Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Re: Goot schalige zoek actie Beans Donderdag en Zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:58

waar en wanneer is hij voor het laatst gezien??

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:07

Inderaad helemaal met al het bovenstaande eens!
Dus waar is hij het laatst gezien? -> hebben we vast een kleine indicatie welke omgeving we hoogstwaarschijnlijk heen moeten.
Hoe laat is de bedoeling? -> denk namelijk niet dat iedereen van s'ochtends 5 tot s'avonds 12u beschikbaar is, dus een indicatie is wel handig..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:10

Ben ik ook erg benieuwd naar maar heb wel een PB ontvangen dat ze bezig zijn met het plan van aanpak en dit optijd laten weten. Ik kan vanavond helaas niet online komen. Dus zie dat het plan als dat vanavond komt morgen wel.

Jaime_

En omdat sommigen het 'leuk' vinden om te weten welke bokkers ermee lopen is een lijstje van enkel forummers die meegaan ook best 'leuk' het is natuurlijk geen leuk iets waarvoor we gaan lopen, erg triest zelfs.. maar het is wel een leuk/goed initatief, dus kan me voorstellen dat sommige behoefte hebben aan een lijst met bokkers die gaan meelopen:

boktnaam-extra personen-vertrekpunt-honden-beschikbaarheid

1. Jaime_ - sowieso 1 vriendin - Enschede - geen honden - donderdag van 8.30-17.00

LindyH

Ik las in de link met de foto dat Beans regelmatig naar dezelfde plek gaat. Is het niet een beter idee om hem daar te gaan voeren? Dan sterkt hij sowieso wat aan en heb je wat meer tijd.

Als hij daar dan wat meer vertrouwd is, kun je hem daar makkelijker vangen, door snel een deur dicht te gooien als hij in een schuur aan het eten is ofzo.
Het enige wat je nodig hebt is wat medewerking van die mensen.

Eerlijk gezegd denk ik dat een insluit-cirkel weinig zin heeft. Hoe groot moet die cirkel wel niet zijn? Je weet immers niet waar hij is. De kans dat hij erdoor glipt is heel groot, en dan ben je terug bij af.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:17

Ik heb gelezen (weet zo niet meer waar) dat hij daar inmiddels al niet meer langs is geweest (eten blijft onaangeroerd) en telkens als die vrouw naar buiten kwam trok die hond al een sprintje naar buiten.. dus dan is snel een deur dichtdoen geen optie..

Denk ook niet dat je hem daadwerkelijk in kan sluiten in een cirkel.. maar geloof ook niet dat dat écht de bedoeling is.. dat kan haast niet namelijk, dan heb je wel meer dan 10.000 mensen nodig.. denk eerder dat stel hij is op een locatie gespot dat er mensen vanaf verschillende punten rondom de locatie waar hij gespot is gaan lopen..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:47

ik denk ook niet dat dit een heel goed idee is.. denk zelf dat jullie de hond alleen maar afschrikken

Jullie weten in welke omgeving de hond loopt.. zorg voor voer

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:50

Beans is voor zover ik weet vrijdag voor het laatst gezien in Itterbeck,dit ligt een paar kilometer bij Getelo vandaan.Ben vandaag een stukje richting het vakantiegebied in Uelsen gereden maar heb helaas niets gezien.Ga straks terug om flyers op te hangen.Als er meer bekend is over een andere laatste plek waar ze is gezien hoor ik dit graag.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:00

Met speurhonden is al gewerkt las ik ergens trouwens. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:18

Zondag zijn ze met speurhonden geweest, ze hebben haar toen wel gezien, maar ze zag er zeer slecht uit.Dus daarom moeten we snel een actie op touw zetten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:19

Morgen gaan we uit van de plek waar ze voor het laatst is gezien,en dan krijgen jullie alle informatie.Zoals waar, de tijd en het plan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:20

zou ze een laag gedoseerd verdovingspijltje overleven?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:21

