Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
VivaLaVida schreef:Oja: ik ga dus nu naar stal dus ben ik niet op bokt
ik heb megans telnr, die ga ik smsen of hij er nog is..
kabwan schreef:Ohwke, dan is het goed.
Ik zou iemand zoeken die ook een UBN heeft en registratie van geiten kan hebben. Wij de schapen mensen hebben al zoveel problemen met het vervoeren en houden van schapen en geiten. En dan zijn er zoveel mensen die zomaar wel dat bokje in de achtertuin willen hebben. Ik kan het alleen maar tegen spreken om het voor de leuk te doen. Wij bedrijven worden op de vingers getikt als er weer een nieuwe ziekte is. En die mensen die voor de leuk schapen en geiten achter in de tuin hebben zonder papieren, zonder geldige oormerken en zonder registratie worden niet op de vingers getikt.
spicegirl schreef:@liesjecryos -maar in een achtertuin waar maar 1 geitje voor de hobby word gehouden, breken niet die besmettelijke ziektes uit. die komen van de dierenindustrie, waar er teveel dieren in abominabele omstandigheden op 1 plek worden gehouden....
en papieren,oormerken en registratie houd geen virussen tegen.
Yamcha schreef:Ja, geweldig...... ontsnappingskoning, ontsnapt altijd, sloopt alle omheiningen die je maar bedenken kunt, steelt ieder ogenblik het voer, sloopt je moestuin, je gazon, loopt de tuin kapot, loopt de paarden te stangen, en vreet de rozen op die je al een jaar of 4 zorgvuldig aan het kweken bent, maar het is een oh zo leuk dier......
Nou, ik hoef hem niet.
pinuts schreef:grappig wat dat doet he.. en lief bokje op internet zetten en zeggen dat je hem mag komen "redden". Doet heel wat met mensen. Vooral als het laatste moment is. Daarvoor was er helemaal geen omkijken naar en nu word ts beschuldigt van te laat handelen etc. Ts had ook niks kunnen doen, het is immers haar dier helemaal niet, haar een zorg. Zometeen gaan we allemaal lekker naar de supermarkt vlees, melk, eieren etc halen, en denken we nergens meer aan. Dier heeft een goed leven gehad, wat wil je nog meer.
amen KBTP schreef:Ik vraag me echt af in wat voor perfecte wereld sommige mensen hier leven? Dieren worden nou eenmaal geslacht, daar zijn veel dieren ook gewoon voor op deze wereld.
Waar ik geiten gemolken heb werden ook per jaar zo'n +/- 300 bokken geboren over 1250 melkgeiten, dat zijn er genoeg. Raad eens waar die terecht kwamen met 2 maanden? Juist bij de slacht, en 't levert genoeg op dus de boer zal er niet om huilen, en ik eerlijk gezegd ook niet...