De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:04

Idd daar gaat de discussie niet over, maar de situatie is wel vergelijkbaar

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:14

maudenmarc schreef:

idd vergelijkbare situatie.

En ja zowel mijn hond al paard zitten 's nachts "opgesloten" (de rest van de dag kunnen ze overigens doen waar ze zelf zin in hebben)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:21

peugotje schreef:
Ja ik snap :)
Je hebt ook wel gelijk, want ik had er nog niet aan gedacht dat als je je auto in deschaduw zet, met ramen en deuren open, het dan wel goed te doen is.
Maar voor zo op visite, vreemd hoor, dan zorg je toch gewoon dat je niet te lang weg blijft, en laat je je honden lekker thuis!

Tja het is van de malle natuurlijk maar mijn eeen vriendin van mij heeft een jack russel die neemt ze overal mee naartoe.. dat vind ik ook belachelijk hoor ;) alsof mensen waar je op visite niet eens recht hebben om te zeggen dat ze geen hond in huis willen.
Mijn honden blijven bijv (tenzij het onweert de oudste is namelijk beetje psychologisch niet goed :') ) beneden.. als ik iets vies vind is het wel haren.. vooral op je slaapkamer en helemaal op je bed! BAH BAH BAH.. dat je lekker gaat liggen met je natte harenen bijv. nog natte rug en dat alle vieze honden haren aan je vast plakken.. gadver :+

playboysches schreef:
maudenmarc schreef:

idd vergelijkbare situatie.

En ja zowel mijn hond al paard zitten 's nachts "opgesloten" (de rest van de dag kunnen ze overigens doen waar ze zelf zin in hebben)

mijne ook :)

overigs ben ik zelf geen fan van CM maarjah ieder zijn ding :+

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:25

ehm, ik denk dat de meeste (de meeste dus, niet alle..) benches te vergelijken zijn met een paarden stand, en niet met een paardenstal. Een paard in een stal kan rondjes lopen, languit liggen etc, de meeste honden kunnen dat niet in een bench. Kunnen ze dat wel, lijkt mij een bench al heel prima.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:26

Mijn honden zitten 'snachts ook in de bench. 2 malthezers, delen samen een bench op mijn kamer. Waarom? Als ze beneden blijven janken ze alles aan elkaar, en als ze los op mijn kamer mogen, weet ik 'smorgens niet hoe ik mijn voeten neer moet zetten om de plasjes en poepjes te ontwijken. Mijn hondjes zijn allebei volwassen (worden dit jaar 7) en luisteren prima, maar zindelijk maken is ons nooit bij hun gelukt, cursussen alles gehad, ze doen gewoon wat ze doen. Best hoor, maar dan mag je snachts ook lekker in een kooitje :Y)

Edit, onze newfy is wel zindelijk en stil, dus die slaapt gewoon in de gang :)
Laatst bijgewerkt door BinkieDusty op 04-05-11 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:27

Susyb schreef:
nog natte rug en dat alle vieze honden haren aan je vast plakken.. gadver :+

Uh... Iets beter afdrogen dan misschien? :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:28

Marloes__ schreef:
Susyb schreef:
nog natte rug en dat alle vieze honden haren aan je vast plakken.. gadver :+

Dat kan niet want dan ligt bij mij me hele rug open.. en om nou op mijn 20ste te vragen of mijn mama mijn rug nog droog wil deppen..
nee dankje.. maar ik denk dat je het idee wel snapt :+

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:29

Wij hebben onze honden alleen in de bench gehad toen zij pups waren en wij niet thuis waren.
Hielp echt bij het zindelijk krijgen van ze. Nu hebben ze gewoon de hele woonkamer tot hun beschikking, dat vind ik wel zo fijn.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:32

Susyb schreef:

Susyb schreef:
Dat kan niet want dan ligt bij mij me hele rug open.. en om nou op mijn 20ste te vragen of mijn mama mijn rug nog droog wil deppen..
nee dankje.. maar ik denk dat je het idee wel snapt :+

Haha ja sorry, vond het wel komisch _O- .

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:33

peugotje schreef:
ehm, ik denk dat de meeste (de meeste dus, niet alle..) benches te vergelijken zijn met een paarden stand, en niet met een paardenstal. Een paard in een stal kan rondjes lopen, languit liggen etc, de meeste honden kunnen dat niet in een bench. Kunnen ze dat wel, lijkt mij een bench al heel prima.

