Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:13

Ik heb zelf uggs , dit is natuurlijk niet goed maar met andere dingen gebeurd het ook ;)
Maar omdat uggs ' bekend' zijn geworden wordt hier gewoon veel meer aandacht aan besteed

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:07

marjolein_el schreef:
geerke schreef:
ik weet niet wat dit met Uggs te maken heeft...dat deden ze honderden jaren geleden al daar.
Die lapjes die ze eraf snijden worden echt geen Uggs van gemaakt hoor.

nee dat dacht ik dus ook, lijkt me niet dat het nou zo mooi wordt?

Mensen alsjeblieft lees even..
Nee ze snijden niet een stuk vlees met wol eraf om een UGG van te maken, de wol kan komen van schapen waarbij dit stuk vlees eraf word gehaald om maden te voorkomen. Dat is dus nogal een leuke methode om je schaap te houden zeg maar. Dus het gaat er hier niet over hoe de UGG werkelijk tot stand komt, het gaat over de manier waarop de dieren gehouden worden. Net als dat het slachten van een kip wel netjes kan gaan maar datie bvb z'n hele leven in een minihokje heeft gezeten met weet ik hoeveel andere kippen, daar gaat dit over.
Over het hypocriet zijn, voor de liefhebber heb ik in het voorjaar mooie wol in de aanbieding van eigen schaapjes :+

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:02

iemand op mijn werk loop met die schoenen aan .
Nadat ik dat filmpje had gezien , zat ze heel blij te vertellen over haar ugs zeg joh wees er trots op .
had dat verhaal uitgelegd van die schapen , enigste wat zei zij was uhh ja jammer dan ik heb warme voeten .

zeg ben je toch een vuile trut :(
ze was gelijk stil

en dat is echt zo'n kakmens bah {x)
elke keer als ze nu de kantine inkomt ben ik in staat om die belachelijke ugs van der voeten te trekken .

amsterdam_30

Re: Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:07

Jeetje.. en ik maar denken dat schapen geschoren worden voor die wol???!!! GETVER!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:09

Ik vind het eerlijk gezegd sowieso al mormels van laarzen (niet mooi dus :p), maar dit vind ik wel heel erg bah en dat je daar dan ook nog zoveel geld aan moet uitgeven :(

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:14

Is dit ook zo bij nep-uggs? Ik neem aan van niet? omdat ze zoveel goedkoper zijn...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:52

de stukken huid worden van volwassen schapen afgeknipt,dit doen/deden ze om myasis te voorkomen.
De volwassen schapen krijgen lammeren,die worden geslacht voor het vlees als ze een maand of vier/vijf zijn.Van dat velletje worden Uggs gemaakt....ik vind daar niets zieligs aan,voor mij is het hetzelfde als dat er een koe geslacht word en van de huid een bankstel of schoenen wordt gemaakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:35

Renslover schreef:
Is dit ook zo bij nep-uggs? Ik neem aan van niet? omdat ze zoveel goedkoper zijn...

daar word geen eens wol voor gebruikt ;)

mensen lees eerst even het topic door voordat je een oordeel over alle uggs gaat zeggen hier

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:41

Voor de mensen die wat bewuster willen worden van waar hun spullen vandaan komen, heb ik hier nog een uiterst interessant maar dieptriest bericht: http://www.wakkerdier.nl/persbericht/52 ... ycot_dons/

Ik heb geen Uggs maar bij dit soort berichten word ik - hoewel ik al behoorlijk bewust ben en handel - toch weer even extra wakker geschud...

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:56

lifaya schreef:
Renslover schreef:

daar word geen eens wol voor gebruikt ;)

mensen lees eerst even het topic door voordat je een oordeel over alle uggs gaat zeggen hier

Sorry, ik heb een deel van het topic gelezen maar dat heb ik niet meegekregen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:38

Neppe Uggs zijn zo goedkoop juist omdat er geen schapevel wordt gebruikt ;) het is de vacht die het zo duur maakt ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:32

Yamcha schreef:
Neppe Uggs zijn zo goedkoop juist omdat er geen schapevel wordt gebruikt ;) het is de vacht die het zo duur maakt ;)

welnee...het is het Ugg embleempje die het zo duur maakt.
Vachten genoeg...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:51

Brainless schreef:
@Tallie
Ik denk ook niet dat ze humaan verkregen bont hebben.
Humaan betekend: Van de mens afkomstig; Met respect voor de mens.

Ik bedoelde ook gewoon op humane wijze afgemaakt.. :o Ik heb het niet correct geformuleerd hier.. :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:22

geerke schreef:
Yamcha schreef:

welnee...het is het Ugg embleempje die het zo duur maakt.
Vachten genoeg...

nee het gaat mij om het echte schapenwol ;) het boeit me niet wat voor naam het heeft.

imke_sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:03

Als ze nou eens alleen de schapen scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:04

Dit is uit 2011 en er is al een recente discussie over geweest.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:10

hafjesliefde schreef:
waarom kan dat dan niet gedaan worden als die arme beestjes geslacht zijn voor het eten??

Omdat ze in australië en hier in nieuw-zeeland onverdoofd die reepjes huid weg mogen snijden om te voorkomen dat er opnieuw wol groeit. Als je de wol daar laat zitten blijft er mest inhangen en dat wordt een broeiplek voor vliegen om hun vlees etende larveneitjes in te nestelen. Dit noemen ze mulsing en het gebeurd nog steeds!

TS ook ik heb echt met verbazing dat hk-topic zitten lezen, vooral omdat er een hoop tussen zitten die een hele grote mond hebben over paarden mishandeling en andere dierenmishandeling. Heb maar 1 woord over voor ze en dat is:"hypocriet" Ook ik heb eerder al twijfel gehad om een topic te openen, heb zelfs al een keer in hun topic gereageerd maar er komt niet eens een reactie op. _/-\o_ dat je dit topic gestart bent, zeker als ik zie hoeveel paardenmensen er met uggs lopen.

geerke schreef:
de stukken huid worden van volwassen schapen afgeknipt,dit doen/deden ze om myasis te voorkomen.

Niet helemaal waar, de huid wordt al op jonge leeftijd bij volle bewustzijn weggesneden. De schapen belanden niet na 1 keer lammeren bij de slager, er wordt elk jaar een selectie gemaakt tussen de fokschapen en wat naar de slager gaat.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 17-01-14 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:12

Ik wil de pret niet bederven, maar zoals Yezzi al zegt, dit is nogal een oud topic...
[NM] Zijn Uggs zielig??
Deze is iets recenter.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:18

net gekeken, maar ook dat topic is niet meer actief
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 17-01-14 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

En als hier niemand meer reageert dan kan dit topic weer rustig wegzakken in de catacomben van Bokt...:D

Cassidy

daffie1986 schreef:
net gekeken, maar ook dat topic is niet meer actief

Dat was dit topic ook niet, tot er iemand in reageerde :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:19

:D guilty

Maar vindt dat er best over gediscusseerd mag worden aangezien bokt geen dierenmishandeling toestaat maar wel een hk-topic over uggs :?