Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:41

Frances schreef:
Op het idee dat een mens een roedeldier zou zijn, terwijl een mens echt geen vervanging is voor een hond, net zo min als een koe schaap of whatever.

Dus jij vergelijkt jezelf met een koe/schaap?

Ahhhhh dat verklaart een hoop :+
Citaat:
Nee hoor, om aan te geven dat honden ook over andere dieren dominant kunnen zijn, maar dat dat nog geen onderdeel van de roedel word...
Je kunt het dwars noemen of je kunt aangeven waarom het volgens jou een loze opmerking is...

Nee omdat die andere dieren (kat o.i.d.) niet het leiderschap over kunnen nemen. Je bent appels en peren (of in jouw geval koeien en honden) aan het vergelijken

Ik ben weg, even een uurtje uitwaaien met de hond en dan samen met man en hond naar bed

ajuus

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:42

@TS: ga 'ns een rondje fietsen in het buitengebied. Daar zie je bij de meeste boerderijen buitenhonden. Kijk eens hoe de gemiddelde hond zich gedraagt en vraag je dan af of jij zo'n hond wilt.

Weet je ook al welk ras je wilt en kun je ook motiveren waarom je voor dat ras gekozen hebt? Overigens heb ik het gevoel dat JIJ een hond wilt, maar je ouders helemaal niet. Die denken als jij straks de deur uit bent, zij nog jarenlang met een hond zitten die ze helemaal niet gewild hebben. Als je aan een hond begint, moet iedereen er in het gezin achter staan, in het bijzonder je ouders. Als dat niet het geval is, kun je beter wachten totdat je op jezelf woont. Hoef je ook niet allerlei consessies te doen...

PS: mjn 3 honden en 3 katten leven heel vredig samen hoor. Ook als ze alleen thuis zijn. Het kan dus wel, kwestie van opvoeden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:43

Jeetje wat doen jullie moeilijk zeg
Kan een mens met een schaap praten? Nee , met een koe dan nee ook niet.
Kan een hond dan praten met een mens? Nee. Is het dan een soortgenoot? NEE
Kan een mens dan een hond vervangen? Neeee ook niet!

Moeilijk hea :')

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:43

colway: wie is er nu dwars, jij wil gewoon niet lezen...
Ik probeer een normale discussie te voeren, ik maak jou ook niet uit voor koe of schaap.
Jammer dat veel mensen hier respectloos reageren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:44

Sancha schreef:
Als alle sites dat zeggen, ja inderdaad. Hondenboeken heb ik genoeg gelezen, dank je!

Bovendien, wie eist bewijst, dus kom jij maar met iets waar ze zeggen dat mensen geen onderdeel van de roedel uitmaken. Want ik heb je alleen maar horen schreeuwen dat ik geen gelijk heb, zonder dat fatsoenlijk te onderbouwen.

Het beweren dat een mens onderdeel is van de roedel op basis van enkele websites en boeken van hondentrainers die vaak jaren achterlopen op de gedragsbiologie is nu niet echt overtuigd bewijs van je standpunt. Ik ben ervan overtuigd dat je als mensen nooit alle sociale behoeftes van je hond kan voorzien. Honden hebben hele complexe sociale structuren en die kan je imo niet vervangen met zo'n afhankelijkheids relatie die de hond met zijn baas heeft. Tuurlijk is het beter dan helemaal alleen maar een echte vervanging en dat de hond je als echt roedellid ziet daar geloof ik niet in. De meeste honden gedragen zich ook heel anders naar hun menselijke "roedelleden" als andere honden in hun roedel, ook als ze minder dominant zijn als de andere hond!
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-05-11 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Marion71 schreef:
Overigens heb ik het gevoel dat JIJ een hond wilt, maar je ouders helemaal niet.

Laten we het maar hopen he? *\o/*

Elin, ga jij je eens beter verdiepen. Een gezin vervangt de roedel van de hond die anders uit honden zou bestaan. Dat is niet zo moelijk hoor. Kom anders eens met wat bewijs in plaats van zomaar iets in de rondte te roepen. Zelfde geldt voor Frances.

Frances

elin: Dat is wat ik eigenlijk probeer te zeggen een mens vervangt geen hond..

Frances

Re: Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:46

Dat een mens de roedel vervangt wil nog niet zeggen dat de mens de roedel is

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:47

Hahaha ja Frances iedereen doet zo moeilijk.

Wiwabalia

Een mens vervangt ook geen hond, maar vogens mij beweert niemand dt ook. Imo gaat een hond het gezin wel als zijn roedel zien. En zo voeden wij onze hond ook op.

Thirty

jawel. Vervangende melk is toch ook melk!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:48

Sancha schreef:

niet waarvervangende melk is een inferieur suggrogaat dat je alleen in noodgevallen geeft :)* . Nothing beats the real deal, zullen we maar zeggen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:50

liedje89 schreef:
Sancha schreef:

niet waarvervangende melk is een inferieur suggrogaat dat je alleen in noodgevallen geeft :)* . Nothing beats the real deal, zullen we maar zeggen.

Inderdaad. Maar vervangend kan net zo goed prima werken. :)* Onze honden zijn met z'n 4en, maar ook mijn man en ik zijn onderdeel van hun roedel. Een van onze teefjes is zelfs liever bij ons dan bij de andere honden. Tja.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:51

En nu ga ik eten koken.

