De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:42

kladruber schreef:
Al met al vind ik de meeste meiden gewoon zeikwijven!! En vreselijk negatief... Op een ander forum, met alleen vrouwen merk ik echt niets van dat gedrag.. Het komt hier gewoon heel vaak voor, dat mensen elkaar alleen maar afkatten...

Wat voegt dit toe als ik vragen mag..?

Iemand moet zn verantwoordelijkheid nemen over zn dier en als die dat niet doet, dan mag je daar een opmerking over maken
vind ik.. al moet deze wel onderbouwd worden, kloppen en geen te onvriendelijke toon hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:59

Ik ben benieuwd of jullie inmiddels al genoeg punten hebben verzameld,
en wat de eindconclusie zal worden.

En of jullie een beetje filtergewijs iets aan onze opmerkingen hebben gehad.
Heb zelf het idee dat jullie wel wat strenger zijn gaan optreden zie zowaar topics voorbijkomen
die voorheen vrijwel altijd in de mist liepen waardoor een TS geen antwoord meer kreeg op haar vragen.
Heb zelf het idee dat dit nu een stuk beter gaat.

Nikki__

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:43

Denk dat de sfeer inmiddels prima is op BB chiqa.
Het is inderdaad zo dat TS nu meer antwoorden krijgt op haar vragen dan vroeger.
Is nu alleen zo jammer dat er mensen zijn die geen antwoord meer geven op vragen van bokkers, als het niet in hun straatje past ;) . Is dan vrij moeilijk ze nog serieus te nemen.

je zal altijd rotte appels houden, maar naar mijn idee is de sfeer op beestenboel nooit extreem slecht geweest.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:45

Klopt Nikki! Als het TS niet aanstaat wat bokkers haar zeggen, dan is het meteen in de aanval, want hoe kan bokt hun situatie nou weten..
Tja als je zo reageerd, moet je niet beginnen aan z'n topic..

Verder zijn ze idd strenger geworden, ik tem op dit moment ook regelmatig op onliners ed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:52

Nikki__ schreef:
Is nu alleen zo jammer dat er mensen zijn die geen antwoord meer geven op vragen van bokkers, als het niet in hun straatje past ;) . Is dan vrij moeilijk ze nog serieus te nemen.

Vreemd, helemaal geen last van? Ik krijg altijd vriendelijk antwoord op mijn vragen.
Mss ligt het aan je vraagstelling? En heb je wat voorbeelden van personen/situaties die jou vragen zo negeren?

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:14

ik vind wel dat de TS wel een beetje gelijk heeft.
maar nu valt het wel weer wat mee van wat ik weet.

edit ; kan er niet veel over zeggen wat zit niet veel op BB.
Laatst bijgewerkt door _xmichelle op 28-08-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:17

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:

Vreemd, helemaal geen last van? Ik krijg altijd vriendelijk antwoord op mijn vragen.
Mss ligt het aan je vraagstelling? En heb je wat voorbeelden van personen/situaties die jou vragen zo negeren?

Nou, kijk eens in de spiegel zou ik zo zeggen ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:36

Ligt aan de woonplaats Mindim :D ;)

Nee, serieus Chiqa, iedereen weet dat jij een discussie niet uit de weg gaat ! en dat is je goed recht.

Reden dat ik dat weet omdat wij elkaar bv regelmatig tegenspreken als het gaat over katten binnen houden (afgesloten tuin) of niet. Daar zullen wij 2en nooit uitkomen. Maar ruzie hebben we ook nooit gehad, tenminste, kan me dat niet herinneren.

En zo moet dat kunnen op een forum. En ...in tegenstelling tot jij, vind ik juist dat bokt MINDER streng moet optreden. Als ik censuur zou willen zou ik wel in Rusland gaan wonen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:52

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:

Ja, jij krijgt altijd vriendelijk antwoord op je vragen, maar vragen van andere bokkers beantwoorden, die quoten op jouw berichten, ho maar ;)
Kijk maar even bij je eigen berichten, waar je op hebt gereageerd. Vind je de persoon en situatie ;)
Zal nog even de voorbeeld topics geven waar, voornamelijk jij, volledig in de negeer modus gaat.
[BB] Jong konijntje en wennen aan nieuw verblijf, beetje onzeker.

[BB] Couperen van oren en staart?
Grappig in dit topic, jij laat een foto zien van een hond met gecoupeerde oren, waarop men graag het ras negeert. Je vind het blijkbaar nogal grappig dat men doorraad over het ras, aangezien je zelf niet aangeeft welk ras het is, terwijl het meerdere malen gevraagd word. Topic gesloten doordat er offtopic werd gegaan omdat men wilde weten wat nou het ras was.

