Arts doodde honden na wens in testament bazin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:18

upendo schreef:
Ik vind het puur egoïsme van die vrouw. Met alle respect.

En het is wél fijn voor honden op die leeftijd die altijd met elkaar hebben geleefd om zich nog, wellicht apart, te moeten settelen in een nieuwe omgeving en bij een nieuwe baas?
om nog maar niet te spreken van het risico dat niemand zulke oude honden wil hebben en ze dus tot hun dood in een asiel zitten?
kom op zeg.....

Ik hoop dat mijn DA voor mij hetzelfde doet als ik kom te overlijden, de partij voor de dieren moet zich maar eens goed achter zijn oren krabben...tssss, geen goed woord voor over :n

picobello

Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:38

In dit specifieke geval kan ik me voorstellen dat het zo geregeld is door de mevrouw en dat de DA eraan mee gewerkt heeft. Als de honden oud zijn en misschien wel eenkennig is het niet eerlijk ze te herplaatsen.
Maar als de dieren jonger zouden zijn geweest en sociaal, vind ik het absoluut not done.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:42

Ik vraag mij eigenlijk af hoe de PvdD er achter is gekomen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:46

Juul schreef:
Even afgezien van of het een begrijpelijke beslissing is of niet.. Heeft een dierenarts niet een soort van eed moeten afleggen waarin hij belooft geen gezonde dieren te doden??

Nee dat hebben we niet... Want dan zou er ook geen enkel dier ingeslapen mogen worden bij bv overschot in asiels, dan zou er ook geen enkel dier mogen worden geslacht (want ook daar is 99% gezond van en geeft de dierenarts toestemming tot slachten), etc... Je moet gewoon naar eer en geweten handelen en ik kan mij in dit geval volledig vinden in de beslissing van mijn collega. Zou denk ik net hetzelfde gedaan hebben.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:57

Nikka schreef:
Juul schreef:
Even afgezien van of het een begrijpelijke beslissing is of niet.. Heeft een dierenarts niet een soort van eed moeten afleggen waarin hij belooft geen gezonde dieren te doden??

Ik denk dat het vaker gebeurt dan je denkt, denk maar aan honden die "plots" happen.

Dierenartsen leggen een eed af waarin ze zweren altijd te handelen vanuit het welzijnsbelang van het dier :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:06

Taj vind het een goede keuze belang van het dier staat voorop dieren zijn oud en idd misschien niet herplaatsbaar en moeten dus wachten in een asiel op een spuitje?. Schijnbaar hebben we dat laatste toch liever dan gelijk dat spuitje...

Wat vinden jullie dan van die zwerf honden die afgeschoten moeten worden?. (niet hier) nu willen ze dat gaan voorkomen en gaan redden??? HELP krijgen we dan nog meer honden hier terwijl alles al vol zit?.
Ben hier net zo tegen als het opvangen van paarden uit andere landen. Als een land er niets meer mee kan moeten ze opgeruimd worden zodat er ruimte is voor wat er wel is en niet het probleem ergens anders neerleggen waar al een probleem is.

mensen moeten gaan leren dat houden van dieren ook afstand en afscheid nemen is als het in het belang van het dier is. In dit geval en buitenland vind ik dat dus.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:06

Ik heb ook aangegeven dat als mij iets gebeurd op korte termijn dat mijn hond met mij mee de kist ingaat. Mijn hond is ook al ouder en zeer eenkennig. Daarbij is ze niet te vertrouwen bij vreemde mannen en kinderen. Ik doe haar er geen plezier mee als ze na mijn dood ergens anders geplaatst gaat worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:07

Benfan schreef:
ik vind met oudere dieren, die niet meer in aanmerking komen voor herplaatsing en niet gescheiden mogen worden omdat ze altijd al samen waren. Een spuitje helemaal geen slechte oplossing. Ik begrijp die man wel, jammer dat de party v/d dieren haar eigen belang (aandacht) dat voor het belang van de dieren stelde (waar hadden ze dan heen gemoeten)

Ik vind het juist goed, want niet iedereen wil oude honden en dan 2 tegelijk nemen. Hoe triest ook, maar dit voorkomt gezeul en verdriet van en met deze 2 honden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:09

Goede keuze. :j Had ik ook gedaan in zo'n situatie.
Die honden hebben de grootste kans geen baasje te vinden ivm leeftijd en wat dan? Gooi maar in het asiel? En dan alsnog worden ingeslapen, lekker einde dan na eerst een tijd altijd in kennels zitten ed.
Nee, doe het maar zo, hebben de honden toch een fijn leven gehad. :j

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:28

Ayasha schreef:
nee ik zeg niet dat ze dom of achterlijk zijn, ik betwijfel enkel of doden nog veel weten :+

Jeuzus.

