Zijn mensen helemaal gek geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:05

Ik denk dat veel mensen de lichaamstaal van een hond niet goed genoeg kennen om eraan te zien in wat voor stemming de hond precies is. Ik zou hem eerst vriendelijk naar me toe roepen, aan de reaktie van de hond valt dan snel genoeg af te lezen of hij al dan niet vriendelijk terug reageert. Dan zou ik proberen hem bij me te houden (kan op veel manieren, stok pakken en doen alsof je gaat gooien/ pakje ritselende papieren zakdoekjes uit je zak pakken en doen alsof het wat lekkers is, enz) en dan zo met de hond naar de baas lopen.
Zo heb ik vorige week hetzelfde mee gemaakt als TS maar dan als omstander. Ik zat op mijn paard en een man met een jack russel en een labrador kwam mij tegemoet in een scootmobiel. De honden zagen het paard en trokken zich los. De man kon nog net de j.russel grijpen maar was dus slecht ter been, de labrador kwam blaffend op mijn paard af. Ik eerst naar de man geroepen dat mijn paard de hond niets zou doen, toen de hond heel speels en vriendelijk geroepen en mee gelokt naar de man (ik al zitten op het paard met mijn hand op mijn been kloppend) want de hond wilde steeds naar de achterkant van het paard en liep daardoor een 80km weg op.
Ben met paard naast de man gaan staan terwijl ik vriendelijk speels tegen de hond bleef praten en zo kon de man hem weer pakken. Man blij en iedereen kon zijn weg weer verder gaan :Y)

Vaak kun je juist met vriendelijkheid en speelse uitingen het meeste bereiken bij een hond, als je kwaad gaat schreeuwen raakt zo'n dier vaak in paniek en gaat dan voor het vecht/vluchtreflex. Nu ben ik vroeger trainster geweest op een hondenschool dus voor mij is het natuurlijk makkelijk praten, ik zie meteen in wat voor staat een hond is... maar geloof me... als een hond je echt alleen maar wil aanvallen dat is dat duidelijk zichtbaar en het eerste wat hij doet en doorzet, dan lig je binnen 2 tellen tegen de vlakte als je je daar niet tegen weet te verdedigen, 100 meter doorfietsen is er dan echt niet bij.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:27

Laura82 schreef:
funnyhorses schreef:
Als je zo op een blaffende hond reageerd kun je er idd donder op zeggen dat je in de kont bijt ja.
Blijf gewoon rustig en wandel door dan is er niks aan de hand.
Hoeveel honden komen er niet op me af als ik op mn paard zit,half histerische mensen erachteraan om ze weer in te vangen.
Baasje helemaal hyper en hond natuurlijk ook.
Al blaffend springt zo'n hond effe om ons heen,ik roep naar de eigenaar dat er niks aan de hand is,prompt stopt de persoon met rennen en kalmeerd,gevolg hond kalmeerd ook en wij lopen nog steeds op ons ooie dooie door!
Het is wat je er zelf van maakt.

Als dat altijd zo is dan is er niets aan de hand, maar dan ga je er wel van uit dat een hond nooit zou bijten.

Ja daar ga ik idd van uit,creeër je meteen een stukje rust bij jezelf! :)*
Je gaat toch ook niet je paard uit de stal halen met het idee dat ie je evetueel kan gaan bijten? :? Ik bedoel dat is toch ook een stukje vanzelfsprekendheid,je loopt naar binnen,pakt je paard en loopt ermee weg,punt!En geen paard die je zomaar zal bijten.(behalve de getraumatiseerde dieren)
Zelfs in dit topic zijn er paniekzaaiers,ze flippen al bij het idee en dat terwijl we enkel erover schrijven.
Een hond die druk op je af komt weet gewoon niet HOE die zich moet houden t.o.v het mens of dier.
Blijf gewoon rustig en blijf je ding doen dan is er niks aan de hand.

Mensen,haal eerst es diep adem,relex! :(:)
Een beest is vaak de spiegel van zijn of haar baasje,is de eigenaar bang voor paarden dan springt het ook over op het dier(in dit geval een hond).Geef dan het goede voorbeeld en blijf kalm.(en dan geeft het niks als je innerlijk wat hartkloppingen hebt hoor)
Laat je adem niet stokken,blijf door ademen en trek je gezicht niet op een frotje.

