Grote enge spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:31

O gosh. als ik zo'n beest heb in de kamer, en ben alleen ....
dan ga ik echt trillen van angst. Gaat alles kriebelen, en als ik hem weg moet halen, dan ga ik echt janken hahaha. :o
Ik durf het écht niet. Ik roep mijn ouders altijd. Heb zelfs om 11 uur 's avonds een vriendin opgebeld. En mijn vader om vier uur snachts wakker gemaakt.. dat komt nogal vaak voor. Nadat hij die spin had doodgemaakt, heb ik een halfuur trillend in het midden van mijn kamer gezeten, panish om mij heen kijkend of er mss nog een partner was, of kindjes waren. pfff.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:32

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:41

Ik heb vaak toch maar 1 exemplaar in huis hoor. Maar da's er al eentje te veel.

Heb zelf het lef niet eens om ze op te zuigen met de stofzuiger, veel te bang dat dat beest aan het rennen gaat als ik met de slang eraan kom. maar heb die week met mijn bezoeker hier wel heel wat minder insectjes gehad in huis.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:42

Ik had er vorige week 1 binnen, zag in ene vanuit mijn ooghoek iets aan komen lopen en hij bleef langs de stoel zitten.
Ik denk: kom op je hebt spinnentherapie gehad, je kunt het.....vang hem.
Dus ik vol goede moed met glas richting stoel, schuif hem een beetje opzij om er beter bij te kunnen, rent ie in ene onder de stoel, en toen durfde ik niet meer.
Dus ik naar mijn man bellen in de schuur: "je moet NU komen !"
Dus ik sta daar met mijn glas en hij schuift in ene de stoel opzij en WEG !!!!!!
Doet ie die stoel op zijn kant, zit ie eronder....gatver !!!!
Hij pakt hem met zijn blote handen en wil hem in het glas op de salontafel doen, valt ie erlangs en rent ie over mijn tafel....ik GILLEN !!!
Daar zit je dan met je spinnentherapie, ik flipte weer compleet zeg.
Maargoed, zolang ik de controle heb, durf ik ze wel met een glas te pakken dus het heeft wel echt geholpen die therapie.
Deze heb ik ook ooit zelf gevangen :D
Afbeelding

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:44

DOE HEM ALSJEBLIEFT IN EEN LINK! := :r

Ik moet nog in slaap komen ja.. :')

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:46

Hahha, hij was echt groot.
Hij stak het tuinpad over en ik zag hem vauit mijn ooghoek lopen, ik dacht eerst dat het een muis was :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:47

Heb een hekel aan die foto's :') Ik weet dat het maar een foto is en dat ze er staan, maar schrik me toch elke keer weer rot.

ben alvast blij dat de goliathspin in onze landjes niet vrij rondloopt.

saskiakefie

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:49

nou uhm ik lig nu in bed en hoef er niet meer uit, als dat kreng er morgen nog zit ga ik naar de buurvrouw.. Dat *** gaat niet mn vakantie verpesten :oo

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:51

Je moet gewoon zo'n beest in een glazen pot zetten met gaatjes in de deksel, doe er een nat watje bij en af en toe een vliegje of ander ongedierte en dan leeft ie weken.
De eerste keer dat ik dat deed, stond ie echt in de hoek van de kamer en durfde ik niet eens in de buurt te komen, maar naarmate de tijd vordert , zakt de angst af ,ik weet dat jullie dit niet geloven, maar ik heb de therapie gedaan en het helpt echt.
Na een week of misschien wel 2 of 3 , ga je toch steeds dichter bij en hoe vaker je er na kijkt, hoe minder eng dat het wordt, en op een gegeven moment ga je hem zelf voeren en dat is dan best leuk.
Ik weet dat dit heel vreemd klinkt, maar echt....HET WERKT !

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:51

Inney schreef:
O gosh. als ik zo'n beest heb in de kamer, en ben alleen ....
dan ga ik echt trillen van angst. Gaat alles kriebelen, en als ik hem weg moet halen, dan ga ik echt janken hahaha. :o
Ik durf het écht niet. Ik roep mijn ouders altijd. Heb zelfs om 11 uur 's avonds een vriendin opgebeld. En mijn vader om vier uur snachts wakker gemaakt.. dat komt nogal vaak voor. Nadat hij die spin had doodgemaakt, heb ik een halfuur trillend in het midden van mijn kamer gezeten, panish om mij heen kijkend of er mss nog een partner was, of kindjes waren. pfff.

Ik schud je de hand :j :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 09:18

Hij zit er nog steeds ;(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:26

Gewoon de lange stang van de stofzuiger erop zetten en dan, als je de stofzuiger uitzet, een propje papier erin stoppen.
De volgende keer dat je de stofzuiger gebruikt even het propje beethouden en de stofzuiger aanzetten.
Ik ben ook altijd degene die de spinnen moet elimineren thuis, mijn man griezelt ervan.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:59

Leeft ie nog wel ?
Normaal bijven die zwarte spinnen niet op dezelfde plaats zitten, als je al een keer met je ogen knippert zijn ze vaak al weg, en dan vind ik het helemaal eng, want dan ben je de controle kwijt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:04

darwin schreef:
Leeft ie nog wel ?
Normaal bijven die zwarte spinnen niet op dezelfde plaats zitten, als je al een keer met je ogen knippert zijn ze vaak al weg, en dan vind ik het helemaal eng, want dan ben je de controle kwijt.

