Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:14

Ik geloof zelf niet dat de inhoud van de post van winia4ever op waarheid gebaseerd is, er is nl ook een aflevering waarin de 'e-collar' openlijk gebruik wordt, en waarin Cesar zelfs eerst op zijn eigen arm voor doet wat deze halsband precies doet. Van iemand die open en eerlijk over dit gebruik, de reden van het gebruik, en de manier van het gebruik geloof ik simpelweg niet dat deze het gebruikt op de manier zoals beschreven door winia4ever. Ik denk ook niet dat hij zo geliefd zou zijn bij mensen zoals Oprah Winfrey, Jada Pinkett etc. ... Deze mensen kunnen zich iedere willekeurige trainer / fluisteraar veroorloven, en als ik Oprah met haar honden zie, dan geloof ik echt niet dat ze dergelijke methoden op haar honden toe zou laten passen (om maar een voorbeeld te noemen).

Ik geloof absoluut dat het op internet verteld wordt (hersenspinsels van iemand die jaloers is op het succes van Cesar Millan?), maar ik geloof niet dat er filmpjes van op het internet staan (ik geloof nl niet dat die filmpjes bestaan :o ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:33

Ik snap ook niet hoe mensen negatief over hem kunnen doen :n
Ik heb niet meer dan respect voor hem, en hij komt ook ontzettend symphatiek over :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:34

En hij heeft nog humor ook :Y) Vorige aflevering met dat roze roze roze huis & baasje & hondje, mygod, weet niet hoe ik had gereageerd :+

Alex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:36

Hier ook een liefhebber van The Dog Whisperer, geloof dat ik zo'n beetje alle afleveringen wel gezien heb.
Ik vind zijn methodes goed en ze blijken vaak te helpen. Al zijn er altijd gevallen die om bepaalde redenen (ervaringen, vertrouwen, trauma, letsel, psychische klachten etc.) niet eenvoudig te bedwingen zijn.

Dat er zo nu en dan wat lichte dwang aan te pas komt dat zie ik niet als een bezwaar. Het gaat vooral om de grondbeginselen in de show. Het ligt toch voor een overgroot deel aan gebrek aan discipline of overwicht bij de eigenaren.

En de "pack"-approach met daddy is toch geniaal bedacht gewoon! En het rollerskaten c.q. de loopbandtraining, tja er zijn honden die met gemak 20 km lopen per dag, dat haal je niet met een blokje om.

Ik hoor ook vaak mensen zeggen: 'geloof je dat?', ik snap dan niet goed wat ze daarmee bedoelen?
Natuurlijk zit er een beetje show en knip- en plakwerk bij en ongetwijfeld kent hij de geschiedenis al voordat hij de mensen spreekt, maar waarbij is dat niet op t.v.?

Voor de rest respecteer ik ieder zijn persoonlijke mening, maar het blijft een van mijn lievelingsprogramma's! Ik kan thuis overigens nog wel een cat whisperer gebruiken, een van onze beestjes is af en toe bang voor de ijskast, hij neemt dan stiekem een brokje uit het bakje en gaat dat achter de bank zitten opeten..

:wave:

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:47

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:03

Dat filmpje vind ik erg open, en ik vind zeker dat het doel daar eigenlijk alle middelen wel heiligt... :o Toch fijn voor de kat als deze kan blijven leven... := Ik heb Cesar trouwens wel horen zeggen dat hij vaak middelen gebruikt die de eigenaar van de hond ook gebruikt / waar de eigenaar zich prettig bij voelt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:41

Wat ik nou niet snap, waarom hebben mensen er zoveel problemen mee dat hij een hond een tik geeft? Weet je wel hoeveel paarden eigenaren hun paarden een trap of klap geven, en hoeveel paarden (en honden!) dat toch echt verdienen.

Ik denk dat je hem ook een beetje met deze persoon kan vergelijken:

http://www.youtube.com/watch?v=LOmEFHa8 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Oz2GWsKD ... re=related

en ik denk dat hij gewoon een persoon is waar je naartoe moet je als niemand je verders kan helpen met je hond. Zo ook met de man in de video, daar ga ik niet heen als ik een probleem met mijn paard heb waarmee mijn buurman me ook wel kan helpen...

