Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:54

Ja hahhah je kent me toch :+
Ik hoop dat het gaat lukken, As.
Het klinkt iig als mooie plekjes waar je weer schitterende foto´s kunt maken.
Geef Roc maar een dikke knuffel van ons, hij heeft vannacht ook zo lopen spoken misschien is hij daar een beetje moe van.
Sterkte vrouw houd je goed he :(:)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 21:10

Ja dat is waar, hij was idd erg onrustig vannacht. Misschien voelt hij ook wel een beetje mijn stemming aan, ik ben ook een beetje down. Ik was even in het topicje van de ziekte van lyme aan het zoeken naar de naam van de ab, toen mijn oog op die supermooie gedichtjes van Focussed en Amyz vielen, en die ontroeren me zo. :o

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:02

rocymax schreef:
Ja dat is waar, hij was idd erg onrustig vannacht. Misschien voelt hij ook wel een beetje mijn stemming aan, ik ben ook een beetje down. Ik was even in het topicje van de ziekte van lyme aan het zoeken naar de naam van de ab, toen mijn oog op die supermooie gedichtjes van Focussed en Amyz vielen, en die ontroeren me zo. :o

ik denk dat je doxy bedoeld. ;) [doxycycline]

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:13

Knuffeltje voor jou As :(:)
Enne gisteren zei je wat tegen mij, wat dus vandaag voor jou geldt.
Een dikke knuf en houd je sterk meid!!

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 22:29

Mariska, je hebt gelijk, alleen in Spanje schrijven ze het ietsie anders, maar dat is het!! :j
Dankje Bren, je hebt gelijk, het gaat wel weer :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:40

Gelukkig maar :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:57

:o In het algemeen lees ik een topic helemaal door voordat ik iets schrijf. Maar ik dacht borreliose en nog koorts dat is niet goed.sorry
Wel een prachtige hond en hoop dat je er nog een tijd van mag genieten.

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 10:11

Geeft helemaal niets hoor Dinopino :) Roc heeft gelukkig geen koorts meer, dus de medicijnen voor borreliose hebben goed geholpen, helaas bestaat er nog niet echt iets voor die tumor :+
En ja we genieten met volle teugen van alle momenten <3
Dankje voor je belangstelling <3

kimmie261

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:16

hoe is het nu met roc??

beter als gister??

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 11:04

Kimmie, hij is vannacht weer erg onrustig geweest, maar ik kan niet ontdekken dat hij ergens pijn heeft :+ Hij loopt een beetje heen en weer en gaat dan liggen. Als ik dan iets tegen hem zegt is hij overdreven blij en likt en komt met zijn koppie bij me op bed :) Vanmorgen heeft hij wel iets gegeten, maar minder als normaal. Normaal gesproken krijgt hij ook altijd een naturel yoghurtje zonder suiker, daar is hij dol op en is goed voor zijn maag. Maar 2 dagen wil hij dit niet, kijkt even en loopt weg. Nu ligt hij naast me en is rustig en blij. Omdt zijn pijnstillers deze week ook weer opraken ben ik van plan dat als ik ze op ga halen bij de DA, hem even mee te nemen. En ook zo iets raars, onder zijn kin heb ik een soort kleine bal ontdekt, maar het is zacht en beweegt, ik hoop niet dat hij ook nog een één of andere ontsteking krijgt.
als ik hem echter vergelijk met gisteren vind ik dat hij vandaag beter is, hij is heel alert, waaks en blij.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:10

Ik wil je even heel veel sterkte wensen.
En hoe moeilijk het is, blijf positief en vrolijk, Roc zal daarvan ook kracht krijgen!

Ik heb trouwens ook even op hem gestemd voor de Royal Canin kalender...

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 20:25

Dankje Buster :) Positief blijven is wat ik uit alle macht probeer, maar soms zijn er van die dagen dat je het even niet meer ziet zitten zoals gisteren en vandaag. En dat moet ik dan weer proberen te zien camoufleren want Roc spiegelt zich heel erg aan mij.
En bedankt dat je op hem gestemd hebt <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:38

Ik wil je niet bang maken, maar Nouz deed dat ook, 's nachts onrustig en de hele tijd heen en weer lopen.. Kon ook niet direct een pijnpunt oid vinden, maar volgens de da had ze wel degelijk pijn vanaf die nacht..

