Een nestje kittens, wat leuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:45

xHanne schreef:
@Lauratje_88: Goed idee. Er zijn wel mensen die geen raskat maar een HTKkat willen, dus helemaal verbieden is misschien geen optie, wel kan er gekeken worden naar de vraag en op basis daar van een limiet opstellen (als het overschot is weggewerkt). Paarden moeten trouwens ook gechipt worden, dat heb ik gister ofzo nog opgezocht.

Een HTKkat is eigenlijk een Europese korthaar dus kunnen ook enkele fokkers van zijn met vergunning, ik bedoelde gewoon dat er een soort van controle moet komen hoeveel dieren er worden gefokt en dat het aanbod de vraag niet overstijgt.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:45

Lauratje_88 schreef:
xHanne schreef:
@Lauratje_88: Goed idee. Er zijn wel mensen die geen raskat maar een HTKkat willen, dus helemaal verbieden is misschien geen optie, wel kan er gekeken worden naar de vraag en op basis daar van een limiet opstellen (als het overschot is weggewerkt). Paarden moeten trouwens ook gechipt worden, dat heb ik gister ofzo nog opgezocht.

Een HTKkat is eigenlijk een Europese korthaar dus kunnen ook enkele fokkers van zijn met vergunning, ik bedoelde gewoon dat er een soort van controle moet komen hoeveel dieren er worden gefokt en dat het aanbod de vraag niet overstijgt.

EK is ook een ras op zichen dus geen HTK wat gewoon mengelmoesjes zijn alleen voor het gemak wordt het vaak een EK genoemd.
Ondanks dat dit dus niet corect is.
Uiterlijk is dan in de meeste gevallen wel nagenoeg hetzelfde alleen heeft de een een stamboom en een prijskaartje waarvan je je kapot schrikt en de andere niet.
Dus dat is niet te realiseren een EK is gewoon een raskat en iets anders dan een HTK en niet iedereen wil een raskat.
Ik zou het zelf ook niet willen.
Ik ben dol op mijn katten en als er straks een ziek wordt en een operatie moet ondergaan van een paar duizend euro dan doe ik dat direct zonder twijfel maar 600 euro voor de aanschaf betalen nee dat gaat me echt te ver.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:49

@ Chiqa : Dank je.. Het is inderdaad erg moeilijk om de katjes weg te doen. Mn dochtertje is nu 8 maanden en heeft het hele dagen benauwd en moet veel hoesten.
Ze hebben bloed af genomen en bleek inderdaad dat ze allergisch is.
Vandaar nu de beslissing om de poezen te herplaatsen.

Verder vind ik het net zo belangrijk als jullie om de katten en honden uit de asielen een fijn plekje te geven.
Mocht onze hond komen te overlijden gaan wij ook naar het asiel voor een leuke hond.

Girlgamer

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:59

Ik heb net een kitten erbij, als maatje voor mijn andere kater. Die blijven tot aan hun dood bij mij. Nestje was van de stalpoes. Mijn eigen kater is al gecastreerd en de kleine laat ik straks ook helpen. De boertjes en zusjes van mijn kitten heb ik nog via MP kunnen verkopen! Maar dat was net voor de grote "kittenboom".
Ik ga nu toch maar even overleggen om de stalpoes te laten helpen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:04

Uiteraard is het heel nobel dat mensen kiezen om een kitten uit het asiel te halen ipv marktplaats. Maar daar ging het mij in dit topic niet zozeer om. Het gaat om een oproep om juist geen nestjes meer geboren te laten worden.
Of je nu een kitten van MP haalt of niet, als de adverteerders op mp met hun kittens blijven zitten, vind je veel van deze binnenkort ook langs de weg in een doos, of ze worden alsnog naar het asiel gebracht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:07

Waar je alleen wel voor uit moet kijken op MP is dat de pretnesten 9 van de 10 keer ook niet geent of ontwormt zijn en dat de kittens die je koopt dus ziek kunnen zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:08

Chiqa schreef:
Anoli; fijn dat je mijn standpunt begrijpt, laten we eerst het leed in Nederland eens aanpakken.
Hoe wat wanneer zal nog wel een hele lange weg te gaan zijn en denk dat veel mensen het wel gebakken zit als het om 'laten helpen' gaat.

Ja absoluut begrijp ik je standpunt, heb namelijk 3 jaar op een kliniek gewerkt waar wij ook de dieren van het plaatselijke asiel deden. Als je zag wat voor een sneue gevallen er binnen komen :n breekt je hart.
En ook goed werk we hebben in een jaar tijd heel veel zwerfkatten gevangen en gecastreerd en gesteriliseerd. Die daarna weer uitgezet werden. Oke je hebt dan alsnog zwerfkatten maar ze kunnen zich niet meer voortplanten dus dat scheelt op den duur enorm...