Dus als iemand wordt doodgeschoten maakt het niets uit aangezien hij als dode toch niets meer weet. :z

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 22:43

patatkraam schreef:
Ayasha schreef:
nee ik zeg niet dat ze dom of achterlijk zijn, ik betwijfel enkel of doden nog veel weten :+

Jeuzus.

Dus als iemand wordt doodgeschoten maakt het niets uit aangezien hij als dode toch niets meer weet. :z

Appels met peren vergelijken vind ik dit. Kan me er nooit zo'n voorstelling bij maken dat mensen de vergelijking tussen mens en dier maken als hetzelfde. Voor de dode van de schietpartij maakt het idd niets meer uit. Wel voor de nabestaanden.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:45

Mensen zijn wat mij betreft ook dieren. :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:02

kohtje schreef:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe de PvdD er achter is gekomen.

Weet je wat ik denk, kohtje, dat iemand die erbij betrokken was, het zaakje vond stinken, en aan de bel heeft getrokken. Dat kan een familielid, kennis, medewerker van de dierenkliniek, dierencrematorium, buur enz zijn.
Overigens was het doel van die vrouw niet zozeer lijden van haar honden voorkomen, maar het idee dat ze samen geleefd hadden en nu dus ook samen dood zouden zijn. Ze wilde niet in haar eentje doodwezen dus de honden moesten ook maar...

Oh ja, ik ben eens in de nieuwsberichten gedoken, er was maar 1 hond 15, de andere 2 waren 12. Als het kleine tot middelgrote honden waren geweest, hadden die makkelijk nog 3-4 jaar (en meer) kunnen leven, maar die kans hebben ze dus niet gekregen... -O-

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:05

kippetje schreef:
Nee, puur logisch verstand van die vrouw...

Gezonde honden die al wat ouder zijn krijgen asiels al nauwelijks de kans op een nieuw tehuis en zitten vaak jaren "vast" in het asiel. Laat staan dat je 3 honden samen geplaatst krijgt, van die leeftijd.

Dus niets egoisme, maar liefde voor haar dieren.

Als hond een jaar in een asiel, op zijn 15de dat gun ik geen enkele hond. Dat is pas een hondeleven.

ps natuurlijk zijn asiels verder een superorganisatie maar in dit soort gevallen is de kans tot herplaatsing zo minimaal dat ik deze mevrouw groot gelijk geef.

Helemaal mee eens ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:09

3 hoogbejaarde honden in een gezin willen herplaatsen? Ik wens je succes! Snap de DA heel erg goed. Hij had mogelijk best een andere afweging gemaakt als het zou gaan om honden van 3 en 5, neem ik aan...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:47

@vanitymay,Ik snap best waarom een dierenarts zoiets beslist. Die staat ook met zijn rug tegen de muur, en ja, het zijn oude honden.
Het is een situatie waar die man niet om gevraagd heeft.
Het is een situatie waar de hondenbezitster zelf verantwoordelijk voor is.

Maar toch zal ik niet "hulde" zeggen voor die mevrouw, of die dierenarts.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:52

Ik vraag me af waar je de grens moet gaan trekken. Wat als iemand nu hetzelfde wil doen met zijn hond van 1,5, of de kat van 8? :)

Dan is het opeens niet meer oke? Een hond van 1,5 is net zo goed moeilijk plaatsbaar tegenwoordig en een kat van die leeftijd plaats je al bijna helemaal niet meer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:55

In dit specifieke geval, 3 hoogbejaarde honden die wellicht al hun hele leven samen zijn, geef ik de DA en hun baasje helemaal gelijk. Beter nu gezond laten inslapen dan te gaan leuren met een oud dier.