Wat ik vaak zie is dat mensen schrikken en stoppen met lopen.De hond heeft ze dus afgeremd en dat is niet de bedoeling.
Blijf doorlopen en ga niet lopen trappen of gillen dat is niet nodig.Geef de eigenaar ook de kans om zn dier weer terug te roepen,dat kan niet als een vreemde naar de hond loopt uit te halen.Dan is de hond zo gefocust op het afweren dat ie zn baas niet zal horen.

Dus mijn tip;

Blijf kalm,adem door en niet met geluid je adem in blijven houden.
Loop gewoon door,stop niet voor een andere hond die druk is.
Ga niet uithalen,dat maakt de situatie niet beter.
En denk niet bij elke hond die rennend op je afkomt; oei die gaat me dood bijten!Das onzin.

Zeg nou zelf,hoeveel moordlustige honden lopen er nou rond?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:29

Lamar schreef:
Ik denk dat veel mensen de lichaamstaal van een hond niet goed genoeg kennen om eraan te zien in wat voor stemming de hond precies is. Ik zou hem eerst vriendelijk naar me toe roepen, aan de reaktie van de hond valt dan snel genoeg af te lezen of hij al dan niet vriendelijk terug reageert. Dan zou ik proberen hem bij me te houden (kan op veel manieren, stok pakken en doen alsof je gaat gooien/ pakje ritselende papieren zakdoekjes uit je zak pakken en doen alsof het wat lekkers is, enz) en dan zo met de hond naar de baas lopen.
Zo heb ik vorige week hetzelfde mee gemaakt als TS maar dan als omstander. Ik zat op mijn paard en een man met een jack russel en een labrador kwam mij tegemoet in een scootmobiel. De honden zagen het paard en trokken zich los. De man kon nog net de j.russel grijpen maar was dus slecht ter been, de labrador kwam blaffend op mijn paard af. Ik eerst naar de man geroepen dat mijn paard de hond niets zou doen, toen de hond heel speels en vriendelijk geroepen en mee gelokt naar de man (ik al zitten op het paard met mijn hand op mijn been kloppend) want de hond wilde steeds naar de achterkant van het paard en liep daardoor een 80km weg op.
Ben met paard naast de man gaan staan terwijl ik vriendelijk speels tegen de hond bleef praten en zo kon de man hem weer pakken. Man blij en iedereen kon zijn weg weer verder gaan :Y)

Vaak kun je juist met vriendelijkheid en speelse uitingen het meeste bereiken bij een hond, als je kwaad gaat schreeuwen raakt zo'n dier vaak in paniek en gaat dan voor het vecht/vluchtreflex. Nu ben ik vroeger trainster geweest op een hondenschool dus voor mij is het natuurlijk makkelijk praten, ik zie meteen in wat voor staat een hond is... maar geloof me... als een hond je echt alleen maar wil aanvallen dat is dat duidelijk zichtbaar en het eerste wat hij doet en doorzet, dan lig je binnen 2 tellen tegen de vlakte als je je daar niet tegen weet te verdedigen, 100 meter doorfietsen is er dan echt niet bij.

Jij snapt het! _/-\o_

mirror666

Re: Zijn mensen helemaal gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:48

maar kun je er wel vanuit gaan dat iedereen in nederland zich in hondenpsychologie verdiept omdat jij een hond hebt en dit kan gebeuren?

Zelfde als met een kindje wat gevallen is en zit te brullen. Moet iedereen zich verdiepen in het hoe een gevallen kindje troosten voor het geval je het verkeerd doet als je 'm wil oprapen.

:+ Als mijn paard losbreekt en mensen jagen hem erg agressief een weiland terug in. moet ik daarom dan boos worden omdat ik wil dat hij erin geparelli't wordt en ik er vanuit ga dat iedereen zich daarin verdiept heeft omdat ik een paard heb?..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:51

funnyhorses schreef:
Ja daar ga ik idd van uit,creeër je meteen een stukje rust bij jezelf! :)*
Je gaat toch ook niet je paard uit de stal halen met het idee dat ie je evetueel kan gaan bijten? :? Ik bedoel dat is toch ook een stukje vanzelfsprekendheid,je loopt naar binnen,pakt je paard en loopt ermee weg,punt!En geen paard die je zomaar zal bijten.(behalve de getraumatiseerde dieren)
Zelfs in dit topic zijn er paniekzaaiers,ze flippen al bij het idee en dat terwijl we enkel erover schrijven.
Een hond die druk op je af komt weet gewoon niet HOE die zich moet houden t.o.v het mens of dier.
Blijf gewoon rustig en blijf je ding doen dan is er niks aan de hand.