Iedereen post allemaal 'shockerende' filmpjes, maar ik zie niet helemaal in wat er nou zo shockend aan is? Die film van die husky vind ik ook niet shockend. Meer shockend dat die hond zo reageerd, maar ik heb niet het idee dat ie neergaat omdat ie bijna buiten bewustheid is...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:42

Millanka schreef:
Wat ik nou niet snap, waarom hebben mensen er zoveel problemen mee dat hij een hond een tik geeft? Weet je wel hoeveel paarden eigenaren hun paarden een trap of klap geven, en hoeveel paarden (en honden!) dat toch echt verdienen.

_/-\o_

saskiakefie

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:15

@Millanka: Lekkere belediging als je Cesar vergelijkt met die man.. :n Wat zwak zeg dat je een been moet vastbinden omdat je hem anders niet aankan en dan ook nog zonder cap. Trouwens, hij moet eerst eens zorgen voor een goed zadel, die rug gaat er al gelijk aan zo.. Belachelijk zeg.

Cesar heeft weleens samen met pat parelli gewerkt, dat was een mooie combinatie zeg! Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit een hond zien schoppen of slaan, alleen stevig aanraken. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:18

vikki schreef:
Dat filmpje vind ik erg open, en ik vind zeker dat het doel daar eigenlijk alle middelen wel heiligt... :o Toch fijn voor de kat als deze kan blijven leven... := Ik heb Cesar trouwens wel horen zeggen dat hij vaak middelen gebruikt die de eigenaar van de hond ook gebruikt / waar de eigenaar zich prettig bij voelt.

Ja klopt :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:39

Moderatoropmerking:
Speculaties over gebruik van stroomstokken zonder daar bronnen bij aan te dragen zijn uit het topic verwijderd.
Maar ook alle quotes van deze speculaties.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:14

saskiakefie schreef:
@Millanka: Lekkere belediging als je Cesar vergelijkt met die man.. :n Wat zwak zeg dat je een been moet vastbinden omdat je hem anders niet aankan en dan ook nog zonder cap. Trouwens, hij moet eerst eens zorgen voor een goed zadel, die rug gaat er al gelijk aan zo.. Belachelijk zeg.

Cesar heeft weleens samen met pat parelli gewerkt, dat was een mooie combinatie zeg! Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit een hond zien schoppen of slaan, alleen stevig aanraken. ;)

Het was niet mijn bedoeling om Cesar te beledigen ;) Maar het is naar mijn idee wel een beetje hetzelfde idee. Kwa Natural Horsemanship (en ja, dat is wat die man ook doet, al is het een andere richting dan Pat Parelli) en het is niet zo dat Cesar de honden niet een schopje geeft. Maakt niet uit of het hard is of niet, je kan niet ontkennen dat hij het niet doet.

het is niet dat ik het fout of slecht vind, maar het is wel zo ;)

((en dat dacht ik trouwens ook meteen, over dat zadel en de rug := ))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:20

Millanka schreef:
saskiakefie schreef:

Het was niet mijn bedoeling om Cesar te beledigen ;) Maar het is naar mijn idee wel een beetje hetzelfde idee. Kwa Natural Horsemanship (en ja, dat is wat die man ook doet, al is het een andere richting dan Pat Parelli) en het is niet zo dat Cesar de honden niet een schopje geeft. Maakt niet uit of het hard is of niet, je kan niet ontkennen dat hij het niet doet.

Tsja, dan is dat maar zo. Een agressieve hond krijgt geen respect voor je als je hem zijn zin geeft en aait :')

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:24

Bizzybijtje schreef:
Tsja, dan is dat maar zo. Een agressieve hond krijgt geen respect voor je als je hem zijn zin geeft en aait :')

Dat heb ik toch ook nergens gezegt? Ik heb in al mijn teksten gezegt dat ik het geen probleem vind om een paard of hond een klap of trap te geven als het beest het verdiend, en dat is in Cesar's gevallen vaak ook zo.

