Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Robijn__ schreef:LeonieL schreef:Wij hebben twee rotweilers. ééntje met staart en eentje zonder.
En ik vind zonder toch mooier. Ja idd. die met staart kan meer aangeven met z'n staart. maar bij de andere hond is het ook prima te zien.
Heb je zo'n volle stoere rottweiler, heeft ie zo'n rare dunne propellorstaart..
precies, zelfde bij een dober, die staarten krullen zo eng omhoog, sommige zelfs tot de rug, erg lelijk....
__Robijn__ schreef:LeonieL schreef:Wij hebben twee rotweilers. ééntje met staart en eentje zonder.
En ik vind zonder toch mooier. Ja idd. die met staart kan meer aangeven met z'n staart. maar bij de andere hond is het ook prima te zien.
Heb je zo'n volle stoere rottweiler, heeft ie zo'n rare dunne propellorstaart..
precies, zelfde bij een dober, die staarten krullen zo eng omhoog, sommige zelfs tot de rug, erg lelijk....
__Robijn__ schreef:Ik zei ook dat sommige tot de rug krullen
kekaro schreef:maar ik weet dat het ook vaak gedaan word omdat bijv. de doberman
vaak grote gezwellen in zijn oren krijgt als ze er niet af zijn
door het klapperen zeg maar (als zo'n hond blaft trilt dat in de oren en dan gaan ze schudden...)
en in zijn staart doordat die overal tegenaan mept.
ik dacht mwa dat zal toch wel meevallen maar ik zie het nu
bij de hond van mijn buren
die hebben een rhodesian ridgeback en jawel hij heeft grote bloemkolen op zijn oren
die gaan er dus alsnog af....
Moosje schreef:kekaro schreef:maar ik weet dat het ook vaak gedaan word omdat bijv. de doberman
vaak grote gezwellen in zijn oren krijgt als ze er niet af zijn
door het klapperen zeg maar (als zo'n hond blaft trilt dat in de oren en dan gaan ze schudden...)
en in zijn staart doordat die overal tegenaan mept.
ik dacht mwa dat zal toch wel meevallen maar ik zie het nu
bij de hond van mijn buren
die hebben een rhodesian ridgeback en jawel hij heeft grote bloemkolen op zijn oren
die gaan er dus alsnog af....
Ik heb in mijn leven tussen de Dobers nog nooit een Dober gezien met gezwellen in de oren, heb er ook nog nooit van gehoord.
Ken toch aardig wat fokkers en honden, en heb al honderden Dobertjes gezien.
Het kapot slaan klopt wel, maar dat heb je bij meerdere rassen en niet alleen bij de Dober. Mijn reu met staart mept overal tegenaan maar heeft zijn staat niet kapot.
Moll schreef:als je hond kopschut na het blaffen zou ik als ik jou was eens het oor goed na kijken op oormijd, of iritatie in het oor, dit veroorzaakt trilling in het oor en daar komt kopschudden van.
met de staart kan het altijd gebeuren, jacht rassen zoals pointers zijn er heel gevoelig op
mistery schreef:Verbaas me er werkelijk over dat er nog zoveel voorstanders zijn van het couperen. Geloof best dat mensen het mooier vinden maar is dat serieus een reden om stukken van je hond af te snijden? De oren en de staart zijn er met een reden..
Walgelijk dat er mensen bestaan die zo denken.
Moll schreef:mistery schreef:Verbaas me er werkelijk over dat er nog zoveel voorstanders zijn van het couperen. Geloof best dat mensen het mooier vinden maar is dat serieus een reden om stukken van je hond af te snijden? De oren en de staart zijn er met een reden..
tja de teelballen van een reu ook, echter worden die ook zonderpardon verwijderd.
mistery schreef:Verbaas me er werkelijk over dat er nog zoveel voorstanders zijn van het couperen. Geloof best dat mensen het mooier vinden maar is dat serieus een reden om stukken van je hond af te snijden? De oren en de staart zijn er met een reden..
kiwi1990 schreef:mistery schreef:Verbaas me er werkelijk over dat er nog zoveel voorstanders zijn van het couperen. Geloof best dat mensen het mooier vinden maar is dat serieus een reden om stukken van je hond af te snijden? De oren en de staart zijn er met een reden..
Mensen die met een staartje geboren worden worden ook gecoupeerd omdat ze er anders niet uit zien, is dat dan ook zielig?
Het is niet nodig om het araf te halen, toch gebeurd het.
Mensen die met extra tenen of vingers geboren worden, worden ook "gecoupeerd" is dat ook zielig, het is in princiepe niet nodig en toch gebeurd het.
ook was het couperen vroeger voor bepaalde doeleinden, veel waak/vecht honden werden gecoupeerd zodat de staart niet zou breken of verwonden als een inbreker hem daaraan optilt om niet gebeten te worden, of als ze gepakt werden door een ander dier.
oren werden ook gecoupeerd om verwondingen te voorkomen, infecties van mijt te voorkomen zodat er sinmpel gewoon minder onderhoud is.
Die flaporen die honden nu hebben zijn er allemaal ingefokt door de mens, heb immers nooit een wolf met flaporen gezien
Ja ik ben een voorstander van couperen, vind het gewoon beter bij de rassen passen waarbij het gebeurde.
Al dan NIET op de manier waarop mensen het zelf deden zoals afbinen of snel zonder verdoving. Laat het dan lekker legaal, en laat het onder verdoving door een DA doen en dat het in het paspoortje komt te staan. Hond gecoupeerd en niet in het paspoortje? hond innemen en flinke boete erachteraan.