Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjo schreef:Chenda zit bij een vriendin???
Je vroeg voor Chenda op marktplaats en hier op bokt 400 euro,en je wilde haar niet zonder dat geld weg geven voor een goed huis!
Dat hondje van een jaar was het eerste hondje(samen met die kruising chihuahua) die je na de verkoop van Chenda had gekocht,en die moest dus weg voor hondjes die later waren aan geschaft.
Fijn hoor voor die dieren,van de een naar de ander!!
anjo schreef:De chihuahua handel in Hoogezand zal stoppen,maar wat doe jij dan,jij verkoopt ook chihuahua's,Chenda,Boeffie,en dat teefje van een jaar oud!!![]()
Nee ze hoeven niet weg,maar ze worden allemaal onder gesneeuwd door je andere hondjes,dat verhaaltje zet je er altijd bij.![]()
En je had ook 3 (kruising)pups op marktplaats staan!
Er moet wat worden gedaan aan de handel(broodfok) van dieren,maar doe je niet beter voor!!
Jij verdient ook aan dieren!!!!
Joscaa schreef:Wat maken kruisingen uit? Ik heb ook een mix tussen alles lopen hoor,
maar ik zorg er goed voor dus is het toch geen probleem?
En als zij een fijn huis heeft gevonden voor de andere hondjes,
heeft ze toch ook geen probleem verder?
Wil je even duidelijk maken wat je hiermee probeert te bereiken? (die Anjo oid)
Sancha schreef:Jawel. Maar een broodfokker is een broodfokker natuurlijk. Beetje in het wilde weg fokken en er grof geld voor vragen. Moreel gezien is dat niet helemaal okay.
Helemaal niet als je dan een ander van -in principe- hetzelfde gaat beschuldigen.
Joscaa schreef:Ik doelde ook dat ik een uitleg wilde van die anjo hoor, wb het verhaal waar uit het niets mee aangezet word, benieuwd wat het nut er van is.
![]()
Hondjes zonder stamboom zullen dan wel idd de 'kruisings' zijn. Ach, als je maar het beste met je dieren voor hebt
Iris82 schreef:Food, water, shelter. Ofwel voedsel, water en onderdak.
Dat is eigenlijk hetgeen waar het omdraait.
Het importeren is niet verboden. Wel het eerder weghalen bij de moeder dan een x aantal weken.
Daarnaast het onthouden van medische zorg. Maar daar valt niet inenten niet onder.
. liedje89 schreef:Iris82 schreef:Food, water, shelter. Ofwel voedsel, water en onderdak.
Dat is eigenlijk hetgeen waar het omdraait.
Het importeren is niet verboden. Wel het eerder weghalen bij de moeder dan een x aantal weken.
Daarnaast het onthouden van medische zorg. Maar daar valt niet inenten niet onder.
Lijkt mij juist andersom. Het importeren van honden die niet geënt en/of gezond verklaard zijn is niet toegestaan en aangezien het niet mogelijk is dat pups voor 12 weken volledig geent zijn lijkt het me niet mogelijk deze al vroeg in te voeren. Voor het weghalen bij de moeder is in nl geen wet hoor.
cerescity schreef:Sancha schreef:Jawel. Maar een broodfokker is een broodfokker natuurlijk. Beetje in het wilde weg fokken en er grof geld voor vragen. Moreel gezien is dat niet helemaal okay.
Helemaal niet als je dan een ander van -in principe- hetzelfde gaat beschuldigen.
wat is je probleem ?
ben ik nu een broodfokker omdat ik ruim een jaar geleden een beter huis voor mijn hondje hebt gezocht ?