Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zigranta schreef:Door dit topic begrijp waarom mijn 2 goudvissen die ik jaren geleden gekocht had binnen 3weken de pijp uit waren!Heb ook nooit meer nieuwe gekocht en zal dit nu ook zeker niet meer doen.
zigranta schreef:Door dit topic begrijp waarom mijn 2 goudvissen die ik jaren geleden gekocht had binnen 3weken de pijp uit waren!Heb ook nooit meer nieuwe gekocht en zal dit nu ook zeker niet meer doen.
Vjestagirl schreef:Wist je trouwens dat je sluierstaarten en 'gewone' goudvissen niet samen in een bak kunt houden? Door hun ronde vorm denken gouvissen dat sluierstaarten vrouwtjes zijn die klaar zij om kuit te schieten en zullen ze ze de dood in jagen.
Anne_mieke88 schreef:Als ik mijn bak verschoon:
haal ik eerst 4 emmers water uit de bak tot ik hem kan tillen het overige water en de (grind)stenen kieper ik in het bad. om vervolgend met de spoeier de bak schoon te maken, en de grotere stenen maak ik schoon met een spons en de kleintje spoel ik met de sproeier...dan de stenen er weer in en water tot zover ik hem kan vullen en de rest vul ik met emmers..
Iemand nog een ander idee..
misschien een bakje met zand ik de bak zetten?
Anne_mieke88 schreef:Ik heb geen filter alleen bubbels, als ik er een filtertje in doe is deze binnen een maand stuk
Ik heb maar een klein bakje, en ik gooi altijd spul erdoorheen met bacterien en dat het water op goede ph waarde brengt.
Anne_mieke88 schreef:Heb niet echt plaats voor een grotere bak, :S
Toch doen ze het heel goed vind ik ik had er vorig jaar 1 in zitten die was 15 cm die is ook best oud geworden 6 jaar (vond ik zelf, magoet vind dat mijn vissen het wel beter hebben dan de gemiddele goudvis...Er zit er ook 1 bij die ik van de dood heb gered deze zat in een ronde kleine kom...alleen en ja je zult het niet geloven...met glasscherven onderin...en dan maar raar vinden dat de ene binnen een dag dood was en deze vol met rode plekjes zat.....dus doe ook mijn best!)
Anne_mieke88 schreef:iig langer dan de gemidelde goudvis in een kom,
Probeer het die beestjes altijd naar hun zin te maken met de middelen die ik heb...
En kan echt geen grotere bak, moet ik er soms 2 weg doen? dat ze met zn tweeen zijn...
Maar dan kiezen welke...kan niet kiezen ze zijn allememaal leuke beestjes met allemaal hun eigen karaktertje en bezigheden......