zo ontzettend zielig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:43

Moderatoropmerking:
Ondertussen is het topic even op slot geweest. Er zijn geen berichten verwijderd, maar een aantal mensen zijn aangesproken op hun berichten. Het moge duidelijk zijn dat het absoluut niet de bedoeling te zijn om hier de discussie te blijven voeren over (te) jonge kittens, daarvoor is reeds een topic geopend en een ieder die hierover iets heeft te melden kan hier prima terecht.
Tevens wil ik nogmaals benadrukken dat we hier op Bokt volwassen en respectvol met elkaar omgaan. Om eerlijk te zijn miste dit in de afgelopen pagina's regelmatig bij een aantal gebruikers. Ik vertrouw erop dat dit, na het openen van het topic, anders is. Mijn dank :)

IMJ

Re: zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:52

Hoe heeft het katje het gedaan vannacht en hoe zijn je kinderen er nu onder?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:55

Ja dat wil ik ook graag weten. Hebben de kids zich er een beetje mee verzoend dat het andere katje er niet meer is, en het nieuwe katje geaccepteerd?? En hoe gaat het met het nieuwe katje?? :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:14

Fijn dat ze dit topic onder de loep hebben genomen en mensen erop aangesproken hebben. (had gister al getemd, meerdere met mij verwacht ik)

Ook ik ben benieuwd hoe het met het katje is. Is deze al een beetje gewend?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:18

Hoe is het met je kinderen,en vooral je zoontjeTS?
Zijn ze blij met het nieuwe katje?

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:47

Poeh, ik kan me voorstellen dat TS een aantal pagina´s geleden al afgehaakt is... zou ik ook zijn.

Ook ik vind het wel erg respectloos hoor. Ieder heeft zijn eigen mening, en hoewel 6 weken voor een kitten ook gewoon te jong is, is daar 1 berichtje ook wel genoeg voor...
En ook ik snap het wel dat het broertje is gekomen, ik geloof niet dat ik nog zou slapen als ik zou weten dat er zo een prulleke alleen in een bench op een boerderij zit....

Hopelijk gaat het goed met hem. Hebben de kinderen goed geslapen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:09

peugotje schreef:
Poeh, ik kan me voorstellen dat TS een aantal pagina´s geleden al afgehaakt is... zou ik ook zijn.

Ook ik vind het wel erg respectloos hoor. Ieder heeft zijn eigen mening, en hoewel 6 weken voor een kitten ook gewoon te jong is, is daar 1 berichtje ook wel genoeg voor...
En ook ik snap het wel dat het broertje is gekomen, ik geloof niet dat ik nog zou slapen als ik zou weten dat er zo een prulleke alleen in een bench op een boerderij zit....

Hopelijk gaat het goed met hem. Hebben de kinderen goed geslapen?

Rakel het nu niet weer op ;)

Ben ook benieuwd hoe het is met de kinderen en in het bijzonder je zoontje.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:14

Haha oeps, ja sorry....

Maar ik denk dat het wel een reden kan zijn dat TS niet meer antwoord... dat bedoelde ik meer :)

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:21

@ ts:
Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen het begin en de rest van jouw berichten.
Wat ontzettend zielig inderdaad! En nog het meest voor je zoontje denk ik.
En wat een zielige reacties hier ook weer van sommige bokkers. |(

Zeker zit een ongeluk in een klein hoekje! En je zoontje zal zichzelf wel verwijten maken. Dat is al erg genoeg en niemand schiet er iets mee op.
Maar als je alle ongelukken honderd procent zou moeten voorkomen kan er helemaal niks meer.
Ik vind dat je super gehandeld hebt, zou het precies het zelfde hebben gedaan.