Mijn hond kan languit liggen in haar bench, kunnen ze dat niet dan heb je gewoon een te kleine bench...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:33

playboysches schreef:
peugotje schreef:

Mijn hond kan languit liggen in haar bench, kunnen ze dat niet dan heb je gewoon een te kleine bench...

Jij hebt ook een middelmatig hondje ;), op je profiel tenminste.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:39

Marloes__ schreef:
Haha ja sorry, vond het wel komisch _O- .

Dat kan ik begrijpen :D

Marloes__ schreef:
Jij hebt ook een middelmatig hondje ;), op je profiel tenminste.

Er zijn ook extra large benches ;) voor doggs bijv.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:40

Wij hebben ook een bench gehad. De grootste maat, voor een kleine Friese Stabij pup. Dus groot genoeg. We hadden er een paar speeltjes in, een lekker bedje en een 'plashoekje' met kranten. Tess is geboren tussen strobalen in een schuur en was nog nooit binnen geweest. Ze durfde eerst niet eens op de tegels in de tuin, alleen op het gras :+ Dus je kan je voorstellen dat zo'n klein pupje dan bet wel even een beetje bangig is. In de bench vond ze haar rust! Deurtje gewoon open overdag, maar als ze echt even rust nodig had ging het deurtje gewoon dicht. Ook als ze stout was kreeg ze even een Time-Out in de bench. Echt waar, ze vond het er heerlijk!

Na een half jaar hebben we hem echter naar de schuur verbannen omdat het een lelijk ding was :') Nou, Tess wilde eerst echt niet op een gewoon hondenkussen/mandje liggen hoor! Nu is ze al bijna 4 jaartjes en ze heeft geen trauma door de bench :)) Inmiddels is 'ie ook al verkocht naar het volgende puppy!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:40

playboysches schreef:
ik neem aan dat de mensen die hier zo anti bench zijn, hun paarden ook nooit op stal hebben staan...

Nee, dat heb ik inderdaad niet. Ik kan er ook naar van worden als een paard opgesloten staat.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:42

Diablo schreef:
playboysches schreef:
ik neem aan dat de mensen die hier zo anti bench zijn, hun paarden ook nooit op stal hebben staan...

Nee, dat heb ik inderdaad niet. Ik kan er ook naar van worden als een paard opgesloten staat.

Ja ik ook. Daarom ben ik ook antibench en daarom liep mijn konijn vroeger los tot ie dood ging.
Helaas zaten die andere in hokken maar dat zou ik nooit meer doen.
Ik heb nog geen paard maar die komt binnenkort wel en daarm zoek ik ook iets voor 24-7 uit de stal

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:48

Nou ik ben niet anti-bench, maar wel anti-box voor een paard etc. :P Waarom? De meeste stalpaarden staan in een box van 3x3 en worden er dan misschien 2 á 3 uurtjes uitgehaald. Bij een hondenbench lijkt me niet dat je je hond daar 20 uur per dag in legt? Als je wél je hond de hele dag in de bench laat zitten, ja dan ben ik ook tegen de bench! Hoe dan ook, ik voel me nu net een dierenmishandelaar omdat mijn hond ooit in een bench heeft gezeten :+ Terwijl dat dus echt niet zo is, mijn hond is lekker vrij (letterlijk, ze zit vaak op het bakje voor ons huis dus als ze wil kan ze zo weg :') ) en mijn kippen lopen ook lekker los. En áls ik een paard zou hebben zou die ook lekker 24/7 buiten zijn.

Dus, NIET IEDEREEN DIE EEN BENCH HEEFT/HAD IS PER DIRECT VÓÓR HET OPSLUITEN VAN DIEREN!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:51

playboysches schreef:
peugotje schreef:

Jij hebt ook een middelmatig hondje ;), op je profiel tenminste.[/quote]

Ja ze is niet heel erg groot, ietsjes kleiner dan een labrador.
Benches zijn er in verschillende maten, er zijn ook hele grote (al moet je daar wel ook de ruimte voor hebben)
Misschien dat het met een deense/duitse dog net iets moeilijker is om een geschikte te vinden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:53

Ik ben niet geheel anti-bench hoor. Maar ik vind wél dat een hond niet in een kooi hoort terwijl je zelf halve of hele dagen gaat werken. En een pup 's nachts opsluiten vind ik ook not done.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:53

BaileyMix schreef:
Wij hebben ook een bench gehad. De grootste maat, voor een kleine Friese Stabij pup. Dus groot genoeg. We hadden er een paar speeltjes in, een lekker bedje en een 'plashoekje' met kranten. Tess is geboren tussen strobalen in een schuur en was nog nooit binnen geweest. Ze durfde eerst niet eens op de tegels in de tuin, alleen op het gras :+ Dus je kan je voorstellen dat zo'n klein pupje dan bet wel even een beetje bangig is. In de bench vond ze haar rust! Deurtje gewoon open overdag, maar als ze echt even rust nodig had ging het deurtje gewoon dicht. Ook als ze stout was kreeg ze even een Time-Out in de bench. Echt waar, ze vond het er heerlijk!

