Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:52

Ik heb 1,5 jaar geleden een gratis hondje afgehaald. Een dwergpincher van 9 jaar oud, niet meer welkom omdat hij iedere keer door een herder gegrepen werd. Beestje kon nog geen 2 minuten alleen thuis blijven en dat werd mij van tevoren niet gezegd, hij zou gewoon alleen kunnen blijven.

Ik heb voor hem de keuze gemaakt een ander thuis te zoeken en hem dus niet zelf te houden. Ik ben het tussenstation geweest voor hem, toen hij kwam was hij dof en kaal op zijn buik en oren, toen hij ging was hij glanzend en weer behaard. Hij is op een super plek terecht gekomen en heeft een schat van een baasje die 24/7 bij hem in de buurt is :)

Ik heb mezelf dus als opknap station gezien, ook al was ik er ziek van dat het voor hem niet ging bij mij. Het was een slim, braaf ding, maar zo onwijs zenuwachtig!!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:58

Sharani schreef:
Ik ben misschien een hele slechte moeder, maar bij ons komt er geen dier over de vloer die ik zelf niet leuk vind. Hoe hard de kids ook zeuren, ik ga er n.l. vanuit dat de zorg vroeg of laat op mij neer komt en dat kan ik makkelijker opbrengen voor een dier wat ik zelf ook leuk vind.

Ik vind dat juist hartstikke goed van je. :)) Ook ik vind namelijk dat je, als je een dier voor je kinderen koopt, er vanuit moet gaan, al bij de aanschaf (hoe hard zo'n kind ook zegt dat ze er echt heel, heel goed voor gaan zorgen), dat het kan zijn dat jij straks degene bent die voor het dier moet zorgen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:02

Ik heb een paar pagina's gelezen, ik vind ook ongelofelijk.

Ik typ om eens te kijken op marktplaats in 'gratis' bij dieren en toebehoren.

1913 resultaten!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:52

8 geiten/schapen
164 honden: 4 bulldogs, 2 chihuahua's, 17 herders, 23 jack russels, 9 retrievers, 44 rashonden, 65 overige
647 katten: 36 korthaar, 11 langhaar, ong. 600 overige (tot 450 geteld, daarna doorgerekend)
400 knaagdieren (tot 217 geteld, daarna doorgerekend)
250 konijnen (tot 125 geteld, daarna doorgerekend)
84 vogels: 44 duiven, 1 kanarie, 13 parkieten/papagaaien, 26 overige
55 vee (voornamelijk varkens)
300 pluimvee (voornamelijk haantjes, tot 99 geteld, daarna doorgerekend)
Totaal: 1903 dieren.

Dit enkel nog maar bij gratis, nog niet bij t.e.a.b., niet aangeboden incl. hok (of omgekeerd). Vooral htk-katten zijn de banketstaaf, samen met konijnen, knaagdieren (vnmlk cavia's) en haantjes.

Om een richtlijn te geven.

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:06

@Vjestagirl Als je ten eerste mijn verhaal leest ging het om mijn EX STIEF DOCHTER dus niet mijn dochter.
Ik heb inmiddels zelf een zoon en die krijgt gewoon geen huisdier.
Mevrouw wou als kind graag konijnen en toen mijn ex en zijn ex uitelkaar gingen was het makkelijk dat de konijnen bij ons bleven want wij hadden tuin.
Dus wij zouden door de weeks eten geven enz en mevrouw zou ze in het weekend doen en aandacht geven en alles kwam om mijn dak terecht.
Nou en het waren niet mijn konijnen dus heb toen gezegd van of je gaat het zelf doen of ze gaan weg.
Nou toen was keuze snel gemaakt.En ze zijn naar een heel goed huis gegaan.
Dus heb alleen maar het beste gedaan voor die beesten, maar blijkbaar vindt jij dat dus zielig.

Nou ik had het veel zieliger gevonden als ze zo de rest van hun leventje hadden moeten slijten, zonder liefde en aandacht 24/7 in een buiten hok nu hebben ze aandacht en hebben ze een goed leven.
Blijkbaar zie jij liever dat mensen hun dier ondanks dat ze er geen tijd, geen zin meer in hebben liever aan hun lot over laten. Lekkere dierenvriend ben jij dan !!

