Ik geloof absoluut dat het op internet verteld wordt (hersenspinsels van iemand die jaloers is op het succes van Cesar Millan?), maar ik geloof niet dat er filmpjes van op het internet staan (ik geloof nl niet dat die filmpjes bestaan
). Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
).
Toch fijn voor de kat als deze kan blijven leven...
Ik heb Cesar trouwens wel horen zeggen dat hij vaak middelen gebruikt die de eigenaar van de hond ook gebruikt / waar de eigenaar zich prettig bij voelt.
Wat zwak zeg dat je een been moet vastbinden omdat je hem anders niet aankan en dan ook nog zonder cap. Trouwens, hij moet eerst eens zorgen voor een goed zadel, die rug gaat er al gelijk aan zo.. Belachelijk zeg.
vikki schreef:Dat filmpje vind ik erg open, en ik vind zeker dat het doel daar eigenlijk alle middelen wel heiligt...Toch fijn voor de kat als deze kan blijven leven...
Ik heb Cesar trouwens wel horen zeggen dat hij vaak middelen gebruikt die de eigenaar van de hond ook gebruikt / waar de eigenaar zich prettig bij voelt.
saskiakefie schreef:@Millanka: Lekkere belediging als je Cesar vergelijkt met die man..Wat zwak zeg dat je een been moet vastbinden omdat je hem anders niet aankan en dan ook nog zonder cap. Trouwens, hij moet eerst eens zorgen voor een goed zadel, die rug gaat er al gelijk aan zo.. Belachelijk zeg.
Cesar heeft weleens samen met pat parelli gewerkt, dat was een mooie combinatie zeg! Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit een hond zien schoppen of slaan, alleen stevig aanraken.
Maar het is naar mijn idee wel een beetje hetzelfde idee. Kwa Natural Horsemanship (en ja, dat is wat die man ook doet, al is het een andere richting dan Pat Parelli) en het is niet zo dat Cesar de honden niet een schopje geeft. Maakt niet uit of het hard is of niet, je kan niet ontkennen dat hij het niet doet.
)) Millanka schreef:saskiakefie schreef:@Millanka: Lekkere belediging als je Cesar vergelijkt met die man..Wat zwak zeg dat je een been moet vastbinden omdat je hem anders niet aankan en dan ook nog zonder cap. Trouwens, hij moet eerst eens zorgen voor een goed zadel, die rug gaat er al gelijk aan zo.. Belachelijk zeg.
Cesar heeft weleens samen met pat parelli gewerkt, dat was een mooie combinatie zeg! Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit een hond zien schoppen of slaan, alleen stevig aanraken.
Het was niet mijn bedoeling om Cesar te beledigenMaar het is naar mijn idee wel een beetje hetzelfde idee. Kwa Natural Horsemanship (en ja, dat is wat die man ook doet, al is het een andere richting dan Pat Parelli) en het is niet zo dat Cesar de honden niet een schopje geeft. Maakt niet uit of het hard is of niet, je kan niet ontkennen dat hij het niet doet.
het is niet dat ik het fout of slecht vind, maar het is wel zo
((en dat dacht ik trouwens ook meteen, over dat zadel en de rug))
Bizzybijtje schreef:Tsja, dan is dat maar zo. Een agressieve hond krijgt geen respect voor je als je hem zijn zin geeft en aait
Millanka schreef:Bizzybijtje schreef:Tsja, dan is dat maar zo. Een agressieve hond krijgt geen respect voor je als je hem zijn zin geeft en aait
Dat heb ik toch ook nergens gezegt? Ik heb in al mijn teksten gezegt dat ik het geen probleem vind om een paard of hond een klap of trap te geven als het beest het verdiend, en dat is in Cesar's gevallen vaak ook zo.
En dat is met NH ook zo, daar gaat het ook echt niet zachtzinnig aan toe hoor...
Maar het ging meer om het punt dat mensen zeggen dat hij dat niet doet, terwijl hij het wel doet. Ik vind het niet goed als mensen het gaan ontkennen enz, terwijl het gewoon wel zo is.

Millanka schreef:Het was niet mijn bedoeling om Cesar te beledigenMaar het is naar mijn idee wel een beetje hetzelfde idee. Kwa Natural Horsemanship (en ja, dat is wat die man ook doet, al is het een andere richting dan Pat Parelli) en het is niet zo dat Cesar de honden niet een schopje geeft. Maakt niet uit of het hard is of niet, je kan niet ontkennen dat hij het niet doet.
het is niet dat ik het fout of slecht vind, maar het is wel zo
((en dat dacht ik trouwens ook meteen, over dat zadel en de rug))
superwoman schreef:Ik vind het ook geen vergelijking.
Als men wil ontkenen dat Cesar geen schopjes en tikken geeft, dan hebben die mensen nooit goed gekeken, al zijn ze totaal niet hard - maar op de juiste plaats en op het juiste moment waardoor de impact psychisch groot is en dat zie je ook aan het lichaam van de hond.
Zo zie ik het iig
cissie schreef:Urko schreef:Ik erger me dood aan CM omdat ik nog nooit een hond in een blije ontspannen houding heb gezien nadat hij ermee gewerkt heeft. Zijn methode staat me gewoon niet aan,het past niet bij mij en er zijn ook andere manieren waarop je deze honden kunt trainen, die wel bij mij passen.
Was de hond dan wel in blije ontspannen toestand voordat hij ermee ging werken?
Buiten dat ben ik het niet met je eens, wbt je eerste zin........ik zie in veel gevallen duidelijk een verschil in het gedrag van de honden in positieve zin.
Dat het niet bij je past en dat er ook andere manieren zijn kan natuurlijk, dat verschilt per persoon en kan ik niet over 'oordelen'.
Maar in hoeverre is het belangrijk of het bij je past? Ik begrijp het wel.....dat je achter bepaalde methodes moet kunnen staan om ze toe te kunnen passen.
Maar ik heb wel eens iets gedaan met een hond waarvan ik in eerste instantie dacht "ajb zeg....dat vind ik 3x niks" en toch reageerde de hond er super goed op......op dat moment schuif ik mijn ideenen en ervaringen opzij omwille van de hond.
Als de hond er positief op reageert, wie ben ik dan om star vast te blijven houden aan mijn ervaringen en zogenaamde methodes?
Mijn ervaring is door je geest open stellen voor nieuwe/andere dingen je de kans kunt pakkken dat deze je wijzer kan maken.
8nnemiek schreef:Dan heb je toch niet goed gekeken, Urko, want ík zie wél aan t eind van de show ontspannen honden die lekker kwispelen en snuffelen!
Nu ben ik wel eens benieuwd.. Hoe zou JIJ dan een red-case hond trainen? Dus eentje die bijvoorbeeld elke hond of elk mens aanvalt die hij ziet lopen..