Max, onze hond, overleden door fout DA...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:46

_draakje21 schreef:
het is niet kattig bedoeld maar vind de reactie gewoon een beetje stom ..
dat is net zoiets als, waarom ga je met je hamster naar de dierenarts? voor 10 euro heb je een nieuwe! ( hoewel ik dit een ergere reactie vind, en ws bedoelde ze het goed maar komt zo wazig uit de hoek zeg maar ... )

Tuurlijk is het niet handig, maar soms komen dingen op internet zo onhandig over die in het echt heel lief overkomen :)

Dan moet je denk ik even door de onhandigheid heenkijken, zodat je het lieve kan zien :) daar kan je iemand dan voor waarderen :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:12

uniekhorse schreef:
Edit: Wel heel apart, euthanasie vloeistof is meestal rood of blauw van kleur, en AB wit..
Verschrikkelijke fout, hopen dat zoiets nooit weer voorkomt.

Jammer genoeg niet allemaal, de T61 bv volgens mij niet.

@TS: Ontzettend veel sterkte! Zo onverwacht.... Mooie hond was het! Idd ontzettend domme fouten, maar fouten gebeuren nu eenmaal, voor de dierenarts,zo'n dingen zijn denk ik je grootste nachtmerrie. Zo'n producten horen eigelijk niet tussen gewone medicatie te staan, maar goed gedane zaken nemen geen keer jammer genoeg. Gelukkig is er wel actie ondernemen en staat het nu apart.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:20

Jeetje.. bij mij staan de tranen niet alleen in mijn ogen, ze lopen gewoon over mijn wangen.
Wat een vreselijk triest bericht.. heel veel sterkte toegewenst!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:24

zitake schreef:
uniekhorse schreef:
Edit: Wel heel apart, euthanasie vloeistof is meestal rood of blauw van kleur, en AB wit..
Verschrikkelijke fout, hopen dat zoiets nooit weer voorkomt.

Jammer genoeg niet allemaal, de T61 bv volgens mij niet.

@TS: Ontzettend veel sterkte! Zo onverwacht.... Mooie hond was het! Idd ontzettend domme fouten, maar fouten gebeuren nu eenmaal, voor de dierenarts,zo'n dingen zijn denk ik je grootste nachtmerrie. Zo'n producten horen eigelijk niet tussen gewone medicatie te staan, maar goed gedane zaken nemen geen keer jammer genoeg. Gelukkig is er wel actie ondernemen en staat het nu apart.

Nee de T61 is inderdaad doorzichtig (dus geen AB kleur), maar wordt 9 van de 10 keer, meer bij landbouwhuisdieren gebruikt als ik het goed heb. Maar zou natuurijk mogelijk zijn dat dit hier ook is gebruikt.
Desalniettemin is het gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd, moet er niet aan denken zeg..

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:59

AB heeft ook niet perse een kleur, kan je zo een aantal AB noemen die allemaal doorzichtig zijn.
Het zou makkelijk zijn moest elk product z'n kleurtje hebben maar dat is nu eenmaal niet zo.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:01

Op school hebben we inderdaad het gekleurde ''vloeistof'' gebruikt, in het proefdierfaciliteit ook de T61, dus kleurloos.

TS hoe gaat het nu met je?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:10

Jeetje een nachtmerrie en wat erg voor de dierenarts, dit is ook heel erg zeg voor de hond en voor iedereen.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles.

Levita

Re: Max, onze hond, overleden door fout DA...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:14

Ben er gewoon stil van. Wat vreselijk! Heel veel sterkte....

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:31

sow wat een verhaal zeg, dat fouten menselijk zijn ok, maar antibiotica en euthanasiemiddel zo kort naast elkaar vind ik al waar de fout voorkomen had kunnen worden.
Heel veel sterkte!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 00:00

Wat ontzettend schokkend. Heel veel sterkte, dit moet nog zo onwerkelijk zijn, niet te geloven wat je meegemaakt hebt. :oo

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 00:47

hallo
naar omstandigheden gaat het een stuk beter. probeer veel dingen te doen waar ik er dan niet aan kan denken.1 ding is zeker, hij heeft er niets van gevoeld. dat verzacht wel een beetje. hij had volgende week ook onder een auto kunnen lopen bij wijze van spreke. dan had hij veel meer geleden. ik ben een stuk rustiger, heb flink wat afleiding. niet dat ik mijn gevoelens onderdruk want als de tranen komen dan komen ze. we missen hem ontzettend maar praten nu veel over de leuke tijd met hem. af en toe heb ik het idee dat hij er nog is maar dat zal nog wel een tijd blijven.komt goed:)
jullie niet genoeg bedanken.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 01:08

heel veel sterkte TS.....dit is echt een heel vervelende situatie.....heel heel veel sterkte

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 05:28

Jeetje, ik ben er stil van.
Ik heb diep respect voor hoe jullie in deze moeilijke situatie, zo vol van verdriet, zo goed nadenken over jullie reactie naar de betreffende dierenarts. Menigeen had zich door zijn of haar emoties laten leiden (en ik zelf misschien ook wel..)