Ik ben bang van niet, maar zeker weten doet niemand dat.Wel is het zo dat ze vaak ver weg wordt gezien en dan is het moeilijk om te richten.Mag alleen een D.A dat doen, dat schieten?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:22

Ik denk een jager ook, maar dat weet ik niet. Misschien eten neerleggen en dan iemand op de loer? Een jager heeft wellicht ook verstand van hem uitlokken of opdrijven (de ene jager stuwt hem in de val van de andere)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:24

Ik kan de eigenaar vragen hoe zei daar over denkt, maar ik denk dat ze zelf al op het idee is gekomen.Maar ik kan het altijd vragen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:25

Het is idd eng omdat je niet weet welke dosis laag voldoende is om het te overleven... Het lijkt me alleen dat de pakkans groter is, hij is misschien anders wel niet te pakken te krijgen? Al hoop ik dat hij zich bij andere honden aansluit met jullie actie. Een jager contacteren is misschien niet uit den boze, nette jagers hebben echt verstand van dit diervriendelijk oplossen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:27

is er via de dierenambulance oid geen grote vangkooi te regelen? En als hun m niet hebben weten ze vast wel waar je m wel kan halen.
Ik bedoel zo'n kooi waar je voer in zet die dichtklapt als ze op een klepje gaan staan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:28

Het probleem is dat ze veel kilometers maakt en niet steeds op dezelfde plek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:33

Pest van hond en verdovingspijltje is dat ze nog erg ver kunnen lopen voordat ze neer gaan. En de dosis verhogen zal niet mogelijk zijn als het dier in zo'n slechte conditie is, dat wordt dan gegarandeerd z'n dood.

Iedereen wil graag helpen en zal z'n uiterste best willen doen, maar ik ben eerlijk gezegd heel bang dat deze actie totaal z'n doel voorbij gaat schieten, dat veel mensen er veel energie in gaan steken en dat die hond alleen maar verder opgejaagd wordt... Volgens mij zijn vangkooien echt de beste en meest rustige oplossing. Ik ben bang dat dat dier volledig over de huppel zal gaan van al die mensen. ALS je 'm al zou kunnen vinden. Beest is bang, voelt zich niet goed, dus die gaat niets afwachten als 'ie wat hoort of ruikt...

(Wat is overigens het nut van bv groepjes van 4 mensen met 1 hond als je 'm alleen op kunt sporen en een nummer kunt bellen? Zijn er dan niet 3 bij die beter een andere route hadden kunnen lopen om de kans om 'm te zien te vergroten?)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:34

Sonja schreef:
Pest van hond en verdovingspijltje is dat ze nog erg ver kunnen lopen voordat ze neer gaan. En de dosis verhogen zal niet mogelijk zijn als het dier in zo'n slechte conditie is, dat wordt dan gegarandeerd z'n dood.

Dat geeft toch niet? Als je m maar kunt volgen natuurlijk.
Ik denk met de huidige actie dat ie evengoed ontsnapt en weer kwijt is...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:36

Nou dat was een voorstel.. @ Sonja, ik weet niet hoe jij bent maar ik ga iig niet als meisje zijnde helemaal in mijn eentje door de duitse bossen dwalen hoor

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:41

Jeetje, hond nog steeds vermist.. wat een drama zeg. Wat goed dat jullie een actie op touw zetten! Ik duim mee dat de hond snel gevonden/gevangen wordt! Heel veel succes en sterkte!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:42

Begrijp dat morgen meeste informatie komt, maar plan van aanpak en tijd zullen nu toch wel eens bekend moeten zijn?

En is Beans ná afgelopen vrijdag nog gesignaleerd?

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:50

Een vangkooi was geloof ik niet echt een optie omdat deze hond haar eerste drie jaren in .een kooi heeft moeten doorbrengen en hier een groot trauma door heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:57

Jullie moeten niet denken dat een grote groep mensen haar achter na gaan,we gaan verdeeld,als we haar zien bellen we meteen de eigenaar.