Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:55

ja om medische reden: helemaal akkoord.
Een leuk dik dekje voor de extreem koude dagen: ala
Maar jurkes, petjes, brilletjes: het zou verboden moeten worden!

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:56

voor de sier zo'n roze glitter tshirt of soms zelfs een broekje vind ik het niks,volgens mij zit het ook niet echt lekker voor een hondje. maar tegen de kou kan het best.
mijn hond heeft soms een hockey tshirt aan als ze als mascotte moet dienen, dit vind ze niet erg en omdat de stof heel erg mee rekt kan ze zich heel vrij bewegen.

Afbeelding
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:10

Een normale hond heeft geen hulp nodig tegen weer en wind, wanneer die hond aan een leven in weer en wind aangepast is.
Het punt is dat wij onze huishond vaak erg luxe omstandigheden geven en dan vervolgens aan het weer blootstellen.
Een sofa-worst uit een centraal verwarmd huis is niet optimaal weerbestendig.
Normale NL weersomstandigheden zijn gelukkig vrij mild en de meeste honden kunnen dat nog wel aan.

Maarrrrr.....:

Wanneer het ´hondenweer´ is, zoekt elke hond beschutting op. Wíj echter slepen het beest naar buiten. wanneer het óns uitkomt dat het daar diens behoeften doet.

Hoe groter de hond hoe beter koudweersbestendig; hoe minder oppervlakte per inhoud.
We hebben echter de normale verhoudingen én vachten behoorlijk veranderd.
Extreem slanke honden, -kleine honden of vreemde vachten zijn niet normaal en dus niet normaal weersbestendig.

Een mini-hondje met een modevacht uit een cv-vewarmd huis een nachtelijke herfststorm in naar buiten slepen is NIETS ´natuurlijk´.
Het is niet redelijk om te verwachten dat dit onnatuurlijke diertje tegen deze onnatuurlijk extreme situatie wel natuurlijk opgewassen zou zijn met diens onnatuurlijke vachtje.
Het is dan gewoon gezond verstand om het een regendekje om te gooien en weer thuis de buik even wat af te drogen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:13

passieAppel schreef:
Bij een chi of iets wat daar op lijkt met de reden dat 't anders te koud is moet kunnen :j
Maar voor de sier? :n

Wat is er tegen ´sier´?

ALs dat niet kan , is een hele serie rassen nog veel onacceptabeler omdat we dat díer voor de sier aangepast hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:23

Ragdollcat schreef:
ik heb vaak medelijden met hondjes die ze dragen om de mode, de stakkerds, lopen compleet voor aap.

De hónd maakt het niet uit hoe een stuk kleding eruit ziet ofwat erop staat.
Voor de hond geldt de functionaliteit en de reactie van de baas/bazen.
De rest is een mensenprobleem.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:08

Huertecilla schreef:
Ragdollcat schreef:
ik heb vaak medelijden met hondjes die ze dragen om de mode, de stakkerds, lopen compleet voor aap.

De hónd maakt het niet uit hoe een stuk kleding eruit ziet ofwat erop staat.
Voor de hond geldt de functionaliteit en de reactie van de baas/bazen.
De rest is een mensenprobleem.

Dat is waar, een hond voelt niet net als wij natuurlijk... maar toch... vind IK het altijd wel een beetje sneu (idd mensenprobleem) eruitzien haha.
De ooooh factor is bij mij persoonlijk altijd een combinatie met wat schattig/grappig en wat sneu :D Zeker als ze dan ook nog van die puppy-oogjes hebben, dan kijken ze meteen zo zielig :D

mika11

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:20

Mijn hond slaapt al een paar weken onder een dekentje 's nachts :')
Dat doet ie altijd als het kouder wordt.
Hij heeft zo'n fleece dekentje, en daar kruipt ie zelf helemaal onder.
Ik denk dat hij het anders koud heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:58

Huertecilla schreef:
passieAppel schreef:
Bij een chi of iets wat daar op lijkt met de reden dat 't anders te koud is moet kunnen :j
Maar voor de sier? :n

Wat is er tegen ´sier´?

