Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ThePast03 schreef:Het verstandigste is om een jaar/anderhalf jaar tussen de aankoop van pups aan te houden. Als je een pup echt goed wilt opvoeden heb je die aandacht gewoon helemaal voor die ene pup nodig.
Bovendien heb je kans op een hoop ellende als je twee teefjes neemt van ongeveer dezelfde leeftijd.
ukoldaatje schreef:Poeh hahaha..onze pup is gisteren een jaar geworden, eindelijk wordt hij nu wat rustiger..Hihi t is echt pittig 1 pup hoor..
Over 2,5 week krijgen wij ook een nieuwe pup in huis. Ben mezelf nu alvast weer mentaal voor aan het bereiden!!
Uren snachts buiten lopen omdat hij moet plassen, maar het nog niet durft/snapt..Gebroken nachten, continu opletten of hij/zij al een plasje oid moet overdag. Naar buiten na het spelen, na het eten, na het slapen..enz enz..Dat is ongeveer elke 2 uur naar buiten. Dan hopen dat ze snel doorhebben dat ze buiten wat moeten doen.
Ik vond het met 1 tegelijk al heel pittig..
Maar het is maar net wat je wil he..
Kijk als ze alles tegelijk zouden doen, dan zou hetnog gaan, maar als je pech hebt, doen ze dingen naast elkaar en loop je alleen nog buiten rondjes voor een plasje.
Of als er eindelijk 1tje slaapt, hehe tijd voor een bakkie thee, dan is de ander misschien nog actief..
Wat ik wel als voordeel ervaar, en ik heb mijn hele leven lang al honden gehad, (wij hebben er altijd 3 in huis) dat ze ook elkaar kunnen vermaken en lekker kunnen spelen.
Wij hebben een mops (de andere is vorige week overleden tijdens de narcose) en er komt dus een mopsenpup bij, maar deze zijn enorm op de baasjes gericht, minder op elkaar.
Wat ik ook wel als positief ervaar, mijn pup kan bij de andere mops in de bench naast bed snachts. Das minder eng dan opeens in je uppie ergens anders te komen waar geen soortgenoten zijn.
Ik heb geen idee wat voor karakter de Chi-tjes hebben?
Maar ik snap heel erg goed dat je nu op zoek gaat naar een pup, zou ik ook gedaan hebben!!!!!!
brennie75 schreef:hee meis , ben helemaal gek van chi-tjes, wil al jaren dit ras.
helaas zijn ze erg duur, maar ben druk aan het sparen.
heerlijk zo`n stoere man , lekker de hele dag mee .
mijn andere 2 hondjes zijn al bejaard 15 jaar dus die slapen veel.
zelf heb ik een nestje gekregen van mijn engelse bulldog. voor mij nooit meer!! helaas 5 pups overleden van de 6 wat een verdriet! zelfs de dierenarts vond het zoooo zielig!
het is ook een moeilijk ras hoor!
heel veel geluk met je baby`s strakjes ben erg benieuwd naar de foto`s en ook ben ik benieuwd wat je vraagt voor de puppies, wie weet voor mij? hahaha
groetjes van bren!

GJ9 schreef:Puppies slopen energie, en 2 echt meer dan 1. Maar goed, dat gaat alleen over jezelf.
Naar de honden gekeken is het mijns inziens toch niet verstandig om er twee van dezelfde leeftijd te hebben. De rangorde moet bepaald worden, en als je twee pittige chihuahua's hebt, dan kan dat vooral bij teefjes veel vechten betekenen. Ik spreek uit ervaring in dezen.
Al hadden we in ons vorige nestje twee reutjes die ik gerust samen zou zetten. De ene was gewoon duidelijk de baas over de ander, en de ander was zo zacht van karakter dat hij dat prima accepteerde. De twee teefjes daarentegen zou ik nooit samen laten opgroeien, vooral als de hormonen gaan werken heb je dan echt een probleem.
my_precious schreef:brennie75 schreef:hee meis , ben helemaal gek van chi-tjes, wil al jaren dit ras.
helaas zijn ze erg duur, maar ben druk aan het sparen.
heerlijk zo`n stoere man , lekker de hele dag mee .
mijn andere 2 hondjes zijn al bejaard 15 jaar dus die slapen veel.
zelf heb ik een nestje gekregen van mijn engelse bulldog. voor mij nooit meer!! helaas 5 pups overleden van de 6 wat een verdriet! zelfs de dierenarts vond het zoooo zielig!
het is ook een moeilijk ras hoor!
heel veel geluk met je baby`s strakjes ben erg benieuwd naar de foto`s en ook ben ik benieuwd wat je vraagt voor de puppies, wie weet voor mij? hahaha
groetjes van bren!
sorry maar er komen geen pups, want mijn chi heeft een soort van miskraam gehad..
en voor er weer pups komen kan even duren en die worden dan niet verkocht maar is omdat wij zelf gewoon chihuahua's willen hebben voor de gezelligheid in huis.
en als er reutjes bij zitten worden die ook niet verkocht maar gaan naar mijn schoonmoeder of andere familieleden.
het is dus geen fokken om geld ermee te verdienen laat ik het zo zeggen..
dus ik denk dat je dan beter verder kunt zoeken..
cremellogek schreef:Ik vind het juist ideaal 2 kleintjes tegelijkertijd, ook voor de pupjes, die kunnen met elkaar lekker ravotten. Ik heb sinds vorige week 2 kleine meisjes gereserveerd over een week of zes kan ik ze meenemen
Ik kan het echt aanraden 2 uit hetzelfde nest, heb ik jaren geleden ook gedaan. Je hebt er juist ook minder werk aan dan aan eentje, ik spreek uit ervaring. Mocht je nog op zoek zijn naar pupjes, dan weet ik nog wel een ideaal adres voor je..
sofie1970 schreef:Ik begrijp dus niet dat er fokkers zijn die 2 pups uit 1 nest tegelijk verkopen,
kwestie van blij van de pups af te zijn?
De binding baas-hond zal al minder zijn, de pups trekken namelijk meer met elkaar op dan met de baas.
Zie je het al voor je dat je straks 1 van de 2 gaat roepen? Diegene die je roept komt, kijkt achterom, ziet dat de ander lekker achter blijft
en beslist dan om niet te komen.Bovendien leren ze zo allerlei streken van elkaar.
Nee, dit is geen goed idee.
De pup heeft aandacht nodig en het is moeilijk om de aandacht te verdelen over 2 pups.
2 pups uit hetzelfde nest, kunnen de strijd met elkaar aan gaan om de hoogste rangpositie. Dit kan heftige gevechten opleveren.
Je moet er maar zin in hebben.
ThePast03 schreef:Het lijkt me al voldoende duidelijk dat je bij een goede fokker nooit 2 pups tegelijk kunt kopen, dat is niet voor niets en gebaseerd op jarenlange ervaring.
Je kunt jezelf dus ook nog eens afvragen bij wat voor een fokker je terecht gekomen bent als die wel bereid is je twee pups mee te geven?
cremellogek schreef:De problemen die jij schetst komen helemaal niet voor bij mijn honden, typisch. Ik heb nu al twee keer twee pupjes uit hetzelfde nest gekocht en het gaat veel beter en makkelijker dan de honden die ik alleen als pup heb aangeschaft. Spreek jij uit ervaring, of denk je dat het problemen geeft? Want ik weet uit de praktijk dat hoe het gaat.