Hoop dat t bij Roc iets anders is! :)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 20:49

Ok, dank je Amy :) Dan zal ik het vanaf nu nog scherper in de gaten houden. Hij heeft wel weer goed gegeten tussen de middag, en overdag is hij wel rustig :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:34

hoe is het nu met roc?

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:11

Hanny_Jelke, het gaat niet echt goed met Roc weer. ;( Ik kan er niet precies de vinger opleggen maar ik heb sterk het gevoel dat we niet veel tijd meer hebben. Gelukkig heb ik vandaag en morgen vrij, en ga ik proberen hem nog eens flink te laten genieten.
Het begint hier nu ook warm te worden. :\ Een medebokster heeft me erop attent gemaakt dat er Aquacoolmatten bestaan waar de hond op kan liggen en zijn lijf zo verfrist. Ik heb even een oproepje op bokt gedaan of iemand er misschien een tweedehands heeft liggen die niet gebruikt wordt, want de enige onlinewinkel die ze heeft, kan de mat pas 30 mei sturen. Mocht er geen antwoord zijn, dan bestel ik die sowieso.
Vanavond zet ik nog even een updatetje neer, heel erg bedankt voor je belangstelling <3

Ik heb uit reacties van bokkers begrepen dat er een aantal stille meelezers zijn :) Ook die wil ik hartelijk bedanken voor de steun <3

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:03

Geniet van ieder moment met je kanjer! Ze zijn dan opeens zo kostbaar.....

Dikke knuf.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:07

heel veel sterkte.
ja ik lees ook elke dag even bij maar reageer niet altijd.
hoplijk kun je nog even extra van hem genieten :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:36

:(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:44

Hopelijk kan iemand je snel aan zo´n mat helpen As, zeker omdat het bij jullie nu ook warm aan het worden is.
Wat erg dat je hem nu toch achteruit ziet gaan |( .
Probeer zoveel mogelijk van hem te genieten en een hoop mooie herinneringen te bewaren.
Een hele dikke knuffel voor jullie twee :(:)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:19

Sparretje, idd ieder moment met Roc van de afgelopen weken staat in mijn geheugen gegrift.En we genieten gelukkig nog iedere dag, Roc houdt van humor en grapjes :D
Hanny_jelke, dankjewel <3
Amy, ook dankjewel, hoe gaat het met jou??Red je het een beetje zonder Nouz? :(:)
Bren, Dankje voor de knuffel, Ik ga sowieso een mat kopen :)

Ik ben nu net pas terug van het zwemmen met Roc. Hij heeft het de hele dag heel erg heet gehad, en dan maak ik een handdoek vochtig en leg die over zijn rug, dat koelt lekker af.

Afbeelding
Dus om een uur of zes zijn we met zijn vieren, Roc en ik en mijn vriendin en haar 9 maanden oude rottweiler, Laia naar het strand gegaan. We hebben ontzettend gelachen, want we kozen natuurlijk weer een stuk zee uit waar veel rotsen lagen en dat doet pijn aan de voeten en de nagels van de honden schuurden ook wel lekker }> Daarom sta ik met een helehoop rare gezichten op de foto :D Maar er zitten ook leuke tussen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laia

Ik ben trouwens wel erg geschrokken, na het zwemmen wilde Roc uit zee opstaan , maar hij viel om, een paar keer zelfs. Tot ik doorhad dat het gewicht van al het water in zijn vacht de boosdoener was. Hij is dus wel zwakker geworden.
Afbeelding
Beiden lekker uitrusten.
Morgen willen we naar de bossen gaan, dat Roc jong was, was dat zijn favo plek en ik wil daar nog een laatste keer naar toe met hem. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:36

