Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Huertecilla schreef:Ragdollcat schreef:ik heb vaak medelijden met hondjes die ze dragen om de mode, de stakkerds, lopen compleet voor aap.
De hónd maakt het niet uit hoe een stuk kleding eruit ziet ofwat erop staat.
Voor de hond geldt de functionaliteit en de reactie van de baas/bazen.
De rest is een mensenprobleem.
Zeker als ze dan ook nog van die puppy-oogjes hebben, dan kijken ze meteen zo zielig
Huertecilla schreef:passieAppel schreef:Bij een chi of iets wat daar op lijkt met de reden dat 't anders te koud is moet kunnen
Maar voor de sier?
Wat is er tegen ´sier´?
Als dat niet kan , is een hele serie rassen nog veel onacceptabeler omdat we dat díer voor de sier aangepast hebben.
Ik vind ze een beetje zielig. Waarom? Omdat ze vanalles nodig hebben om nog te 'overleven'.
Maar nergens stond dat ik dat wel een fijn idee vond
passieAppel schreef:Mijn mening is tegen sierIk vind ze een beetje zielig. Waarom? Omdat ze vanalles nodig hebben om nog te 'overleven'.
Ja, dat is zoMaar nergens stond dat ik dat wel een fijn idee vond
A_man schreef:Toevallig heb ik zo een winkel:
Ja ik verkoop hondenkleding denk aan jasjes, tassen ect. (in alkmaar)
ja de jasjes zijn voor het oog leuk maar niet hinderlijk voor de hond,
de meeste hondjes die hier binnen komen zijn chihuahuas, maar ook grotere voor de koude avonden of regen.
ik vindt waar maken jullie je druk om?
of een hond nou een "paarden"jasje aanhebben of een burberry look?? zit daar verschil in?
het ene paard loopt onder een deken van superduur merk, andere loopt onder een giraffeprint deken.
Verschil voor het dier is het toch niet??
ik heb zelf 2 chihuahua`s, deze hebben met echt koud weer een trui of jasje aan!
als ik dit niet doe willen ze niet een lopen, en dat ze trillen omdat ze zenuwachtig zijn is bullshit,
mijnes zijn ALLES gewend en trillen omdat ze het koud hebben en niet zenuwachtig zijn of iets anders..
ik vindt jongens waar maken we ons druk om?
laat iedereen in hun waarde zolang de hond en NIET onder leidt..
*denk aan schoentjes of dergelijk*

Langcara schreef:Ja, al die poppedeinekleertjes. Man, laat die hond lekker hond zijn en rennen en spelen met andere honden en door het zand spelen! Dáár hebben ze pas echt behoefte aan.