Ik ben juist een grote dierenvriend en heb voor die konijnen gedaan wat het beste was voor hun.
Ik heb niks met konijnen , hamster of wat voor knaagdier dan ook.
Als ik ooit een haarbal als hond of kat in huis zal halen dan is het via marktplaats of het dierenasiel.
JUIST OMDAT IK DIEREN HET BESTE GUN

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:37

Mizora schreef:
8 geiten/schapen
164 honden: 4 bulldogs, 2 chihuahua's, 17 herders, 23 jack russels, 9 retrievers, 44 rashonden, 65 overige
647 katten: 36 korthaar, 11 langhaar, ong. 600 overige (tot 450 geteld, daarna doorgerekend)

Dit enkel nog maar bij gratis, nog niet bij t.e.a.b., niet aangeboden incl. hok (of omgekeerd). Vooral htk-katten zijn de banketstaaf, samen met konijnen, knaagdieren (vnmlk cavia's) en haantjes.

Heb je niets anders te doen ofzo :=

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:39

ja, het is werkelijk schandalig.
dit moet eigenlijk niet kunnen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:41

mijn konijnen gaan niet gratis weg.
ik vraag er 35euro voor incl 2 drinkflesjes voerbakje knaagsteen en dekooi
gratis kan wel maar dan belanden ze vaak snel als slangen voer en dat gun ik ze niet,
ze gaan nu mischien naar een moeder met een grote tuin haar zoon wilde konijntjes hebben,

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:50

EskeGirl schreef:
Mizora schreef:
8 geiten/schapen

Heb je niets anders te doen ofzo :=

Ik verveelde me en vond het eigenlijk wel interessant om eens een telling te doen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:33

ik zag er net een hondje opstaat met het verhaal ik moet weg want mijn baasje heeft een ander vriendje gekocht en nu is het huis te klein voor ons beide. dat vind ik nou echt sneu.
als ik een poes/kat erbij koop en die kan niet met die van mij samen ja jammer dan dan gaat die nieuwe toch weg. klinkt banketstaaf maar ga mijn eigen beest er niet voor weg doen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:38

Pffft.. ik kan hier ook niet tegen. Snap je punt helemaal!!!
Heb zelf een cavia opvang gehad.. dus ik ken het hele riedeltje.
Het vervelende is, dat sommige mensen ook niet eens beseffen dat sommige lieve gezinnetjes dieren ook gerust op gaan eten!! Echt waar!!! Voornamelijk aso gezinnen en eeeh.. vaak niet-nederlandse gezinnen. (Of slangenvoer..).
Vind het verder te achterlijk voor woorden hoe inpulsief sommige kinderen een dier krijgen. Ook denken ouders dat een 6 jarige zelf dagelijks bedenkt dat het dier eten, drinken, aandacht of een schoon hok wil. NEE!! Als ouder heb je hier een flink aandeel in.. jij wilt immers je kind bijbrengen hoe je voor een dier moet zorgen.
En dan inderdaad die veeeel te kleine hokken! Of een cavia alleen.. vooral niet de moeite genomen om even een uurtje op internet te lezen dat ze minimaal met 2 moeten zitten en wat de kooi-afmeting moet zijn minimaal.
Zo kan ik nog wel even door gaan :P .

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:56

amsterdam_30 schreef:
Pffft.. ik kan hier ook niet tegen. Snap je punt helemaal!!!
Heb zelf een cavia opvang gehad.. dus ik ken het hele riedeltje.
Het vervelende is, dat sommige mensen ook niet eens beseffen dat sommige lieve gezinnetjes dieren ook gerust op gaan eten!! Echt waar!!! Voornamelijk aso gezinnen en eeeh.. vaak niet-nederlandse gezinnen. (Of slangenvoer..).
Vind het verder te achterlijk voor woorden hoe inpulsief sommige kinderen een dier krijgen. Ook denken ouders dat een 6 jarige zelf dagelijks bedenkt dat het dier eten, drinken, aandacht of een schoon hok wil. NEE!! Als ouder heb je hier een flink aandeel in.. jij wilt immers je kind bijbrengen hoe je voor een dier moet zorgen.
En dan inderdaad die veeeel te kleine hokken! Of een cavia alleen.. vooral niet de moeite genomen om even een uurtje op internet te lezen dat ze minimaal met 2 moeten zitten en wat de kooi-afmeting moet zijn minimaal.
Zo kan ik nog wel even door gaan :P .