En dat is met NH ook zo, daar gaat het ook echt niet zachtzinnig aan toe hoor...

Maar het ging meer om het punt dat mensen zeggen dat hij dat niet doet, terwijl hij het wel doet. Ik vind het niet goed als mensen het gaan ontkennen enz, terwijl het gewoon wel zo is.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:51

Millanka schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dat heb ik toch ook nergens gezegt? Ik heb in al mijn teksten gezegt dat ik het geen probleem vind om een paard of hond een klap of trap te geven als het beest het verdiend, en dat is in Cesar's gevallen vaak ook zo.

En dat is met NH ook zo, daar gaat het ook echt niet zachtzinnig aan toe hoor...

Maar het ging meer om het punt dat mensen zeggen dat hij dat niet doet, terwijl hij het wel doet. Ik vind het niet goed als mensen het gaan ontkennen enz, terwijl het gewoon wel zo is.

Ik heb nergens mensen zien ontkennen dat cesar de hond wel eens aantikt met de voet in het topic :n

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:13

Ik heb het filmpje met de e-collar bekeken en ik vind er niks zieligs aan, die kat is doodsbang voor de hond en dat de hond jankt, ja dat gebeurt ook als een andree hond hem in zn nek pakt om hem een correctie te geven. Als dit er voor zorgt dat de hond daar kan blijven wonen en de kat met rust gelaten wordt, vind ik er niks verkeerds aan. Cesar is geen dombo die weet heus wel wat hij doet en dit is echt een laatste redmiddel.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 06:39

Het verschil bij Cesar vind ik dat hij zelf noooit driftig word en de straf nooit te lang en te heftig doet.

Dat is echt een kunst!

Mijn maag draait om als ik iemand uit onmacht en drift n hond n schop zie geven maar als Cesar eenhond even een kikje geeft, gedoseerd en op tijd, dan heb ik er geen problemen mee.
:)

Verder ben ik er op tegen dat mensen blind volgen; dat is nooit goed.
Dezelfde goeroes in paardenland ben ik ook erg op tegen.

Je moet altijd zelf blijven nadenken en het moet passen bij jou en je dier
(zegt Cesar zelf ook, net als gebruik van hulpmiddelen)/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:18

dat ben ik echt helemaal met je eens amanda2, dat vind ik echt zijn grootste kunst. Ik zie het al als ik op stal bezig ben met het paard en hij loopt te klieren. Na een tijdje raak ik geïrriteerd en geërgerd en word dan ook vervelend, ipv eenmaal te straffen en dan weer normaal te doen. Daar heb ik zo bewondering voor..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:28

Millanka schreef:

Ik vind het ook geen vergelijking.
Paardje van het filmpje ziet er niet uit als een probleempaard. Dan is het imo "een paard breken" i.p.v beleren.
Probleem daarvan vind ik dat vaak de paarden later toch gaan (terug) vechten, wanneer ze zich steker voelen en de ruimte krijgen.
Als men een probleempaard heeft, dan zou "breken" wel een laaste redmiddeel kunnen zijn, dan heb je imo niets meer te verliezen en kán het wel goed uitpakken doordat ze over een grens zijn getrokken.

Als men wil ontkenen dat Cesar geen schopjes en tikken geeft, dan hebben die mensen nooit goed gekeken, al zijn ze totaal niet hard - maar op de juiste plaats en op het juiste moment waardoor de impact psychisch groot is en dat zie je ook aan het lichaam van de hond.

Zo zie ik het iig ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:31

paard in kwestie is volgens mij wel een probleempaard, als ik het onderschrift lees op youtube. Schijnbaar bokte hij ontzettend veel..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:54

secricible schreef:
paard in kwestie is volgens mij wel een probleempaard, als ik het onderschrift lees op youtube. Schijnbaar bokte hij ontzettend veel..

