondjes worden 's morgen naar mijn ouders gebracht en 's avonds weer opgehaald. Net als kinderen, dus ik denk niet dat ze te klagen hebben!

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:48

toch moeilijk voor de bokkers om hier wat over te zeggen :P

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:49

@Hallodan
Jij moet niet oordelen voordat je weet wat er met mijn honden gebeurt als ik werken ben. Mijn hondjes worden 's morgen naar mijn ouders gebracht en 's avonds weer opgehaald. Net als kinderen, dus ik denk niet dat ze te klagen hebben!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:25

Chivance schreef:
Citaat:
Leuk voor je hond als je volle dagen werkt zeg....Dat zou wat mij betreft per wet verboden mogen worden tezij je hond een aantal uur met een HUS mee geeft of daycare regelt. Een hond is een roedeldier en niet gemaakt om hele dagen alleen tenzij en dan heb ik nog geeneens over zijn behoefte dus heel de dag op moeten houden.
Dan is de TS in elk geval beter bezig en kijkt eerst of het wel mogelijk is in haar positie.

Ze zegt toch dat je iets zou moeten regelen? Dit is in jouw geval het geval, dus hoef je je op geen enkele wijze je aangesproken te voelen toch??

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:31

IMJ schreef:
Nou.. Ik plas overdag ook vaker dan 's avonds. Punt is meer dat ze niet eens de mogelijkheid krijgt als ze wel zou moeten.

Nou ze heeft er gelukkig niet zoveel problemen mee om in huis te plassen. Ze is wel zindelijk, maar toen ze haar net hadden deed ze overal angstplasjes en dat doet ze nog steeds heel af en toe als er 'enge mensen' in huis komen. Vorige hond gedroeg zich heel schuldbewust als ze wat in huis had gedaan en deed ook in de tuin niks. Aan deze merk je niks, met droog weer en >15 graden kan ze vrijwel altijd de tuin in, daar plast ze meestal niet, maar als ze moet wel.
Ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ze niet van mij is. Laatst nog een weekje opgepast, en het is zo'n luie hond, dat ik het niet meer leuk zou vinden. In alles ook, als je haar roept komt ze wel, maar in wandeltempo. Belonen reageert ze ook lang net zo sterk op als 'normale' honden. Je wordt amper begroet als je thuis komt, ze slaapt vooral en houdt zich totaal niet bezig met wat je aan het doen bent. Ze heeft natuurlijk de eerste drie jaar van haar leven heel weinig aandacht gehad bij de fokker waar ze zat, dus dat verklaard het wel. Heb mijn ouders ook weleens gezegd dat ze er mee naar een gedragstherapeut of iig mee op cursus moeten gaan, want dan kunnen ze er denk ik veel meer plezier van hebben. Maar zowel mijn ouders als de hond lijken zich prima te kunnen vinden in de huidige situatie, en ik vind daar niks zieligs of hondonwaardigs aan :) .

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:35

En TOCH zou ik naar het hart en stofwisseling laten kijken. (Mits het geen hond van 18 betreft.)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:45

Als het een mens zou zijn zou je zeggen dat ze hartstikke depressief is. Maar goed, tis geen mens. Ik weet niet hoor, het klinkt niet gezond. Tis de hond van je ouders dus je kan daar weinig mee. Jammer.
Weet je of er wel is naar hart en longen is geluisterd? Of hijgt ze snel?

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:11

Hee! offtopic!

@Ts, goed dat je inziet dat het nu niet verstandig is. Ik weet niet waar woont, maar er zijn vast genoeg honden mensen in de buurt. Ik zou het bv wel gezellig vinden als er wat vaker iemand mee zou lopen :) Dus misschien zo je contacten leggen?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:35

@Sieppus
zo wat een goed verhaal!! echt kippenvel..
harde waarheid.. gelukkig blijven onze ( en nu MIJN ) honden tot het eind van hun leven of dat nu nog 5 - 10 of 20tig jaar is.. zo hoort het..
mn paard ook. die blijft tot zn eind!