Mensen,haal eerst es diep adem,relex! :(:)
Een beest is vaak de spiegel van zijn of haar baasje,is de eigenaar bang voor paarden dan springt het ook over op het dier(in dit geval een hond).Geef dan het goede voorbeeld en blijf kalm.(en dan geeft het niks als je innerlijk wat hartkloppingen hebt hoor)
Laat je adem niet stokken,blijf door ademen en trek je gezicht niet op een frotje.

Wat ik vaak zie is dat mensen schrikken en stoppen met lopen.De hond heeft ze dus afgeremd en dat is niet de bedoeling.
Blijf doorlopen en ga niet lopen trappen of gillen dat is niet nodig.Geef de eigenaar ook de kans om zn dier weer terug te roepen,dat kan niet als een vreemde naar de hond loopt uit te halen.Dan is de hond zo gefocust op het afweren dat ie zn baas niet zal horen.

Dus mijn tip;

Blijf kalm,adem door en niet met geluid je adem in blijven houden.
Loop gewoon door,stop niet voor een andere hond die druk is.
Ga niet uithalen,dat maakt de situatie niet beter.
En denk niet bij elke hond die rennend op je afkomt; oei die gaat me dood bijten!Das onzin.

Zeg nou zelf,hoeveel moordlustige honden lopen er nou rond?

Ja, maar als je al vele malen hebt meegemaakt dat een hond wél iets doet, heb je dat blinde vertrouwen niet meer. Je zegt zelf al dat de hond de spiegel van het baasje is, ik heb helaas al heel wat "zieke" baasjes meegemaakt. Er zijn niet veel slechte honden, wel veel slechte baasjes. Niet zozeer dat ze hun hond bewust vals maken, wel dat ze totaal geen controle over hun hond hebben.

Daarnaast, je kan het allemaal heel nuchter beredeneren, maar als er opeens vanuit het niets een hond op je afvliegt en je bent als de dood voor honden denk je ook niet zo snel "ahhhh die zal vast niets doen, ook al blijft ie maar blaffen, blijft ie maar achter me aanrennen ook al fiets ik door, en zn baasje doet ook al niets"

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:27

Als je van je paard valt klim je er toch ook weer op?Dit om juist GEEN angst bij jezelf te kweken?!
Het is wat men zichzelf inpraat,en tuurlijk is een nare ervaring met een hond niet prettig.
Maar niet elke hond is zo.
Agressie lost niks op t.o een dier.

Uit eigen ervaring weet ik dat het zo veel beter is,geen drukte maken om iets wat er nog helemaal niet is.
Hoeveel mensen zijn me al niet dankbaar geweest omdat ik zo cool reageerde,en geloof me ik ben ECHT GEEN honden-goeroe in tegendeel.Maar alles begint bij logisch nadenken.En logisch nadenken kan men enkel doen als men kalm is.

En ik kan me echt niet voorstellen dat men zich lekkerder voelt na het schoppen van een hond die enkel op je aant blaffen was.
Je fokt jezelf alleen maar meer op,je creëerd een nare situatie die zelfs voor mens en dier ongezond is.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:36

Op een paard klim ik weer omdat ik paarden leuk vind en ook al heel veel goede ervaringen ermee heb. Stel: als jij altijd al een hekel hebt gehad aan paarden en bent er ook nog bang voor, je probeert toch een keer erop te stappen om iemand een plezier te doen en je lazert er meteen af, krijgt daarbij ook nog een trap voor je kop of je breekt wat: stap je dan ook weer op??
Fijn dat jij zo rationeel denkt en vind dat iedereen dat moet doen. dat zou ook een ideale situatie zijn. Maar angst is nu eenmaal niet rationeel... Bang zijn voor spinnen is ook niet rationeel, en moet je kijken hoeveel mensen er gillend wegrennen. Terwijl de kans dat een hond je grijpt en je serieus pijn doet véle malen groter is.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:41

