[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:01

ooh helemaal vergeten. Beer is aangevallen door een jack russel! hij liep er op af deed heet onderdanig. En ineens greep dat K*T beest beer in zijn neus, flinke schrammen op zijn neus en zijn tong helemaal kapot.Helemaal gespleten. Dat is nu dik een week geleden en zijn tong is nog steeds gespleten.. Reactie van die man was ook achtelijk, hij stond met zijn fiets stil voor ons huis / oprit. Beer eropaf , Jack bijt..Zegt hij: ooh dat doet hij wel vaker. Misschien dat hij toch maar een muilkorf om moet...

zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

edit: onmogelijk :o . is een snee van 1 cm net iets linkser dan het midden van de tong

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 17:28

randie schreef:
ooh helemaal vergeten. Beer is aangevallen door een jack russel! hij liep er op af deed heet onderdanig. En ineens greep dat K*T beest beer in zijn neus, flinke schrammen op zijn neus en zijn tong helemaal kapot.Helemaal gespleten. Dat is nu dik een week geleden en zijn tong is nog steeds gespleten.. Reactie van die man was ook achtelijk, hij stond met zijn fiets stil voor ons huis / oprit. Beer eropaf , Jack bijt..Zegt hij: ooh dat doet hij wel vaker. Misschien dat hij toch maar een muilkorf om moet...

zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

edit: onmogelijk :o . is een snee van 1 cm net iets linkser dan het midden van de tong

vriendin van me heeft sinds kort een kruising mechelse herder x hollandse herder en die hebben ook nog een jack russel van 8 jaar.

die de pup gegrepen heeft.
maar dat is om de dominantie uit te vechten geweest.
maar vind het raar dat dat niet de eerste keer is geweest.

als de herder volwassen is krijgt de jack russel misschien toch wel iets terug.
als de jack russel gaat grijpen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 17:29

Iris_B schreef:
Met onze witjes gaat het goed.
Onze reu is 3 weken geleden gecastreerd. Gaat nu gelukkig weer goed.
Meneer z'n wond ging ontsteken, omdat hij er zo veel aan likte. Onze pech hond.

hond van me ouders is ook gecastreerd.

niet om zijn mannelijkheid, maar om een medisch iets. :)

vencedor

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:51

Weer die man met zn jack tegen gekomen. Blijf maat uit zijn buurt want hij heeft zijn dag niet:S. Hallo blijf jij dan maar uit de buurt..Heb gehoord dat hij nog een labrador pup heeft gepakt hier in de buurt en een andere hond die voor 300 euro schade aan zijn snuit had :O. Heb met mijn zusje overlegd als dat mormel nog een keer beer grijpt of een poging doet, dan doen we aangifte. Hij geeft zelf aan dat het beest iedereen aanvalt.. En als beer inderdaad wat ouder is en hij pakt de jack terug hebben wij een probleem.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 13:07

randie schreef:
Weer die man met zn jack tegen gekomen. Blijf maat uit zijn buurt want hij heeft zijn dag niet:S. Hallo blijf jij dan maar uit de buurt..Heb gehoord dat hij nog een labrador pup heeft gepakt hier in de buurt en een andere hond die voor 300 euro schade aan zijn snuit had :O. Heb met mijn zusje overlegd als dat mormel nog een keer beer grijpt of een poging doet, dan doen we aangifte. Hij geeft zelf aan dat het beest iedereen aanvalt.. En als beer inderdaad wat ouder is en hij pakt de jack terug hebben wij een probleem.

ik zeg maar zo.

ik vind die kleine krengen valser dan die grote honden.

heb 100x liever een herdershond dan een jack russel oid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:06