Wat ik me trouwens afvraag, is het niet zo dat vloeistoffen die onder de opiumwet vallen, zoals euthasaat, in een apart afgesloten kastje horen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:10

Pollewoppy schreef:
Jeetje, ik ben er stil van.
Ik heb diep respect voor hoe jullie in deze moeilijke situatie, zo vol van verdriet, zo goed nadenken over jullie reactie naar de betreffende dierenarts. Menigeen had zich door zijn of haar emoties laten leiden (en ik zelf misschien ook wel..)

Wat ik me trouwens afvraag, is het niet zo dat vloeistoffen die onder de opiumwet vallen, zoals euthasaat, in een apart afgesloten kastje horen?

Eigelijk wel, zo'n middelen moet idd afgescheiden worden gehouden, in een kastje en moet op slot kunnen. euthasaat valt daar volgens mij ook onder, zou ik toch logisch vinden. Ik heb het altijd afgezonderd geweten.

Hier bv ook doorzichtige antibiotica, maar wel gekleurde euthanasiemiddelen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:16

O mijn god wat een nachtmerrie zit hier met tranen in de ogen te lezen ;(
Heel veel sterkte Y;(

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:23

Ik ben helemaal ontroerd door jouw verhaal. Ik wens jou veel sterkte met dit grote verlies.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:34

Ik zit hier bijna achter mijn pc te huilen. Wat ontzettend afschuwelijk zeg.

Maar ik heb enorm veel respect voor je vanwege hoe je hier mee om gaat.

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:55

Jeetje diep respect hoe jij hier mee omgaat!
Sterkte...

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:00

Jeetje wat een verhaal!

Heel veel sterkte en ik heb veel respect voor de manier waarop je ermee om gaat!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:06

De tranen staan in mijn ogen na het lezen van jouw verhaal...

Ik vind het erg knap hoe je met de situatie omgaat. Maar nog is het denk ik niet te verkroppen.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Het was een mooie hond en volgens mij een heel fijn dier.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:11

Heel veel sterkte hier ook een flinke brok in de keel.

Ontzetten kanp van je dat alles nog in het perspectief kan zien en zo sterk bent. Heel veel sterkte met dit te verwerken, zal niet makkelijk zijn.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:14

pff ts wat een verhaal..Maar vind dat je er echt goed tegenover staat..Ook vind ik het ook wel knap van de dierenarts dat ze toegeeft een hele grote fout te hebben gemaakt..Dan zou ik denk ik ook zo reageren.Vooral als je idd merk dat ze er alles aan gedaan hebben.Denk dat het voor haar ook echt dramatisch is en zich gigantisch schuldig voelt tegenover jullie..
Gelukkig idd dat hij er niks van heeft gevoeld en als het ware is gaan slapen..Nog heel veel sterkte toegewenst!! Was een super mooie hond!!!

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:32

Tanen in mijn ogen...Wat vreselijk!
Heel veel sterkte en kracht toegewenst!!
Diep respect voor hoe jullie er mee omgaan en hoe je het verhaal opgeschreven hebt!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 06:38

Tjongejonge.... :n Dát is een grove fout! Maar goed, je hebt je hond er niet mee terug.... Heel veel sterkte jullie allemaal. :(:) Hoe erg die DA het ook vind van haar fout, ga je nog een officiële klacht indienen? Dit soort fouten mogen in mijn ogen niet gebeuren. Door de fout van een DA stapte mijn vorige paard zowat uit het leven. Als me zoiets nog een keer zou overkomen, zou ik een officiële klacht indienen. Heb wel ergens een adres voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 07:33

Ongelooflijk veel sterke met het verlies van Max. Volgens mij moet dit een van de meest vreselijke manieren zijn om je dier te verliezen.

Ik heb respect voor de manier waarop jij en de DA met elkaar omgaan. Een fout is inderdaad menselijk. Ontiegelijk zuur, maar nog steeds menselijk.

Nogmaals sterkte :(:)