Poesje in mestkelder, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:30

Dat is lastig, je bent dus bang dat hij dat weer gaat doen en terecht.
Wbt de zindelijkheid, mss is de kattenbak wel niet naar wens, sommige katten willen niet in een bak waar andere katten op gaan, die vies is en ook hebben ze een voorkeur voor de inhoud.
Zo heb ik drie bakken staan, een met foetsie bah, andere met Cat's Best Eco en een ander zit houtkorrels in, ik zie dat bepaalde katten toch voorkeur hebben.
Mijn kitten had ook opstart problemen die wilde perse niet op houtkorrels, dat wist ik ook niet.
De bak was schoon en ze pieste dr steeds voor, ook poepen. Neus dr op een gegeven moment door gehaald, dat werkte even maar niet afdoende, tot ik een topic hierover opende waarin mij werd geadviseerd een andere vulling te gebruiken, probleem verdween als sneeuw voor de zon.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 01:18

JOnge poezen hebben die levenservaring nog niet en moeten gewoon veilig zijn, en als ze op onderzoek uitgaan kan dat natuurlijk problemen opleveren maar je kan hem ook mee nemen naar de weg in een mandje en het hem laten zien dat dat eng is onze kat heeft jaaaaren buitengelopen van jongs af aan en dat ging goed. de ene kat snapt dat de ander niet. ik heb twee huispoezen en ik snap heel goed hoe het werkt op een boerderij en katten kunnen een hoop bijleren als ze binnenzitten. ok ze zijn wild geboren maar dat kunnen toch geweldige katten zijn. Je moet ook willen en ik proef toch enige laksheid in bepaalde berichten. dieren die zich zelf niet kunnen beschermen moet je gewoon een beetje helpen , zo moeilijk is dat niet. Ik hoop dat jaipo een veilig plekje nu heeft. en dan kunnen mensen zich wel aangesproken voelen... dan is dat mooi doe er wat aan.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:12

Chiqa schreef:
Neus dr op een gegeven moment door gehaald, dat werkte even maar niet afdoende, tot ik een topic hierover opende waarin mij werd geadviseerd een andere vulling te gebruiken, probleem verdween als sneeuw voor de zon.

Heb me enige minuten afgevraagd hier op te reageren of niet en, zoals te zien, besloten het wel te doen.
Een (jong) dier met z'n neus door zijn ontlasting of urine halen heeft totaal geen nut en lost het probleem niet op zoals je zelf hebt ervaren. Het dier probeert je aan te geven dat er iets voor hem/haar niet klopt. Het is geen pesterij, het is een poging van het dier met je te communiceren!
Het is een typisch menselijke reactie voortkomend uit menselijke manier van redeneren die voor een dier nergens op slaat en waar hij niets van leert omdat dit in de natuur niet gebeurt en geen betekenis heeft voor het dier. Het leert hem hooguit dat mensen niet te vertrouwen zijn.
(eerlijk gezegd dacht ik dat de opvatting neus door urine/ontlasting halen iets was wat 3 eeuwen terug al opgehelderd was).

Mensen moeten eens leren zich te verdiepen in de leefgewoontes van dieren en daarmee aan het werk gaan ipv vanuit menselijke redenering te reageren op een wezen dat een compleet andere taal spreekt.

Ben het verder wel met je eens dat katten vaak voorkeuren hebben voor bepaalde kattebakvulling en bakhygiëne.

TS: omdat Muk geen kattebakvulling gewend is zou je ook kunnen proberen er gewoon zand in te doen. Dát zal hij wel kennen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:03

anneliesdj schreef:
dwaallicht schreef:
@ TS; dat maak jij er van. Ik zou kittens sowieso niet in zo'n omgeving houden. Dus nee, dank je. Als ik mijn kittens hier naar buiten had gedaan waren ze ook platgereden. Mss dat een volwassen kat snugger genoeg is om zich te redden in zo'n omgeving, maar de kleinere hebben daar imo nog de ervaring niet voor. Dus ja, ik zou zou voor een beschuttere plek kiezen, en dan vind ik een stal nog niet zo erg, maar zorg dan tenminste dat ze niet zomaar de mestkelder in kunnen. Ook als je kinderen hebt lijkt me dat helemaal niet zo handig. En dat is dat t laatste wat ik er over zeg, het is je eigen keuze.

Lezen is blijkbaar te moeilijk ookal zeg je dat je dat gedaan hebt dus ik leg het nog één keer uit;
Dit zijn boerderijkatten, die zijn WILD en dus niet geschikt voor in huis.
De mestput is niet open, pas nadat we schotten weggebroken hadden kwam er een opening van 20x50cm, daarvoor waren er alleen piepkleine gaatjes waarvan de grootste hooguit 4x4cm.

Als jij gelezen had zoals je zelf claimt had je dit niet hoeven plaatsen, had ik er niet op hoeven reageren en hadden we ons beiden ergernis bespaart dus als je nogmaals wilt reageren ga dan alsjeblieft eerst LEZEN!!!!

... zucht.... ik zeg nergens dat ze IN je huis moeten. Ik zeg probeer voor een veilige omgeving te zorgen! Dat was de essentie van mn bericht. En als dat niet is wat je wilt horen, jammer dan. En nou ben ik er klaar mee.

Chiqa schreef:
Dat is lastig, je bent dus bang dat hij dat weer gaat doen en terecht.
Wbt de zindelijkheid, mss is de kattenbak wel niet naar wens, sommige katten willen niet in een bak waar andere katten op gaan, die vies is en ook hebben ze een voorkeur voor de inhoud.
Zo heb ik drie bakken staan, een met foetsie bah, andere met Cat's Best Eco en een ander zit houtkorrels in, ik zie dat bepaalde katten toch voorkeur hebben.
Mijn kitten had ook opstart problemen die wilde perse niet op houtkorrels, dat wist ik ook niet.
De bak was schoon en ze pieste dr steeds voor, ook poepen. Neus dr op een gegeven moment door gehaald, dat werkte even maar niet afdoende, tot ik een topic hierover opende waarin mij werd geadviseerd een andere vulling te gebruiken, probleem verdween als sneeuw voor de zon.

Walgelijk om zoiets te doen.

Nickeltje

Re: Poesje in mestkelder, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:33

Helaas gaat dit topic opnieuw offtopic.
Daarom hier nu een slotje. Het probleem uit de OP is opgelost. Als TS nieuwe problemen of vragen heeft, kan daar een nieuw topic voor geopend worden als dat onderwerp niet al in een ander topic uitgebreid langs komt.