ik heb 3 cavias in een grote konijnen kooi zitten haha had net zo goed een kleine kartonnen doos kunnen halen bij de c1000 ze zitten altijd met zn 3e op elkaar :') _O-
en als ik er dan 1 uithaal krijsen ze alles bij elkaar zo gehecht zijn ze aanelkaar haha.

ik heb nu 1 paard
1 poes
3 cavias
1 hamster
en 2 konijnen
en die konijnen ja dat kan helaas gewoon niet meer vanwege een kleinere woning en geen tuin.
we willen nog wel 1 kitten en juist een kitten zodat ik minimaal 50% zeker weet dat het goed gaat met die van ons. vind het ook knudde omweer een beest weg te doen ookal gaat mijn kat voor.

maar ik ben ook zo van breng maar vind het zielig
en idd er zijn mensen die gewoon zo`n dier eten.
heb net op marktplaats zitten kijken en werd er gewoon misselijk van.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:06

@dennisje:
Haha.. leuk dat ze zo dol op elkaar zijn die caafjes ;).
Wat betreft die konijnen: goed zoeken naar een leuk adres of anders naar een konijnen-opvang. Daar wordt streng geselecteerd op baasjes en moeten mensen een verplichte donatie doen vaak (dus niet opeten/slangenvoer). Heb zelf ook 1x iemand een cavia geweigerd. Het verhaal klopte gewoon niet...
Succes!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:13

pff. ik heb gratis ingetypt bij marktplaats:

gratis jack-russel: 'mijn baasje neemt een ander vriendje in huis'
Gratis 3 maanden oude dwerggeitjes
Gratis koningspython
gratis dumbo rittens
gratis kat
gratis kat

dit is alleen nog maar een greep van pagina 1 !!
pff. als ik een heeel groot huis had, met heeel veel geld..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:14

inney van die jackrussel had ik ookal neergezet heel sneu zoiets.
stond ook een paard bij zelfs.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:16

arme jack russel.
Snap niet dat zulke mensen een dier nemen. Echt niet...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:33

Inney schreef:
arme jack russel.
Snap niet dat zulke mensen een dier nemen. Echt niet...

ben ergens in staat om dat diertje gewoon op te gaan halen maar ik kan helaas geen hond houden.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:35

ik ben ook echt in staat zulke dieren op te halen. Gelukkig/helaas zijn er ouders om mij af te remmen.
Al die katten! Waar komen die wel niet terrecht... Op straat?
En hebben jullie die golden kruizing gezien? Die zo 'angstig' naar vreemden is? Die zou ik het liefst direct ophalen. Lekker bij mijn sociale hond neerzetten, en even weer echt hond laten zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:58

Bij die gratis af te halen jack: "PS. schiet wel op... maandag moet ik misschien al naar het asiel "

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:28

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 23:30

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:47

Ik heb de man van de JR een mail gestuurd ben benieuwd of ik nog wat terug krijg...
En verder wat een mega trieste mensen heb je lopen zeg!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 00:01

NoGo schreef:
Ik heb de man van de JR een mail gestuurd ben benieuwd of ik nog wat terug krijg...
En verder wat een mega trieste mensen heb je lopen zeg!

Wat heb je gestuurd?

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 00:03

Crypto schreef:
Zo zijn er ook mensen (zelfs 1 op bokt) die constant beesten nemen weer wegdoen weer opnieuw nemen weer weg doen weer bedenken kan niet weer weg doen en dan beloftes maken ik doe het niet meer maar dan toch zwichten, en toch weer een beestje nemen en uiteraard weer wegdoen..

Mijn vriendin, of nouja eigenlijk haar ouders deden dit ook. Ze kochten elk jaar twee konijnen, dan hadden ze die een jaar (of korter) en dan gingen ze weer weg omdat ze geen zin hadden om iemand te zoeken voor de vakantie. En als ze dan terug kwamen van vakantie kochten ze weer twee nieuwe. Ze hebben echt 5 a 6 konijnenparen gehad. Echt belachelijk.. :\

Hier gaat nooit iets weg. Als wij ze niet kunnen bieden wat ze verdienen, dan begin ik er niet aan.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 07:55

Vjestagirl: zal vanavond de mail even opzoeken maar komt neer op het feit dat ik me afvroeg wat nou de echte reden is....