@Loiz; helemaal waar. Meningen onderbouwen en reageren op tegen berichten kan niet meer fatsoenlijk. Zodra TS door heeft dat het niet klopt wat ze zegt/doet, gaan ze of in de aanval, of op een complete negeermodus.
Ik neem ze niet meer serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:59

Nikki__ schreef:
Vind je de persoon en situatie ;)

O dus het gaat maar om één persoon? Ik dacht dat je het over meer personen had je zit er wel mee zo te zien.
Goed het gaat dus over mij, maar wil het wel even toelichten hoor.

Over het topic couperen, mss toch even beter lezen, er staan meerdere groene hulken met het verzoek
weer ontopic te gaan, de laatste zelfs met verzoek over het ras van de foto per PB te stellen,
waarom denk jij dat die groene balk die daar wordt geplaatst specifiek niet voor jou geldt?
Waarom denk jij dat jij wel door mag gaan na die groene balk?
Kijk ik houdt mij keurig aan het verzoek niet meer door te gaan over het ras op die foto, dan doe ik toch niets verkeerd?
Groene balk zal dr niet voor niets staan, zie nu dat door dat soort opmerkingen dr toch weer een slot op is gegaan.
Lijkt mij niet de bedoeling, de sfeer moet immers verbeterd worden, dan moeten we niet over groene balken heen gaan denderen.
Dus vandaar dat ik geen antwoord heb gegeven op die vraag :)

Over het tweede topic, ik vroeg tips en adviezen voor mijn jonge konijntje, niets meer en niets minder.
De sfeer in dat topic daalt drastisch, zover dat er mij woorden in de mond worden gelegd die voor mij niet dienen (Huisvesting te klein? Staat niets over de grootte van een hok, dat ik een konijn voor de sier heb en hele roedel gemier van personen die zich willen afreageren omdat de andere topics allemal gesloten zijn hierdoor) waar ik dus niets mee kan, waar mijn konijntje niet mee gered is. Ik sta niet voor het gerecht, ik ben 38 jaar en weet heel goed hoe ik een konijn moet verzorgen.

Godzijdank heb ik een stormvloed van vriendelijke PBs gekregen met tips waar ik wél wat mee kan.

Moraal van het verhaal, probeer je gram niet te halen als je het ergens in een ander topic niet eens ben met een opmerking, want heb momenteel een handjevol 'fans' die mij dagelijks op exact dezelfde wijze volgen, al weken lang. Verwonderlijke is dat ik verder geen woord met deze personen heb gewisseld dus het is wel heel bijzonder.

Mijn methode is te antwoorden wat voor mij van belang is, waar ik iets mee kan. De rest wordt door mij niet gelezen of genegeerd omdat ik de sfeer op BB ook graag beter wil zien.
Niets meer en niets minder.

Als iemand een topic wil openen met vragen over een zieke hond, jong konijntje, een nestje is het veel plezieriger dat je zo'n persoon tips en adviezen geeft, ze stellen immers een vraag. Heb je moeite met de beslissing is dat heel jammer, maar niet aan jou om hier een drammerig oordeel over te geven en dat oeverloos te herhalen.

Echt niemand zit daarop te wachten.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:06

Je geeft aan dat ík beter moet lezen Chiqa, maar ik geloof dat ik dat beter tegen jou kan zeggen. Aangezien mijn deel wél over het couperen ging ;) lees het nog maar eens door, en vertel mij dan maar in welk deel ik offtopic ging? Dat ik doorvroeg waarom jij tijdelijke pijn niet erg vind? Hoort bij couperen?

Een advies is zeker om bij jouw konijn een ander konijn te zetten. Is een algmeen bekend advies omdat veel konijnen dáár ook echt van opknappen, zijn namelijk soortgenoten zoals je weet ;). Vervolgens negeer je die vraag compleet en antwoord alleen op stukken die wel in jouw straatje passen.

Nogmaals, ook lezen is blijkbaar niet jouw sterkste kant, aangezien niemand aangeeft dat het hok te klein is ;) Dat is wat jij ervan maakt.
Ga mij dus niet wijzen op beter lezen als je het zelf ook niet doet, als we het hebben over sfeer verbetering ;) Begin bij jezelf, zou ik zeggen.
Ik vol je niet hoor, kom alleen geregeld in dezelfde topics omdat we daarin dezelfde intresses hebben.
Heb verder met jouw, dacht ik? ook geen woorden gehad.
Viel me alleen zeer van je tegen, dat als er iets is waar je blijkbaar géén weerwoord op hebt, je doet alsof je neus bloed en er gewoon niet meer op reageert.