Wederom weer leuke foto's van een leuk uitje zo te zien! Die tweede zwemfoto is leuk, hihi.
Wel schrikken dat 'ie zoveel moeite had met het opstaan uit de zee.. Hij verliest dus wel kracht inderdaad. Toch mooi dat je dit nog met 'm doet, je ziet 'm echt genieten van het zwemmen en gezellig met een andere hond erbij :) . Ik hoop dat jullie morgen een mooie, koele dag in de bossen hebben. Stuur alle hitte maar door naar Nederland! :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:47

As ik schiet ineens vol |( , wat een prachtige foto´s hoe hij zo naar je kijkt in het water en achter je aan zwemt.
Arme Roc dat hij nu ook kracht verliest hopelijk is hij morgen weer zo als vandaag en kun je naar de plek waar je met hem als pup geweest bent.
Het is zo ontzettend lief van je dat je hem nog een leuke tijd wilt geven en hem meeneemt naar zijn favoriete plekjes <3 .
Toch ben ik ook bang dat het echt snel afgelopen is.
Geniet op en top van hem en geef hem een dikke knuffel van ons :* .
En voor jou natuurlijk ook vrouw :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:15

Hier ook een meelezer. Wil je alleen sterkte wensen en zeggen dat ik mijn petje voor je afneem. Je doet alles voor je hond en het doet gewoon goed om dat te lezen.

De pijn van het verliezen van een hond, de onzekerheid bij ziekte... ik ken het allemaal; heb het allemaal meegemaakt. Ik weet dus heel erg goed wat je voelt.

Maar je doet het goed. Je bent er voor hem. Ik denk dat hij zich geen beter baasje kan wensen, ongeacht hoe het verder gaat. Gelukkig leven honden in het moment. Zorgen maken over de toekomst is alleen voor ons mensen weggelegd.

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:15

Loveshadow, ja leuk is dat he, hoe hij achter me aan zwemt :D Soms ook wel lastig want ik zit onder de schrapen en ben bont en blauw van zijn nageltjes. Maar dat geeft niet, hij heeft zo heerlijk genoten <3 Ondanks dat ik superbezorgd was natuurlijk, dat hij niet zo goed op kon staan.
Bren, Soms vind ik het jammer dat ik Roc meegenomen heb naar jullie, want nu kennen jullie hem en heb je er verdriet om.Ik vind het rot voor je als je verdriet hebt om mijn dier ;( Probeer je vast in te stellen dat het niet zo lang meer duurt hoor, want het gaat niet echt goed |(
Ja het is heel wonderlijk wat ik heb met Roc, aan één blik hebben we soms genoeg, maar we zijn dan ook 10 jaar dag in dag uit intens met elkaar opgetrokken <3
Liljebo, dankjewel voor je lieve complimentjes <3 Voor mij is het echter niet meer dan normaal te doen voor Roc (en ook voor mij) wat in mijn vermogen ligt, hij verdient het echt. :j Wat jammer dat je ook hetzelfde hebt meegemaakt, dan weet je idd precies waar ik door heen ga.
Één zin trok echt mijn aandacht en daar heb je helemaal gelijk in, Gelukkig leven honden in het moment. Godzijdank dat ze zichzelf geen zorgen kunnen maken.

Zoals ik al zei, het gaat niet goed met Roc. Hij heeft vannacht wel beter geslapen maar hij is lusteloos. Hij heeft wel gegeten, maar niet zoals andere dagen. Het kan zijn dat hij nog moe is, maar ik ga mezelf geen illusies maken. Ik denk dat onze tijd bijna op is. Ik heb erg getwijfeld om naar de bossen te gaan, maar uiteindelijk besloten om het toch te doen, en niet te ver van de auto weg te gaan, zodat als het nodig is we meteen naar huis kunnen of naar de DA. Ik hoop dat door het zien van water en zijn vriendinnetje Laia, dat hij dan weer opknapt. Sowieso moet ik morgen naar de Da en dan neem ik hem mee, kijken wat we nog kunnen doen . Mijn man en ik houden hem echter scherp in de gaten(Roc dan he, niet de DA :D ) en als hij pijn krijgt of geen eten meer wil, gaan we onmiddellijk naar de DA, ik wil absoluut niet dat hij lijdt.
Ik hoop dat ik later een positief verslagje kan doen!!