Dat beest is niet goed in zijn hoofd als hij pups bijt.
Wat erg voor beer, zijn tong gespleten en zo'n nare ervaring. Ik zou flink balen. Toen mijn kynan 9 weken was is er een rottweiler heel hardhandig bovenop hem gesprongen en ging niet meer van hem af. Ik heb dat beest eraf moeten trekken, zijn baasje deed er niks aan :roll:
Dat was geen spelen wat die hond deed. Dat beest kan ook niet doseren.
Kynan was helemaal overstuur, had zijn anaalklieren leeggespoten van angst en toen ik hem gerust stelde zei dat mens "je moet het er niet in gaan aaien hè dat hij zielig is"
Nee, ik moet hem als kleine baby zich lekker onveilig laten voelen en als roedelleider gewoon aan zijn lot overlaten 8)7
Normaal gesproken is de moederhond er met 9 weken nog om haar pups te beschermen en veiligheid te bieden tegen honden als die van haar. Dat ik die rol even moet overnemen snapte dat mens niet.
Maar goed.... Kynan haat dat beest nu en als ze eraan komt begint hij meteen onafgebroken heel hard te blaffen en grommen.
Maar mijn grote jongen van 4 jaar, Rohwyn, had al een hekel aan die rottweiler omdat die ook altijd heel hardhandig bovenop hem probeert te springen. Ik heb Rohwyn altijd rustig gehouden en bij me geroepen maar sinds dat beest zo op mijn pup tekeer is gegaan laat ik Rohwyn ook lekker zijn gang gaan.
Laatst kwam ik die hond weer tegen, wilde dat beest weer springen, vloog Rohwyn er meteen bovenop en strafte hem flink af. Dat baasje helemaal nerveus... "dat moet die van jou niet doen hoor, steeds mijn hond uitlokken, want dan wordt die van mij boos en steeds agressiever en dat wil ik niet hebben".
Mijn Rohwyn was helemaal niet aan het uitlokken, die liet dat beest alleen maar zien dat hij het niet accepteerde dat hij de hele tijd bovenop onze roedel probeerde te springen. Dus ik heb alleen maar gezegd dat Rohwyn alleen maar even liet zien wie er de baas was en hem verder lekker zijn gang laten gaan.... toen was de rottweiler heel snel vertrokken, hahaha.
Onopgevoed k#tbeest >;) , springt ook rustig bij mij in de nek als hij de kans krijgt >;)

Ik snap dat niet, hun hond mag alles maar oh wee als die hond een keer op zijn plek wordt gezet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:38

Ja precies ligt nooit aan de eigenaar zelf, maar altijd aan een ander. "doet ie anders noooooooit"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:12

@ randie: Hoe is het nu met Beer en zijn tong?
En hoe reageert hij nu op andere honen? Hopelijk heeft hij er geen harde klap aan overgehouden? :(:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 12:09

gisteren hebben we op de hond van me ouders gepast.
omdat zij gisteren een verjaardag hadden erg ver weg.

meneer heeft 2 grote kale plekken, wat bijtwonden zijn.
de dierenarts heeft de vacht weggeschoren, en meneer krijgt nu een zalfje op die plekken.

ik hoop dat ie er zo snel mogelijk van af is.
ziet er heel raar uit eigenlijk.

die bijtwonden kunnen zelfs komen van een mug.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:39

Citaat:
@ randie: Hoe is het nu met Beer en zijn tong?
En hoe reageert hij nu op andere honen? Hopelijk heeft hij er geen harde klap aan overgehouden?

Zijn tong is nog steeds gespleten. We vermoeden dat het niet meer goedkomt met die tong..
Eigenlijk te belachelijk voor woorden..Als je shows had willen lopen hadden we nu een probleem gehad.
Donderdag is er weer puppy begeleiding op de kliniek en dan laten we het nog even checken.

Verder geen problemen met andere honden nog steeds even vrolijk en lief tegen alles en iedereen.
Hij kan nu bij de paarden zelfs los, wanneer we rijden of longeren blijft hij netjes aan de kant liggen
tot we hem weer roepen :) . Straks ga ik met hem naar puppyles. Op les is eigenlijk het enige moment
dat hij niet luistert :Y) . Mijn zusje werd er gefrustreerd van of ik het eens wil proberen }:0

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:56

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:16

randie schreef:
leuke foto's newmom! )

Bedankt!!!