Veel sterkte nog voor jullie allemaal, en hopelijk brengt grote broer zo veel afleiding en vreugde dat het snel een beetje slijt.
Groetjes Anjore

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 13:03

hier ben ik weer.
met het nieuwe katje gaat het erg goed, eet en drinkt goed, en begint nu een beetje aan zijn nieuwe thuis te wennen.
bij is schrikkerig en blaast erg makkelijk, maar doet niks, en krijgt steeds beter in de gaten dat wij hem niks doen en eigenlijk best leuk zijn. (vooral als we een schaaltje bijhebben zijn we erg intressant;))
als ie eenmaal even op schoot zit dan ontspant hij langzaamaan, en daarstraks lag hij warempel te spinnen, en goed teken dus.
met de kinderen gaat het ook best goed, de gedachte dat het vorige kitten geen pijn meer heeft en dat we in het weekend een mooi gedenkstuk gaan maken helpt goed, mn zoontje heeft er nog wel moeilijk mee (logisch) maar probeert het nu te relativeren en in te zien dat het echt een ongeluk was.

toch wil ik nog even reageren mbt tot de reacties op dit topic, een aantal in het bijzonder , oa waarom ik nu weer bij dezelfde boerderij het kitten ben gaan halen.
hoe de situatie van de kittens was heb ik al eerder beschreven, in een bench in een afgesloten donkere schuur,( details zal ik besparen ) in totaal waren het 5 kittens, op het moment dat ik het eerste kitten meenam zouden de andere kittens dezelfde dag ook naar een ander huis gaan. (anders was betreffend persoon van plan om ze los te laten en zouden ze ten dode opgeschreven zijn)
waarom ben ik dan het 2e kitten gaan halen? heel simpel; omdat die mensen besloten dat een kitten toch niet was wat ze wilden en het diertje dus moederziel alleen in die bench zat.
ook wil ik benadrukken dat het hier absoluut niet gaat om een fokker of wat dan ook, moederpoes gaat gesteriliseerd worden om verdere ongewenste nestjes te voorkomen, en zoals gesuggereerd heb ik ook helemaal niks voor het kitten betaald.
uiteraard weet ik zelf ook dat 6 weken vroeg is voor een kitten, bij mij gingen de pups pas weg met de 12 weken , maar in dit geval was de sitiatie zodanig anders dat ik besloot om op deze manier het kitten een kans te geven op een leuker leven.
geen haar op mn hoofd die zich had kunnen bedenken dat het zo zou lopen , en wie denkt dat een kitten door mij beschouwt wordt als een wegwerpartikel , als dat werkelijk zo zou zijn dan zou ik er toch niet acuut mee naar de dierenarts gaan? of hem in laten slapen? dan had ik hem wel als een stuk vuil weggegooid ipv er geld aan uit te geven.

verder wil ik ook een hoop mensen bedanken voor alle lieve woorden en de steunende pb-tjes, dankjullie wel hiervoor.

hopelijk blijft de sfeer in dit topic nu respectvoller, anders zal ik ook zelf aan de moederator vragen om het topic te sluiten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:08

Nog steeds respect voor hoe je eea gedaan hebt!

Ben benieuwd hoe het nieuwe poesje zich ontwikkeld bij jullie!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:10

Idd, ik vind het heel onderbouwd en niks verkeerds aan hoe jij er in staat.
Blijft ontzettend verdrietig voor je kinderen maar ik hoop dat je zoontje het nu achter zich kan laten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:15

Ja een kitten kan beter bij jou zijn dan waar ie geboren was, ze willen ervanaf. je neemt t mee naar huis en biedt n liefdevol tehuis.

Heee wat erg zeg over het ongeluk van een kitten en je zoontje, kan gebeuren. Op de boerderij waar mijn paard staat hebben ze ook een puppy, nou echt ineens liep ie voor me voeten, pfff die letten niet op waar ie loopt, bijna onder me voeten hoor, dus dat kan ook met een kitten gebeuren en als ie dan nog zo klein zijn dan is ie al snel vertrapt he.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:19

Heb ook echt respect voor hoe je met de hele situatie omgaat :j echt een dikke pluim

Mijn oom en tante hadden ook een pup, voor op de boerderij dus die liep los over het erf. Hondje was een schapendoes en ze waren met de schapen bezig dus de pup mee om die wat te leren. Hek open en los tegen de paal. Pup wacht braaf tot dat ze tegen krijgt en wil dan door het hek naar mijn oom, dat ging niet, hek wankeld en valt op de pup, pup heeft het ook niet gehaald. Dikke pech was het en achteraf denk je had ik het hek maar even vastgezet, maar aan de andere kant stond het niet voor niks open. Zulke dingen gebeuren en is heeeeeeeeeel erg sneu.

