Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:
upendo schreef:Hahaha, Vjestagirl.
Ik ben het volledig met je eens KiWiKo, maar schijnbaar zijn dieren tegenwoordig vaak een vervanging van kinders.
Ik ben het volledig met je eens KiWiKo, maar schijnbaar zijn dieren tegenwoordig vaak een vervanging van kinders.
wimmus schreef:Gezonde dieren uitzoeken, en dieren gezond houden.
En imo kán getrut en vermenselijking sneller voor zieke dieren zorgen dan gewoon verstand. Is het niet fysiek, dan wel metaal.
Wat mij betreft mag de 'gewoonte' om dieren te hebben, wel wat minder gewoon worden. Geen dieren meer voor elke kwiebus, geen enkel ongecastreerd beest meer en vooral geen hypes meer. Denk dat je dan al een heel eind komt.
Denk dat getrut ed vooral ontstaat uit onwetendheid, eens?
Chiqa schreef:upendo schreef:Hahaha, Vjestagirl.
Dat idee krijg ik ook soms...als ik zo de topics hier lees op Bokt, sommigen lijken niet echt meer met beide benen op aarde te staan en vermeselijken ze, ik ben ook stapelgek op mijn dieren hoor, ga door het vuur voor ze maar het blijven beesten en het woord 'zielig' komt in dat woordenboek hier niet voor.
tita schreef:tja ik heb geen kinderen en wil ze ook niet en toch heb ik veel liefde te geven dus waarom niet aan mijn beesten.
En ookal wil ik niet knuffelen er is altijd wel een kat die wel wilt, moet je die dan wegduwen omdat je anders te menselijk bezig bent![]()
Ik vind dat mensen die dieren behandelen als een object gewoonweg geen dieren waard zijn.
tita schreef:tja ik heb geen kinderen en wil ze ook niet en toch heb ik veel liefde te geven dus waarom niet aan mijn beesten.
En ookal wil ik niet knuffelen er is altijd wel een kat die wel wilt, moet je die dan wegduwen omdat je anders te menselijk bezig bent![]()
Ik vind dat mensen die dieren behandelen als een object gewoonweg geen dieren waard zijn.
ikkeweer schreef:Elma_ schreef:Ik vind het ook altijd zo vreselijk als mensen paarden met mensen vergelijken.. Alsof dat beest het ook maar een sier intresseert dat het een nieuw tehus krijgt, Mits het goed verzorgt wordt natuurlijk
Ik voel me zo schuldig om hem te verkopen...
Ja maar ze voelt het dat er iets gaat gebeuren...
pffffffffffffffff
Nou het interesseert ze echt wel hoor... Mijn paard heeft bij een vriendin gelogeerd toen ik op vakantie was, vond ze niet leuk. Ze heeft eens in de kliniek gestaan, was ze helemaal van slag. De trailer vindt ze niet leuk omdat ze een paar keer uit logeren is gegaan. Als ze dan ziet dat ze alleen maar hoeft te rijden gaat er een zucht van verlichting door haar heen. Enzovoort.
ukoldaatje schreef:Ik zou zeggen dat juist mensen die heel veel van hun dieren houden, ermee op pup cursus gaan (heb ik ook gedaan) alleen maar het beste met ze voor hebben..
En ja, ik kroel heel graag met mijn hondjes. Lekker op schoot samen tv kijken, dat zijn voor mij echt geluksmomentjes op een dag. Net als op een mooie zonnige dag op je paard in een rustige polder rijden...en daar hoor ik niemand over...
KiWiKo schreef:toen ik op vakantie was heeft de lab een pak hagelslag opgegeten, mijn hondenoppas belde me in paniek op wat te doen...... of ze gelijk naar de dierenarts moet..... Welnee, kijk het maar even aan, hij kan er wel tegen.....
Nou is het zo dat mijn honden bizar sterke magen hebben blijkt, dus ik maak me er niet echt druk om als ze eens wat eten wat een hond eigenlijk niet zou moeten eten.