En nee, niet alleen jij doet het, maar op dit moment ben je wel een van de duidelijke voorbeelden.

Waar het mij voornamelijk om gaat, is dat je allemaal heel tegenstrijdige berichten plaats. Eerst open je een topic over het konijnenwelzijn, vervolgens koop je een konijn, die té vroeg bij zijn moeder is weggehaald, en die je alleen plaatst.
Ook geef je aan dat je korte pijn geen bezwaar vind, en dat je het idioot vind dat ik mishandeling (ook een kort moment van pijn ;) ) vergelijk met jouw woorden.

Er zijn in jouw topic tips en adviezen gegeven chiqa, jij reageert alleen daar niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:21

Nikki__ schreef:
Je geeft aan dat ík beter moet lezen Chiqa, maar ik geloof dat ik dat beter tegen jou kan zeggen. Aangezien mijn deel wél over het couperen ging ;) lees het nog maar eens door, en vertel mij dan maar in welk deel ik offtopic ging? Dat ik doorvroeg waarom jij tijdelijke pijn niet erg vind? Hoort bij couperen?

Daarop was mijn antwoord;
Chiqa schreef:
Vind je het heel erg dat ik hier geen antwoord op ga geven :n

Dus de kous af, moet toch een duidelijk antwoord zijn? Dat mensen zich verder genegeerd voelen kan ik niets aan doen, vergeet niet dat de Foei goed zijn werk doet, dus is antwoorden dan ook onmogelijk, bovendien staat er nergens dat men tot anwoorden is verplicht.

Doordrammen is niet gewenst op BB, niet op die toon, als ik het begin topic zo lees;

Nickeltje schreef:
Dat iedereen een eigen mening heeft is natuurlijk prima, maar in een aantal topics wordt door verschillende gebruikers hier die mening in eenzelfde topic keer op keer herhaald en op die manier de lezer door de strot geduwd.

Mss toch nog eens de OP lezen van Nickeltje zodat je mss wel begrijpt dat dit juist nét niet de bedoeling is.
Over goed lezen gesproken ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:31

Mag jij mij vertellen waar ik jouw mijn mening door je strot heb gedrukt ;) Je kan het ook overdrijven chiqa.
Als jij je mening niet goed kan onderbouwen, door je eruit te kletsen met; vind je erg dat ik er geen antwoord op geef, geef je bij mij aan dat je eigenlijk niet goed weet waarom.

Neem aan dat de 'foei' niet van toepassing is, aangezien je mijn berichten gewoon lezen kan ;).

Maar goed chiqa, ben van jouw duidelijke antwoorden gewend en goed onderbouwd. De laatste tijd valt het me erg van je tegne hoe je reageert op bokt, maar daarna in dit topic aangeeft dat jij nooit problemen hebt met de sfeer op BB.
Geloof me, ook jij komt echt niet altijd even netjes uit de hoek ;) En bent ook erg goed in het doordrammen van je eigen mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:37

Nikki__ schreef:
Mag jij mij vertellen waar ik jouw mijn mening door je strot heb gedrukt

Omdat je het verschillende keren herhaald, niet alleen in dat ene topic maar de laatste week is het wel erg vaak raak als ik in mijn lijst zo kijk.
En waarom denk jij dat voor jou de groene balk niet geldt met het verzoek weer ontopic te gaan?

Nikki__ schreef:
Als jij je mening niet goed kan onderbouwen, door je eruit te kletsen met; vind je erg dat ik er geen antwoord op geef, geef je bij mij aan dat je eigenlijk niet goed weet waarom.

Vond je opmerking couperen cq. dier inelkaar trappen vrij nutteloos en geen goede vergelijking,(Appelen peren) dat ik verder geen behoefte had hier verder op in te gaan, heb je keurig geantwoord en daarmee zou het duidelijk moeten zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:42

Chiqa, jij wakkert het vuurtje aan in dat topic. Dat bevorderd de sfeer niet. Je kunt ook gewoon antwoord geven en dan was het klaar. Dat was een stuk sfeerbevorderender geweest.
Jij gooit in vele topics de knuppel in het hoenderhok, wat gewoon niet sfeerbevorderend werkt. Waarom doe je dat? Niet alleen op BB, maar in andere categorieen ook.
Hoe jij in dit topic spreekt en in andere topics doet, valt niet altijd met elkaar te rijmen.