En je wilt niet weten hoeveel mensen per ongeluk kun kat overrijden :n Elke dag als ik thuis kom waagt mijn kat het om vlak achter de auto langs te rennen, als ik haar dan niet meer zie, toeter ik voor de zekerheid.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:33

Heel veel succes met het poesje.
Het zal best goed komen als het wat ouder wordt.
Mijn ene kat kwam ook door omstandigheden veel te jong bij mij.
Was eerst ook schuw en was niks gewend natuurlijk.
Maar ze is nu al 18 jaar en een hele gezonde, normale kat geworden.
(ik schrijf dit, terwijl het buiten pikzwart is en heel erg onweert :') )

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:42

sterkte met je kitten meis! wat erg om dit mee te maken, vooral voor je kids.!!
ik heb dit is meegemaakt met een kitten van ong. 5weken ( die we zelf hadden grootgebracht )
ik mocht hem niet bij de hond doen, toch stiekem gedaan,. hap in de kitten.
kitten helemaal in shock, zeker 2dagen geduurt daarna ging het weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:34

Wat een vreselijk zielig verhaal ik zit serieus te huilen, heb hier zelf weer een kittentje lopen naast mijn andere twee poezen en moet er niet aan denken dat er zoiets zou gebeuren.
Arm, arm poesje, wat een verschrikkelijk ongeluk. ;(

:(:)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:12

hier even een up-date over hoe het nu gaat , het kitten heeft inmiddels de naam Gabber gekregen , al is het nu natuurlijk nog maar een gabbertje....
ik ben haast verbaasd over hoeveel hij eet en drinkt, maar begint nu dan ook een lekker "babybuikje" te krijgen , hij is dus echt wel eea tekort gekomen.
tot mijn spijt (maar verbaasd me niet) heeft hij een paar vlooien , dus gisteren bij de DA speciaal middel gehaald wat ook gelijk ontwormd en werkt tegen teken.
wat hij van de honden moet vinden daar is ie nog niet helemaal aan uit, ertegen blazen, maar toch ook erbij willen zijn , maar t zijn van die gekke wezens!?
hij wordt met het uur handtammer , en is inmiddels ook volop aan het spelen,dit natuurlijk tot groot plezier van de kinderen , heb m gisteren wel even duidelijk gemaakt dat mijn stoffen bankstel GEEN klimmuur is, en dat mijn gordijnen daar ook niet voor bestemd zijn......;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:29

Fijn dat het zo goed gaat, dat komt allemaal goed met het tam worden en met de honden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:32

Ik ben heel blij dat het zo goed gaat :D Het "vriendje" worden met de honden komt helemaal goed. Je zult het zien :D

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:44

Jeetje wat een bizar verhaal. Wat zal jouw zoontje zich rot voelen RachelJ!

Vanitymay schrijft ergens of je de kitten niet kunt vervangen met iets wat er op lijkt (heb gelezen dat je inmiddels een nieuwe kitten hebt) maar dat vind ik echt wel een hele laffe actie. Waarom zou je als ouder niet de waarheid vertellen. Dood hoort net zo goed bij het leven, evenals oorzaak en gevolg. Kinderen afschermen voor dat soort dingen lijkt me een erg slechte voorbereiding op het leven.

Fijn dat het met het nieuwe katje goed gaat!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:15

Fijn dat het zo goed gaat!
Misschien ook wel zo prettig dat dit een heel ander katje is.
Gewoon een compleet nieuwe start!

Hoe heb je hem duidelijk gemaakt dat jouw huis geen klimrek is? :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:19

Hihihi, ik ben ook wel benieuwd :')

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:51

wat een sneu verhaal zeg...

ben wel blij voor je dat het met gabber wel goed gaat, echt goed dat je op deze manier een kitten wil helpen.

heel veel plezier met de nieuwe kitten en hoop dat ie snel vriendjes word met de honden

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 12:58

hoe ik hem dat duidelijk heb gemaakt? ik heb hem eraf gehaald, en op t moment dat hij er gelijk terug in wilde klimmen heb ik heel hard in mn handen geklapt, dat was zo eng dat ie gelijk onder het bankstel zat , om het vervolgens bij het gordijn te proberen,. daar hetzelfde gedaan, en dat was tot op heden duidelijk genoeg.
hij zat me trouwens vanmorgen op te wachten toen ik beneden kwam, en begon gelijk te spinnen toen ik hem aaide!