Daarom ben ik van mening om eerst de problemen in eigen land op te lossen. Natuurlijk mogen we de dieren uit het buitenland niet vergeten, maar ga dan dáár heen en los het dáár op, haal niet al die dieren hierheen zodat wij nog voller komen te zitten. En het echte probleem daar niet opgelost wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:49

Precies. Ik snap ook niet dat er steeds maar weer dieren uit het buitenland naar Nederland worden gehaald, als deze mensen nou eens eerst naar het leed in de asiels in Nederland zou kijken, zou dat al een hoop schelen, elk dier is er immers een, en één teveel uit het buitenland!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:53

Tallie1979 schreef:
Waar je alleen wel voor uit moet kijken op MP is dat de pretnesten 9 van de 10 keer ook niet geent of ontwormt zijn en dat de kittens die je koopt dus ziek kunnen zijn.

Maar dat risico loop je ook met 'dumpdieren'.
Ik ben geen voorstander van pretnesten, doe me dan maar een 'langsdeweggevonden' kitten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:58

JessAndHope schreef:
Omg... dat soort mensen zou ik keihard uitlachen. Ik zie ze al staan:
Asiel: 'De reden van afstand?'
Eigenaar: 'Nou ziet u, ik heb zojuist een nieuwe bank aangeschaft en de kleur van de kat komt nier overeen met de kleur van de bank, daarnaast hebben de gordijnen een andere structuur dan de vacht van de kat...'
Asiel: "................................."

Heb ik meegemaakt ;(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:25

Quellian schreef:
Tallie1979 schreef:

Maar dat risico loop je ook met 'dumpdieren'.
Ik ben geen voorstander van pretnesten, doe me dan maar een 'langsdeweggevonden' kitten.

Nou, mijn dumpdier was ook ziek in dit geval.. Geen idee of hij ooit ontwormd was ( heb ik ook meteen geregeld ) of geent, of hoe zijn moeder eruit zag etc..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:16

Ik heb trouwens een idee, ik wil even peilen wat jullie er van vinden:

Nou ik van de week Murphy heb gevonden en ik besef dat er meerdere plekken zijn waar gedumpte katjes worden opgevangen etc.. Wil ik eigenlijk een bijdrage gaan leveren aan een opvang hier in Rotterdam: http://www.kitten-puppy-rescue.com/index.html En dat wil ik gaan doen door middel van het maken van custom my little ponies aan te bieden en daar per verkochtte pony een deel te doneren ( zo lang ik mijn kosten er maar uit heb )

Wat zouden jullie uitgeven voor een custom my little pony? ( heb even geen foto's bij de hand voor voorbeelden ) Is 15 euro redelijk, of 17,50?

Kan ook ponies maken met echt paardenhaar :P

Even je eerlijke mening.. Ook als je het niks vind! :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:17

Tallie1979 schreef:
Ik heb trouwens een idee, ik wil even peilen wat jullie er van vinden:

Nou ik van de week Murphy heb gevonden en ik besef dat er meerdere plekken zijn waar gedumpte katjes worden opgevangen etc.. Wil ik eigenlijk een bijdrage gaan leveren aan een opvang hier in Rotterdam: http://www.kitten-puppy-rescue.com/index.html En dat wil ik gaan doen door middel van het maken van custom my little ponies aan te bieden en daar per verkochtte pony een deel te doneren ( zo lang ik mijn kosten er maar uit heb )

Wat zouden jullie uitgeven voor een custom my little pony? ( heb even geen foto's bij de hand voor voorbeelden ) Is 15 euro redelijk, of 17,50?

Kan ook ponies maken met echt paardenhaar :P

Even je eerlijke mening.. Ook als je het niks vind! :)

Da's mijn eerder genoemde link! 8-)
Dat zou Cora echt heel leuk vinden, dat weet ik zeker!

Welk 'bouwjaar' My little pony's ga je eventueel gebruiken?
Lijkt me een leuk idee, zeker als je bv het haar van iemands eigen paardje zou kunnen verwerken.
Ben zelf voorstander van een zo laag mogelijke prijs. Meer kans om te verkopen. Leuk sint- of kerstcadeau? ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:49

Generatie 1 Mar! :D Dus echt de ouderwetse zeg maar! :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:50

Ik merk het hier op mijn buurt ook heel erg. Heel jammer. Zo heeft een vriendin van mij een nestje aangenomen van een vrouw, want die wou ze kwijt en of zij nam ze of ze zou wel even wat ''regelen''. Vriendin haalt die katjes op die vrouw zei dat ze 7 weken waren. Ik heb mijn kat van toen 9 weken er toen even naast gezet, want ik zag al meteen dat het niet klopte. Die kittens waren namelijk twee a drie keer zo klein. Bleek dat ze nog ma drie weken waren en nog niet bij de moeder weg hadden gemogen. Ma ja anders had die vrouw ze waarschijnlijk ook in de sloot gedumpt of ergens anders. Daar was mijn vriendin ook heel bang voor dus die heeft ze maar genomen. Maar goh wat heb ik een hekel aan zulke mensen, laat je kat poes of wat dan ook gewoon helpen.
Die van mij worden met 6 maand geholpen, allebei. Al vind ik het ook weer beetje eng omdat ze wel onder narcose moeten, maar ja het moet.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:34

Tallie1979 schreef:

Ik ben nu zwaar door de mand gevallen met die vraag,he? :o
Penny for life!!! =:) *\o/* _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:43