Na een half jaar hebben we hem echter naar de schuur verbannen omdat het een lelijk ding was :') Nou, Tess wilde eerst echt niet op een gewoon hondenkussen/mandje liggen hoor! Nu is ze al bijna 4 jaartjes en ze heeft geen trauma door de bench :)) Inmiddels is 'ie ook al verkocht naar het volgende puppy!

Een plashoekje lijkt me in een bench niet handig, omdat een hond liever niet zijn eigen nest vervuild...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:54

Diablo schreef:
Ik ben niet geheel anti-bench hoor. Maar ik vind wél dat een hond niet in een kooi hoort terwijl je zelf halve of hele dagen gaat werken. En een pup 's nachts opsluiten vind ik ook not done.

waarom vind je dat dan not done.. ik vind het not done als je sochtends beneden komt en je puppy is ge-elektrocuteerd door het stroomdraad wat hij doorgebeten heeft achter de bank ;)
Ik ben wel met je eens dat je hond wel de nodige aandacht moet krijgen

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:57

Helemaal mee eens Susyb!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:00

@ BaileyMix, even tussendoor wij krijgen zaterdag ook onze stabij-pup,

Maar een plashoekje in de bench lijkt me ook niet zo handig, tis belangrijk dat een pup weet
dat t z'n nestje schoon moet houden

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:05

Sommige mensen leggen ook voor hun pup een plashoekje aan in huis bij de deur met kranten, heb hier nooit het nut van ingezien. Je wilt toch juist graag dat je hond het 'niet' in huis doet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:06

puppy's hoor je dan dus ook niet alleen te laten dat ze aan kabels kunnen bijten,ik ga me werkelijk bezonder vinden dat mijn pups allemaal zonder opgesloten in een kooi te hebben gezeten én netjes zindelijk zijn,én allemaal geen slopers zijn,en nog allemaal leven omdat ze niet aan snoeren bijten...

lijkt wel alsof je tegenwoordig geen puppy meer kan opvoeden zonder kooi,het wordt amper meer geprobeerd zelfs,9 van de 10 keer is de kooi eerder aangeschaft als de hond... :\

nu moet ik wel zeggen dat een klein type hondje in een hele grote bench zoiets is als een grote hond in een kennel,en dat vind ik ook niet erg,die hebben ruimte zat in de grootste maat bench,maar grote rassen opsluiten in een hokje van 1m2 en dat wel groot genoeg vinden omdat ie languit kan liggen :n

toen ik aan mijn honden begon heb ik me terdege bedacht dat als ik een sloper zou hebben dat ik een oplossing zou moeten bedenken,en dat dat niet zou zijn in een kooitje waar die zich amper in kan bewegen opsluiten.

en dat is nu nog steeds,nu heb ik gelukkig geen slopers mer,maar stel dat puppy buddy bedenkt te gaan slopen,dan wordt er een kennel gemaakt in de tuin/huis waar hij samen met een andere hond zich in mag vermaken als ik van huis ben,en ja,dan wordt er dus een stuk huis/tuin opgeofferd,ik ben toch aan die hond begonnen??
no way dat die hond ooit in een mini kooitje gestopt gaat worden...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:08

Susyb schreef:
Diablo schreef:

waarom vind je dat dan not done.. ik vind het not done als je sochtends beneden komt en je puppy is ge-elektrocuteerd door het stroomdraad wat hij doorgebeten heeft achter de bank ;)
Ik ben wel met je eens dat je hond wel de nodige aandacht moet krijgen

Ik vind het ook not done om een pup überhaupt alleen te laten. Het is een baby, die net bij zijn moeder en broer en zusje weggehaald is en gewoon moederziel alleen 's nachts in het donker achtergelaten wordt. En dan vinden mensen het gek/vervelend dat zo'n diertje gaat huilen.
Dus bij ons is de pup (zéker in het begin) nooit alleen.