Kennen jullie trouwens t witte herder forum? www.witjesforum.nl kom er eens kijken!! erg gezellig!
Er worden ook vaak wandelingen of speldagen georganiseert.
wees welkom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:00

randie schreef:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2394_n.jpg
Dat is beer zijn speelgoedbak. En hij moest net het onderste speeltje hebben }:0

Volgens mij wordt Beer toch wel een stokhaar hoor, net als die van mij :D
En mijne heeft ook links een tranend oogje... het konden wel broertjes zijn ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:22

Hij heeft wel stug haar, een beetje kraag en op zijn schoft is het langer. De rest valt nog mee in de lengte. Die van jullie is ook wel een knapper! "praat" jullie witje ook? Beer houdt hele gesprekken met ons en tegen anderen. Oewwhooewahahaoeehh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:11

Ja mijn witjes praten ook, allemaal, ook tegen elkaar.

Maar morgen zal mijn oudste waarvan ik mijn bokt naam draag, Lamar, niet meer praten.
Morgenmiddag om 14:00u laten we Lamar thuis inslapen.
|(
Lamar is op 19 oktober 13 jaar oud geworden. Zijn heupen zijn op, jarenlange anabolen en pijnstilling hebben nu geen effect meer. Vanaf afgelopen middag stonden zijn ogen ineens anders en kreeg hij erg veel moeite met lopen. Het wordt hem nu te zwaar, hij heeft er geen plezier meer in. Ik heb vanmiddag meteen de dierenarts gebeld, we nemen vandaag en morgenvroeg nog afscheid van Lamar en morgenmiddag zal hij gaan spelen in de eeuwigheid, hopelijk samen met mijn andere reeds overleden witte herders Robin en zijn naamgenoot Lamar I waar hij naar vernoemd is.

Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:34

oeeh lamar wat heftig! Wel goed dat je echt naar je hond kijkt. heel veel sterkte morgen -O-

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:41

Stille meelezer gaat zich nu toch even laten horen.

Lamar, ik wil je heel veel kracht wensen voor morgen en alle dagen die daarna komen.:(:)
Wat intens verdrietig is het toch om je lieveling te moeten laten gaan.

Heb zelf sinds september vorig jaar een knappe witte, Nanuq genaamd (vandaar dat ik in dit topic aan het lezen ben).
Moet er nu niet aan denken om in jouw schoenen te staan.
Nogmaals veel sterkte morgen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:58

Heel veel sterkte Lamar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:10

Dank voor jullie lieve reakties

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:16

Heel erg veel sterkte lamar!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:36

Lamar heel veel sterkte. onze oudste is helaas ook al bijna een jaar niet meer onder ons.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:10

pff, heftig hoor, sterkte... ;(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:03

Lamar, wat zonde zeg dat je hem moet laten gaan.

veel sterkte hoor.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:19

Ook wij vinden het raar dat we dadelijk lamar niet meer zullen zien bij ons rondje lopen met de honden. Nogmaals heel veel sterkte. Hij heeft een goed leven bij je gehad. Denk daar maar aan.
x

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:38

Hij heeft inderdaad een mooie leeftijd en een goed leven achter de rug. Maar helaas maakt dit het niet echt minder erg...

Beer is vandaag weer naar puppybegeleiding geweest. Hij weegt nu 21 kilo met zn bijna 5 maanden. Alles was verder in orde, zijn tong gaat niet meer mooi worden helaas. En we moeten even in de gaten houden of hij niet verder scheurt. We zitten er aan te denken om toch maar aangifte te doen omdat we zoveel andere verhalen horen over het aanvallen van dat hondje bij veel andere honden. Een andere vrouw had ook aangifte gedaan en zei inderdaad dat iedereen die een voorval had gehad beter melding kan doen zodat er maatregelen genomen kunnen worden..

Aan de andere kant: het is een hond van een vrij oud mannetje...Maar misschien bied een muilkorf een oplossing?