MarvanTom schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik ben nu zwaar door de mand gevallen met die vraag,he? :o
Penny for life!!! =:) *\o/* _O-

Echt wel!! _O- Maar je vind het idee dus wel oke? :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:54

Tallie, ik heb niets met my little pony's ( :P ), maar alles wat je kunt maken, verkopen en doneren is toch mooi meegenomen? :) De ene haakt schuursponsjes, de ander bakt taarten, het gaat om je initiatief en ik vind het hartstikke lief :j

Ik ben niet creatief, dus qua dat ook weinig inbreng.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:58

tja wat jonge katten betreft. ik wil liever ook niet vermeerderen, maar wat moeten wij doen dan met als die half tot 3 kwart wilde katten bij ons op de boerderij.
nu weet ik wel, het lost zich voor een deel ook wel op, maar toch.
ik heb nu een nestje gevonden van 4 kittens, deze wil ik via internet proberen weg te geven.
ik kan ze niet verzuipen, kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
als we ze optijd vinden, als ze nog heel klein zijn en de ogen dicht, weet ik wel iemand die dat wel kan. maar ja op die leeftijd vinden we ze niet.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:44

geertje3 schreef:
tja wat jonge katten betreft. ik wil liever ook niet vermeerderen, maar wat moeten wij doen dan met als die half tot 3 kwart wilde katten bij ons op de boerderij.
nu weet ik wel, het lost zich voor een deel ook wel op, maar toch.
ik heb nu een nestje gevonden van 4 kittens, deze wil ik via internet proberen weg te geven.
ik kan ze niet verzuipen, kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
als we ze optijd vinden, als ze nog heel klein zijn en de ogen dicht, weet ik wel iemand die dat wel kan. maar ja op die leeftijd vinden we ze niet.

Ik kon dat ook niet.
Wat op ons erf wordt geboren, kan ik gewoonweg niet doodmaken.
Wij konden ze godzijdank brengen bij Cora: http://www.kitten-puppy-rescue.com/index.html
* is dit spam? neeeee, is een goede zaak!*
Zij komt ze zelfs eventueel halen als dat echt nodig is. Ventjelief heeft ze gebracht, wilde zelf polshoogte nemen. ;)

De stichting zwerfkatten had ik ook gebeld, maar die kwamen de kittens niet halen.
Eigenlijk zeiden ze: laat maar doodgaan, dat is de natuur. Poes heeft de sterkste gepakt en klaar.
We komen pas als je de poes met kitten hebt.
Maar Mar hiero geeft niet zo snel op en heb Cora gevonden.
Uiteindelijk ook poes met kitten gevonden, pal naast onze bak nota bene en stichting zwerfkatten heeft poes dus geholpen.
De kitten is door een vriendin van Cora meegenomen en groot gebracht. :=

edit:
@ Tallie: jup!
Alleen al voor het doel zou ik zelfs mijn eigen My little pony 1 afgeven om te customizen met Tommie-haar.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:21

Sorry, maar waarom niet moederpoezen met vangbak eventueel vangen en steriliseren ?? de kittens maar blijven weggeven (aan mensen die ze weer niet steriliseren/castreren) hou je het kittenoverschot in stand.

En op dit moment is het niet de beste tijd om opvang instanties te benaderen voor dit soort dingen, aangezien ze het te druk hebben met alle nestoverschotjes en dumpkittens ;(

Toen ik vroegah met mijn ouders verhuisde naar een vervallen boerderij kregen we er gratis 28 katten bij, waarvan 15 kittens, die kittens hebben we nog tam kunnen krijgen en netjes geent, ontvlooit en ontwormd kunnen plaatsen. De moederpoezen en katers laten helpen.

Alles wat in de loop der jaren bij ons gedumpt is (tja, mensen dumpen vaak katten soms met hele nesten kittens) bij boerderijen, hebben we altijd opgevangen en laten helpen, soms met medewerking van een asiel.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:24

Buiten het fokken met zuivere raskatten (en honden trouwens) met kennis over hoe en wat, dan ben ik er helemaal mee eens!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:26

@ mist: Dat was ook eigenlijk zacht gezegd mijn strekking van het verhaal. ;)
Stichting zwerfkatten kan de poezen steriliseren en zet ze weer uit waar ze vandaan komen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:29

MarvanTom schreef:
@ mist: Dat was ook eigenlijk zacht gezegd mijn strekking van het verhaal. ;)
Stichting zwerfkatten kan de poezen steriliseren en zet ze weer uit waar ze vandaan komen.

ah...ik kon dat eerlijk gezegd niet opmaken uit jouw post...kreeg meer het idee dat de kittens steeds opgehaald werden ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:35

ik heb van de week een poesje uit het asiel uitgezocht. kan haar maandag ophalen :)
is helaas maar een druppel op de hete plaat. vrouw van het asiel zei dat ze er ongeveer 2 per dag plaatsten (kittens), maar dat ze er wel 5 of meer per dag binnen kregen.

mijn meisje blijft in ieder geval binnen tot ze geholpen is... komt dus absoluut geen nestje bij!