Jij begrijpt volgens mij niks van de mensen die niks van honden moeten hebben, want dat probeer ik je al 2 pagina´s duidelijk te maken. Tuurlijk voel ik me niet lekkerder als ik zo een hond wegjaag. Maar ik ben wel bang voor een hond, en als diezelfde hond ook nog blaffend op me afkomt... Dat andere mensen honden leuk vinden en er mee naar buiten gaan vind ik prima. Maar dan vind ik niet dat ik er ooknog eens volop rekening mee moet houden dat ze ieder moment op je af kunnen rennen om ´lekker te knuffelen´ zoals ze dan kennelijk alleen maar willen. Ik gooi mn paard ook niet los de heide op, ondanks dat hij dat volgens mij best leuk zou vinden. En ik ga ook niet dravend langs wandelaars, ik weet wel dat hij niks doet maar dat weten die wandelaars niet en ik kan niet verwachten dat iedereen iets van paarden weet. Zelfde geld nu ook eens voor hondeigenaren, besef; niet iedereen houd van houden ondanks dat jij dat overduidelijk wel doet. Respecteer dat ik niet wil dat je hond op mij afkomt, al komt hij een ijslolly brengen wil ik gewoon niet dat hij blaffend naar me toe komt. Het loslopen van honden is imo niet mijn schuld maar dat van hun baas! Dus hoe ik reageer, sja daar heeft het niks aan te doen want het is de probleem van hun baas. ik kan ook niet verwachten dat als ik een keer van ponylief lazer iedereen precies weet hoe hem te vangen. Nou dat weet ik ook niet van andersmans honden.
Daarbij; honden horen niet los te lopen als ze niet luisteren!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:49

slimmerik schreef:
Kentaro schreef:
Ze rennen gelukkig niet achter fietsen aan, maar wel achter bijvoorbeeld katten (gelukkig puur voor de ren en niet voor de kil!!) en alles wat rent en daarbij kijken ze absoluut niet of ze daarbij een fietspad of weg over rennen }:0

Dan hoop ik toch ècht dat dit hooguit maar 1 keer voorgekomen is en dat je ze niet de kans geeft dit nogmaals te doen. Dit gedrag kan nl. ècht mensenlevens kosten. Dus ook jij hebt/had ze niet onder appèl?

Maar een loslopende hond/bij/wesp/spin die op schop/sla afstand is, is sowieso dom bezig toch?

Sterker nog, het is nog niet een keer voorgekomen... :D Maar ik weet dat ze 'blind' zijn wanneer ze ergens (en dat ergens kan net zo goed een soort van 'spook' zijn, want ik zie het niet altijd :+ ) achter aan gaan en vandaar dat ze alleen een keer los mogen in een hondenuitlaat gebied vlakbij ons en op het terrein van m'n werk, want dat is compleet omheind.
En nee, los in een niet omheind gebied zijn ze helaas niet onder appél ;(

@xNursiex, ik begrijp heel goed dat jij niets van honden moet hebben, maar ik blijf dat geen reden van iemand vinden om dan een hond te mogen schoppen (bedoel ik niet dat jij dat hebt gedaan hoor!) Ik baal ook van de katten van buren in mijn tuin, maar ik zal ze nooit een schop verkopen!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:54

Kentaro schreef:
goed dat jij niets van honden moet hebben, maar ik blijf dat geen reden van iemand vinden om dan een hond te mogen schoppen (bedoel ik niet dat jij dat hebt gedaan hoor!) Ik baal ook van de katten van buren in mijn tuin, maar ik zal ze nooit een schop verkopen!

Nee oke :) overgens ben ik daar toch echt te bang voor, ik verstijf als ik een hond tegen kom die op me afrent. Aan de lijn niks aan de hand. Wel vind ik de reactie begrijpelijk, van wegduwen. Zeker als ze naar enkels happen met fietsen. En triest genoeg komt dat echt voor, erg jammer dat baasjes dan zichzelf niet achter de oren krabben en eens wat aan de opvoeding gaan doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:02

Wanneer een hond bewust wordt los gelaten, ben ik het zeker met jou eens!! Ondanks dat ik gek op honden ben, kan ik me echt dood ergeren aan mensen die hun hond dan 'gewoon' op alles en iedereen af laten stuiven. Je wéét inderdaad niet of een ander daar op zit te wachten en zoals in jouw geval er heel bang voor is!
Maar in het geval van TS kan zij er niets aan doen (ze heeft hem normaliter juist aan de riem, omdat ze weet dat hij los (nog) niet luistert).