Als je aan de ene hand zegt prima te weten hoe je met konijnen om moet gaan, je vind dat een konijn niet alleen moet zitten, nagelt anderen daar nog niet om aan de schandpaal. Maar als iemand jou dan vraagt, waarom jezelf dan wel 1 konijn neemt, dan negeer je dat. Omdat het je niet uitkomt?
Dat werkt niet sfeerbevorderend.
Heb je wel in de gaten dat jij soms de sfeerbederver bent? Ik kan me soms best in je argumenten vinden, maar vaak lees ik jouw antwoorden niet meer, want ik vind het zo, tja ik weet niet eens hoe ik het moet zeggen, laat ik zeggen grof. Verder weet je precies tussen de regeltjes door te varen.

Ik vind jou een grote stoorzender in vele topics, waardoor de sfeer in zo'n topic echt beneden peil zakt. Maar dat kan ik niet neerzetten, want dan tem je wegens een persoonlijke aanval. Je kent de regeltjes precies en je weet het altijd net niet zo grof te maken dat je er op aangesproken wordt.

Op deze post zal je ook wel temmen, maar ik denk dat een groot aantal bokkers bij de naam Chiqa niet een positieve gedachte heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:51

Mist schreef:
Nee, serieus Chiqa, iedereen weet dat jij een discussie niet uit de weg gaat ! en dat is je goed recht.

Reden dat ik dat weet omdat wij elkaar bv regelmatig tegenspreken als het gaat over katten binnen houden (afgesloten tuin) of niet. Daar zullen wij 2en nooit uitkomen. Maar ruzie hebben we ook nooit gehad, tenminste, kan me dat niet herinneren.

En zo moet dat kunnen op een forum. En ...in tegenstelling tot jij, vind ik juist dat bokt MINDER streng moet optreden. Als ik censuur zou willen zou ik wel in Rusland gaan wonen.

Thanks, met een goede discussie is niets mis, mits dit met respect gebeurd en opbouwend, niet op een afzijkerige manier of drammerig oeverloos herhalen, een keer is genoeg.

Laatste ben ik dus niet met je eens, als hier de sencuur verdwijnt denk ik dat dit heel veel leden gaat kosten.
Nee ze zijn erg goed bezig op dit moment. :) Maar dat is mijn bescheiden mening, ik voel mij daar beter bij op mijn gemak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:57

Citaat:
Thanks, met een goede discussie is niets mis, mits dit met respect gebeurd en opbouwend, niet op een afzijkerige manier of drammerig oeverloos herhalen, een keer is genoeg.

Waarom zeg je dat dan hier en pas je het zelf vaak niet toe?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:04

Inderdaad, dat gezeik op BB moet eens afgelopen zijn! Alle bokkers die gillen om een DA of door het strotje willen duwen wat een TS wel niet moet doen. Als ik het zo lees denk ikd at heel veel bokkers zijn afgestudeerd als DA. Daar word ik echt heel moe van. :j

Sommige berichten hier sla ik van achterover... Chiqa, jij kan echt vreselijk bot overkomen en iemand iets door de strot willen duwen en nu doe je net of je zelf een engel bent. :? Dit vat ik niet. Het is de toon die de muziek maakt.

Maargoed, ik hoop dat de sfeer wat beter gaat worden want geschreeuw van bokkers gaat echt niet helpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:10

Ik vind dat de mensen die het meest zeuren over respect op dit moment het minst respect tonen, verbeter de wereld, begin bij jezelf, lekker makkelijk met zijn allen op Chiqa springen. Chiqa heeft aangegeven niet te willen antwoorden, is haar goed recht. Het is ronduit respectloos en zelfs sneu om dan in een ander topic toch door te drammen dat ze MOET antwoorden, het enige wat ze moet is ademen, eten en drinken mits ze wil leven. Wil ze dat niet hoeft ze dat zelfs niet. Ze geeft toe geen discussie uit de weg te gaan maar ik zie hier wel een hoop andere (B)engeltjes doen alsof ze nooit wat fout doen :(:)

En neen, voor ik het op mijn bord krijg, ik ga echt niet beweren dat ik zo'n engeltje ben. Want dat ben ik niet. ;) Maar het valt me wel op dat sommige het kennelijk (nog) niet van zichzelf weten/door hebben dat ze zelf ook behoorlijk rot uit de hoek kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:11

