Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:34

*gaat duimen*

yeye

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:34

Wat gaat er gebeuren als hij er nog is? Is er iemand die hem wil hebben?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:35

Ben bang dat de eigenaar het bokje gewoon op transport heeft gedaan.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:36

VivaLaVida schreef:
Oja: ik ga dus nu naar stal dus ben ik niet op bokt :)*
ik heb megans telnr, die ga ik smsen of hij er nog is..

Je hebt de mijne ook. Jammer dat je niet even reageert op de Pb en e-mail dat Megan "the chosen" is mocht Lambert er nog zijn.
Ik zou er 100% vrede mee hebben hoor maar helemaal niets laten horen is niet erg netjes!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:49

kabwan schreef:
Ohwke, dan is het goed.
Ik zou iemand zoeken die ook een UBN heeft en registratie van geiten kan hebben. Wij de schapen mensen hebben al zoveel problemen met het vervoeren en houden van schapen en geiten. En dan zijn er zoveel mensen die zomaar wel dat bokje in de achtertuin willen hebben. Ik kan het alleen maar tegen spreken om het voor de leuk te doen. Wij bedrijven worden op de vingers getikt als er weer een nieuwe ziekte is. En die mensen die voor de leuk schapen en geiten achter in de tuin hebben zonder papieren, zonder geldige oormerken en zonder registratie worden niet op de vingers getikt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En wij worden geruimd en kinderboederijtjes mogen ze aanhouden want dat is zielig

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:54

liesjecryos schreef:
En wij worden geruimd en kinderboederijtjes mogen ze aanhouden want dat is zielig

Tijdens de MKZ zijn de kinderboerderijen en dieren bij particulieren hier ook gewoon geruimd, dus wat je zegt klopt absoluut niet.
Was een drama dat zeker niet alleen bedrijven getroffen heeft!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:56

Is er al een oplossing?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:57

@liesjecryos -maar in een achtertuin waar maar 1 geitje voor de hobby word gehouden, breken niet die besmettelijke ziektes uit. die komen van de dierenindustrie, waar er teveel dieren in abominabele omstandigheden op 1 plek worden gehouden....
en papieren,oormerken en registratie houd geen virussen tegen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:01

spicegirl schreef:
@liesjecryos -maar in een achtertuin waar maar 1 geitje voor de hobby word gehouden, breken niet die besmettelijke ziektes uit. die komen van de dierenindustrie, waar er teveel dieren in abominabele omstandigheden op 1 plek worden gehouden....
en papieren,oormerken en registratie houd geen virussen tegen.

Heb alles ff snel gelezen, maar dit slaat ook weer nergens op. Dit geitje kan net zo goed de bron van een besmettelijke ziekte worden. En nee daar doen registraties enz niet aan, maar zo kan wel zo effectief mogelijk iets aan de ziekte doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:01

Mensen, is deze discussie hier nou nodig?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:02

nope. een besmettelijke ziekte komt altijd van een ander dier. als je geit alleen staat, kan ie het niet krijgen ook.moet je als mens ntl. niet een stal met zieke dieren betreden...

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:04

Is het bokje nog beschikbaar ?

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:04

spicegirl schreef:
nope. een besmettelijke ziekte komt altijd van een ander dier. als je geit alleen staat, kan ie het niet krijgen ook.moet je als mens ntl. niet een stal met zieke dieren betreden...

Ja kan ook van een mug komen. Denk aan de Q-koorts word ook doorgegeven door vogels.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:14

Heb geTEMt, dit gaat echt niet meer over Lambert :roll:

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:18

Yamcha schreef:
Ja, geweldig...... ontsnappingskoning, ontsnapt altijd, sloopt alle omheiningen die je maar bedenken kunt, steelt ieder ogenblik het voer, sloopt je moestuin, je gazon, loopt de tuin kapot, loopt de paarden te stangen, en vreet de rozen op die je al een jaar of 4 zorgvuldig aan het kweken bent, maar het is een oh zo leuk dier......

Nou, ik hoef hem niet.

Gelukkig maar, want zo te horen is hij bij jou ook niet beter af!

Is er al iemand die Lambert een goed tehuis kan geven? Ik hoop het heel erg! Ik ken misschien wel iemand die hem zou willen hebben, maar we wonen niet dichtbij, alhoewel overal een mouw aan te passen is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:26

grappig wat dat doet he.. en lief bokje op internet zetten en zeggen dat je hem mag komen "redden". Doet heel wat met mensen. Vooral als het laatste moment is. Daarvoor was er helemaal geen omkijken naar en nu word ts beschuldigt van te laat handelen etc. Ts had ook niks kunnen doen, het is immers haar dier helemaal niet, haar een zorg. Zometeen gaan we allemaal lekker naar de supermarkt vlees, melk, eieren etc halen, en denken we nergens meer aan. Dier heeft een goed leven gehad, wat wil je nog meer.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:35

Amen

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:57

pinuts schreef:
grappig wat dat doet he.. en lief bokje op internet zetten en zeggen dat je hem mag komen "redden". Doet heel wat met mensen. Vooral als het laatste moment is. Daarvoor was er helemaal geen omkijken naar en nu word ts beschuldigt van te laat handelen etc. Ts had ook niks kunnen doen, het is immers haar dier helemaal niet, haar een zorg. Zometeen gaan we allemaal lekker naar de supermarkt vlees, melk, eieren etc halen, en denken we nergens meer aan. Dier heeft een goed leven gehad, wat wil je nog meer.

_/-\o_ amen

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:58

Goed gezegd Pinuts!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:19

Hoe zit het nu met het bokje? Ik weet ook iemand die hem misschien wil hebben en dan kom ik hem vandaag halen... Moet er wel 1 uur en 20 minuten voor rijden dus moet het zo snel mogelijk weten..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:36

De TS is naar die geitenstal toe,ze zal straks wel vertellen of het bokje er nog is.
We zullen geduld moeten hebben.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:37

KBTP schreef:
Ik vraag me echt af in wat voor perfecte wereld sommige mensen hier leven? Dieren worden nou eenmaal geslacht, daar zijn veel dieren ook gewoon voor op deze wereld.

Waar ik geiten gemolken heb werden ook per jaar zo'n +/- 300 bokken geboren over 1250 melkgeiten, dat zijn er genoeg. Raad eens waar die terecht kwamen met 2 maanden? Juist bij de slacht, en 't levert genoeg op dus de boer zal er niet om huilen, en ik eerlijk gezegd ook niet...

Het gaat er helemaal niet om dat iedereen wil dat elk dier blijft leven en tegen slachten is, en dit bokje was gewoon mee gegaan met de slager als TS niet een dramatisch verhaal op bokt had geplaatst!
En dan ook nog eens met een foto erbij van het dier.
Flessen bokje, dus beest heeft alle vertrouwen in de mens en eindigt dan op deze manier.
IK begrijp dat echt niet!
Heel raar ook dat TS niets meer van zich laat horen!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:38

gohya schreef:
De TS is naar die geitenstal toe,ze zal straks wel vertellen of het bokje er nog is.
We zullen geduld moeten hebben.

Heb ik niet :P Nog even wachten dan :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:39

aerdenhout1 schreef:
Flessen bokje, dus beest heeft alle vertrouwen in de mens en eindigt dan op deze manier.
IK begrijp dat echt niet!
Heel raar ook dat TS niets meer van zich laat horen!

Voor ons heel zielig maar beestje merkt er niks van hoor.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:54

TS zou me laten weten of hij er nog was zodra ze op stal kwam.
Ik heb nog niks gehoord. Denk niet meer dat het wat wordt helaas.