Wat trouwens te denken van die dieren die ingeslapen moeten worden omdat het baasje naar een verzorgingstehuis gaat?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:00

Tsja, ik kan me voorstellen dat je 3 ouden honden niet meer geplaatst krijgt. Maar dat is ook omdat je er niet tevoren over nagedacht hebt dan!
Ik heb, helaas, twee weken geleden de oude hond van mijn opa in moeten laten slapen. We haar 3,5 jaar geleden van hem geërfd en dat was vanaf dat zij pup was zo afgesproken: als opa niet meer voor de hond kon zorgen, zou ik dat doen. Ik heb nog 3,5 jaar lol van die hond gehad, en OK: ook de zorgen, want ze kreeg Cushing en suikerziekte, dus het werd wel een aandachtskindje. Maar ik heb dat met veel plezier en respect gedaan.

Moet er niet aan denken dat opa had gezegd: als ik er niet meer ben, moet die hond ook maar dood... Waar trek je dan inderdaad de grens? Ook een dierenarts zou daarin met een eigenaar mee moeten denken, vind ik. Zeker als die zo'n wens met hem/haar bespreekbaar maakt. Persoonlijk had ik er niet aan meegewerkt, maar een andere mogelijkheid met die eigenaar besproken, namelijk opvang bij iemand anders. Als je daar op tijd mee begint, is er heus wel iemand te vinden in familie of vriendenkring.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:48

In andere landen, weet niet of dat hier ook gebeurd. Worden puppy's en jonge honden ingeslpaen omdat de asiels te vol zitten Als dit baasje wat dit heeft besloten en er blijkbaar over na heeft gedacht en tot ndeze conclusie is gekomen dan is dat zo. Spijtig genoeg zijn er geen familieleden die de zorg over wilden/mochten nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:16

_San87_ schreef:
Ik vraag me af waar je de grens moet gaan trekken. Wat als iemand nu hetzelfde wil doen met zijn hond van 1,5, of de kat van 8? :)

Dan is het opeens niet meer oke? Een hond van 1,5 is net zo goed moeilijk plaatsbaar tegenwoordig en een kat van die leeftijd plaats je al bijna helemaal niet meer.

Wat mij betreft, is er geen grens.
Iemand kan héle goede redenen hebben dat zijn/haar dier beter af is in de "dierenhemel" dan waar of bij wie dan ook.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:02

Waarom zijn wij mensen zo superieur dat wij zomaar mogen beslissen over leven of dood terwijl het dier in kwestie nog zowel geestelijk en lichamelijk gezond zijn?

Als je even gaat vergelijken met mensen, want ja dat zijn ook dieren en niets meer waard dan een dier.
Een stel al jaren bij elkaar. De man of vrouw overlijdt, zullen we dan maar gelijk de partner een spuit geven zonder te kijken of hij kan overleven?

Ik ben er niet helemaal tegen, maar hoe langer ik er over na ga denken hoe meer ik de partij van de dieren gelijk moet geven. Probeer eerst eens te kijken of de dieren geplaatst kunnen worden, er zijn hier echt genoeg dierenliefhebbers in dit land! En tja, niet geschoten is altijd mis.... ik vind dat je niet zwart/wit moet gaan denken en gelijk maar de knoop doorhakken zonder eerst je er volledig voor in te zetten.
Ik vind het dan eigenlijk een soort opgeven....

Kijk, heeft die DA nog geprobeerd om ze te herplaatsen dan hoor je mij niet. Helaas staat dat er niet bij...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:06

Ik vind dat deze dierenarts juist heeft gehandeld. Moet er niet aan denken dat mijn hondje (onlangs overleden) van 15 weer bij een nieuwe baas geplaatst zou worden. Oh en laat staan het asiel in! Ik zou me omdraaien in mijn graf! Nog mooier vind ik dat ze samen zijn verbrand en de as wordt uitgestrooid!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:11

sunny_l0ve schreef:
Als je even gaat vergelijken met mensen, want ja dat zijn ook dieren en niets meer waard dan een dier.
Een stel al jaren bij elkaar. De man of vrouw overlijdt, zullen we dan maar gelijk de partner een spuit geven zonder te kijken of hij kan overleven?

Je zult ze de kost moeten geven die dat direct zouden willen, als ze mochten kiezen...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:14

Mijn oma wil heel graag, maar onkruid vergaat niet, zegt ze! Ik vind trouwens niet dat je mensen en dieren moet vergelijken.
Ik ken meerdere verhalen dat dieren helemaal gek worden als hun baasje plots komt te overlijden. De dieren zijn uit hun doen en worden depressief. Ik zou mijn hond dat niet aan willen doen.