Ayasha schreef:
Ik vind dat de mensen die het meest zeuren over respect op dit moment het minst respect tonen, verbeter de wereld, begin bij jezelf, lekker makkelijk met zijn allen op Chiqa springen. Chiqa heeft aangegeven niet te willen antwoorden, is haar goed recht. Het is ronduit respectloos en zelfs sneu om dan in een ander topic toch door te drammen dat ze MOET antwoorden, het enige wat ze moet is ademen, eten en drinken mits ze wil leven. Wil ze dat niet hoeft ze dat zelfs niet. Ze geeft toe geen discussie uit de weg te gaan maar ik zie hier wel een hoop andere (B)engeltjes doen alsof ze nooit wat fout doen :(:)

Niemand beweert hier een engeltje te zijn hoor of nooit fouten te maken ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:15

en toch allemaal heerlijk hakketakken op Chiqa en haar aanspreken op gedrag dat je op dit eigenste moment zelf vertoont. Wil je met zn allen zó op iemand springen en persoonlijk worden dan vind ik wel dat je zelf moet zorgen dat je een schone lei hebt. ;) Hier wordt chiqa nl aangesproken als persoon en niet op het gedrag dat jullie ergert. En voor je dat wil doen mag je IMO verdorie wel zelf heel erg correct zijn. En no offence dames, maar iedereen die ik hier 4 m hoog zie springen heb ik ook wel eens een wat minder schattig berichtje zien posten. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:19

Nou, ik ben zeker geen engeltje en laat mijn mening wel gelden maar er mag ook wel worden gezegd wat je denkt of hoe je bepaalde topics leest? Sommige staan heel haaks op elkaar.
Dat vind ik dus weer apart, dat dat niet gezegd mag worden. Misschien moeten we het hier ook maar niet over hebben en het over de beestenboel houden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:20

Ayasha schreef:
en toch allemaal heerlijk hakketakken op Chiqa en haar aanspreken op gedrag dat je op dit eigenste moment zelf vertoont. Wil je met zn allen zó op iemand springen en persoonlijk worden dan vind ik wel dat je zelf moet zorgen dat je een schone lei hebt. ;) Hier wordt chiqa nl aangesproken als persoon en niet op het gedrag dat jullie ergert. En voor je dat wil doen mag je IMO verdorie wel zelf heel erg correct zijn. En no offence dames, maar iedereen die ik hier 4 m hoog zie springen heb ik ook wel eens een wat minder schattig berichtje zien posten. ;)

Ik plaatst idd minder schattige berichtjes, beweer ook niet anders. Jij bent vast ook niet alleen van de schattige berichtjes. Maar schattig of lomp en grof vind ik wel verschillend.
Verder kan Chiqa denk ik prima zelf haar zegje doen toch?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:23

Tsja... wat zal ik zeggen? Wat iedereen roept hier over Chiqa kan ik me wel wat bij indenken :j
Ik wacht nog steeds op een antwoord over mijn Chihuahua met neurotische angst!

We zijn allemaal geen engeltjes, toch? Ik ook niet :P Ik heb ook aardig zitten drammen in een topic over een Shi-zu, maar van je foutjes leer je alleen maar en ben het er zeker mee eens dat we het allemaal een beetje gezellig moeten houden! Jammer dat sommige er nooit van leren....
Laatst bijgewerkt door Leslie90 op 29-08-10 01:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:23

Ayasha schreef:

En neen, voor ik het op mijn bord krijg, ik ga echt niet beweren dat ik zo'n engeltje ben. Want dat ben ik niet. ;) Maar het valt me wel op dat sommige het kennelijk (nog) niet van zichzelf weten/door hebben dat ze zelf ook behoorlijk rot uit de hoek kunnen komen
.

Ik ben ook wel de laatste die beweerd altijd schattig te zijn. Als er iemand lomp uit de hoek kan komen ben ik het wel. :D Maar je zal mij dan ook zelden (let wel: zelden is een zeer belangrijk woord in deze zin) een hetze op een persoon zien leiden. ;) Ik wil wel eens vragen om minder persoonlijk te zijn als ik in dat topic niet persoonlijk geworden ben maar met een groepje op 1 persoon springen en dan niet op het gedrag maar op de persoon zelf, dat zal je me nog maar weinig hebben zien doen.

Chiqa kan inderdaad zelf haar zegje doen, daar twijfel ik niet over. Maar de vrijheid van meningsuiting stelt dat IK dat ook mag. ;) En jullie ook hoor, maar ik mag ook uiten dat ik deze hetze niet eerlijk/correct vind en zelfs erg laag bij de grond. Ik praat dan ook niet voor Chiqa zoals je kan zien maar voor mezelf. Of moet ik daar toestemming voor vragen? :)

En no offence Mindim; maar ook jij komt wel eens lomp en grof uit de hoek. Net als zoveel bokkers.