Of ze dragen een eizak bij zich dat op punt van uitkomen staat.
Dan zijn ze ook niet zo snel meer O:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 11:05

ja gisteren liep hij nog en soms als ik er niet ben en hem weer zie is hij een stukje verplaatst..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:08

Iew, jij maakt het helemaal spannend.
Nu zou ik hem zeker zo snel mogelijk uit mijn huis willen hebben, dadelijk heb je een paar honderd jonkies in je huis.....gatver !!!

Cayenne schreef:
darwin schreef:
Leeft ie nog wel ?

Of ze dragen een eizak bij zich dat op punt van uitkomen staat.
Dan zijn ze ook niet zo snel meer O:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 11:43

IK HEB HET GEWOON GEDAAAN!!!! IK GA UITGEBREID VERSLAG GEVEN
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 21-03-11 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 11:48

Kijk die k*tspin zat dus weer op de muur maar nu op een andere plek weer en ik was er echt klaar mee, ik ging elke keer heel langzaam naar beneden lopen om te kijken waar hij zat en gister toen de tel ging, normaal moet ik dan naar beneden rennen om hem te pakken maar ik miste hem dus omdat ik niet durfde te rennen. Net had ik m'n kat in de gang en die zat een beetje dom daar maar ze mocht niet weg van mij en toen zag ze eindelijk die spin en liep ernaar toe, maar die zat dus te hoog toen ging ik de langste stok zoeken die ik kon vinden en van een megaafstand die spin voorzichtig aanraken totdat ie naar beneden viel, toen ging mn kat voorzichtig eraan snuffelen en met een pootje, maar dat kreng durft zelf ook niks vervolgens komt die spin op me af gerend. Dus ik ren snel weg. Maar toen bleef ie op de grond zitten. Ik dacht nú durf ik hem op te zuigen, dus ik snel de stofzuiger pakken en met de slang hem opzuigen daarna nog een minuut dat ding op z'n hardst aan laten staan en nu een flinke prop papier in de stang geduwd. Ik ben zo trots op mezelf, ik heb het gedaan *\o/*
Wel beetje omslachtig maarja..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:03

ik zou niet meer kunnen slapen:P

het idee dat dat beest daar is bleeeeh... wij hebben zoon spinnen vang ding..erg handig ding voor het vangen dan :) los laten in tuin of wc dan moet je het bakje vasthouden en dit durf ik echt niet... het vangen wilt nog wel lukken na een half uur daar staan en beetje in paniek en doods bang proberen de moed te hebben om dat ding er daadwerkelijk op te zetten (ben altijd bang dat ze dan gaan lopen of het verkeerd gaat en ze over dat ding gaan lopen :P

maar ik vang ze dan en laat t ergens in de kelder liggen tot iemand er is die ze uit durft te zetten ofzo

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:04

voor zo'n scharminkel zou ik zelfs de brandweer bellen :')

Ik HAAT spinnen en zeker zulke joekels!!!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:28

Ik moest wel lachen om je ene berichtje dat je het gewoon gedaan hebt :P De adrenaline springt ervanaf :D

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:57

saskiakefie schreef:
IK HEB HET GEWOON GEDAAAN!!!! IK GA UITGEBREID VERSLAG GEVEN

Goed zo!!! Ik ga die dikke van mij ook maar eens opzuigen. Hij zit nog in de kamer, maar in een andere hoek van plafond.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:02

saskiakefie schreef:
Kijk die k*tspin zat dus weer op de muur maar nu op een andere plek weer en ik was er echt klaar mee, ik ging elke keer heel langzaam naar beneden lopen om te kijken waar hij zat en gister toen de tel ging, normaal moet ik dan naar beneden rennen om hem te pakken maar ik miste hem dus omdat ik niet durfde te rennen. Net had ik m'n kat in de gang en die zat een beetje dom daar maar ze mocht niet weg van mij en toen zag ze eindelijk die spin en liep ernaar toe, maar die zat dus te hoog toen ging ik de langste stok zoeken die ik kon vinden en van een megaafstand die spin voorzichtig aanraken totdat ie naar beneden viel, toen ging mn kat voorzichtig eraan snuffelen en met een pootje, maar dat kreng durft zelf ook niks vervolgens komt die spin op me af gerend. Dus ik ren snel weg. Maar toen bleef ie op de grond zitten. Ik dacht nú durf ik hem op te zuigen, dus ik snel de stofzuiger pakken en met de slang hem opzuigen daarna nog een minuut dat ding op z'n hardst aan laten staan en nu een flinke prop papier in de stang geduwd. Ik ben zo trots op mezelf, ik heb het gedaan *\o/*
Wel beetje omslachtig maarja..

hahaha goed bezig zeg!!! :D die kat van hjou vrat dat beest niet op?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:06

Wauw, goed gedaan.
Dat trots op jezelf zijn naderhand, dat herken ik wel.
Ik maak meestal een foto als ik ze gevangen heb in een glas, meer een soort van troffee, is ook heel goed voor je zelfvertrouwen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:08

enerzijds dapper, anderzijds jammer dat ie dood moest.
Als je dan toch zo dichtbij durfd te komen, waarom niet onder 'n kom/vaas vangen? boek erop, buiten zetten, klaar? :j

Ik vind spinnen ook heel eng, en ik ben dan ook blij met m'n man, die ze vangt en buiten zet. Maar dood hoeven ze nou ook weer niet.

Geen idee trouwens waar die angst vandaan komt, ik kan in principe alles hebben & beetpakken; slangen, ratten, kikkers, larven, boeit me niet. Ook een vogelspin heb ik wel eens op m'n hand gehad, en dat is een stuk minder en dan zo'n gluiperd op je muur :D