En mss hadden sommige mijn stukje beter moeten lezen, want er stond in dat IK dat zou doen, ik heb al lang geleden geleerd dat er mensen hier op deze aarde rond lopen die heel wat wreder zijn dan ik zelf!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

superwoman schreef:goh, terwijl dat zoveel minder ergenis zou kunnen geven.
Wees blij dat je "zulke" problemen wel zelf netjes kunt oplossen met een beetje geld.
Ben met je eens dat de eigenaren best meer zouden kunnen doen, maar je maakt het jezelf ook bijzonder moeilijk om er en princiepe kwestie van te maken...
Wat ben ik blij met mijn buren
freespirit schreef:een stroomdraadje is ook geen optie omdat één van de kips nog wel eens bovenop de heining wil gaan zitten rondkijken. Dan heb ik 'fryed chicken'....
Letizia schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook de katteneigenaar zijn probleem, maar ik vind verachtelijk om wraak te gaan nemen op de kat zelf, wees dan zo dapper en schop de eigenaar voor zijn hol
Letizia schreef:ga naar een instantie, rijdende rechter is ook al voorgesteld, maar blijkbaar gaan sommige mensen hier voor de goedkope oplossing en hebben liever dat het dier een pijnlijke dood sterft en daar heb ik geen woorden voor
Letizia schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook de katteneigenaar zijn probleem, maar ik vind verachtelijk om wraak te gaan nemen op de kat zelf, wees dan zo dapper en schop de eigenaar voor zijn hol, ga naar een instantie, rijdende rechter is ook al voorgesteld, maar blijkbaar gaan sommige mensen hier voor de goedkope oplossing en hebben liever dat het dier een pijnlijke dood sterft en daar heb ik geen woorden voor
En mss hadden sommige mijn stukje beter moeten lezen, want er stond in dat IK dat zou doen, ik heb al lang geleden geleerd dat er mensen hier op deze aarde rond lopen die heel wat wreder zijn dan ik zelf!
Adil18 schreef:Nogmaals, waarom zou ik geld uit moeten geven voor het beest van een ander? Ik heb mijn eigen dieren waar ik mijn verantwoording voor moet nemen en geld voor moet betalen....
ThePast03 schreef:Grappig om te zien hoe sommige katteneigenaren een rookgordijn opwerpen en zich vooral richten op de mensen die hun geliefde kat misschien wel wat aan zouden kunnen doen.
De realiteit is dat deze katteneigenaren hun huisdieren (het zijn huisdieren dus stop met vergelijkingen met wilde dieren zoals vossen, nertsen e.d.) zelf aan dit risico blootstellen.
Je kunt je 30 jaar blijven verbazen over het feit dat er mensen zijn die katten vergiftigen of met een buks beschieten en blijven klagen hoe erg dat is. Je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je kat op eigen terrein blijft en geen overlast bezorgt aan andere mensen.
Daar hebben wij het geld aan uitgegeven en dat ga ik niet meer uitgeven voor andermans huisdieren, hebben we al veel te veel gedaan.
superwoman schreef:Adil18 schreef:Nogmaals, waarom zou ik geld uit moeten geven voor het beest van een ander? Ik heb mijn eigen dieren waar ik mijn verantwoording voor moet nemen en geld voor moet betalen....
Omdat je dan heerlijk kunt genieten van je eigen tuin zonder ergenis.
Balen dat de buren niet meewerken, maar imo zijn er veel ergere dingen die je niet zo makkelijk kunt oplossen.
Wees blij met wat je hebt, denk ik altijd en gebruik de middelen om het jezelf makkelijker te maken.
Delphi schreef:Ik gaat niet om dat alles zo goedkoop mogelijk moet, maar ik ga uit principe geen geld uitgeven aan dat beest dat niet van mij is.
, maar maken het jezelf wel (imo onnodig) moelijker. ThePast03 schreef:Grappig om te zien hoe sommige katteneigenaren een rookgordijn opwerpen en zich vooral richten op de mensen die hun geliefde kat misschien wel wat aan zouden kunnen doen.
De realiteit is dat deze katteneigenaren hun huisdieren (het zijn huisdieren dus stop met vergelijkingen met wilde dieren zoals vossen, nertsen e.d.) zelf aan dit risico blootstellen.
Je kunt je 30 jaar blijven verbazen over het feit dat er mensen zijn die katten vergiftigen of met een buks beschieten en blijven klagen hoe erg dat is. Je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je kat op eigen terrein blijft en geen overlast bezorgt aan andere mensen.
Daar hebben wij het geld aan uitgegeven en dat ga ik niet meer uitgeven voor andermans huisdieren, hebben we al veel te veel gedaan.
Zo makkelijk als sommigen het hier lijken te vinden om je tuin katproof te maken voor andermans katten, zo makkelijk is het ook om te voorkomen dat jouw kat in een andermans tuin terecht komt. Stop eens met de wereld op zijn kop zetten.
superwoman schreef:Adil18 schreef:Nogmaals, waarom zou ik geld uit moeten geven voor het beest van een ander? Ik heb mijn eigen dieren waar ik mijn verantwoording voor moet nemen en geld voor moet betalen....
Omdat je dan heerlijk kunt genieten van je eigen tuin zonder ergenis.
Balen dat de buren niet meewerken, maar imo zijn er veel ergere dingen die je niet zo makkelijk kunt oplossen.
Wees blij met wat je hebt, denk ik altijd en gebruik de middelen om het jezelf makkelijker te maken.