Jammer dat dat niet vooraf is te zien. Ik zie daar iig geen angst of een paardje dat niet wil.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:05

superwoman schreef:
Ik vind het ook geen vergelijking.

Als men wil ontkenen dat Cesar geen schopjes en tikken geeft, dan hebben die mensen nooit goed gekeken, al zijn ze totaal niet hard - maar op de juiste plaats en op het juiste moment waardoor de impact psychisch groot is en dat zie je ook aan het lichaam van de hond.

Zo zie ik het iig ;)

Het word niet onkent, alleen in de juiste context gezien ;)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:54

cissie schreef:
Urko schreef:
Ik erger me dood aan CM omdat ik nog nooit een hond in een blije ontspannen houding heb gezien nadat hij ermee gewerkt heeft. Zijn methode staat me gewoon niet aan,het past niet bij mij en er zijn ook andere manieren waarop je deze honden kunt trainen, die wel bij mij passen.

Was de hond dan wel in blije ontspannen toestand voordat hij ermee ging werken?
Buiten dat ben ik het niet met je eens, wbt je eerste zin........ik zie in veel gevallen duidelijk een verschil in het gedrag van de honden in positieve zin.
Dat het niet bij je past en dat er ook andere manieren zijn kan natuurlijk, dat verschilt per persoon en kan ik niet over 'oordelen'.

Maar in hoeverre is het belangrijk of het bij je past? Ik begrijp het wel.....dat je achter bepaalde methodes moet kunnen staan om ze toe te kunnen passen.
Maar ik heb wel eens iets gedaan met een hond waarvan ik in eerste instantie dacht "ajb zeg....dat vind ik 3x niks" en toch reageerde de hond er super goed op......op dat moment schuif ik mijn ideenen en ervaringen opzij omwille van de hond.
Als de hond er positief op reageert, wie ben ik dan om star vast te blijven houden aan mijn ervaringen en zogenaamde methodes?
Mijn ervaring is door je geest open stellen voor nieuwe/andere dingen je de kans kunt pakkken dat deze je wijzer kan maken.

Ik geloof niet dat jij min verleden kent. Ik heb 9 jaar lang mijn mijn eigen hond getraind alle dominantie theorie, correcties doormiddel van slipkettingen etc etc. Ik ben alleen maanden geleden in contact gekomen met een andere manier van trainen, die mij gewoon veel meer aan staat. Ik zie in die trainingsmethode veel meer blije honden (ja en er komen hier ook agressieve honden voorbij) nadat we eigenaar én hond getraind.

De methode van CM werkt ongetwijfelt, maar ik vind persoonlijk dat de manier waarop ik train, een positivere manier is en leuker is voor de hond én voor de baas. Er zijn meer wegen die naar rome gaan.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:13

8nnemiek schreef:
Dan heb je toch niet goed gekeken, Urko, want ík zie wél aan t eind van de show ontspannen honden die lekker kwispelen en snuffelen!

Nu ben ik wel eens benieuwd.. Hoe zou JIJ dan een red-case hond trainen? Dus eentje die bijvoorbeeld elke hond of elk mens aanvalt die hij ziet lopen..

SImpel weg door afstand te houden, het slechte gdrag te negeren, en goed gedrag te markeren en daarna te belonen. Het gedrag wat een hond laat zien leverd altijd iets voor hem op, anders zou hij het gedrag niet herhalen. Dat zou namelijk zinloos zijn.

Hond blaft/gromt naar mensen of andere honden tijdens het uitlaten: zowiezo muilkorven zolang het nodig is om ongelukken te voorkomen. De hond zal waarschijnlijk helemaal los gaan als hij de andere hond of tegen partij tegen komt, afstand houden en gewoon doorlopen, markeren en belonen voordat hij gaat blaffen.

Vind het erg moeilijk om zo uit te leggen, ben opzoek naar een filmpje zodat het duidelijk word.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:14

Ik vraag me af of de honden die op tv komen het stadium van 'positief gedrag belonen' niet allang voorbij zijn.