Goede nacht allemaal, jullie hebben me weer goed vermaakt het laatste uur :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:51

Maar dan is het toch duidelijk dat ze jullie niet als roedellid ervaart. Anders zou ze toch geen onderscheid hoeven maken.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:52

En wat schaft de pot :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:55

Ik zeg niet dat een mens niet goed is voor de hond :)
Maargoed, smakelijk eten dan maar :)

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:59

xmarlies96 schreef:
Krijgt ie toch ook alle aandacht wat hij wil! Dit mag nu gesloten worden, heb geen zin om mijn tijd hier te verknoeien gelukkig zijn er nog fijne reacties gekomen en jammer genoeg hebben mensen er geen begrip voor wat mijn mening is.

Het gaat niet alleen om de aandacht. ook voor de zorgen eromheen. Arme hond.
hij kan niet in de vrieskou snachts. doe hem dan in de berging of bijkeuken in huis daar vriest het iniedergaval niet zo hard als in zo een buitenhok. overdag buiten kan prima maar als hij naar binnen wil laat hem dan naar binnen. bij mij in de buurt zijn ook veel honden en waar mijn paarden zijn ook maar snachts slapen ze gewoon in de gang van een lekker warm huis.

begrip voor je mening is er inderdaad niet. logisch toch? hond alleen maar buiten. Als bij jullie alleen maar honden buiten kunnen heb je dus geen plek voor een hond en doe het dan niet. jij wil zelf savonds toch ook in een warm bed slapen bij je ouders in huis?

Een hond dus ook bij zijn baasje!!

ik hoop echt dat je geen hond koopt.

en trouwens neem niet alleen het voorbeeld over van je buurman of mensen in de buurt.
elke hond is anders. maar elke hond verdient snachts een warm bed

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:01

Maar TS heeft het over een goed geïsoleerd hok...
Dat is wat anders als vrieskou..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:03

liedje89 schreef:
Maar dan is het toch duidelijk dat ze jullie niet als roedellid ervaart. Anders zou ze toch geen onderscheid hoeven maken.

Hier moet ik even over nadenken! Heb ik zo geen antwoord op.

@ Kosta: meatloaf! :Y)

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:06

Frances schreef:

ja en daar is et warm wou je zeggen, wij hebben toch ook een goed geisoleerd huis maar als als wij lang genoeg de verwarming niet aan doen in de winter vriest het hier ook wel hoor

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:10

Ladynette schreef:
Het gaat niet alleen om de aandacht. ook voor de zorgen eromheen. Arme hond.
hij kan niet in de vrieskou snachts. doe hem dan in de berging of bijkeuken in huis daar vriest het iniedergaval niet zo hard als in zo een buitenhok. overdag buiten kan prima maar als hij naar binnen wil laat hem dan naar binnen. bij mij in de buurt zijn ook veel honden en waar mijn paarden zijn ook maar snachts slapen ze gewoon in de gang van een lekker warm huis.

begrip voor je mening is er inderdaad niet. logisch toch? hond alleen maar buiten. Als bij jullie alleen maar honden buiten kunnen heb je dus geen plek voor een hond en doe het dan niet. jij wil zelf savonds toch ook in een warm bed slapen bij je ouders in huis?

Een hond dus ook bij zijn baasje!!

ik hoop echt dat je geen hond koopt.

en trouwens neem niet alleen het voorbeeld over van je buurman of mensen in de buurt.
elke hond is anders. maar elke hond verdient snachts een warm bed

Honden hebben echt veel minder behoefte aan een warme plek als mensen. De Ts zet ook geen mensenkind in een buitenhok maar een hond, en honden zijn confortabel bij een veel lagere omgevingstemperatuur als mensen. Je hond altijd op warme plekken leggen helemaal niet zo gezond het werkt bijv overgewicht in de hand. Een hond uit noordelijke regionen helemaal doe je er echt geen plezier mee ze in een lekker warm bedje te leggen. Er is in nl vaak helemaal niet zulke strenge vorst, er is niet voor niets al jaren geen elfstedentocht meer geweest. Bovendien heeft de TS het over een geisoleerd buitenhok waar bij extreme kou eventueel een kachel in geplaatst kan worden ze gooit hem niet zo de kou in.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:11

Ladynette schreef:
Frances schreef:

ja en daar is et warm wou je zeggen, wij hebben toch ook een goed geisoleerd huis maar als als wij lang genoeg de verwarming niet aan doen in de winter vriest het hier ook wel hoor

Een hond kan wel wat hebben hoor. Alleen zet m dan niet overdag in de 20 graden. :j dan maken ze immers geen goede wintervacht aan.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 07-05-11 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:11

Ik wil alleen zeggen dat het daar geen vrieskou is. TS heeft het zelfs over verwarming meen ik? Ik vind gewoon dat het allemaal uit zijn verband getrokken word...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:12

Frances schreef:
Ik wil alleen zeggen dat het daar geen vrieskou is. TS heeft het zelfs over verwarming meen ik? Ik vind gewoon dat het allemaal uit zijn verband getrokken word...

Verwarming kan wel, maar ik zou dat persoonlijk niet doen. Tenzij het een dicht hok is. Anders stook je je te pletter, en dat gaat de rekening aan het eind van de maand niet leuk vinden :D