Als dat niet kan , is een hele serie rassen nog veel onacceptabeler omdat we dat díer voor de sier aangepast hebben.

Mijn mening is tegen sier ;) Ik vind ze een beetje zielig. Waarom? Omdat ze vanalles nodig hebben om nog te 'overleven'.

Ja, dat is zo ;) Maar nergens stond dat ik dat wel een fijn idee vond :n

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:14

Nu, ik heb op ja gestemd. Geloof het of niet, zelfs een van mijn stoere werkhonden krijgt in de winter als het koud is en hard regent een dekje op, puur om zijn rug warm en droog te houden.
Ik kan me het weer niet altijd uitzoeken, en als ik hem nodig heb om schapen om te zetten of hij moet trainen in de stromende regen en zijn rug wordt te koud/nat dan loopt ie daarna gewoon een paar dagen niet lekker. Hond in kwestie heeft spondylose en ik doe er alles aan om hem op een prettige manier aan het werk te houden. Wat andere mensen daarvan vinden interesseert me eigenlijk niks.

Dat tuttige gefrut wat mensen vaak met kleinere hondjes doen vind ik dan weer niks...zolang het gebruik van een dekje/jas een functie heeft en nodig is prima!
Hurtta en Obtrack hebben hele goede bruikbare en functionele jassen.

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:19

Mijn hond (boxer) heeft een dekentje voor als hij het buiten koud heeft in de winter.
Puur uit noodzaak.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:21

Mijn hond wil geen kleding aan, want dat scheurt hij kapot. :') En heeft het ook niet nodig, die gaat ook gewoon als het regent en sneeuwt enzo naar buiten.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:23

Jammer dat er geen kleertjes in de maten Duitse herder/Deense dog zijn, heb ze nog niet gevonden. Soms is het wel leuk, zolang de hond er geen last van heeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:38

passieAppel schreef:
Mijn mening is tegen sier ;) Ik vind ze een beetje zielig. Waarom? Omdat ze vanalles nodig hebben om nog te 'overleven'.

Ja, dat is zo ;) Maar nergens stond dat ik dat wel een fijn idee vond :n

De diersoort hond is geen natuurlijke diersoort. Dat is de essentie van gedomesticeerd.
Ook de rassen die in de natuur zouden kunnen overleven horen daar niet; zijn faunavervalsing.

Het HELE bestaans´recht´ van de hond is de samenleving met de mens.
Een arbitraire lijn trekken tussen wel/niet ´sier´ of watdanook is :?

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:23

Ik heb 4 honden, waarvan 2 chihauhau's en ze krijgen bij mij allemaal geen kleertjes aan.
Dus ook niet de chihauhau's en dat gaat al 3 jaar prima!
Heb ze nog nooit zien trillen of gemerkt dat ze het koud hebben!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:02

We hebben voor onze 2 bouviers wel een waterdichte deken, dit omdat ze deels binnen liggen en ze behoorlijk gaan ruiken met een natte vacht, en hun dekens om op to liggen dan ook nat worden. Onze jack heeft er ook een, aangezien hij als het echt regent anders niet eens de deur meer uit wilt.

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:32

A_man schreef:
Toevallig heb ik zo een winkel:

Ja ik verkoop hondenkleding denk aan jasjes, tassen ect. (in alkmaar)
ja de jasjes zijn voor het oog leuk maar niet hinderlijk voor de hond,
de meeste hondjes die hier binnen komen zijn chihuahuas, maar ook grotere voor de koude avonden of regen.

ik vindt waar maken jullie je druk om?
of een hond nou een "paarden"jasje aanhebben of een burberry look?? zit daar verschil in?
het ene paard loopt onder een deken van superduur merk, andere loopt onder een giraffeprint deken.
Verschil voor het dier is het toch niet??