ThePast03 schreef:Grappig om te zien hoe sommige katteneigenaren een rookgordijn opwerpen en zich vooral richten op de mensen die hun geliefde kat misschien wel wat aan zouden kunnen doen.
Zo makkelijk als sommigen het hier lijken te vinden om je tuin katproof te maken voor andermans katten, zo makkelijk is het ook om te voorkomen dat jouw kat in een andermans tuin terecht komt. Stop eens met de wereld op zijn kop zetten.
)Letizia schreef:En waar staat dat ik zeg dat jullie dat hebben gezegd? Maar er zijn hier voorstellen gedaan in dit topic waar ik rond uit misselijk van werd!
Lefbek ben Adil18, wel de katten schoppen, maar niet de eigenaar, want die zou dan weleens boos kunnen worden
Letizia schreef:En waar staat dat ik zeg dat jullie dat hebben gezegd? Maar er zijn hier voorstellen gedaan in dit topic waar ik rond uit misselijk van werd!
Lefbek ben Adil18, wel de katten schoppen, maar niet de eigenaar, want die zou dan weleens boos kunnen worden
Delphi schreef:Letizia schreef:En waar staat dat ik zeg dat jullie dat hebben gezegd? Maar er zijn hier voorstellen gedaan in dit topic waar ik rond uit misselijk van werd!
Die eigenaar staat op dat moment toch niet in haar tuin?! Als hij wel ongewenst in haar tuin zou staan, had hij waarschijnlijk een emmer koud water over zich heen gehad en een schop.
Delphi schreef:Zou wat zijn dat we telkens als we in de tuin zitten en overlast hebben, naar de buren moeten wandelen en de buurman een schop moeten geven![]()
Wij vragen toch niet om die vieze beesten in onze tuin??? Houd ze dan bij, is het probleem ook opgelost.
Eens! superwoman schreef:Je kunt het ook anders zien. Je geeft geld uit aan je eigen tuin om er nog beter van te kunnen genieten.
Die princiepes begrijp ik wel, maar maken het jezelf wel (imo onnodig) moelijker.

ThePast03 schreef:superwoman schreef:Je kunt het ook anders zien. Je geeft geld uit aan je eigen tuin om er nog beter van te kunnen genieten.
Die princiepes begrijp ik wel, maar maken het jezelf wel (imo onnodig) moelijker.
Natuurlijk, blijf het maar op zijn kop zetten.
Waarom kan een katteneigenaar niet gewoon zijn eigen tuin beter maken zodat zijn huisdier in zijn eigen tuin blijft. Wij kunnen dat en vele anderen ook.
Adil18 schreef:Laat me raden, je hebt zeker zelf ook katten...?
Ik kan ook in mijn tuin genieten nadat ik de kat met een emmer koud water en een schop onder zijn derrière heb verjaagd
ThePast03 schreef:superwoman schreef:Je kunt het ook anders zien. Je geeft geld uit aan je eigen tuin om er nog beter van te kunnen genieten.
Natuurlijk, blijf het maar op zijn kop zetten.
Waarom kan een katteneigenaar niet gewoon zijn eigen tuin beter maken zodat zijn huisdier in zijn eigen tuin blijft. Wij kunnen dat en vele anderen ook.
superwoman schreef:Je begrijpt me verkeerd!
Dit als de katteneigenaar er niets aan wil doen, wat imo in sommige gevallen wel zou moeten! Dan kun je imo beter je ergenis oplossen om er zelf iets aan te doen.
superwoman schreef:imo gaat het verwonden of vangen van zo'n diertje echt te ver aangezien je ook je tuin of kippenren kunt beveiligen tegen die diertjes.