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:41

De rede dat ik Kyra heb genomen is omdat zij in het asiel een rustige indruk maakte, ze reageerde nergens op en liep ontzettend braaf mee. Echter toen ze 2 weken lang voldoende eten kreeg begon ze steeds meer energie te krijgen.
(precies nadat haar proeftijd van 2 weken waren verlopen :+ )
Ik doe haar voor geen goud weg, binnen is het een fantastische hond, en buiten (aan de lijn) gaat het ook super.
Nu ik 'promoveer' naar een rolstoel betekend het niet dat ik haar niet aan kan. Ik kan nog wel die rolstoel uit stappen en achter die hond aan 'kreupelen'. het is gelukkig niet zo dat ik er voor 'fulltime' in moet ;)
Daarnaast ben ik van mening dat je een hond makkelijker kan corrigeren vanuit een rolstoelstoel dan staand (zeker een formaat dat kyra heeft)

De reactie dat ze niet los mag lopen etc,ja dat weet ik, deed het ook echt niet bewust!
Zou echt gek zijn om haar los te klikken en zo veder te lopen....

En om eerlijk te zijn, vandaag liep er een spin(netje) bij m'n voeten terwijl ik aan aan de kassa zat (werken) ben nog nooit zo snel achter m'n kassa vandaan gekomen :+

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:45

Ik kijk altijd eerst even naar de lichaamstaal van de hond. Een hond kan luid blaffen op je afrennen en speels zijn, en een hond kan ook luid blaffend op je af rennen en agressief zijn. Dus ik weet niet welk gedrag jouw hond vertoonde naar die vrouw, maar als het voor mij duidelijk is dat een hond op mij af rent en me wil pakken, dan kan die idd een schop krijgen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:04

spicegirl schreef:
een hond is onder controle, of niet.
de lijn moet daar los van staan..

Wel mee eens hoor, maar waarschijnlijk is hij daarom ook aan de lijn. Omdat hij (nog) niet luistert. Dat er dan een ongelukje gebeurt en dat de hond losschiet, daar kun je niks aan doen.
Ik vind dat er hier daarom door meerdere mensen onterecht een vinger wordt gewezen: je hond moet maar onder appél staan. Ja als hij altijd losloop wel, maar daarom is hij normaal gesproken ook niet los. Eigenlijk zou je dus ook niet meer met je hond mogen gaan wandelen als deze aan de lijn zit maar niet goed luisterd, want als hij los zou schieten luistert hij niet. Dat vind ik raar.

Wat ik wel weer kan begrijpen is dat als dat inderdaad gebeurt en jouw hond schiet al blaffend op mensen af, dat sommige mensen dat beangstigend vinden en daardoor zo reageren.
Misschien dat dat ook wel wat ligt aan waar je altijd met je hond wandelt. Ik heb het bij ons in het park nog nooit gezien, maar daar lopen ZOveel mensen met de hond, ook als ze los zijn, dat niemand daar volgens mij meer van opkijkt...
Omdat ik niet bang ben van honden (hebben er zelf 2), zou ik altijd kijken waar de eigenaar in kwestie is en vragen of hij iets doet en hem pakken, zeker als ik zie dat deze mevrouw met een kruk loopt...

Maar dat doet veelal angst denk ik, mensen zien alleen nog maar die blaffende hond... Dus ergens wel begrijpelijk, maar ik vind de manier van reageren naar jou in dit verhaal wel een beetje bot vanuit sommige medebokkers... Als je er nou hard achteraan kon rennen ok :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:40

ik denk dat ieder ander die een honden liefhebber is wel eerst naar het soort hond kijkt dan naar de lichaamstaal en dan kijken of het menis is of ''speelsheid'' maar mensen met een angst voor honden zien dit echter niet.! ze willen het wel zien maar raken zo in paniek/overstuur dat ze uit t niets gaan rond zwaaien en tja of het nou met je handen is of met je benen dat maakt die persoon dus echter niets uit..

ze hadden ook in ''paniek'' of uit angst het stuur kunnen om gooien en de hond dan zo kunnen raken denk dat ik dan toch liever een voet tegen me aan wilt hebben dan een fiets. ?

ze had ook kunnen vallen omdat ze teveel bezig was met de hond en zo tegen een lantarenpaal aan knalde of stoeprand geloof me dan ken t ook nog wel is zijn dat je boven op de hond terecht komt met fiets en je eigen gewicht.

nou dan weet ik bijna zeker dat ieder ander hond een hap zal uitdelen.
en liever een tik met je voet of hand wilt hebben dan dat.. :o

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:18

laatst was ik met de kar aan het rijden, en er zat een hondje bij ons op de kar!
Een vreemde hond kwam blaffend naar ons toe, en beet plotseling in de poot van ''ons'' hondje op de kar!