ik heb zelf 2 chihuahua`s, deze hebben met echt koud weer een trui of jasje aan!
als ik dit niet doe willen ze niet een lopen, en dat ze trillen omdat ze zenuwachtig zijn is bullshit,
mijnes zijn ALLES gewend en trillen omdat ze het koud hebben en niet zenuwachtig zijn of iets anders..

ik vindt jongens waar maken we ons druk om?
laat iedereen in hun waarde zolang de hond en NIET onder leidt..
*denk aan schoentjes of dergelijk*

Ben het met je eens hoor, erg gezellig bij je in de winkel altijd trouwens haha :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:06

Er zijn wel degelijk honden die kou kunnen lijden en daarom iets nodig hebben om zich warm te houden. Ik heb zelf een hondje gehad dat het in de rug had als er kou op sloeg. Vooral als ze aan de kant zat te wachten tijdens het paardrijden. En dan trok die rug helemaal krom en moest ze aan de valium omdat ze veel pijn leed en nog niet eens haar ontlasting kwijt kon. Een jasje hielp daar uitstekend tegen want het kwam daarom niet meer terug. Maar zomaar voor de leut, neh. Een hond moet zichzelf kunnen zijn, een hond. Niet een kleine persiflage van een mens.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:11

Gister zag ik iemand llopen met een Viszla pup van ongeveer 5 maanden. Het arme beest had het zo verschrikkelijk koud. Aan de lijn kan zon dier zich natuurlijk niet warm rennen.....ik zeg: Stoere jas!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:14

Onze hond is net geschoren dus ja die heeft een lekkere hondendek op, en hij heeft het amper koud daarmee gelukkig. De andere honden lekker puur natuur en hoeven geen dek, hebben het ook niet koud.

Maar die chihuahua's met die paris hilton kleding? Neem een barbie mensen :n

Een dekje tegen de kou, oke, maar geen petjes, schoentjes enz :n

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:16

Ja, al die poppedeinekleertjes. Man, laat die hond lekker hond zijn en rennen en spelen met andere honden en door het zand spelen! Dáár hebben ze pas echt behoefte aan.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:16

Langcara schreef:
Ja, al die poppedeinekleertjes. Man, laat die hond lekker hond zijn en rennen en spelen met andere honden en door het zand spelen! Dáár hebben ze pas echt behoefte aan.

En op momenten dat dit niet mogelijk is? Dat de hond aan de riem moet en niet mag rennen en geen vacht heeft die tegen kou en regen bestand is? Wat dan? :brr:

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:18

Ja mijn hond heeft een winterjas, maar ik kan ook vertellen dat hij om medische redenen is geschoren (zware ontstekingen op de rug)
Hij barst het van de koud nu, maar zodra zijn vacht helemaal terug is, gaat hij zonder hoor!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:30

Ik heb zelf 2 langharige chihuahua's en het zijn echt geen zeikerds kwa weer..
En ik zal ze ook nooit zomaar een jas aan doen.. Maar als er een berg sneeuw ligt en ik gewoon naar buiten moet krijgen ze bij mij toch echt een jas aan.. Maar dat is ook echt alleen omdat hun met hun buikjes door de sneeuw moeten en ze het dan gewoon koud krijgen en het dan ook nog is gevaarlijk is! Ik heb gewoon hippe stoere nette jassen voor ze (al zeg ik het zelf) http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 022/40993/
Het kost wat maar ze zijn uitgegroeid dus ze doen er jaren mee..

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:34

De puppy van mijn zus krijgt wel een jasje aan wanneer ze op wintersport gaan volgende week, dat kleine blote buikje nog! Daarbij is hij 2 weken geleden erg ziek geweest en mager geworden (diarree + groeispurt) waardoor hij echt 0 vet heeft.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:43

Wij hebben een Dalmatier van bijna 15 jaar en die heeft een gevoerd dekentje voor buiten. Zij kan haar warmte niet meer vasthouden, omdat zij geen vet meer heeft die haar warm kan houden. Loopt nog wel elke dag een uur door het bos :D