Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
peugotje schreef:Ja ik snap![]()
Je hebt ook wel gelijk, want ik had er nog niet aan gedacht dat als je je auto in deschaduw zet, met ramen en deuren open, het dan wel goed te doen is.
Maar voor zo op visite, vreemd hoor, dan zorg je toch gewoon dat je niet te lang weg blijft, en laat je je honden lekker thuis!
alsof mensen waar je op visite niet eens recht hebben om te zeggen dat ze geen hond in huis willen.
) beneden.. als ik iets vies vind is het wel haren.. vooral op je slaapkamer en helemaal op je bed! BAH BAH BAH.. dat je lekker gaat liggen met je natte harenen bijv. nog natte rug en dat alle vieze honden haren aan je vast plakken.. gadver
playboysches schreef:maudenmarc schreef:Idd daar gaat de discussie niet over, maar de situatie is wel vergelijkbaar
idd vergelijkbare situatie.
En ja zowel mijn hond al paard zitten 's nachts "opgesloten" (de rest van de dag kunnen ze overigens doen waar ze zelf zin in hebben)

Marloes__ schreef:Susyb schreef:nog natte rug en dat alle vieze honden haren aan je vast plakken.. gadver
Uh... Iets beter afdrogen dan misschien?
peugotje schreef:ehm, ik denk dat de meeste (de meeste dus, niet alle..) benches te vergelijken zijn met een paarden stand, en niet met een paardenstal. Een paard in een stal kan rondjes lopen, languit liggen etc, de meeste honden kunnen dat niet in een bench. Kunnen ze dat wel, lijkt mij een bench al heel prima.
playboysches schreef:peugotje schreef:ehm, ik denk dat de meeste (de meeste dus, niet alle..) benches te vergelijken zijn met een paarden stand, en niet met een paardenstal. Een paard in een stal kan rondjes lopen, languit liggen etc, de meeste honden kunnen dat niet in een bench. Kunnen ze dat wel, lijkt mij een bench al heel prima.
Mijn hond kan languit liggen in haar bench, kunnen ze dat niet dan heb je gewoon een te kleine bench...
, op je profiel tenminste.
Dus je kan je voorstellen dat zo'n klein pupje dan bet wel even een beetje bangig is. In de bench vond ze haar rust! Deurtje gewoon open overdag, maar als ze echt even rust nodig had ging het deurtje gewoon dicht. Ook als ze stout was kreeg ze even een Time-Out in de bench. Echt waar, ze vond het er heerlijk!
Nou, Tess wilde eerst echt niet op een gewoon hondenkussen/mandje liggen hoor! Nu is ze al bijna 4 jaartjes en ze heeft geen trauma door de bench
Inmiddels is 'ie ook al verkocht naar het volgende puppy! Diablo schreef:playboysches schreef:ik neem aan dat de mensen die hier zo anti bench zijn, hun paarden ook nooit op stal hebben staan...
Nee, dat heb ik inderdaad niet. Ik kan er ook naar van worden als een paard opgesloten staat.
Waarom? De meeste stalpaarden staan in een box van 3x3 en worden er dan misschien 2 á 3 uurtjes uitgehaald. Bij een hondenbench lijkt me niet dat je je hond daar 20 uur per dag in legt? Als je wél je hond de hele dag in de bench laat zitten, ja dan ben ik ook tegen de bench! Hoe dan ook, ik voel me nu net een dierenmishandelaar omdat mijn hond ooit in een bench heeft gezeten
Terwijl dat dus echt niet zo is, mijn hond is lekker vrij (letterlijk, ze zit vaak op het bakje voor ons huis dus als ze wil kan ze zo weg
) en mijn kippen lopen ook lekker los. En áls ik een paard zou hebben zou die ook lekker 24/7 buiten zijn. playboysches schreef:peugotje schreef:ehm, ik denk dat de meeste (de meeste dus, niet alle..) benches te vergelijken zijn met een paarden stand, en niet met een paardenstal. Een paard in een stal kan rondjes lopen, languit liggen etc, de meeste honden kunnen dat niet in een bench. Kunnen ze dat wel, lijkt mij een bench al heel prima.
Mijn hond kan languit liggen in haar bench, kunnen ze dat niet dan heb je gewoon een te kleine bench...
, op je profiel tenminste.[/quote]BaileyMix schreef:Wij hebben ook een bench gehad. De grootste maat, voor een kleine Friese Stabij pup. Dus groot genoeg. We hadden er een paar speeltjes in, een lekker bedje en een 'plashoekje' met kranten. Tess is geboren tussen strobalen in een schuur en was nog nooit binnen geweest. Ze durfde eerst niet eens op de tegels in de tuin, alleen op het grasDus je kan je voorstellen dat zo'n klein pupje dan bet wel even een beetje bangig is. In de bench vond ze haar rust! Deurtje gewoon open overdag, maar als ze echt even rust nodig had ging het deurtje gewoon dicht. Ook als ze stout was kreeg ze even een Time-Out in de bench. Echt waar, ze vond het er heerlijk!
Na een half jaar hebben we hem echter naar de schuur verbannen omdat het een lelijk ding wasNou, Tess wilde eerst echt niet op een gewoon hondenkussen/mandje liggen hoor! Nu is ze al bijna 4 jaartjes en ze heeft geen trauma door de bench
Inmiddels is 'ie ook al verkocht naar het volgende puppy!
Diablo schreef:Ik ben niet geheel anti-bench hoor. Maar ik vind wél dat een hond niet in een kooi hoort terwijl je zelf halve of hele dagen gaat werken. En een pup 's nachts opsluiten vind ik ook not done.

Susyb schreef:Diablo schreef:Ik ben niet geheel anti-bench hoor. Maar ik vind wél dat een hond niet in een kooi hoort terwijl je zelf halve of hele dagen gaat werken. En een pup 's nachts opsluiten vind ik ook not done.
waarom vind je dat dan not done.. ik vind het not done als je sochtends beneden komt en je puppy is ge-elektrocuteerd door het stroomdraad wat hij doorgebeten heeft achter de bank![]()
Ik ben wel met je eens dat je hond wel de nodige aandacht moet krijgen