Het is maar goed dat ik op de kar zat, want anders had ik even een heel goed gesprek met hem gehad! Ik probeerde hem nog met de zweep te meppen, maar was helaas te laat!!!

Ik vind dat soort honden echt dodelijk irritant!! Mijn honden luisteren ook niet goed, dus hou ik ze gewoon vast! Nou is het bij jou natuurlijk een ander verhaal, omdat de lijn brak, maar ik zou net zo gereageerd hebben als die mensen!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:21

Ben net met haar naar de winkels geweest, ze loopt als een volleerde hond naast me, zet geen stap van me vandaan en doet alles wat ik zeg (in 1x natuurlijk!).
Het is dus niet zo dat ze niet onder apel staat ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:58

nathalie_v schreef:
Ben net met haar naar de winkels geweest, ze loopt als een volleerde hond naast me, zet geen stap van me vandaan en doet alles wat ik zeg (in 1x natuurlijk!).
Het is dus niet zo dat ze niet onder apel staat ;)

nee idd de hond denkt gewoon bij zijn eigen van heb nu een kans om een spintje te trekken en tja daar maakt hij/zij duidelijk even gebruik van helaas op t verkeerde moment en bij de verkeerde persoon..

en je hond onder apel hebben tja kunnen we lang of kort over praten dat is hij alleen niet los daaarom meld TS ook dat hij dus ook niet los mag/kan en dat wilt niet zeggen dat hij dan niet onder apel is..

goed getrainde honden kunnen ook niet altijd los omdat hij misschien te dominant is naar andere honden ..

en moet zeggen mijn oude ''jacht / sloop doggie was ook goed onder apel maar als hij een kat zag was die apel ineens ff verdwenen.! :+

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:15

schijnbaar is dat tegenwoordig normaal, ik liep pas ook door de wijk met onze milo (reu ) en toen kwam er een malteser teefje aan, milo even snuffelen en toen kreeg hij een schop tegen zijn kop aan van de eigenaresse van de malteser. en dat is niet zo erg maar hij komt al uit het asiel en is bang voor vreemde, sommige mensen... :(

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:22

princesmax schreef:
schijnbaar is dat tegenwoordig normaal, ik liep pas ook door de wijk met onze milo (reu ) en toen kwam er een malteser teefje aan, milo even snuffelen en toen kreeg hij een schop tegen zijn kop aan van de eigenaresse van de malteser. en dat is niet zo erg maar hij komt al uit het asiel en is bang voor vreemde, sommige mensen... :(

zo 1tje zal ik persoonlijk heeeel hard terug trappen en zeker ook tegen dat bolletje van dat wijff :( (hondje ken er igg weinig aan doen)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:45

princesmax schreef:

Maar in jouw geval in de schop onterecht, de hond heeft zich niet agressief getoond of ander gedrag wat een schop kan uitlokken.

In het geval van ts rende de hond blaffend op mensen af en waarschijnlijk kwam hij dus agressief over, dan is de reactie wel te begrijpen.

Iig twee totaal verschillende situaties :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:12

nathalie_v schreef:
Maar je hebt niet raak geslagen Millennium (pff wat een naam om te typen :+ haha) zo te lezen.
Als ze duidelijk agressie tonden en ze staan op het punt te bijten denk ik dat ik het nog wel anders zou willen/proberen op te lossen... Gaan gillen (schrikreactie proberen op te wekken!) me groot en sterk maken oid. maar schoppen nee...

Ayasha@ ach een jack die erg bezitterig is en je probeert "zijn" botje af te pakken.. denk dat je dan ook wel wat draadjes er door moeten.. en weet ook niet of dat zo netjes heelt (zeker niet in het gezicht.)

mwah 3 jack russels hier en nooit hechtingen nodig gehad. :D Ook niet in het gezicht.... En echt ik kan het niet meer op 1 hand tellen (heb al mijn hele leven honden en als kind doe je nu eenmaal soms domme dingen waar een hond terecht op reageert... )

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:31

@ayasha Ja nam een jack als voorbeeld :+